Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Åh ja, det må man sige han gør. 59 år alligevel. Min kone synes han ser så underlig ud, fordi hun synes hans ansigt ser alt for drenget ud til kroppen:D 

    Haha, men det har hun faktisk også en god pointe i. Man kan godt se på hans bevægelser, at han er en smule stiv i betrækket i nogle scener, hvilket står i skærende kontrast til hans babyface. 

    Jeg troede faktisk også, at han var yngre og havde først gættet på, at han var i slutningen af 40'erne eller allerhøjest i starten af 50'erne. :)

    NightHawk21-10-20 14:45

  • ★★★★★★0

    Haha, men det har hun faktisk også en god pointe i. Man kan godt se på hans bevægelser, at han er en smule stiv i betrækket i nogle scener, hvilket står i skærende kontrast til hans babyface. 

    Jeg troede faktisk også, at han var yngre og havde først gættet på, at han var i slutningen af 40'erne eller allerhøjest i starten af 50'erne. :)

    Jeg tænkte faktisk også han var 50, men holdte sig godt. Så er han 59 og holder sig GODT. Mindes dog godt noget om, nu du nævner det, at han var en del år ældre end sin teenagerolle i den originale film. 

    T. Nielsen21-10-20 14:49

  • ★★★★★1

    Jeg tænkte faktisk også han var 50, men holdte sig godt. Så er han 59 og holder sig GODT. Mindes dog godt noget om, nu du nævner det, at han var en del år ældre end sin teenagerolle i den originale film. 

    Han har gjort ligesom Cliff Richard og kun levet af gulerods-juice og selleri-bøf siden 80'erne. Det er hemmeligheden bag hans evigt ungdommelige look. :D

    NightHawk21-10-20 14:54

  • ★★★★★★1

    Han har gjort ligesom Cliff Richard og kun levet af gulerods-juice og selleri-bøf siden 80'erne. Det er hemmeligheden bag hans evigt ungdommelige look. :D

    Haha:D

    T. Nielsen21-10-20 15:07

  • ★★★★0

    Jeg tænkte faktisk også han var 50, men holdte sig godt. Så er han 59 og holder sig GODT. Mindes dog godt noget om, nu du nævner det, at han var en del år ældre end sin teenagerolle i den originale film. 

    Han spiller en på 17 men er 23.

    Også spøjst, at Pat Morita (Mr. Miyagi) var 52 år under optagelserne - altså en del yngre end Ralph Macchio er i "Cobra Kai".

    chandler7521-10-20 15:25

  • ★★★★★★0

    Han spiller en på 17 men er 23.

    Også spøjst, at Pat Morita (Mr. Miyagi) var 52 år under optagelserne - altså en del yngre end Ralph Macchio er i "Cobra Kai".

    Ja det er selvfølgelig “kun“ 6 år. Han lignede dog mere en på 17 end 23. Og for en på 14-15 år som jeg var dengang, var en på 24 særdeles voksen:D

    T. Nielsen21-10-20 15:34

  • ★★★★0

    Ja det er selvfølgelig “kun“ 6 år. Han lignede dog mere en på 17 end 23. Og for en på 14-15 år som jeg var dengang, var en på 24 særdeles voksen:D

    Han er så vidt jeg husker også vokset pænt meget fra 1'eren til 2'eren, hvor han rager godt i vejret - selvom "Karate Kid 2" fortsætter lige efter 1'erens slutning.

    chandler7521-10-20 15:43

  • ★★★★★★0

    Han er så vidt jeg husker også vokset pænt meget fra 1'eren til 2'eren, hvor han rager godt i vejret - selvom "Karate Kid 2" fortsætter lige efter 1'erens slutning.

    Det er så mange år siden de er set, at jeg ærligt ikke husker det.

    T. Nielsen21-10-20 15:50

  • ★★★★★★0

    The Sign of Zorro (1958)

     

    Denne Disney spillefilm om den mexicanske ræv, i folkemunde kendt som Zorro, er klippet sammen af 8 episoder af selskabets dengang berømte og elskede Tv-serie, hvilket man måske godt kan fornemme.

    Historien er såmænd sammenhængende, går obligatorisk fra A til B. Men overgangen er ikke altid flyende, tempoet underligt svingende og man fornemmer indimellem at vi er inde i et nyt afsnit.

    Det gavner ikke helheden, i en film der for mig også skæmmes af, at selv om den ikke kandiderer til at B-film, så virker det som en ofte forhastet produktion, hvor der ikke har været den store tid og måske heller ikke økonomi til at få dens sporadiske actionscener til at tage sig rigtigt godt ud.

    Historien er den velkendte, om adelmandens søn, der efter skole i Spanien vender tilbage til sin hjemstavn, for at opdage at befolkningen undertrykkes. For at beskytte sig selv og sine nærmeste, samt udnytte den fordel det har, at give den som dorsk rigmandssøn, trækkes der i forklædning og så tages kampen om, som den snu ræv, eller Zorro på spansk.

     

    Bedømmelse: 3/10

    T. Nielsen22-10-20 14:29

  • ★★★★★★0

    Palm Springs

    Via Another World Entertainments Facebookside, blev jeg opmærksom på denne, da de har distributionsrettighederne i Danmark og smed en trailer op.

    Traileren gav mig en klar Groundhog Day vibe, bare med Andy Samberg og Cristin Milioti i hovedrollerne og det er stort set præcis hvad filmen leverer: et spin på Groundhog Day.

    Det er ikke fantastisk filmkunst og der er minimalt med overraskelser, men kemien mellem de to hovedroller fungerer og der er et hav af glimrende biskuespillere med, som alle leverer vareren, især JK Simmons. I en tid hvor der ikke altid er supermeget at grine af, kan man sagtens bruge 90 min. i biografen (plus halv times fucking reklamer) og grine af en bundsolid komedie.

    Zero Cool22-10-20 22:00

  • ★★★★2

    Palm Springs

    Via Another World Entertainments Facebookside, blev jeg opmærksom på denne, da de har distributionsrettighederne i Danmark og smed en trailer op.

    Traileren gav mig en klar Groundhog Day vibe, bare med Andy Samberg og Cristin Milioti i hovedrollerne og det er stort set præcis hvad filmen leverer: et spin på Groundhog Day.

    Det er ikke fantastisk filmkunst og der er minimalt med overraskelser, men kemien mellem de to hovedroller fungerer og der er et hav af glimrende biskuespillere med, som alle leverer vareren, især JK Simmons. I en tid hvor der ikke altid er supermeget at grine af, kan man sagtens bruge 90 min. i biografen (plus halv times fucking reklamer) og grine af en bundsolid komedie.

    Ja, det er en virklig sjov film. Den bedste komedie jeg har set i år.

    S. Rico23-10-20 10:04

  • ★★★★1

    Cobra Kai (Sæson 1)

     

    Jeg har aldrig været den store fan af ”Karate Kid”, filmene, selv om den første Var habil underholdning, som ramte lige ned i min generation. Men derfor var jeg også lidt skeptisk og fandt oprindeligt, at det lød som en nærmest desperat ide, at forsætte fortællingen nu så mange år efter, som en Tv-serie.

    Men efter at flere havde snakket positivt om den, blev jeg alligevel nysgerrig og heldigvis tog jeg fejl. Ideen er jo næsten genial i al sin enkelhed og serien voldsomt underholdende.

    Den lykkes virkelig godt med at blande nostalgi, gamle ”dyder” og værdier med nutidige problematikker og temaer og servere dem med både glimt i øjet, ironisk og alligevel med alvor bag det morsomme.

    Tonen er let, sin steder herligt kommenterende, men som fortælling hvor de to gamle rivaler, spillet af originalerne Ralph Macchio og William Zabka, atter river op i fortiden, gemmer der sig alligevel masser af nuancer og så bliver den aldrig ensidig, trods dens tendens til at servere tingene let og ligetil. Serien er desuden ret godt castet med mange unge talenter, man hurtigt fatter sympati for.

    Jeg har to kritikpunkter af serien, der trækker lidt ned. Det første er at de unge kommer lige lovligt nemt og hurtigt til at besidde evner udi kampsport, hvor jeg aldrig får fornemmelsen af, at der ligger et større arbejde bag.

    Det andet er at historiens lidt forudsigelige og dens generelt søgte dramaturgi hen mod klimaks, som måske indrømmet dog er et nødvendigt greb for at skabe serien.

    Men uanset, så er det en dedikeret og afholdt rating jeg smider efter første sæson.

     

    Bedømmelse: 8/10

    Cobrai Kai er noget af det bedste serie jeg har set i år. Sæson 1 slugte jeg på én dag, og sæson 2 kværnede jeg næste lige så hurtigt. Det er virklig sjovt og med en masse fede 80'er glimt i øjet. Og selvfølgelig genialt at lade den "onde" Johnny have hovedrollen, mens Daniel er lidt af en selvfed sjuft.

    Især Johnny karakteren er fantastisk godt spillet. Han har det vildeste forpinte ansigt, der gør, at man bare ønsker ham alt det bedste, selv om han i bund og grund stadig er en bølle.

    Sæson 1: 6/6

    Sæson 2: 5½/6

    S. Rico23-10-20 10:11

  • ★★★★★★0

    Især Johnny karakteren er fantastisk godt spillet. Han har det vildeste forpinte ansigt, der gør, at man bare ønsker ham alt det bedste, selv om han i bund og grund stadig er en bølle.

    Ja man fatter ret meget sympati for ham, selv om han opfører sig ret dumt til tider, mens den gode Daniel bliver lidt rimeligt glad for sig selv til tider. Men synes generelt den kommer godt rundt.

    T. Nielsen23-10-20 10:55

  • ★★★★★★1

    Cobra Kai (Sæson 2)

     

    Jeg synes fundamentalt at anden sæson om den tidligere karate kid, hans nemesis og lederen af cobra Kai, deres børn, venner og rivalisering tager historien rigtigt fint videre, rammer samme kvalitative niveau, med lige dele alvor, ironi, underholdning og bevægende øjeblikke.

    Jeg fornemmer ikke et egentlig kvalitetstab, uden at serien og historien bare forsætter i samme stil og tone og spinner videre på deres skæbner. Den føles som en naturlig forlængelse, uden at gøre for mange krumspring for at tage den i nye og helt uventede retninger.

    Jeg råhyggede mig i hvert fald atter engang igennem samtlige afsnit. Nå ja og hold da op for en cliffhanger den slutter med.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen23-10-20 12:05

  • ★★★★★★1

    Ja, det er en virklig sjov film. Den bedste komedie jeg har set i år.

    Velkommen hos Moovy S. Rico - det vrimler pludselig med gamle Kino brugere. Camie meldte sig på banen i går :-)

    Fedt du også tog opfordringen op, og deltager aktivt.

    Kan huske da vi - uden den helt store succes skulle forsøge at lave brugervideo - efter at have set Man of Steel. Du er en af de få jeg har mødt “live”.

    Du ser mange film, og vil passe fantastisk ind hos Moovy.

    Damn vi har lavet mange lister sammen - og 3 ord gæt en film. 

    Gætter på vi har en historie som går 10-12 år tilbage?

    Fedt at se dig her.

    Wayne23-10-20 12:40

  • ★★★★1

    Velkommen hos Moovy S. Rico - det vrimler pludselig med gamle Kino brugere. Camie meldte sig på banen i går :-)

    Fedt du også tog opfordringen op, og deltager aktivt.

    Kan huske da vi - uden den helt store succes skulle forsøge at lave brugervideo - efter at have set Man of Steel. Du er en af de få jeg har mødt “live”.

    Du ser mange film, og vil passe fantastisk ind hos Moovy.

    Damn vi har lavet mange lister sammen - og 3 ord gæt en film. 

    Gætter på vi har en historie som går 10-12 år tilbage?

    Fedt at se dig her.

    Åh ja, "Man of Steel" med videoanmeldelse sammen med Pil, som jeg i øvrigt senere så The Conjuring sammen med. Pil var jo kino.dk's gyserekspert, men er desværre ikke så aktiv derinde længere.

    Jeg mener at have været aktiv på kino.dk siden 2008, så det passer meget godt med 12 år. Så vi har snart kobberbryllup :-)

    Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man får notifikationer om nye indlæg på en debat som man er aktiv på. Findes den funktionalitet? Der er vist noget der hedder "overvågning", men jeg kan ikke lige se, hvordan man aktiverer det.

    S. Rico23-10-20 18:03

  • ★★★★★★0

    Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man får notifikationer om nye indlæg på en debat som man er aktiv på. Findes den funktionalitet? Der er vist noget der hedder "overvågning", men jeg kan ikke lige se, hvordan man aktiverer det.

    Overvågning sker automatisk, når du skriver i en tråd. 

    Guldager23-10-20 19:44

  • ★★★★★★0

    Åh ja, "Man of Steel" med videoanmeldelse sammen med Pil, som jeg i øvrigt senere så The Conjuring sammen med. Pil var jo kino.dk's gyserekspert, men er desværre ikke så aktiv derinde længere.

    Jeg mener at have været aktiv på kino.dk siden 2008, så det passer meget godt med 12 år. Så vi har snart kobberbryllup :-)

    Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man får notifikationer om nye indlæg på en debat som man er aktiv på. Findes den funktionalitet? Der er vist noget der hedder "overvågning", men jeg kan ikke lige se, hvordan man aktiverer det.

    Ja Pil var vist glad for Goth. 
    12 et halvt år - kobberbryllup - Tænk engang :-)

    Kan huske vi havde noget med navne på rumskibe som var ret sjovt.

    Anyways - her er mere aktivitet - som der også var mere af på Kino.

    Notifikationer - Guldager har svaret.

    Wayne23-10-20 20:23

  • ★★★★★★0

    Et gensyn med Lawnmower Man, denne gang på Blu-ray. Jeg er nogenlunde sikker på, at jeg ikke har set den siden jeg så den på VHS i slutningen at 90'erne, da jeg ikke mindes at have ejet den på DVD.

    Den har bestemt sine øjeblikke, men den har også nogle perioder der er pænt døde. Heldigvis valgte min kammerat at vi skulle se biografudgaven, da de ekstra 40 min. som DC byder på, nok havde været en anelse for tungt. Vi tre der sådan den sammen var som sådan ganske underholdt, men var ikke sikker på, at det er en film, som man nødvendigvis behøver at gense alt for tit.

    Herefter gik vi i gang med Scanners 3 - min ene kammerat og jeg havde set toeren for noget tid siden, så det var på tide at få den tredje set også, noget vi har talt om i månedsvis. Det var fandme god schlock. Der var ikke en eneste skuespiller vi kendte, men der var nogle ret effektive dødsfald og hovedeksplosioner, som man naturligvis kan forvente af en Scanners-film. Den gik lidt over de 90 min., men vi tilgav den for det, fordi det alligevel var en ret stram film, underholdningsmæssigt. Vi endte med at give den en ny titel: ansigtsudtryk - the movie.

    Zero Cool24-10-20 00:09

  • ★★★★0

    Et gensyn med Lawnmower Man

    Jeg kan huske, at den blev en del omtalt for dens på daværende tidspunkt ret avancerede CGI-effekter, men jeg tror ikke, jeg nogensinde har set den...

    chandler7524-10-20 12:13

  • ★★★★★★0

    Lawnmover Man er megafed! - altså hvis man sammenligner den med 2'eren :)

    Havde både den på VHS, hvor jeg også havde Scanners 1, 2 og 3.

    Scanners er pis'fe', men husker ikke rigtig 2 og 3

    Guldager24-10-20 13:14

  • ★★★★★★0

    Vi kunne danne Bad Movie Club herinde lyder det som (og det kun ment som FEDT:)

    T. Nielsen24-10-20 13:41

  • ★★★★★★0

    Jeg kan huske, at den blev en del omtalt for dens på daværende tidspunkt ret avancerede CGI-effekter, men jeg tror ikke, jeg nogensinde har set den...

    Lad os bare sige, at de 8 min. med CGI, som filmen åbenbart har, står ikke stærk i 2020. Men den var et ret stort hit i sin tid. Vi snakkede om det i går, fordi en af mine gæster troede at den ikke var en succes, men den hev tre gange sit budget ind i biografen og var også et ret stort hit på hjemmemarkedet.

    Zero Cool24-10-20 14:53

  • ★★★★0

    Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man får notifikationer om nye indlæg på en debat som man er aktiv på. Findes den funktionalitet? Der er vist noget der hedder "overvågning", men jeg kan ikke lige se, hvordan man aktiverer det.

    I forum overblikket er der en fane, der hedder Overvågede tråde. Du kan princippet bruge den til kun at se tråde du har deltaget i, eller aktivt valgt at overvåge. Velkommen til :)

    gi-jones24-10-20 22:57

  • ★★★★1

    I forum overblikket er der en fane, der hedder Overvågede tråde. Du kan princippet bruge den til kun at se tråde du har deltaget i, eller aktivt valgt at overvåge. Velkommen til :)

    Hvordan kan man aktivt vælge at overvåge en en tråd, som man IKKE deltager i?

    S. Rico25-10-20 20:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen