Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Scream (2022)

     

    Denne femte efterfølger og forsøg på at genoplive horrorserien “Scream”, der første gang så dagens lys i 1996 i Wes Craven’s morsomme, intelligente og samtidig også skræmmende leg med genren, føles blot som mere af det samme.

    Det ville være til at leve med, hvis legen med de metafilmiske lag og alle referencerne ikke blev mere og mere trættende og påtaget, som historien skred frem. Jeg begyndte i hvert fald at småkede mig, hvor særligt det kramagtige klimaks skuffer.

    Der er de brutale mord, til at holde filmens kørende. De er ikke specielt originale, men meget bestialske i bedste slasherstil, så de underholder, er man til genren.

    Persongalleriet er dog ikke specielt ophidsende. Mødet med de originale skuespillere, der gentager deres roller lægger ikke sønderligt meget til historien og det nye, unge cast føles aldrig rigtigt vedkommende. Kun Melissa Barrera er værd at følge. Der er jeg dog nok meget lidt objektiv.

    For mig er der kun lavet en god ”Scream” film og det er, rigtigt gættet, den første.

     

    Bedømmelse: 5/10

    Den video du sendte mig, er langt bedre :)

    Babo22-04-22 13:10

  • ★★★★★★0

    Den video du sendte mig, er langt bedre :)

    Jeg erklærer mig uskyldig på samtlige punkter:D

    T. Nielsen22-04-22 13:11

  • ★★★★★0

    Speedy

    Endelig en rigtig god Harold Lloyd-film. Nu har jeg set en hel del kortfilm og spillefilm af ham over de sidste par uger, og jeg har ikke været imponeret. Det har været hyggeligt, nogle fine gags og stunts, men det har ikke været sjovt nok til at være decideret morsom, og de ikke-sjove film har ikke haft en interessant nok historie til at være god.

    Men i Speedy er der både gode stunts og en god historie. Jeg mangler stadig at se Safety Last! - har glemt den store klassiker til sidst - men Speedy burde folk også at se, hvis de er interesseret i stumfilm.

    8/10

    Fedt at læse, at du kunne lide filmen. Den er jeg også selv rigtig glad for og din karakter synes jeg også er helt passende.

    Spændende at høre , hvad du synes om Harold Lloyds mesterværk "Safety Last". :) 

    NightHawk22-04-22 14:53

  • ★★★★★1

    Con Air (1997)

     

    En tidstypisk actionbasker fra 90’erne, som jeg givet rater alt for højt og faktisk også højere end jeg gjorde da den kom frem. Men der er bare noget jeg nyder ved fortidens hårdtpumpede og ofte respektløse actionfilm.

    I hovedrollen ses Nicolas Cage med svenskergarn, bodypump og wifebeaterundertrøje, der kæmper sig tilbage til livet, sin familie og sin selvrespekt, da han som næsten løsladt fange befinder sig ombord på et fangetransportfly, der kapres af den værste samling af forskruede kriminelle man kan tænke sig.

    Historien er fjollet og kan næppe tåle at blive nærstuderet. Men den er proppet med opulent action, morsomme one-liners og machoøjeblikke så rå at man kun kan smile ad dem.

    Visuelt er der også en form for lækkerhed over 90’ernes ofte overbelyste Blockbusters fra især producenten Jerry Bruckheimer, selv om instruktør Simon West’s ikke magter at trække filmen helt op teknisk blandt de bedste fra dengang.

    Men søger man såkaldt hjernedød popcornunderholdning i form af vild bulder, brag og eksplosiv ramasjang, så er ”Con Air” en anbefaling værdig.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Jeg er helt enig. Det er en utrolig larmende og storskrydende form for macho-action og replikkerne og skuespillet er for det meste af tiden helt ude i hampen. Men for dælen hvor er det samtidig mega underholdende. :)

    Nicolas Cage er selvfølgelig genial i hver eneste scene, men jeg er også vild med John Cusack's dedikerede FBI agent. Elsker hans rants og så de skænderier han har med Colm Meanys selvfede DEA agent. Jeg grinte højt, da han fik sin fancy veteran-bil total smadret. :D

    NightHawk22-04-22 15:05

  • ★★★★★★1

    replikkerne og skuespillet er for det meste af tiden helt ude i hampen.

    Åh ja og for satan det er et herligt kulørt persongalleri:-D

    jeg er også vild med John Cusack's dedikerede FBI agent. Elsker hans rants og så de skænderier han har med Colm Meanys selvfede DEA agent.

    Helt enig, det er så godt!!!

    Jeg grinte højt, da han fik sin fancy veteran-bil total smadret. :D

    Ja også mig og lige så meget over Cage's kommentar da den hænger efter flyveren "on any other day that might seem strange"

    T. Nielsen22-04-22 16:09

  • ★★★★★★0

    Fedt at læse, at du kunne lide filmen. Den er jeg også selv rigtig glad for og din karakter synes jeg også er helt passende.

    Spændende at høre , hvad du synes om Harold Lloyds mesterværk "Safety Last". :) 

    Den synes jeg egentlig ikke stak ud fra mængden af alle de andre film. Så det er også en 7/10'er. Men jeg skal ikke afvise, at der også en vis Harold Lloyd-træthed, fordi jeg har set så meget på så kort tid.

    Guldager22-04-22 16:16

  • ★★★★0

    The Thin Red Line

    Midt i alt det, der sker omkring os lige nu, fik jeg atter lyst til at gruble over Malicks store spørgsmål. Hvor kommer det fra. Altså ondskaben. Malicks unikke og sanselige stil her, bringer mig altid i en meditativ tilstand. Filmen udnytter mediets force og selvom det på papiret kunne virke som en fuldkommen uoverkommelig opgave med at holde så mange bolde i luften, så kommer Malick, på en eller anden måde, tæt ind på aktørernes ansigter og får masser af nuancer frem. Det gælder uanset hvilken side man kæmper på, så er frygten gensidig. Det er så omfatttende, altopslugende og detaljerigt et mesterværk, at jeg fortsat holder den som den bedste film nogensinde lavet. 

    Kom så, 4K 

    10/10 

    Babo22-04-22 23:19

  • ★★★★★0

    Den synes jeg egentlig ikke stak ud fra mængden af alle de andre film. Så det er også en 7/10'er. Men jeg skal ikke afvise, at der også en vis Harold Lloyd-træthed, fordi jeg har set så meget på så kort tid.

    Hmm, der er jeg nu ikke enig i. Om du måske er blevet lidt træt af hans film efter at have set så mange i træk, og at det måske godt kan have haft indflydelse på din vurdering, er jo muligt. Det er også derfor, at jeg selv skifter imellem forskellige titler/genrer særligt, hvis jeg har købt et bokset med mange film i fra samme instruktør - som eksempelvis Ingmar Bergman. Og det er netop for at undgå ikke at køre sur i at se den samme type film/film, der ofte bruger de samme virkemidler eller stil til at fortælle deres historie på.

    Men du kan jo prøve at se den igen om nogle måneders tid og se om du ændrer mening. Det kan jo også bare være,  at filmen ikke gjorde det store indtryk på dig og det er jo også helt ok, hvis det er. :)

    NightHawk22-04-22 23:52

  • ★★★★★★0

    The Miracle Worker

    Helen Keller bliver døv og blind efter en sygdom som ca. 2-årig. Efter 5 år beslutter familien sig for at få hjælp af Anne Sullivan. Herefter følger vi deres samarbejde. En rimelig simpel og virkelig historie.

    En film er en helhed, og helheden er lidt ujævn. Når den fungerer godt, er den rigtig god - tæt på et mesterværk - men produktionen halter til tider i flashback-scener og skuespillet fra de supplerende cast er ikke altid lige skarp. Det er aldrig håbløst.

    Men de mange scener mellem Patty Duke som Helen Keller og Anne Bancroft some Anne Sullivan er rørende, spændende, inspirerende og virkeligt gode.

    Både Patty Duke og Anne Bancroft modtog en Oscar, og faktisk slog Bancroft Bette Davis i Whatever Happened to Baby Jane? og Katharine Hepburn i Long Day's Journey Into Night.

    9/10 - en høj karakter, når der er lidt ujævnheder, men som sagt - så er den virkelig, virkelig god, når den er god.

    Guldager23-04-22 09:25

  • ★★★★1

    Gensyn med The Last Duel, nu i 4K. Har ikke så meget at tilføje. Scott i topform. Vildt nok i den alder, hvor de feste nok ville være pensioneret. 

    Babo23-04-22 23:55

  • ★★★★1

    Jeg tog en fredag aften i Cinemaxx, hvor jeg forventede at den første film ville være tom ramasjang, og at den næste ville være helt vildt fremragende. Det viste sig pudsigt nok næsten at være omvendt:

     

    Uncharted (2022)

    Jeg var noget skeptisk, da jeg hørte, at det var Tom Holland og Mark Wahlberg, der skulle lægge krop til Nathan og Sully. Men som et par unge udgaver af slagsen, så gør de det faktisk ganske udmærket. Deres kemi sammen er vittig og helt som den skal være. Der skal dog gå en advarsel til dem, der har "allergi" overfor Mark Wahlberg, for han er meget Mark Wahlberg i denne film.

    Lige som i spillene er det ren Indiana Jones eventyr med puzzles, heists, skattejagt, eksotiske lokationer, og alliancer der kommer og går.

    Der er ikke helt så meget klatring på lodrette klippevægge og skyderi som i spillene. Men der er bestemt ikke mangel på action. Der er flere store imponerende action set pieces, som ikke er set før og som fremkalder en del adrenalin. Realismen er på circa samme niveau som i Fast & Furious filmene - dvs. der er temmelig mange naturstridige actionscener. Men det var på forhånd forventet i en film, der bygger på Uncharted spillene. Så det gør bestemt ikke noget.

    Sjældent har 2 timer fløjet afsted så hurtigt.

    ★★★★½☆

     

    The Northman (2022)

    Hævnfilm forklædt som kunst. Eller er det en kunstfilm forklædt som mainstream? Robert Eggers forsøger at lande i begge lejre med en film, der både visuelt og på lydsiden er en fryd for sanserne. Især lydsiden er helt fantastisk og bærer næsten en hovedrolle i sig selv.

    I starten af filmen er der mange herligt syrede scener, der giver associationer til The Green Knight. Der er eksempelvis gamle nordiske rituelle danse og afgudsdyrkelse, der bliver trukket i langdrag i en sådan grad, at man spekulerer på, om filmen overhovedet har en reel handling. Det har den! Desværre mister filmen en del af sin magiske tiltrækning i takt med at hævndelen af handlingen tager mere og mere over.

    Den korte version af handlingen er, at det er Conan Barbaren - bare med vikinger. Dvs. en ung dreng vokser sig stærk og vil hævne sig på sin forældres banemand. Undervejs i denne forholdsvis simple hævnfortælling er det som om, at Robert Eggers lige skal drysse noget "kunst" udover filmen i form af nogle påtagede syrede scener. Det kommer desværre til at føles prætentiøst. Så havde det nok været bedre, hvis han var gået "all in" som i The Lighthouse eller i David Lowery's The Green Knight. Eller at han alternativt havde fokuseret mere på personskildring og spænding.

    The Northman ender med hverken at være det ene eller det andet. Men som biografoplevelse er det dog stadig en stor visuel og lydmæssigt sanseoplevelse. Derfor kan jeg lige med nød og næppe svinge mig op til:

    ★★★★☆☆

    S. Rico24-04-22 14:17

  • ★★★★0

    Jeg tog en fredag aften i Cinemaxx, hvor jeg forventede at den første film ville være tom ramasjang, og at den næste ville være helt vildt fremragende. Det viste sig pudsigt nok næsten at være omvendt:

     

    Uncharted (2022)

    Jeg var noget skeptisk, da jeg hørte, at det var Tom Holland og Mark Wahlberg, der skulle lægge krop til Nathan og Sully. Men som et par unge udgaver af slagsen, så gør de det faktisk ganske udmærket. Deres kemi sammen er vittig og helt som den skal være. Der skal dog gå en advarsel til dem, der har "allergi" overfor Mark Wahlberg, for han er meget Mark Wahlberg i denne film.

    Lige som i spillene er det ren Indiana Jones eventyr med puzzles, heists, skattejagt, eksotiske lokationer, og alliancer der kommer og går.

    Der er ikke helt så meget klatring på lodrette klippevægge og skyderi som i spillene. Men der er bestemt ikke mangel på action. Der er flere store imponerende action set pieces, som ikke er set før og som fremkalder en del adrenalin. Realismen er på circa samme niveau som i Fast & Furious filmene - dvs. der er temmelig mange naturstridige actionscener. Men det var på forhånd forventet i en film, der bygger på Uncharted spillene. Så det gør bestemt ikke noget.

    Sjældent har 2 timer fløjet afsted så hurtigt.

    ★★★★½☆

     

    The Northman (2022)

    Hævnfilm forklædt som kunst. Eller er det en kunstfilm forklædt som mainstream? Robert Eggers forsøger at lande i begge lejre med en film, der både visuelt og på lydsiden er en fryd for sanserne. Især lydsiden er helt fantastisk og bærer næsten en hovedrolle i sig selv.

    I starten af filmen er der mange herligt syrede scener, der giver associationer til The Green Knight. Der er eksempelvis gamle nordiske rituelle danse og afgudsdyrkelse, der bliver trukket i langdrag i en sådan grad, at man spekulerer på, om filmen overhovedet har en reel handling. Det har den! Desværre mister filmen en del af sin magiske tiltrækning i takt med at hævndelen af handlingen tager mere og mere over.

    Den korte version af handlingen er, at det er Conan Barbaren - bare med vikinger. Dvs. en ung dreng vokser sig stærk og vil hævne sig på sin forældres banemand. Undervejs i denne forholdsvis simple hævnfortælling er det som om, at Robert Eggers lige skal drysse noget "kunst" udover filmen i form af nogle påtagede syrede scener. Det kommer desværre til at føles prætentiøst. Så havde det nok været bedre, hvis han var gået "all in" som i The Lighthouse eller i David Lowery's The Green Knight. Eller at han alternativt havde fokuseret mere på personskildring og spænding.

    The Northman ender med hverken at være det ene eller det andet. Men som biografoplevelse er det dog stadig en stor visuel og lydmæssigt sanseoplevelse. Derfor kan jeg lige med nød og næppe svinge mig op til:

    ★★★★☆☆

    Jeg synes heller ikke det gav noget de syrede scener og virkede mest af alt ‘smidt ind’ for at virke lidt kunstnerisk. Jeg synes det virkede så meget bedre i Revenant. Den er fuldstændigt gledet ud af hukommelsen The Northman og et gensyn har meget lange udsigter. Gav den 7, men er egentlig på 6. 

    Babo24-04-22 21:26

  • ★★★★★★1

    Jeg tog en fredag aften i Cinemaxx, hvor jeg forventede at den første film ville være tom ramasjang, og at den næste ville være helt vildt fremragende. Det viste sig pudsigt nok næsten at være omvendt:

     

    Uncharted (2022)

    Jeg var noget skeptisk, da jeg hørte, at det var Tom Holland og Mark Wahlberg, der skulle lægge krop til Nathan og Sully. Men som et par unge udgaver af slagsen, så gør de det faktisk ganske udmærket. Deres kemi sammen er vittig og helt som den skal være. Der skal dog gå en advarsel til dem, der har "allergi" overfor Mark Wahlberg, for han er meget Mark Wahlberg i denne film.

    Lige som i spillene er det ren Indiana Jones eventyr med puzzles, heists, skattejagt, eksotiske lokationer, og alliancer der kommer og går.

    Der er ikke helt så meget klatring på lodrette klippevægge og skyderi som i spillene. Men der er bestemt ikke mangel på action. Der er flere store imponerende action set pieces, som ikke er set før og som fremkalder en del adrenalin. Realismen er på circa samme niveau som i Fast & Furious filmene - dvs. der er temmelig mange naturstridige actionscener. Men det var på forhånd forventet i en film, der bygger på Uncharted spillene. Så det gør bestemt ikke noget.

    Sjældent har 2 timer fløjet afsted så hurtigt.

    ★★★★½☆

     

    The Northman (2022)

    Hævnfilm forklædt som kunst. Eller er det en kunstfilm forklædt som mainstream? Robert Eggers forsøger at lande i begge lejre med en film, der både visuelt og på lydsiden er en fryd for sanserne. Især lydsiden er helt fantastisk og bærer næsten en hovedrolle i sig selv.

    I starten af filmen er der mange herligt syrede scener, der giver associationer til The Green Knight. Der er eksempelvis gamle nordiske rituelle danse og afgudsdyrkelse, der bliver trukket i langdrag i en sådan grad, at man spekulerer på, om filmen overhovedet har en reel handling. Det har den! Desværre mister filmen en del af sin magiske tiltrækning i takt med at hævndelen af handlingen tager mere og mere over.

    Den korte version af handlingen er, at det er Conan Barbaren - bare med vikinger. Dvs. en ung dreng vokser sig stærk og vil hævne sig på sin forældres banemand. Undervejs i denne forholdsvis simple hævnfortælling er det som om, at Robert Eggers lige skal drysse noget "kunst" udover filmen i form af nogle påtagede syrede scener. Det kommer desværre til at føles prætentiøst. Så havde det nok været bedre, hvis han var gået "all in" som i The Lighthouse eller i David Lowery's The Green Knight. Eller at han alternativt havde fokuseret mere på personskildring og spænding.

    The Northman ender med hverken at være det ene eller det andet. Men som biografoplevelse er det dog stadig en stor visuel og lydmæssigt sanseoplevelse. Derfor kan jeg lige med nød og næppe svinge mig op til:

    ★★★★☆☆

    Jeg skal klart også se begge - mine forventninger til Uncharted blev lige sparket i vejret der :-)

    Wayne25-04-22 13:33

  • ★★★★1

    The Village, 2004

    I see the world... just not as you see it!

    Glædeligt gensyn med denne undervurderede lille perle her i denne mørke tid. Misvisende trailers i sin tid lovede noget andet end det instruktøren havde på sinde og filmen skuffede den almene biografgængers ønske om en traditionel gyserfilm med et hjernevridende twist i ærmet til sidst. 

    Jeg ser til gengæld mange tematikker, der er spændende i historien. Jeg ser en omhyggelig og melankolsk film lavet af en instruktør, der trods en mainstream prædikat hængende på sig, har en kunstnerisk kvalitet i hans bedste værker og appellerer måske mere til det snævre marked. Den kunne i virkeligheden godt have været en A24 film i dag. 

    En smuk og meget poetisk film med et killer soundtrack, der alene blærer den følelsesmæssige rygsæk. Og ærgerligt Deakins/Night ikke fortsatte deres flotte samarbejde. 

    8/10

    Babo25-04-22 13:37

  • ★★★★★★0

    Misvisende trailers i sin tid lovede noget andet end det instruktøren havde på sinde og filmen skuffede den almene biografgængers ønske om en traditionel gyserfilm med et hjernevridende twist i ærmet til sidst. 

    Jeg havde ikke set traileren, men blev alligevel skuffet;-)

    Men lige et seriøst spørgsmål. Mener du at Shyamalan's forrige film, havde været mere traditionelle, siden du tænker at den "almene" biografgænger blev skuffet og ved du det var pga de ting du opridser, at de blev skuffet? 

    T. Nielsen25-04-22 14:21

  • ★★★★0

    Jeg havde ikke set traileren, men blev alligevel skuffet;-)

    Men lige et seriøst spørgsmål. Mener du at Shyamalan's forrige film, havde været mere traditionelle, siden du tænker at den "almene" biografgænger blev skuffet og ved du det var pga de ting du opridser, at de blev skuffet? 

    Der skulle nok bare have stået publikum. Men jeg synes at have stødt på nogle lister efterhånden hvor den optræder blandt de mere undervurderede film. Jeg tror helt sikkert en misvisende trailer kan have en indvirken på ens forventninger til en film, uanset om man er anmelder eller blot almen fan/biogænger. Tror filmen generelt har et bedre renomme i dag og den havde stået endnu højere, hvis man måske ikke lader sig opsluge af det had mange efterhånden har opbygget til instruktøren. Men igen, det er blot noget jeg tror, man kan også have en reel kritik af filmen og den er da heller ikke perfekt. Men at den skulle være dårlig har jeg faktisk altid synes var voldsomt urimelig kritik. 

    Babo25-04-22 14:42

  • ★★★★★★0

    Men jeg synes at have stødt på nogle lister efterhånden hvor den optræder blandt de mere undervurderede film.

    Det kan godt tænkes. Der er jo en del, også herinde, der holder den højere end jeg nok ville gøre. For mig var svaghederne dog ikke mangel på horror eller forsøg på subtekst, hvis man gider tænke og kigge efter den slags. Det var nok mere karaktererne og hele måden de blev spillet på. Synes den peger fint (desværre) i retning af Shyamalan's svagheder som kunstner. Jeg kunne jo godt lide hans forrige film, så det er ikke engang fordi jeg helt stiger af på hans film. 

    eg tror helt sikkert en misvisende trailer kan have en indvirken på ens forventninger til en film,

    Jojo, det er der da ingen tvivl om. Tænkte blot, at os der måske ikke finder at filmen er specielt god, kunne jo være, at det bare var derfor og ikke fordi en trailer for +15 år siden måske narrede os. Men da ingen tvivl om, at forkerte forventninger kan ødelægge (eller måske det modsatte) en oplevelse. 

    Jeg ratede den vist 4/10 i sin tid, så helt skævt har det jo ikke været. Måske havde rated den højere, hvis jeg ikke havde været ret glad for mindst 2 ud af mandens forrige 3 film. Hvem ved. God tror jeg dog ikke jeg ville finde den. 

    T. Nielsen25-04-22 14:58

  • ★★★★0

    Det kan godt tænkes. Der er jo en del, også herinde, der holder den højere end jeg nok ville gøre. For mig var svaghederne dog ikke mangel på horror eller forsøg på subtekst, hvis man gider tænke og kigge efter den slags. Det var nok mere karaktererne og hele måden de blev spillet på. Synes den peger fint (desværre) i retning af Shyamalan's svagheder som kunstner. Jeg kunne jo godt lide hans forrige film, så det er ikke engang fordi jeg helt stiger af på hans film. 

    Jojo, det er der da ingen tvivl om. Tænkte blot, at os der måske ikke finder at filmen er specielt god, kunne jo være, at det bare var derfor og ikke fordi en trailer for +15 år siden måske narrede os. Men da ingen tvivl om, at forkerte forventninger kan ødelægge (eller måske det modsatte) en oplevelse. 

    Jeg ratede den vist 4/10 i sin tid, så helt skævt har det jo ikke været. Måske havde rated den højere, hvis jeg ikke havde været ret glad for mindst 2 ud af mandens forrige 3 film. Hvem ved. God tror jeg dog ikke jeg ville finde den. 

    Pudsigt, jeg synes den var blændende spillet. Særligt af Bryce Dallas og fangede mig selv i virkelig være følelsesmæssigt revet af både forholdet og mere eller mindre alle karakterer, der popper op. Også W. Hurt leverer en virkelig god præstation. Husk vores fælles ven synes det er mesterværk. Han er forfatter og ved bedst. Jeg siger det bare og spæner væk ;)

    Babo25-04-22 15:41

  • ★★★★★★0

    Pudsigt, jeg synes den var blændende spillet. Særligt af Bryce Dallas og fangede mig selv i virkelig være følelsesmæssigt revet af både forholdet og mere eller mindre alle karakterer, der popper op. Også W. Hurt leverer en virkelig god præstation. Husk vores fælles ven synes det er mesterværk. Han er forfatter og ved bedst. Jeg siger det bare og spæner væk ;)

    Han må synes det er verdens bedste film og det uden at miste et gram af min respekt. Om det forholder sig omvendt, ved jeg naturligvis ikke. Men don er overfor mig, altid så inkluderende et menneske, at jeg kun kan elske ham. Det var ikke for ingenting at han var forlover til mit bryllup:)

    T. Nielsen25-04-22 17:06

  • ★★★★0

    Jeg skal snart have genset "The Village". Jeg kan se, at jeg har rated den 7/10 efter et par syn, men jeg har på fornemmelsen, at det er for fedtet.

    I min bog har M. Night Shyamalan aldrig lavet en dårlig film. Nok ikke engang en middelmådig film. Der kan være ting, der halter, men hans filmsprog og filmteknik opvejer ofte dette.

    chandler7525-04-22 19:36

  • ★★★★0

    Men don er overfor mig, altid så inkluderende et menneske, at jeg kun kan elske ham

    Denne meget omtalte "Don"... Findes han egentlig i virkeligheden? Hver gang, han nævnes, tænker jeg noget alá Keyser Söze...

    chandler7525-04-22 19:38

  • ★★★★0

    Denne meget omtalte "Don"... Findes han egentlig i virkeligheden? Hver gang, han nævnes, tænker jeg noget alá Keyser Söze...

    Jeg har engang sovet med ham. Måske var det blot en drøm :)

    Babo25-04-22 19:52

  • ★★★★0

    Jeg skal snart have genset "The Village". Jeg kan se, at jeg har rated den 7/10 efter et par syn, men jeg har på fornemmelsen, at det er for fedtet.

    I min bog har M. Night Shyamalan aldrig lavet en dårlig film. Nok ikke engang en middelmådig film. Der kan være ting, der halter, men hans filmsprog og filmteknik opvejer ofte dette.

    Du er nærig :)

    Det er helt vildt så mange smukke scener, der er i The Village. Elsker hans brug af lyd. Herfra synes jeg lidt modsat dig, det gik galt for ham. Han kastede sig over større og større budgetter og mistede sit identitet synes jeg. Jeg kan ærligt ikke se flere af hans big budget film skulle være lavet af ham, havde jeg ikke vidst det på forhånd. 

    Babo25-04-22 19:56

  • ★★★★0

    Du er nærig :)

    Det er helt vildt så mange smukke scener, der er i The Village. Elsker hans brug af lyd. Herfra synes jeg lidt modsat dig, det gik galt for ham. Han kastede sig over større og større budgetter og mistede sit identitet synes jeg. Jeg kan ærligt ikke se flere af hans big budget film skulle være lavet af ham, havde jeg ikke vidst det på forhånd. 

    Nu betragter jeg ikke "The Last Airbender" eller "After Earth" som "rigtige" Shyamalan-film, da han ikke har været involveret i hele processen. Men "The Visit" og "Split" er gedigne film.

    chandler7525-04-22 20:05

  • ★★★★0

    Nu betragter jeg ikke "The Last Airbender" eller "After Earth" som "rigtige" Shyamalan-film, da han ikke har været involveret i hele processen. Men "The Visit" og "Split" er gedigne film.

    Afgjort. Han gjorde pisse godt comeback med de to. Men nej, svært at se de andre to du nævner som værende hans værk. 

    Babo25-04-22 20:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen