Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★0

    The Visit (2015)

    The Visit har en enkel men effektiv grundidé, der er tilpas creepy i sig selv, men filmen bliver desværre holdt tilbage af lidt kikset dialog og specielt mange af drengens replikker virker ikke troværdige. Shyamalan har ikke altid været den bedste manuskriptforfatter når det kommer til at skrive troværdige børnekarakterer i sine film og det er der hvor The Visit lider mest. Meget af dialogen lyder kluntet og utroværdig.

    Selvom jeg regnede ud hvad der foregik halvvejs gennem filmen ændrer det ikke på at præmissen i sig selv er ret creepy og filmen har helt klart flere effektive jump scares og små øjeblikke med suspense. Filmens klimaks er i hvert fald mere eller mindre effektivt.

    Delvis vellykket film, hvor meget af børnenes dialog, og specielt drengens, holder filmen tilbage fra at blive til en decideret solid anbefaling. Noget af dialogen er decideret tåkrummende og ikke på den frivillige måde. Shyamalan kunne også sagtens have skruet lidt ned for nogle af filmens mere overdrevne aspekter og den vil stadig have fungeret. Den ville måske endda have været endnu mere creepy af den grund. Less is more.

    Men der er brudstykker af en vellavet film, så helt ringe fandt jeg den trods alt heller ikke. Men heller ikke en film jeg har behov for at se igen.

    6/10

    Essal27-05-22 22:41

  • ★★★★0

    Silent Night (2021) 

    En alternativ julefilm, som også er en katastrofefilm. Og en sortkomedie. Ja det er bizart, men den er faktisk helt god og der er noget Melancholia over den, uden at nå samme højder. Men god på sin egen måde. 

    7/10

    Babo28-05-22 00:10

  • ★★★★★0

    RRR (2022) - Set på Netflix

    Jeg ved godt den kan være lidt svær at sælge. En tre timers lang indisk film. Det er ikke en Bollywood-film, men den indeholder alligevel et par sange- og dansenumre, selvom de dog ikke fylder ret meget i filmen. Det lyder måske ikke tiltalende for mange, men jeg kan ikke anbefale den stærkt nok. Det er en episk og storladen actionfilm, der byder på nogle af de fedeste og mest kreative actionscener jeg nogensinde har set, men også har enormt meget på hjerte og er ligeledes et stærkt drama. Hvis man har set klips fra indiske actionfilm, så ved man også, at realisme ikke et et mål, så hvis man har brug for det i sine actionfilm, så er det her ikke filmen for dig. I stedet for realisme så går de i stedet efter det filmiske og det mytiske. Heltene er overmennesker, men det passer fuldstændigt ind i tonen, som filmen lægger an. Det er også vildt underholdende at se på, og man efterlades med et stort smil på læben og må sommetider bare bryde ud i grin, når det bliver så vildt og absurd.

    Derudover indeholder filmen også det bedste dance-off nogensinde set på film. Det er umuligt at sidde stille under den sekvens.

    Filmen ligger på Netflix, og hvis man har mod på en tre timers lang film, så kan jeg kun stærkt anbefale, at man giver den en chance.

    9/10

    Kruse28-05-22 16:47

  • ★★★0

    RRR (2022) - Set på Netflix

    Jeg ved godt den kan være lidt svær at sælge. En tre timers lang indisk film. Det er ikke en Bollywood-film, men den indeholder alligevel et par sange- og dansenumre, selvom de dog ikke fylder ret meget i filmen. Det lyder måske ikke tiltalende for mange, men jeg kan ikke anbefale den stærkt nok. Det er en episk og storladen actionfilm, der byder på nogle af de fedeste og mest kreative actionscener jeg nogensinde har set, men også har enormt meget på hjerte og er ligeledes et stærkt drama. Hvis man har set klips fra indiske actionfilm, så ved man også, at realisme ikke et et mål, så hvis man har brug for det i sine actionfilm, så er det her ikke filmen for dig. I stedet for realisme så går de i stedet efter det filmiske og det mytiske. Heltene er overmennesker, men det passer fuldstændigt ind i tonen, som filmen lægger an. Det er også vildt underholdende at se på, og man efterlades med et stort smil på læben og må sommetider bare bryde ud i grin, når det bliver så vildt og absurd.

    Derudover indeholder filmen også det bedste dance-off nogensinde set på film. Det er umuligt at sidde stille under den sekvens.

    Filmen ligger på Netflix, og hvis man har mod på en tre timers lang film, så kan jeg kun stærkt anbefale, at man giver den en chance.

    9/10

    spændende - den kommer på se-listen ;)

    Opdateret: kan ikke finde den på Netflix, og playpilot siger den ikke er streamning tilgængelig. Har du lige set den på Netflix?

    Gormanden28-05-22 16:58

  • ★★★★★0

    spændende - den kommer på se-listen ;)

    Opdateret: kan ikke finde den på Netflix, og playpilot siger den ikke er streamning tilgængelig. Har du lige set den på Netflix?

    Ja, jeg har lige set den, og det er det første der dukker op, når man søger på RRR på Netflix.

    Kruse28-05-22 17:04

  • ★★★0

    Ja, jeg har lige set den, og det er det første der dukker op, når man søger på RRR på Netflix.

    ikke på min mobil app - underligt hvis den gør på tv appen. Det må jeg se lidt senere

    Gormanden28-05-22 17:11

  • ★★★★★0

    ikke på min mobil app - underligt hvis den gør på tv appen. Det må jeg se lidt senere

    Jeg kan finde den både på min mobil app og mit tv app. Den landede på Netflix for et par dage siden, så den er rimelig ny.

    Kruse28-05-22 17:19

  • ★★★★★0

    RRR (2022) - Set på Netflix

    Jeg ved godt den kan være lidt svær at sælge. En tre timers lang indisk film. Det er ikke en Bollywood-film, men den indeholder alligevel et par sange- og dansenumre, selvom de dog ikke fylder ret meget i filmen. Det lyder måske ikke tiltalende for mange, men jeg kan ikke anbefale den stærkt nok. Det er en episk og storladen actionfilm, der byder på nogle af de fedeste og mest kreative actionscener jeg nogensinde har set, men også har enormt meget på hjerte og er ligeledes et stærkt drama. Hvis man har set klips fra indiske actionfilm, så ved man også, at realisme ikke et et mål, så hvis man har brug for det i sine actionfilm, så er det her ikke filmen for dig. I stedet for realisme så går de i stedet efter det filmiske og det mytiske. Heltene er overmennesker, men det passer fuldstændigt ind i tonen, som filmen lægger an. Det er også vildt underholdende at se på, og man efterlades med et stort smil på læben og må sommetider bare bryde ud i grin, når det bliver så vildt og absurd.

    Derudover indeholder filmen også det bedste dance-off nogensinde set på film. Det er umuligt at sidde stille under den sekvens.

    Filmen ligger på Netflix, og hvis man har mod på en tre timers lang film, så kan jeg kun stærkt anbefale, at man giver den en chance.

    9/10

    Den lyder virkeligt meget som noget for mig! Tak for heads up =)

    David Lund28-05-22 17:28

  • ★★★★0

    Jeg kan altså heller ikke finde den. Den må hedde noget andet på Netflix?

    Babo28-05-22 17:31

  • ★★★0

    Jeg kan altså heller ikke finde den. Den må hedde noget andet på Netflix?

    jeg kan finde den på min tv app, men ikke på mobapp. Weird.... Det nok noget IT noget ;)

    Gormanden28-05-22 17:34

  • ★★★★★0

    Jeg er ikke sikker på, at den er tilgængelig i Danmark endnu. Det er den i USA. Jeg kan finde et preview af RRR på den danske Netflix, hvilket forhåbentligt betyder, at den snart dukker op der også.

    David Lund28-05-22 17:37

  • ★★★★★★0

    jeg kan finde den på min tv app, men ikke på mobapp. Weird.... Det nok noget IT noget ;)

    Gad vide hvor ofte det sker?

    T. Nielsen28-05-22 17:37

  • ★★★★★0

    Altså jeg har godt nok en amerikansk Netflix-bruger, men hverken min mobil eller tv er sat op til andet end dansk Netflix.

    Kruse28-05-22 17:41

  • ★★★0

    som sagt kan jeg se den på DK Netflix på tv'et - så den er der. Bare ikke på mob app.

    Gormanden28-05-22 17:48

  • ★★★★★0

    Det er sgu’ lidt mærkeligt.

    Kruse28-05-22 17:49

  • ★★★0

    Det er sgu’ lidt mærkeligt.

    RRRystende...... :)

    Gormanden28-05-22 17:56

  • ★★★★0

    Jeg må lige tænde TV’et senere. 

    Babo28-05-22 18:15

  • ★★★★0

    som sagt kan jeg se den på DK Netflix på tv'et - så den er der. Bare ikke på mob app.

    Hvad søger du på? Jeg kan sgu ikke finde den

    Babo28-05-22 20:12

  • ★★★0

    Hvad søger du på? Jeg kan sgu ikke finde den

    RRR - det virker i hvert fald hos mig. Tyder på de har nogle IT problemer her med en helt ny film, mon ikke det er på plads i morgen..... eller noget

    Gormanden28-05-22 20:31

  • ★★★★0

    RRR - det virker i hvert fald hos mig. Tyder på de har nogle IT problemer her med en helt ny film, mon ikke det er på plads i morgen..... eller noget

    Ok. Den er ihvertfald ikke hos mig. Men tjekker i morgen. 

    Babo28-05-22 20:49

  • ★★★0

    Ok. Den er ihvertfald ikke hos mig. Men tjekker i morgen. 

    Hvad så i dag på tv? Jeg kan stadig ikke finde den på Mob app - heller ikke som nyhed eller under indiske film.

    Gormanden29-05-22 15:35

  • ★★★★0

    Hvad så i dag på tv? Jeg kan stadig ikke finde den på Mob app - heller ikke som nyhed eller under indiske film.

    Jeg kan stadig ikke finde den :(

    Babo29-05-22 16:45

  • ★★★★★0

    Det er måske nærmer en fejl, at den kan tilgås i Danmark hos nogle? De sider der tracker hvad der ankommer på Netflix i Danmark har heller ikke nævnt den.

    Kruse29-05-22 17:24

  • ★★★0

    Det er måske nærmer en fejl, at den kan tilgås i Danmark hos nogle? De sider der tracker hvad der ankommer på Netflix i Danmark har heller ikke nævnt den.

    ja det lyder plausibelt

    Gormanden29-05-22 17:31

  • ★★★★2

    Jeg tror, jeg har løsningen: Gå ind i kontoindstillingerne og ændr sproget til engelsk :)

    chandler7529-05-22 18:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen