Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Everybody Wants Some!! - 5/10

    Sikke da en skuffelse! Ikke at jeg havde de største forventninger, det skal lige siges. Jeg synes Linkter virker kunstnerisk udbrændt og giver en film, jeg føler at have set før og bedre fra hans hånd. Der var nogle gode, nostalgiske påmindelser, men overall fandt jeg historien kørte i tomgang. Scenerne var alt for repetitive og vi føres fra den ene fest til den anden anført af stereotyper og sideløbende klichefyldt romance. Som vanen tro, er filmen en utrolig snakkesalig Linklater-affære, meget lidt filmisk, det hele ligger i ordene. Resultatet klinger bare hult, men reddes som sagt af enkeltstående momenter, som var sjove og skuespillet er generelt okay, uden nogen for alvor stikker ud. Jeg kedede mig desværre i lange perioder og måske burde jeg give en lavere rating, men jeg føler ikke det er nogen helt dårlig film. Blot så fandens ligegyldig. 

    Babo14-01-17 00:26

  • ★★★0

    Hvad synes du om "Dazed and Confused"?

    Dolphinfriendly14-01-17 02:32

  • ★★★★0

    Den fængede mig noget mere. Gav den 8/10. 

    Babo14-01-17 08:47

  • ★★★★0

    Gode gamle Siskel & Ebert om 'Brazil' :) 

    www.youtube.com/watch

    Og så fik jeg genset den på BD. En flot BD-udgivelse, som yder filmen fuld retfærdighed.  

    Babo14-01-17 11:20

  • 0

    Har jeg ret i at den er lavet så den foregår i nutiden, men ellers har de samme elementer. Mener at have set afsnit 1, hvor Bilbo var en veteran af en slags?

    Jeg har heller ikke set ét eneste afsnit af serien. :-D

    Bony14-01-17 14:48

  • 0
    1. The Empire Strikes Back
    2. A New Hope
    3. Return of the Jedi
    4. The Force Awakens
    5. Rogue One
    6. Revenge of the Sith
    7. The Phantom Menace
    8. Attack of the Clones

    Fuldstændig enig med Kruse her. (Y)

    Bony14-01-17 14:49

  • ★★★0

    What Bony said..

    MadMartigan14-01-17 17:12

  • ★★★0

    Så er jeg enig med Kruse, Bony og MadMartigan. 

    Jeg har dog ikke set Rogue One endnu, men hvis man tager den ud af rangeringen, så står de ellers som de skal. 

    Essal14-01-17 18:23

  • ★★★★★★0

    Unfriended (2014)

    Jeg havde ikke regnet med stor filmkunst, men for satan, den film var dum.. og virkelig, virkelig irriterende.

    Zero Cool14-01-17 21:18

  • ★★★★★0

    Bruno, har du egentlig set The Greasy Strangler? Jeg ved, at det er en film, du vil værdsætte!

    David Lund14-01-17 21:38

  • ★★★★★★1

    Bruno, har du egentlig set The Greasy Strangler? Jeg ved, at det er en film, du vil værdsætte!

    Nope, men den ryger på listen.

    Zero Cool14-01-17 21:44

  • ★★★★★★1

    Game of Thrones, sæson 1 og 2

    I 3. forsøg lykkedes det mig at blive færdig med sæson 2 af GoT (men har vist egentlig set indtil afsnit 2 af sæson 3).

    Jeg er lidt ambivalent - det er jo en episk historie, som er afsindig godt produceret. Men det er også rodet og meget langsomt. Det skyldes selvfølgelig forlaget, men jeg har en følelse af, at det går langsomt, fordi der reelt ikke sker særlig meget i de enkelte historier. Der bliver trampet rundt i det samme.

    Der er for mange karakterer, der er på en personlig udviklingsrejse, hvilket jo egentlig er en fin ting, men når det er spredt udover så mange afsnit, så er det tungt.

    Jeg fandt noget ret nørdet - en oversigt over skærmtid til karaktererne: www.imdb.com/list/ls076752033/, og den beviser lidt min pointe. Tyrion, som er en af hovedkarakterne, har 2 timers skærmtid på 2 sæsoner - resten har mindre.

    Skuespillet er også svingende, dog mest godt.

    Jeg ser sæson 3 også, fordi historien trods alt er spændende, og fordi det er en fryd for øjet - og fordi jeg gerne vil følge nogle af karakterne, selvom de har så lidt skærmtid - især Sansa og Aryas historie. 

    En bedømmelse indtil videre: 7/10

    Guldager14-01-17 22:01

  • ★★★★0

    The Impossible - 6/10

    Sentimentalt drama om katastrofen (tsunamien), der ramte Thailand i 2004. Instrueret af Juan Bayona, der har en tendens til at lade violinerne 'gøre arbejdet' fremfor holde lidt igen og lade katastrofen blot være i centrum. Der spilles dog til gengæld fint og Bayonas sædvanlige sans for det visuelle fornægter sig ikke. Det er godt lavet og selve katastrofen er intens. Men det er også en spinkel historie, som forekommer lige tynd nok. Absolut ikke en film, der vender op og ned på ens verdensbillede, men søger man (endnu) en overlevelsesflick, så gør denne her mange af de sædvanlige ting. 

    Babo14-01-17 23:33

  • ★★★★★★0

    Gods of Egypt (2016)

     

    I forbindelse med nogen film, må man spørge sig selv, ”hvad gik galt”. Dette gælder ikke her. Der må man nærmere spørge, ”hvad i helvede har de tænkt på, eller måske været på?”. Det er sjældent, for at sige aldrig, at jeg ville bruge udtrykket ”en forgyldt lort”, men det er netop hvad denne guldindsmurte og jammerlige eventyrfilm den er. Selv set udelukkende som effektfilm, må man krumme tæer, for de mange cgi effekter ligner noget fra en tvivlsom tv-produktion fra en svunden og lykkelig glemt tid.

    Historien er åndssvag nok i sig selv, i en grad så man nærmest må føle sig betaget over hvilket 10 årige barn der har fået lov til at spise svampe og derefter fungere som forfatter, sammen med SvampeBob. Det hele er samtidig tilsat tandløse replikker og svingende skuespil og rædselsfulde ringe actionscener, med eller uden effekter.

    Instruktør Proyas har muligvis været lidt svingende i hvad han har leveret, men bundniveauet har trods alt været ærbart og når han var bedst, som med ”Dark City” har vi næsten kunne snakke mesterværk. Her når han dog ikke kun, men lykkes derimod med at slå bunden ud for dårlige storfilm kan være.

    Ved ikke, om det med tiden kan opnå en kitschværdi, for det ville kræve at den trods alt måske forekom mig morsom af de forkerte grunde tænker jeg. Den kedede mig bare i lange perioder, hvis jeg da trods alt ikke lige var i en form for besnæret chok over hvad de er lykkes med at smide på film. Jeg kan stort set ikke nævne en ting i filmen, som jeg synes de er lykkes godt med?

     

    Bedømmelse: 1/10

    T. Nielsen15-01-17 15:00

  • ★★★★0

    Hahaha god nedsabling. Den ligner også virkelig det argeste lort og jeg fatter ikke hvad der lige er sket med instruktør Proyas? 

    Babo15-01-17 15:10

  • ★★★★★★0

    Tænker han konstant må have gået rundt med en dildo i anus, lavet af kraftigt euforiserende stoffer som a la en stikpille har gjort sin virkning under produktionen, hvor et lattergasudslip må have fået ram på resten af folkene bag, siden ingen har stoppet ham?

    T. Nielsen15-01-17 15:18

  • ★★★★0

    De har helt sikkert ikke været ved deres fulde fem så, eftersom ingen råbte 'CUT for satan' :)

    Babo15-01-17 15:28

  • ★★★★★★0

    De har helt sikkert været ved fulde så, eftersom ingen råbte 'CUT for satan' :)

    Se, det var også en mulighed:-D

    T. Nielsen15-01-17 15:29

  • ★★★★★★0

    Eller som Brian Mikkelsen ville have sagt det:

    Selv om de er mange, så er de jo ikke særligt kloge. Altså, de har ikke opfundet særlig mange skarpe knive ... i skuffen. Og så er de heller ikke særlig stærke. De er jo skæve og vinde af ... af fuld. De er jo fulde og så videre:-D

    T. Nielsen15-01-17 15:32

  • ★★★★0

    Så mangler du bare at se 'Jupiter Ass', men efter sådan en oplevelse her, kan det næppe være værre. Eller.....måske kan det :)

    Babo15-01-17 16:39

  • ★★★★★★0

    Jeg ser frem til den........tror jeg nok:-/

    T. Nielsen15-01-17 17:07

  • ★★★★0

    Jeg ser frem til den........tror jeg nok:-/

    Jeg kondolerer på forhånd :)

    Babo15-01-17 17:12

  • ★★★★★★0

    Ha ha ha ha:-D

    T. Nielsen15-01-17 17:14

  • ★★★★★0

    Gods Of Egypt er jo knap nok en film! Jupiter Ascending er måske ikke en god film, men det er da i det mindste en film...

    David Lund15-01-17 18:19

  • ★★★★★★0

    Så en 2/10'er rating ender jeg så på mener du?

    T. Nielsen15-01-17 18:20

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen