Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Helt enig Wayne, virkelig en god film. 10/10

    Fedt vi deler passionen - og er enige i karakteren :-)

    Wayne10-10-20 08:11

  • ★★★★★★0

    Bliss

    Kan ikke huske hvem, men en herinde sagde, at vedkommende havde svært ved at se en film, hvor hovedpersonen var træls. Og det er gældende i Bliss. Men udover det, så er det eddermame en vild film, når den først kommer i gang. Det er punket, beskidt, blodigt og vildt - og man glemmer lidt filmens manglende evne til at skabe sympati for sin hovedperson. 

    8/10

    Guldager11-10-20 22:31

  • ★★★★★★0

    The King of Staten Island

    En lun film, med et par pointer.

    Scott har en diagnose, som han dulmer med pot - masser af pot. Han er samtidig en udfordring for hans mor, som har været enlig forsørger for to børn - siden Scott's far døde under arbejdet som brandmand - mens Scott var dreng.

    Scott spilles tilpas goofy af komikeren Pete Davidson, som også har været medforfatter til historien (som vist til dels handler om ham selv).

    For familien handler det om at komme videre, Scotts søster rejser - og det bliver starten på flere ændringer, som Scott modvilligt må acceptere.

    Dårlig dømmekraft fra Scott bringer en ny mand ind i familiens liv - og skæbnen vil at han også er brandmand.

    Flere sjove momenter trækker en ellers jævn historie op, og gør den værd at bruge tid på.

    7/10

    Wayne12-10-20 08:29

  • ★★★★★★0

    Extraction

    Russo brødrene, som stod bag de beste historier om Captain America og Avengers - har skrevet denne action historie, og det aner man svagt.

    Instruktionen er overladt til Sam Hargrave, som normalt kun beskæftiger sig med netop stuntsekvenserne - blandt andet i Marvel filmene.

    Han forenes med Chris Hemsworth (Thor) som her spiller en lejesoldat, som hyres til at befri en gangsters søn - som er blevet kidnappet af en konkurrerende bande.

    Selve historien er ikke det helt store, men det hele trækkes en anelse op af virkelig god action og et par gode typer - som man godt ville have lært lidt bedre at kende.

    6/10

    Wayne12-10-20 08:49

  • ★★★★★★0

    Phantasm 1-5

    Selvom der er 37 år mellem den første og sidste Phantasm-film, så er det en stor samlet historie - og endda med de samme karakterer og skuespillere (med undtagelse af Mike, som starter som barn) - det er beundringsværdigt. Hvad der også er værd at nvævne er, at alle 5 film har haft et budget på under 7 millioner dollars. Det kan man godt se til tider.

    Men det vigtigste er dog: er de ca. 7,5 time godt brugt? Ja sgu! Ikke alle film er lige gode, men ingen er dårlige. Det er et utrolig fedt setup og en fed mytologi. Jovist, det kan være lidt rodet, men altså...det er herligt hele vejen igennem!

    Antagonisten er Tall Man spillet af Angus Schrimm, og selvom Tall Man på ingen måde er lige så ikonisk som f.eks. Myers og Kruegers, så er det en fantastisk figur.

    Lige nu kan boksen købes for 30 Euro på Arrowfilm, og hvis man har hang til science fantasy horror, lav-budget og herligheder, så vil jeg varmt anbefale denne samling.

    Et gennemsnitlig karakter er 7, men alligevel vil jeg egentlig give 8 til hele oplevelsen - for selvom det er lav-budget og de individuelle film er mellem 6 og 8, så er helheden virkelig tid godt brugt.

    Guldager12-10-20 20:35

  • ★★★★★★0

    The Dead Don't Die

    • Bill Murray
    • Adam Driver
    • Tom Waits
    • Chloë Sevigny
    • Steve Buscemi
    • Danny Glover
    • Selena Gomez
    • Tilda Swinton
    • Iggy Pop
    • RZA
    • Caleb Landry Jones

    Så er der godt nok dømt stjernecast! Og zombier, samuraisværd og selvfølgelig en masse underspillethed, fordi det er Jim Jarmusch.

    Jeg forstår slet ikke dens 5,5 på IMDB og generelt lunkne modtagelse. Det er en fremragende og sær film.

    9/10

    Guldager14-10-20 21:32

  • ★★★0

    The Dead Don't Die

    • Bill Murray
    • Adam Driver
    • Tom Waits
    • Chloë Sevigny
    • Steve Buscemi
    • Danny Glover
    • Selena Gomez
    • Tilda Swinton
    • Iggy Pop
    • RZA
    • Caleb Landry Jones

    Så er der godt nok dømt stjernecast! Og zombier, samuraisværd og selvfølgelig en masse underspillethed, fordi det er Jim Jarmusch.

    Jeg forstår slet ikke dens 5,5 på IMDB og generelt lunkne modtagelse. Det er en fremragende og sær film.

    9/10

    Jeg var godt nok ikke begejstret. Kunne godt lide gimmicken med zombiernes trang mod hvad du attråede i levende live, men hadede måden rollerne blev spillet på.

    Steffan Rasmussen14-10-20 21:52

  • ★★★★★0

    Jeg synes godt nok også at “The Dead Don’t Die” var enormt træg. Jeg plejer ellers at være glad for Jim Jarmusch-film, men denne ramte jeg skævt for mig.

    Kruse14-10-20 22:53

  • ★★★★★0

    En hurtig liste over de film og serier jeg har fået set på det sidste. :)

    Film:

    Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) - 2/10

    Vampires vs. The Bronx - 4/10 

    Hush (1998) - 5/10

    Spider-Man : Into The Spiderverse - 6/10

    Birds of Prey (Harley Quinn) - 6/10

    Daylight (gensyn) - 6/10

    Enola Holmes - 6/10

    Gerald's Game - 7/10

    The Foreigner - 7/10

    J. Edgar - 7/10

    Happy Death Day 2U - 8/10

    Hush (2016) - 8/10

    Before I Wake - 8/10

    Searching - 8/10

    Leave No Trace - 9/10 

    Tv-serier:

    The Haunting of Bly Manor : Mini Series  - 8/10

    The Haunting of Hill House : Mini Series - 9/10

    Teenage Bounty Hunters : Sæson 1 - 9/10

    NightHawk15-10-20 13:42

  • ★★★★★★0

    Nogle hurtige betragtninger omkring dagens film:

    Terror Train

    Et 80'er slasher med Jamie Lee Curtis som ikke er sådan specielt god, men heller ikke rigtig dårlig

    5/10

    ----

    The Exorcist III

    Ikke et mesterværk, men bestemt en rigtig, rigtig god film med et par enkelte geniale scener

    8/10

    ----

    A Dark Song

    En slowburner, som på ingen måder skrider frem, som man forventer det. Fantastisk film.

    9/10

    ----


    Det ser ud til, jeg når mit mål med 31 horrorfilm i oktober...mangler kun at se 6 film :)

    Guldager16-10-20 21:21

  • ★★★★★★0

    Star Trek - Discovery, sæson 3 episode 1

    Hold da helt fast! Det var nok det bedste afsnit af Discovery indtil videre! Jeg var lidt skeptisk overfor serien i starten, men det tegner rigtig godt for sæson 3.

    Guldager18-10-20 12:55

  • ★★★0

    Star Trek - Discovery, sæson 3 episode 1

    Hold da helt fast! Det var nok det bedste afsnit af Discovery indtil videre! Jeg var lidt skeptisk overfor serien i starten, men det tegner rigtig godt for sæson 3.

    Jep ... for første gang er jeg ... ellers har jeg kun set fordi jeg føler jeg skal, da jeg har set alle de andre live-action udgaver. Og så lige Lower Decks som er fantastisk underholdende.

    Steffan Rasmussen18-10-20 19:30

  • ★★★★★★0

    Og så lige Lower Decks som er fantastisk underholdende.

    Hey - hvor kan man se det?

    Guldager18-10-20 19:35

  • ★★★0

    Hey - hvor kan man se det?

    På USB stick hvis du har en kammerat der kan skaffe den :-)

    Men ellers er det vist på CBS All Access fra USA.

    Steffan Rasmussen18-10-20 19:39

  • ★★★★★★0

    Isle of Dogs

    Jeg er stor fan af Wes Andersons skæve humor - mine favoritter er Life Aquatic, The Grand Budapest Hotel og Fantastic Mr. Fox - som jeg har givet solide 8/10.

    Resten af hans produktion er også herlig, og han skuffer aldrig helt - derfor ligger jeg aldrig under 7/10.

    Denne film hører til den sidste kategori. Andersons forsøg på at lave japansk animation er lige så høj i kvallitet som alt andet han rører ved. Desværre følte jeg intet for hovedpersonerne, hverken hunde eller mennesker - og så blev det mere et studie i teknik og detaljer. Nogen stor samlet oplevelse havde jeg ikke.

    Jeg kvitterer med endnu en gang 7/10

    Wayne19-10-20 07:13

  • ★★★★★★0

    In the Wake of the Bounty (1933)

     

    Errol Flynn’s første filmrolle, som sømanden Fletcher overraskede mig, ved at starte med en tekst der fortalte at der ikke var tale om et drama, men mere en form for rejsefilm, der ville forsøge at genskabe en kendt fortælling (her mytteriet på skibet Bounty).

    Desværre skulle dette også vise sig at være korrekt. Udover at fortællingen er ualmindeligt forstilt, selv for sin tid, og karaktererne hule og uden spilletid til at man lærer dem at kende, så er store dele af den ellers ret korte spilletid en både dateret og ret så uinteressant dokumentar om Tahiti.

    Så alt i alt, er der intet at komme efter, medmindre man har en interesse i at se alt hvad Flynn har medvirket i.

     

    Bedømmelse: 2/10

    T. Nielsen19-10-20 14:45

  • ★★★★★★0

    The Babysitter (2017)

     

    Der er noget anmassende og uskønt ved McG’s måde at iscenesætte på, som får både humor og timing til at forekomme forceret og kvalitetsforladt. Han arbejder dog også ud fra et manus, der til tider er ret så pubertært, som var det skrevet af en 14 årig dreng.

    Det sagt, så passer dette måske også til genren her, hvor morskaben og uhyggen serveret både blodigt, fjollet og med rødder i en stil, som man nok ofte vil forbinde med 80’erne på godt og ondt.

    Men er man til en historie om en sexet, men også ret morderisk babysitter, der skal passe en dreng stærkt på vej ind i puberteten, så har den som en sådan, egentlig også sine momenter. Jeg kan uanset om jeg så prøvede, ikke frasige mig, at jeg indimellem rent faktisk morede mig.

    I rollen som den tvivlsomme babysitter, bærer Samara Weaving også rollen. Nogen stor præstation er det ikke. Men det lykkes hende at gøre en ret plat rolle, næsten helt naturlig at se på. Eller i hvert fald så meget som man kan forlange og som en sådan rolle kræver.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen19-10-20 14:58

  • ★★★★★★1

    Cobra Kai (Sæson 1)

     

    Jeg har aldrig været den store fan af ”Karate Kid”, filmene, selv om den første Var habil underholdning, som ramte lige ned i min generation. Men derfor var jeg også lidt skeptisk og fandt oprindeligt, at det lød som en nærmest desperat ide, at forsætte fortællingen nu så mange år efter, som en Tv-serie.

    Men efter at flere havde snakket positivt om den, blev jeg alligevel nysgerrig og heldigvis tog jeg fejl. Ideen er jo næsten genial i al sin enkelhed og serien voldsomt underholdende.

    Den lykkes virkelig godt med at blande nostalgi, gamle ”dyder” og værdier med nutidige problematikker og temaer og servere dem med både glimt i øjet, ironisk og alligevel med alvor bag det morsomme.

    Tonen er let, sin steder herligt kommenterende, men som fortælling hvor de to gamle rivaler, spillet af originalerne Ralph Macchio og William Zabka, atter river op i fortiden, gemmer der sig alligevel masser af nuancer og så bliver den aldrig ensidig, trods dens tendens til at servere tingene let og ligetil. Serien er desuden ret godt castet med mange unge talenter, man hurtigt fatter sympati for.

    Jeg har to kritikpunkter af serien, der trækker lidt ned. Det første er at de unge kommer lige lovligt nemt og hurtigt til at besidde evner udi kampsport, hvor jeg aldrig får fornemmelsen af, at der ligger et større arbejde bag.

    Det andet er at historiens lidt forudsigelige og dens generelt søgte dramaturgi hen mod klimaks, som måske indrømmet dog er et nødvendigt greb for at skabe serien.

    Men uanset, så er det en dedikeret og afholdt rating jeg smider efter første sæson.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen21-10-20 11:22

  • ★★★★★0

    Det andet er at historiens lidt forudsigelige og dens generelt søgte dramaturgi hen mod klimaks, som måske indrømmet dog er et nødvendigt greb for at skabe serien.

    Der var lige lovligt mange af konflikterne, der byggede på miskommunikation, og som kunne være undgået, hvis de lod hinanden tale færdig og ikke antage det værste.

    Kruse21-10-20 11:42

  • ★★★★★★0

    Der var lige lovligt mange af konflikterne, der byggede på miskommunikation, og som kunne være undgået, hvis de lod hinanden tale færdig og ikke antage det værste.

    Ja, de er ret hurtige til at tro det værste om hinanden, også kort efter en god situation.

    T. Nielsen21-10-20 11:49

  • ★★★★★★0

    Ja, de er ret hurtige til at tro det værste om hinanden, også kort efter en god situation.

    Sådan lidt Trump/Biden? :-)

    Wayne21-10-20 11:51

  • ★★★★★★0

    Sådan lidt Trump/Biden? :-)

    Lige mht Trump kan jeg næsten også kun tro det værste. 

    T. Nielsen21-10-20 11:55

  • ★★★★★★0

    Lige mht Trump kan jeg næsten også kun tro det værste. 

    Han har det typiske herskersyndrom, hvor han kun omgiver sig med ja-sigere. Resten har han fyret.

    Wayne21-10-20 11:58

  • ★★★★★1

    Cobra Kai (Sæson 1)

     

    Jeg har aldrig været den store fan af ”Karate Kid”, filmene, selv om den første Var habil underholdning, som ramte lige ned i min generation. Men derfor var jeg også lidt skeptisk og fandt oprindeligt, at det lød som en nærmest desperat ide, at forsætte fortællingen nu så mange år efter, som en Tv-serie.

    Men efter at flere havde snakket positivt om den, blev jeg alligevel nysgerrig og heldigvis tog jeg fejl. Ideen er jo næsten genial i al sin enkelhed og serien voldsomt underholdende.

    Den lykkes virkelig godt med at blande nostalgi, gamle ”dyder” og værdier med nutidige problematikker og temaer og servere dem med både glimt i øjet, ironisk og alligevel med alvor bag det morsomme.

    Tonen er let, sin steder herligt kommenterende, men som fortælling hvor de to gamle rivaler, spillet af originalerne Ralph Macchio og William Zabka, atter river op i fortiden, gemmer der sig alligevel masser af nuancer og så bliver den aldrig ensidig, trods dens tendens til at servere tingene let og ligetil. Serien er desuden ret godt castet med mange unge talenter, man hurtigt fatter sympati for.

    Jeg har to kritikpunkter af serien, der trækker lidt ned. Det første er at de unge kommer lige lovligt nemt og hurtigt til at besidde evner udi kampsport, hvor jeg aldrig får fornemmelsen af, at der ligger et større arbejde bag.

    Det andet er at historiens lidt forudsigelige og dens generelt søgte dramaturgi hen mod klimaks, som måske indrømmet dog er et nødvendigt greb for at skabe serien.

    Men uanset, så er det en dedikeret og afholdt rating jeg smider efter første sæson.

     

    Bedømmelse: 8/10

    Jeg er enig i det meste selvom, at jeg ikke har de store forbehold angående måden serien bygger op imod sit klimaks.

    Det kunne næsten ikke gøres meget anderledes, tænker jeg ift til dens retro stil og seriens melodramatiske baggrund med dens asiatiske sort/hvide kampsports-filosofier. 

    Og som en lille sidebemærkning så holder både William Zabka og Ralph Macchio sig dæleme godt - særligt sidstnævnte der har rundet de 59 år. :)

    NightHawk21-10-20 14:19

  • ★★★★★★1

    Åh ja, det må man sige han gør. 59 år alligevel. Min kone synes han ser så underlig ud, fordi hun synes hans ansigt ser alt for drenget ud til kroppen:D 

    T. Nielsen21-10-20 14:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen