Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Til Jupiter Ascending? Ja, det passer meget godt. Gods Of Egypt skal naturligvis have 1/10.

    David Lund15-01-17 18:21

  • ★★★★★★0

    Jupiter Ascending er et ufrivilligt mesterværk. Den opnår slet ikke noget af det den vil, men jeg hylede af grin hele vejen igennem filmen og er ret sikker på, at hvis den var blevet udgivet tæt på skæringstidspunktet for Oscar-stemmerne, så havde den kostet Redmayne en Oscar. Han når næsten Cage-nirvana i sin rolle.

    Zero Cool15-01-17 18:23

  • ★★★★★0

    Redmayne er helt vildt elendig i Jupiter Ascending! Klart det mest underholdende i den film. Desværre døde jeg ikke af grin i filmen - det meste af tiden kedede jeg mig bare. Gods Of Egypt rystede jeg mest bare på hovedet af. Jeg er også sikker på, at jeg blev lidt dåmmere efter at have set den.

    David Lund15-01-17 18:25

  • ★★★★0

    -5/10

    Så det er IKKE en film. 

    Babo15-01-17 18:36

  • ★★★★★★2

    Where Eagles Dare (1968)

     

    Spændende og hamrende godt fortalt spion- og anden verdenskrigsfilm, der både byder på fede overraskelser og god action, i lækre kolde locations. Man kan måske påpege, at den sine steder er en anelse dateret, men den slags generer mig ofte ikke eller så minimalt. Burton er som så ofte, en karismatisk skuespiller, der selv uden at yde sit ypperste, formår at brænde igennem. I en stor birolle er en ung Eastwood både herlig kynisk, sarkastisk og skeptisk, samt karismatisk, uden at man egentlig føler han spiller meget. Der er egentlig ikke så meget at sige, uden at det her er forrygende underholdning.

     

    Bedømmelse: 9/10

    T. Nielsen15-01-17 20:18

  • ★★★★★★0

    Battle of the Bulge (1965)

     

    Der er meget jeg holder af ved gammeldags filmproduktioner som denne her, hvor kampvognene ruller og vi følger et stor cast af mere eller mindre kendte skuespillere, anført af en solidt spillende Henry Fonda, der som diverse mere eller mindre sympatiske karakterer, yder deres under det store panserslag. Det er også en for sin tid, ganske velproduceret og stadig ret fængende film og fortælling.

    Der er dog erkendt også en del man kan kritisere, eller som det er nemt at blive irriteret over, hvis man vil. En film der på mange måder går så tæt på en virkelig begivenhed og endda påberåber sig dette, men så alligevel ændrer så meget på navne og fakta, samtidig med at den som så ofte i ældre film, lader alle snakke engelsk. Her anført af en ellers køligt og snu udseende Robert Shaw som nazi officer med påtaget tysk accent, hvad der kan gøre oplevelsen en anelse mindre autentisk (ses den i Tyskland snakker alle naturligvis tysk). Alt dette trækker naturligvis lidt ned, uden at det for mig personligt ikke ødelægger filmen den dag i dag (selv om jeg ikke rater den 10/10 som i mine unge dage:). Det er stadig en fremragende historie og krigsfilm, der har mange spændende optrin og medrivende scener.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen15-01-17 20:47

  • ★★★★★★0

    Drop Zone (1994)

    ..aka Point Break: nu med end flere faldskærmsudspring. Selvom den var forholdsvis dum og propfyldt med cirka alle actionklichéer fra 90'erne, var jeg nu alligevel ganske godt underholdt.

    Zero Cool15-01-17 21:08

  • ★★★★★★0

    Jeg fandt allerede dengang "Dropzone" lettere dårlig. Husker dog jeg var ret glad for "Passenger 57" i den periode.  

    T. Nielsen15-01-17 21:42

  • ★★★★★★0

    Der er i hvert fald mange gode grunde til, at den ikke anses for at være en actionklassiker. :D

    Zero Cool15-01-17 21:54

  • ★★★★★★0

    Det tror jeg på. Men sjovt at følge med når du smider ord om sådanne titler ind:-) Håber du får set flere! 

    T. Nielsen15-01-17 21:58

  • ★★★★★★0

    Der bliver nok tilføjet en masse action fra 80'erne og 90'erne til min samlingen i løbet af det næste års tid. :)

    Zero Cool15-01-17 22:03

  • ★★★★★★0

    Yeah:-)

    T. Nielsen15-01-17 22:05

  • ★★★★★★0

    Håber du ser/genser C. Sheen filmene "Navy Seals" og "Shadow Conspiracy" og smider et par ord om dem:-D

    T. Nielsen15-01-17 22:57

  • ★★★★1

    Redmayne er helt vildt elendig i Jupiter Ascending! Klart det mest underholdende i den film. Desværre døde jeg ikke af grin i filmen - det meste af tiden kedede jeg mig bare. Gods Of Egypt rystede jeg mest bare på hovedet af. Jeg er også sikker på, at jeg blev lidt dåmmere efter at have set den.

    Den er så stinkende ringe den film altså. Og Redmayonnaise er så helt igennem forfærdelig, at han næsten burde spærres inde for den præstation. 

    Babo15-01-17 23:04

  • ★★★★★★0

    Håber du ser/genser C. Sheen filmene "Navy Seals" og "Shadow Conspiracy" og smider et par ord om dem:-D

    Det er ikke helt umuligt, men jeg har en fornemmelse af, at de to film måske er for høj kvalitet i forhold til hvad jeg indkøber. Nogle af dem jeg er ved at arbejde mig igennem, sammen med en ven, er film af Andy Sidaris. Indtil videre har vi set to og det er i bund og grund exploitation-film med masser af fjollet action og store bryster.

    Zero Cool16-01-17 06:18

  • ★★★★★★0

    Jeg målte dem op ad "Drop Zone", da jeg tænkte de passede ind der! Der er de næppe "af for høj kvalitet":-)

    T. Nielsen16-01-17 08:36

  • ★★★★★★0

    I forhold til Sidaris-film, er de af skyhøj (pun intended) kvalitet. :D

    Zero Cool16-01-17 08:55

  • ★★★★★★0

    Heh jeg tror dig:-D Tænkte jo også, at Drop Zone næsten var for god en dårlig film, til at den var værd at se. Men nu du fandt den underholdende nok... Uanset, så det sjovt at læse On alle disse "fede" titler du ser!

    T. Nielsen16-01-17 09:08

  • ★★★★0

    Matrix Reloaded (BD) - 4/10 

    Min filmbuddy ønskede et gensyn, selvom jeg advarede ham, hvis han ønskede at bevare de gode minder om etteren. Men vi gik med på den og det var i højere grad et kig på, 'hvad der gik galt'. Og svaret er: ALT. Den amerikanske tradition, der hedder 'bigger is better' virkede så afgjort ikke her. Jeg har sjældent set så oppustet en film, fyldt til randen med 'alt muligt', som bare slet og ret ikke fungerer. Visuelt er det en kæmpe katastrofe uden sidestykke med kikset CGI, komisk lyddesign (bowling-lyd, når Neo kaster én Smith og vælter flere? WTF??) + middelmådig action i bedste fald, der kører i et tempo, som på intet tidspunkt får pulsen op. De mange kung-fu-scener er ren overkill uden intensitet og noget på spil, som det var tilfældet i etteren. Biljagten mangler noget fart-over-feltet fornemmelse og ingen techno-underlægningsmusik kan redde manglende intensitet og fart. Historien bygger videre på etterens fantastiske koncept, men føles blot mudret med forceret dialog. Vi havde det dog sjovt at analysere lidt på filmen og snakke undervejs, men for helvede, hvor er det en kikset film, men ikke uden en vis underholdningsværdi og morskab. 

    Babo16-01-17 19:31

  • ★★★★0

    Face/Off (BD) - 6/10

    Nogle film holder bare ikke særlig godt længere (og det gør ondt i sjælen indimellem) Der skal sluges for mange kameler, for at blive i illusionen. Der er for mange plothuller, ulogiske handlinger og for mange sjuskefejl (synlige wires i en film fra slutningen af 90'erne?, tydeligt stuntarbejde i flere sekvenser, som indrømmet allerede den gang så fake ud). Det til side, så er den faktisk stadig mægtig underholdende og til tider spændende (når den ikke lige tyer til melodramaet) også selvom plottet er super dumt, men John Woo's magiske touch fornægter sig ikke, når han iscenesætter flotte actiondueller og trækker på det, han er go' til.  

    Babo16-01-17 19:55

  • ★★★★★0

    Sherlock The Final Problem

    Hmm der både godt og skidt, der springes ret nemt over ting fra forrige afsnit, men forventede havde en mening, og så er der også en fanfic services ting der bare slet ikke fungerede, hele den scene var så ligegyldig for mig.
    Serien vil også rigtig gerne prøve og på visse punkter overgå tidligere sæson med visse ting, men i det der prøves på det så mindes man blot om, hvor meget bedre det fungerede i de forrige sæsoner.

    Jeg foretrækker nok The Lying Detective hvis man skal se på hver enkelt af de 3 afsnit som en helhed, og ikke plukke fra dem, da der var dele jeg også virkelig godt ku li i det her afsnit, men desværre også en del jeg slet ikke brød mig om. et plus er vi får mere tid med Sherlock og Watson, og ja også et par skønne scener med Mycroft, som jeg især var ret glad for åbningen var jeg ret glad for.

    Joke kommentaren, so let me get this alt med Moriaty og ting hun puttede Sherlock og Co. igennem var blot et råb om hjælp i sidste ende?

    Vild med åbningen altid godt med mere Mycroft og hans små alene stunder, og starten leder en i hel andre tanker indtil revealet kommer.

    Molly scenen virkede for mig som rimelig meget fan-fic service og virkede slet ikke som og ha noget formål, hvis man skal granske mere i det så ku man sige, hvis man valgte og acceptere scenen, hvilket jeg ikke gjorde så sku der ha været et pay-off, men jeg ku rigtig godt li scenerne mellem de 3 Mycroft, Sherlock og Watson, når de var sammen.

    Best af det hele var dog delayed reveal af tidsperioden da Andrew Scott kiggede forbi, så folk lige forvirres til og tro han måske var i live, jeg nåede blot og tænke åh nej ikke endnu en fake death, men heldigvis, men igen en fed intro til ham og perfekt sang valg, og jeg indrømmer det var fedt og se ham igen, og fik mig blot straks lyst til og gense den kære Andrew Scott i de gamle sæsoner :)

    Selv om jeg synes hele dealen med og bruge ham som en "puppet" det virkede ikke for mig som den store forløsning på hele Miss Me dealen, og så synes jeg afsnittet minde mig måske lige lovlig meget om Skyfall in a way, med hele Jalousi dramaet og måden det fortælles på. Den første trailer til Sæson 4 gav mig vibes af Holmes sku redde verden, men det var heldigvis ikke sådan Sherlock er tit mere personligt i dens Villains, og det var også sandheden her.

    Irene Adler easter egg'et var ganske munter lille ting, hende ville jeg gerne ha set igen.

    Jeg købte ikke hel den her med pigen på flyet, Eurus var ond og calculated on the monitor men så snart Holmes finder frem til hende er hun ekstrem sårbar, det virkede for mig lidt pludselig, også selv om det egentlig var hendes Mind Palace eller hvad vi vælger og kalde det hun så at sige nærmest var fanget i.

    Og hele det her med hun ikke var fange på Sherrinford, men blot var pretend, kom ikke som en rigtig overraskelse, hendes nu bruger jeg ordet "powers" var lige lovlige belejlige synes jeg, synes ikke der var så meget intellect bag den del med og bilde folk ind hun var fanget, når hun blot kunne ja "mind control" alle hun kom i nærheden af. Det er tydelig de har ville prøve og gøre hende mere uspekulerede end Moriaty, men problemet var blot jeg synes aldrig rigtig hun fungerede godt on her own, de fleste af scenerne var Moriaty også med i på en måde, og hver gang blev man blot mindet om, hvor meget bedre han fungerede.

    Nåja og starten med Watson, vi glider bare lidt og elegant over han blev skudt i slutningen af forrige episode? bevares en Tranq, men stadigvæk det setup kom vi lige lovlig nemt over, jeg havde håbet der var noget mere bag det. 

    Så ja der avr ting som fungerede men andre ting som absolut ikke gjrode, ser jeg samlet på de 3 afsnit, som en helhed og ikke plukker ting ud, så fungeree afsnit 2 best for mig.

    Fin lille tying the bow med Letrades slut kommentar der refere hel tilbage til starten af serien.

    Holmes is a great man, and I think one day—if we're very very lucky—he might even be a good one

    Elwood16-01-17 21:41

  • ★★★★1

    Har lige genbesøgt Batman v Superman i extended udgaven. Den var længere, men ikke bedre. Det er stadig en skammelig omgang bras. 

    gi-jones19-01-17 22:46

  • ★★★★0

    Bone Tomahawk - 8/10

    Benhård western og mageløs bidrag til genren med sine horror elementer, som fungerer ganske upåklageligt. Historien er såre simpel, men ikke for sarte stjæle med sin udpenslet vold og enkelt decideret modbydelig sekvens. Men ellers er det en godt opbygget film, der tager sig god tid (måske lidt for god tid hist og her) inden helvede bryder løs. Godt anført af solidt cast og personligheder man hurtigt danner interesse for. Rigtig god film! 

    Babo20-01-17 00:19

  • ★★★0

    Insomnia

    Syntes ikke rigtig det bliver spændende, på noget tidspunkt. Kan ikke helt se hvor Nolan vil hen med den, men filmen er dog helstøbt, og fungerer godt.

    7/10

    MadMartigan20-01-17 14:31

  • ★★★★★★0

    Insomnia

    Syntes ikke rigtig det bliver spændende, på noget tidspunkt. Kan ikke helt se hvor Nolan vil hen med den, men filmen er dog helstøbt, og fungerer godt.

    7/10

    Har du set originalversionen?

    Zero Cool20-01-17 14:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen