Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★1

    Hvis du kan lide det som Sheridan har stået bag som forfatter/instruktør, så har den også en del af hans kendetegn. Han har også iscenesat hele sæsonen. 

    Sicario, Hell or High Water, Wind River - what's not to like?

    Wayne27-10-20 10:48

  • ★★★★★★0

    Sicario, Hell or High Water, Wind River - what's not to like?

    Precisely!

    T. Nielsen27-10-20 10:50

  • ★★★1

    The Americans sæson 1

    Blev nødt til at undersøge hvad der var med denne serie, så mange snakker om. Og jeg må sige der er noget om hypen. Den er virkelig intens i de første 4-5 afsnit, og man kan ikke engang gå ud og pisse uden at miste noget. Sidste halvdel er mere nede i tempo, men stadig lige spændende. Afslutningen var lidt fesen/nem overstået, men her vidste de nok allerede der skulle komme flere sæsoner.

    Elsker scenen hvor Stan Beeman afhører russeren, i en Pulp Fiction inspireret lejlighed og har oveni købet købt burgere til :D What a homeage

    Fantastisk lyd og musik.

    9/10 for hele sæsonen

    MadMartigan28-10-20 22:51

  • ★★★★★★0

    The Americans sæson 1

    Blev nødt til at undersøge hvad der var med denne serie, så mange snakker om. Og jeg må sige der er noget om hypen. Den er virkelig intens i de første 4-5 afsnit, og man kan ikke engang gå ud og pisse uden at miste noget. Sidste halvdel er mere nede i tempo, men stadig lige spændende. Afslutningen var lidt fesen/nem overstået, men her vidste de nok allerede der skulle komme flere sæsoner.

    Elsker scenen hvor Stan Beeman afhører russeren, i en Pulp Fiction inspireret lejlighed og har oveni købet købt burgere til :D What a homeage

    Fantastisk lyd og musik.

    9/10 for hele sæsonen

    Fedt - var det mine YouTube med Fleetwood Mac som satte det i gang? :-)

    Wayne28-10-20 23:29

  • ★★★1

    Fedt - var det mine YouTube med Fleetwood Mac som satte det i gang? :-)

    Det var det lige præcis og fodboldværten Signe Vadgaard på Twitter :)

    MadMartigan29-10-20 06:12

  • ★★★★★★0

    Det var det lige præcis og fodboldværten Signe Vadgaard på Twitter :)

    Herligt det også var noget for dig :-)

    Wayne29-10-20 06:19

  • ★★★★1

    The Americans sæson 1

    Blev nødt til at undersøge hvad der var med denne serie, så mange snakker om. Og jeg må sige der er noget om hypen. Den er virkelig intens i de første 4-5 afsnit, og man kan ikke engang gå ud og pisse uden at miste noget. Sidste halvdel er mere nede i tempo, men stadig lige spændende. Afslutningen var lidt fesen/nem overstået, men her vidste de nok allerede der skulle komme flere sæsoner.

    Elsker scenen hvor Stan Beeman afhører russeren, i en Pulp Fiction inspireret lejlighed og har oveni købet købt burgere til :D What a homeage

    Fantastisk lyd og musik.

    9/10 for hele sæsonen

    Hvad synes du om Philip? Jeg havde hele tiden lyst til at slå ham - i hvert fald de første par sæsoner. Han er så selvfed, og så er det mega synd for stakkels Martha, sådan som han behandler hende.

    Stan er til gengæld en fed karakter. Også den russiske agent Oleg er for sej. Han spilles af Costa Ronin, der nærmest gentager den samme rolle i Homeland.

    S. Rico29-10-20 09:25

  • ★★★★★★0

    Jeg blev færdig før tid med at se de 31 horror-film for oktober, og her karaktererne. Jeg har taget Phantasm 1-5 under 1 karakter, fordi de er meget sammenhængende - som I, at det nærmest er direkte fortsættelser, der begynder hvordan forrige stoppede.

    4/10

    • Harpoon

    5/10

    • Scared Stiff
    • A Field in England
    • Terror Train
    • The Premonition

    6/10

    • Hagazussa
    • The Funhouse
    • Berberian Sound Studio
    • ParaNorman
    • We Are the Flesh

    7/10

    • Crimson Peak
    • In Fabric
    • Suspiria
    • Kolobos
    • Us
    • Antiviral
    • Kill List
    • Child's Play
    • Witchhammer

    7.5/10 - gennemsnit af de 5 følgende film:

    • Phantasm 1
    • Phantasm 2
    • Phantasm 3
    • Phantasm 4
    • Phantasm 5

    8/10

    • Color Out of Space
    • Bliss
    • The Exorcist III
    • Daniel Isn't Real

    9/10

    • The Dead Don't Die
    • A Dark Song

    Guldager29-10-20 09:49

  • ★★★1

    Hvad synes du om Philip? Jeg havde hele tiden lyst til at slå ham - i hvert fald de første par sæsoner. Han er så selvfed, og så er det mega synd for stakkels Martha, sådan som han behandler hende.

    Stan er til gengæld en fed karakter. Også den russiske agent Oleg er for sej. Han spilles af Costa Ronin, der nærmest gentager den samme rolle i Homeland.

    Nu har jeg kun lige afsluttet sæson 1, så ved ikke så meget om de næste.

    Philip minder mig så meget om en ung David Duchovny, lidt en blanding mellem Fox Mulder og Hank Moody. Han var alt for selvfed i starten, men hans følelser for børnene og Elizabeth, i de sidste 2-3 afsnit var oprigtige. Martha er i mine øjne alt for irriterende, men hun spiller godt må jeg give hende.

    Er jeg den eneste der kan se Quinten Tarantino referencer? Både Stan Beemans afhøring med burgerne i Pulp Fiction lejligheden, men også Philip & Elizabeths lager, hvor de afhører og har hospitalsseng, minder så meget om Resevoir Dogs. Jeg gætter på i en af de næste sæsoner, skærer de en legemsdel af en de afhører ;)

    MadMartigan29-10-20 10:02

  • ★★★★1

    Interessant tanke med Tarantino. Det var ikke noget jeg selv tænkte på. Der bliver også røget meget i serien (den foregår jo i 80'erne). Gad vide, om de ryger Red Apple? Jeg vil ikke afsløre, om der kommer en scene, hvor der skæres en legemsdel af under en afhøring. Men jeg tør godt afsløre, at der desvære IKKE kommer en scene, hvor Elizabeth hugger 88 crazy samuraier ned med et sværd.

    S. Rico30-10-20 00:02

  • ★★★★1

    Dagens to film var nærmest så forskellige som det er muligt:

    - den ene en gyser for hjernedøde teenagere

    - den anden en gyser/thriller/drama for højpandede akademikertyper med rullekravesweater og pibe i munden

    Nemlig Don't Breathe og I'm Thinking of Ending Things.

    Don't Breathe er kun spændende, hvis man er i stand til at holde med de tumpede unge tyveknægte. Eftersom de i min optik var filmens skurke, så sad jeg konstant og ønskede at de ville blive skudt af den "rare" gamle blinde mand.

    I'm Thinking of Ending Things er til gengæld langt mere creepy og urovækkende. Der er lange halvkedelige passager, men den har så meget syret og tankevækkende at byde på, at den står tilbage som et lille mesterværk. 

    S. Rico30-10-20 00:10

  • ★★★★★★1

    Dagens to film var nærmest så forskellige som det er muligt:

    - den ene en gyser for hjernedøde teenagere

    - den anden en gyser/thriller/drama for højpandede akademikertyper med rullekravesweater og pibe i munden

    Nemlig Don't Breathe og I'm Thinking of Ending Things.

    Don't Breathe er kun spændende, hvis man er i stand til at holde med de tumpede unge tyveknægte. Eftersom de i min optik var filmens skurke, så sad jeg konstant og ønskede at de ville blive skudt af den "rare" gamle blinde mand.

    I'm Thinking of Ending Things er til gengæld langt mere creepy og urovækkende. Der er lange halvkedelige passager, men den har så meget syret og tankevækkende at byde på, at den står tilbage som et lille mesterværk. 

    Tak for tippene - de er skrevet på min liste.

    Wayne30-10-20 04:22

  • ★★★★1

    Hmm, jeg gav vel strengt taget kun ét tip. Og eftersom det er en Charlie Kaufman film, så går jeg ud fra, at den allerede var på din liste i forvejen? :-)

    S. Rico30-10-20 09:06

  • ★★★★★★0

    Hmm, jeg gav vel strengt taget kun ét tip. Og eftersom det er en Charlie Kaufman film, så går jeg ud fra, at den allerede var på din liste i forvejen? :-)

    Jeg havde set set den fandtes, men havde glemt at skrive den på - så tak for det. Den anden var mere et tip til min yngste søn, som nok vil elske lige præcis den type film :-)

    Wayne30-10-20 09:11

  • ★★★★★★2

    Zimna wojna (2018)

     

    Elegant og kunstnerisk vægtigt kærlighedsdrama, holdt i tiden efter anden verdenskrig, hvor den kolde krig raser og hvor to musikeres livsbaner og romancer flettes sammen igennem årene.

    Det er holdt i æstetisk sort og hvid og filmen er en kæmpe visuel, men også stemningsmæssig nydelse med et brug af lyd og musik som løfter en lidt fragmenteret historie op.

    Historien er flot sat op imod den tid og på den baggrund, som den foregår i, men føles for hurtigt afviklet til at jeg helt kan sige at jeg bagefter fik en føling med de to hovedpersoner.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen30-10-20 10:24

  • ★★★★★★0

    Zimna wojna (2018)

     

    Elegant og kunstnerisk vægtigt kærlighedsdrama, holdt i tiden efter anden verdenskrig, hvor den kolde krig raser og hvor to musikeres livsbaner og romancer flettes sammen igennem årene.

    Det er holdt i æstetisk sort og hvid og filmen er en kæmpe visuel, men også stemningsmæssig nydelse med et brug af lyd og musik som løfter en lidt fragmenteret historie op.

    Historien er flot sat op imod den tid og på den baggrund, som den foregår i, men føles for hurtigt afviklet til at jeg helt kan sige at jeg bagefter fik en føling med de to hovedpersoner.

     

    Bedømmelse: 8/10

    Lyder interessant - men hvor har du fundet den? Playpilot kender den ikke..

    Wayne30-10-20 10:31

  • ★★★★★1

    Lyder interessant - men hvor har du fundet den? Playpilot kender den ikke..

    Playpilot kender dens internationale titel Cold War. Den ligger blandt andet gratis på Filmstriben.

    Kruse30-10-20 10:42

  • ★★★★★★0

    Playpilot kender dens internationale titel Cold War. Den ligger blandt andet gratis på Filmstriben.

    Tak for hjælpen. :-)

    Wayne30-10-20 10:44

  • ★★★★★★0

    Lyder interessant - men hvor har du fundet den? Playpilot kender den ikke..

    Købte den billigt i Føtex for en rum tid siden:-)

    T. Nielsen30-10-20 10:46

  • ★★★★★★0

    Købte den billigt i Føtex for en rum tid siden:-)

    Ah - tror jeg satser på Kruses forslag, i første omgang - jeg er næppe så heldig at den stadig findes der :-)

    Wayne30-10-20 10:47

  • ★★★★★★0

    Far til fire & vikingerne (2020)

     

    Rædselsfuld og forloren familiefilm, hvis gode ideer er så få og sparsomme, at de må regnes som værende tæt på ikke eksisterende. Der er lidt i indledningen med familiedynamikken der er ved at ramme, selv om opbygningen er så påtaget falsk, at jeg må tage mig selv i ikke at blive for irriteret.

    Morskaben i hele filmen skal mestendels åbenbart bestå i at Martin Brygmann som ”far” laver grimasser der skal visualisere hvad han mener og tænker, om de situationer de nu står i.

    Han og familien, plus en pige de har med som man aldrig rigtigt ved hvem er, er på et familieudviklingskursus i en vikingelejr drevet af åh gud, Anderes Lund Madsen og Signe Lindkvist. Begge så gennemførte stive og søvnige, at det burde deklareres før filmen, at den kunne fremkalde anfald af sovesyge.

    Hvad fanden laver Thomas Bo Larsen i øvrigt her? Han er sgu da ikke det mindste hyggelig som en Onkel Anders vist skal forestille sig at være. Det føles lidt som hvis man satte Johnny Madsen til at agere julesanger for de mindste. Nuvel, rollen er også så udefineret som de kommer.

    Men altså, hvis børnene så kunne nyde den, så må jeg vel leve med at niveauet er så lavt som det er, selv om jeg vitterligt kunne ønske mig mere kvalitative familiefilm (jeg forlanger ikke engang Pipi Langstrømpe niveau, som var toneangivende børnefilm og tv, da jeg var lille. Mindre kan gøre det).

    Ella på 5 var nok den der havde mest ud af den, selv om hun kun har nævnt den meget lidt efterfølgende. Frida på 7 år sagde dog efterfølgende at ”den var altså lidt kedelig far”. Jeg fornemmede det godt på hendes uro i biografen. Jeg forklarede hende lige hurtigt 10 skalaen og spurgte hvad hun ville rate den. Hun svarede at Harry Potter (hun har set de 4 første) ville hun give 10/10........

     

    Min bedømmelse: 1/10

    Fridas: 3/10

    T. Nielsen30-10-20 10:51

  • ★★★★★★0

    Far til fire & vikingerne (2020)

     

    Rædselsfuld og forloren familiefilm, hvis gode ideer er så få og sparsomme, at de må regnes som værende tæt på ikke eksisterende. Der er lidt i indledningen med familiedynamikken der er ved at ramme, selv om opbygningen er så påtaget falsk, at jeg må tage mig selv i ikke at blive for irriteret.

    Morskaben i hele filmen skal mestendels åbenbart bestå i at Martin Brygmann som ”far” laver grimasser der skal visualisere hvad han mener og tænker, om de situationer de nu står i.

    Han og familien, plus en pige de har med som man aldrig rigtigt ved hvem er, er på et familieudviklingskursus i en vikingelejr drevet af åh gud, Anderes Lund Madsen og Signe Lindkvist. Begge så gennemførte stive og søvnige, at det burde deklareres før filmen, at den kunne fremkalde anfald af sovesyge.

    Hvad fanden laver Thomas Bo Larsen i øvrigt her? Han er sgu da ikke det mindste hyggelig som en Onkel Anders vist skal forestille sig at være. Det føles lidt som hvis man satte Johnny Madsen til at agere julesanger for de mindste. Nuvel, rollen er også så udefineret som de kommer.

    Men altså, hvis børnene så kunne nyde den, så må jeg vel leve med at niveauet er så lavt som det er, selv om jeg vitterligt kunne ønske mig mere kvalitative familiefilm (jeg forlanger ikke engang Pipi Langstrømpe niveau, som var toneangivende børnefilm og tv, da jeg var lille. Mindre kan gøre det).

    Ella på 5 var nok den der havde mest ud af den, selv om hun kun har nævnt den meget lidt efterfølgende. Frida på 7 år sagde dog efterfølgende at ”den var altså lidt kedelig far”. Jeg fornemmede det godt på hendes uro i biografen. Jeg forklarede hende lige hurtigt 10 skalaen og spurgte hvad hun ville rate den. Hun svarede at Harry Potter (hun har set de 4 første) ville hun give 10/10........

     

    Min bedømmelse: 1/10

    Fridas: 3/10

    Uff. 

    Wayne30-10-20 10:54

  • ★★★★★★0

    Ah - tror jeg satser på Kruses forslag, i første omgang - jeg er næppe så heldig at den stadig findes der :-)

    Det ville jeg nu ikke være så sikker på. Mener at have set den for nylig i "mit" Føtex og måske endda til kun 60-70 kr. Men alts, hvis du kan se den gratis, så gør da det.

    T. Nielsen30-10-20 11:01

  • ★★★★★★0

    Det ville jeg nu ikke være så sikker på. Mener at have set den for nylig i "mit" Føtex og måske endda til kun 60-70 kr. Men alts, hvis du kan se den gratis, så gør da det.

    Yup - det satser jeg på i første omgang :-)

    Wayne30-10-20 12:20

  • ★★★★★0

    Til gengæld så fortjener den smukke fotografering lidt at blive set på Blu-Ray.... :)

    Kruse30-10-20 13:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen