Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Jeg giver alle Saw-filmene 2/6!

    David Lund22-10-21 12:13

  • ★★★★★★1

    Ok, og jeg giver den 5/6. Skal vi ikke mødes en dag og lægge arm om, hvem der har ret :-)

    Haha, hvis det drejer sig om at få ret, er jeg sikker på du kan finde massere der vil bakke dig op:) 

    Jeg holder dog på min uret, at Saw 3 må være som en god gang tyndskid og hvem gider vinde den;)

    T. Nielsen22-10-21 12:14

  • ★★★★★★0

    Jeg giver alle Saw-filmene 2/6!

    Seriøst? 

    T. Nielsen22-10-21 12:15

  • ★★★★★0

    Seriøst? 

    Ja, det tror jeg. Den første er drønkedelig. De andre er dårligere men sjovere. Tror måske Saw IV kan få 1/6, men det ville kræve et gensyn, og det kommer ikke til at ske.

    David Lund22-10-21 12:17

  • ★★★★★★0

    Ja, det tror jeg. Den første er drønkedelig. De andre er dårligere men sjovere. Tror måske Saw IV kan få 1/6, men det ville kræve et gensyn, og det kommer ikke til at ske.

    Jeg husker kun den første sådan mere præcist. Har ser til og med Saw IV, som jeg af uvisse årsager har rated 3/10?!?

    T. Nielsen22-10-21 12:21

  • ★★★★★0

    Jeg husker kun den første sådan mere præcist. Har ser til og med Saw IV, som jeg af uvisse årsager har rated 3/10?!?

    4’eren er den absolut mest prætentiøse film i franchisen. Man kan så argumentere for, at det er i den film, der kommer mere “kød” (lol) på fortællingen, men den er virkelig fornærmende lommefilosofisk. 2’eren er nok min favorit Saw-film. Hvis man kan kalde det en favorit, da jeg ikke rigtigt vil hæve karakteren til højere end 2/6, som de andre også ville få.

    David Lund22-10-21 12:24

  • ★★★★★★0

    4’eren er den absolut mest prætentiøse film i franchisen. Man kan så argumentere for, at det er i den film, der kommer mere “kød” (lol) på fortællingen, men den er virkelig fornærmende lommefilosofisk. 2’eren er nok min favorit Saw-film. Hvis man kan kalde det en favorit, da jeg ikke rigtigt vil hæve karakteren til højere end 2/6, som de andre også ville få.

    Jeg opdager heller aldrig om det er de rette ratings de 4 jeg har set, de har fået. Selv den første, som jeg jo fandt okay, er ikke en jeg gider gense. Saw II kan jeg se jeg har rated 2/10. 

    T. Nielsen22-10-21 12:30

  • ★★★★0

    Jeg giver alle Saw-filmene 2/6!

    Imponerende at du så har gidet se mere end én film. Du må enten være meget tålmodig eller optimistisk anlagt, hvis du bliver ved med at se den næste i rækken :-)

    Hvis jeg har set en film til 1 eller 2 stjerner, så skal der virklig nogen gode anmeldelser til, før jeg sætter mig til at se flere i samme serie.

    Et godt eksempel er den drønkedelige Paranormal Activity, som er en af de meget få film, som jeg kun har givet 1 stjerne. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de næste skulle være bedre, så hvorfor spilde mere tid på noget, der ligger så langt fra ens personlige smag?

    S. Rico22-10-21 12:45

  • ★★★★★0

    Imponerende at du så har gidet se mere end én film. Du må enten være meget tålmodig eller optimistisk anlagt, hvis du bliver ved med at se den næste i rækken :-)

    Hvis jeg har set en film til 1 eller 2 stjerner, så skal der virklig nogen gode anmeldelser til, før jeg sætter mig til at se flere i samme serie.

    Et godt eksempel er den drønkedelige Paranormal Activity, som er en af de meget få film, som jeg kun har givet 1 stjerne. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de næste skulle være bedre, så hvorfor spilde mere tid på noget, der ligger så langt fra ens personlige smag?

    Jeg ser meget gerne lortefilm. Ofte opsøger jeg dem ganske intentionelt. De fungerer meget godt som kontrast til de gode film, og så er de ofte ufrivilligt sjove - og her er Saw-filmene et godt eksempel. Samtidig har jeg også en smule OCD på området - hvis jeg ser de første par film i en franchise, vil jeg også gerne se resten. Men jo - der findes da langt mere ufrivilligt komiske gyserfilm end Saw-filmene, og jeg holder allermest af dem fra 80’erne af slagsen =)

    David Lund22-10-21 14:18

  • ★★★★★★0

    Jeg måtte slukke for Parralel Minds på Prime i aftes. Den sagde mig intet, men som fredagshygge så vi De Frigjorte, og den er jo altid god.

    davenport22-10-21 14:24

  • ★★★★0

    Jeg ser meget gerne lortefilm. Ofte opsøger jeg dem ganske intentionelt. De fungerer meget godt som kontrast til de gode film, og så er de ofte ufrivilligt sjove - og her er Saw-filmene et godt eksempel. Samtidig har jeg også en smule OCD på området - hvis jeg ser de første par film i en franchise, vil jeg også gerne se resten. Men jo - der findes da langt mere ufrivilligt komiske gyserfilm end Saw-filmene, og jeg holder allermest af dem fra 80’erne af slagsen =)

    Jeg får pludselig et déjà vu. Kan det passe, at jeg har spurgt om det samme før - med et tilsvarende svar?

    S. Rico22-10-21 15:25

  • ★★★★★★1

    Jeg får pludselig et déjà vu. Kan det passe, at jeg har spurgt om det samme før - med et tilsvarende svar?

    Lund er The Champion of shitty movies:) Så han er ofte i ringen for at snakke med om sådanne og da Saw er, ja shitty movies vidste jeg godt han ville komme på banen her;-P

    T. Nielsen22-10-21 15:28

  • ★★★★★0

    Jeg får pludselig et déjà vu. Kan det passe, at jeg har spurgt om det samme før - med et tilsvarende svar?

    Sikkert =)

    Jeg er jo the king of shitty movies!

    David Lund22-10-21 15:30

  • ★★★★★★0

    Elsker at søge Prime igennem for lort. Den "værste" jeg har fundet handlede om bigfoots (Bigfeet?) fra rummet, der også var vampyrer. Den var satme flippet, men jeg kan ikke huske titlen :)

    davenport22-10-21 16:40

  • ★★★0

    Jeg prøvede at se en dokumentar på Prime, noget om 2. Verdenskrig. Introen havde 5 forskellige, intro designs, som man selv kan bruge/lave via final cut. Og derefter sidder der bare en mand og fortæller i 90 minutter. Jeg slukkede og fandt noget bedre produceret på YouTube 

    MOVIE100022-10-21 16:47

  • ★★★★0

    Sikkert =)

    Jeg er jo the king of shitty movies!

    Ja, nu kan jeg huske det. Så er du vel også en af dem, der har set samtlige Sharknado film?

    Her kan man i hvert fald tale om film, som er så dårlige, at de faktisk er gode. Jeg hyggede mig gevaldigt med de tre første, som virklig er noget bras - men totalt underholdende. Af en eller anden grund har jeg ikke fået set flere. Er der ikke lavet 5-6 stykker efterhånden?

    S. Rico23-10-21 12:23

  • ★★★★★1

    Ja, nu kan jeg huske det. Så er du vel også en af dem, der har set samtlige Sharknado film?

    Her kan man i hvert fald tale om film, som er så dårlige, at de faktisk er gode. Jeg hyggede mig gevaldigt med de tre første, som virklig er noget bras - men totalt underholdende. Af en eller anden grund har jeg ikke fået set flere. Er der ikke lavet 5-6 stykker efterhånden?

    Haha jeg synes faktisk det modsatte! Jo - der er et par grin undervejs, men de der intentionelt dårlige film fungerer sjældent for mig. Men jo - har set dem alle.

    David Lund23-10-21 16:41

  • ★★★★0

    Halloween Kills

    2018 udgaven var for mig ganske vellykket på flere parametre, men kvaliteten her er desværre markant dårligere. Faktisk er det en usædvanlig tåbelig film. Jeg kunne såmænd godt have ‘købt’ præmissen om hele byen nu er efter Myers, havde Haddonfield ikke været beboet af kun dumme mennesker. Mange beslutninger er som taget ud af de værste slasher movies gennem historien og det er mere end vanskeligt at engagere sig i nogen. Jeg stoppede med at tælle alle de gange de siger ‘Michael Myers’ eller ‘evil must die tonight’. Der er en række voldsomme drabsscener som burde nok tilfredsestille de hard core carnage-tilhængere og det er da også mildt underholdende, men for mig var det et tydeligt eksempel på, at gore alene bare ikke kan bære læsset og jeg ønskede mig tilbage til den suspense fulde Carpenter udgave, til trods for den var fattig på blod og indvolde. Lysten til ‘Halloween Ends’ er nærmest ikke eksisterende nu. Burde give 3/10 men får 4/10 pga åbningen. 

    Babo23-10-21 22:07

  • ★★★★★0

    Jeg kunne ikke lide David Gordon Greens “Halloween”, så jeg tror jeg springer efterfølgeren over :)

    Kruse23-10-21 22:17

  • ★★★★0

    Malignant

    Selvom James Wans stil indimellem kan forekomme mig lidt rigeligt flashy, så er han næsten altid garant for en god underholdning og indimellem også en smule kreativ en af slagsen. I denne her går han nærmest helt amok og bliver campy, så forvent ikke ny Incidius eller Conjurring. Den morede mig helt fint. Som gyser har den måske ikke mange scares, men til gengæld er der god portion body horror og carnage. Helt okay, Wan!!! 

    7/10

    Babo25-10-21 22:25

  • ★★★★★0

    Malignant

    Selvom James Wans stil indimellem kan forekomme mig lidt rigeligt flashy, så er han næsten altid garant for en god underholdning og indimellem også en smule kreativ en af slagsen. I denne her går han nærmest helt amok og bliver campy, så forvent ikke ny Incidius eller Conjurring. Den morede mig helt fint. Som gyser har den måske ikke mange scares, men til gengæld er der god portion body horror og carnage. Helt okay, Wan!!! 

    7/10

    Rigtigt mange gode grin og et twist, der er næsten ligeså “godt” som i Dead Silence!

    David Lund26-10-21 06:02

  • ★★★★0

    Rigtigt mange gode grin og et twist, der er næsten ligeså “godt” som i Dead Silence!

    Jep. Det var latterligt langt ude :)

    Babo26-10-21 07:30

  • ★★★★★0

    Malignant

    Selvom James Wans stil indimellem kan forekomme mig lidt rigeligt flashy, så er han næsten altid garant for en god underholdning og indimellem også en smule kreativ en af slagsen. I denne her går han nærmest helt amok og bliver campy, så forvent ikke ny Incidius eller Conjurring. Den morede mig helt fint. Som gyser har den måske ikke mange scares, men til gengæld er der god portion body horror og carnage. Helt okay, Wan!!! 

    7/10

    Det lyder meget i tråd med Chris Stuckmanns anmeldelse. Man skal bare forvetningsafstemme ift, at det er rendyrket camp, som James Wan er ude i denne gang og acceptere, at det stilmæssigt ikke er i samme boldgade som "The Conjuring" universet. Og så er der en top underholdnende film i vente. 

    Jeg glæder mig i hvert fald til at se den. :)

    NightHawk26-10-21 12:48

  • ★★★★0

    Det lyder meget i tråd med Chris Stuckmanns anmeldelse. Man skal bare forvetningsafstemme ift, at det er rendyrket camp, som James Wan er ude i denne gang og acceptere, at det stilmæssigt ikke er i samme boldgade som "The Conjuring" universet. Og så er der en top underholdnende film i vente. 

    Jeg glæder mig i hvert fald til at se den. :)

    Man skal ihvertfald have de rette forventninger til den :)

    Babo26-10-21 15:22

  • ★★★★0

    Pig (2021) 

    Man skal sgu ikke fucke med hans dyr :) 

    Fremragende og underspiller drama, der på papiret nærmest fremstår latterlig. Men der er sgu en mening med galskaben og man får dybfølt sympati for personerne. Cage og Wolff er virkelig gode og der gives tid til at udforske deres forhold og problemer. Det var en film, der ikke lige gik i den retning jeg ville have troet, så point til den. 

    Cage er hermed den mest besynderlige skuespillere i Hollywood. Ham, der kan være så tæt på en razzie som Oscar på kort tid :)

    8/10

    Babo27-10-21 17:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen