Jeg var uheldig igen. Jeg nåede kun lige at starte den op, så kunne jeg med det samme høre, at jeg havde fået en med den samme blæser fra Nidec som sidst. Så den røg tilbage inden for en time.
Det lyder måske hysterisk, men lige den blæser har en pulserende lyd, som irriterer mit øre grusomt meget. Jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra den. Jeg har omvendt ingen problemer med blæseren fra Delta, som er den anden model, Sony anvender i øjeblikket. Jeg har hørt den hos en ven, og selvom den selvfølgelig også siger noget, så er det mere ren hvid støj, som er meget nemmere for mig at lukke ude. Men man kan jo ikke selv bestemme, hvilken man får.
Jeg havde egentligt bestemt mig for blot at købe en løs blæser og skifte den, hvis det skete igen. Men pengene er små, og en ny blæser løber alligevel også op, når den skal bestilles i udlandet. Og når man i forvejen stort set kun kan få PS5 i en bundle til ca. 6000 kr., typisk med både et spil og en controller til fuld pris som jeg ikke har brug for og ikke ville have købt, så bliver det for meget. Hvis man nu kunne købe maskinen bare for sig selv, så ville jeg være mere villig.
Anyway, jeg har besluttet, at jeg ikke gider at kigge aktivt efter en mere. Det må blive, når de engang kan købes i butikkerne. Måske til efteråret, eller måske når der kommer en slim-model.
Jeg hygger mig fint nok med Elden Ring på den gamle PS4. Det fungerer, selvom der droppes en del frames, når der er meget aktivitet. Men det har egentligt kun været så slemt, at det har irriteret mig et par gange.
Så må jeg bare gå igang med at læse nogle flere bøger i stedet.