Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★1

    The Price We Pay

    Jeg er i det gavmilde hjørne og kvitterer med 7/10...

    Næææsten ligeså god som The Godfather så…

    David Lund 7-08-23 17:46

  • ★★0

    Næææsten ligeså god som The Godfather så…

    Yes, men to vidt forskellige film :-)

    Ryder666 7-08-23 17:50

  • ★★0

    Breaking med John Boyega og Michael Kenneth Williams, et nogenlunde spændende gidseldrama (muligvis baseret på en sand historie).

    Det er Boyega's fantastiske præstation der hæver min vurdering til den lidt over middelmådige karakter og Boyega's intense handlingsforløb

    Boyega er årsagen til at jeg ikke kan rose ham nok.

    Filmen i dens helhed er lidt småkedelig da den ikke formår at bibeholde spændingsniveau hele vejen igennem.

    Men hvis den er autentisk er det sikkert gjort med fuld respekt til det givne materiale filmholdet har researchet sig til.

    Filmen er færdiggjort i 2022 men Williams.gik bort i 2021, så det er hans andensidste film. I øvrigt er filmen dedikeret til ham.

    Gidselfilm er det bedre, men de flotte præstationer udgør en rating på

    6.5/10

    set på Sky Showtime...

    Ryder666 7-08-23 20:00

  • ★★0

    First Sunday, usjov komedie, med Ice Cube, og Tracy Morgan, sidstnævnte er så hamrende ulidelig og formår endnu en gang at ødelægge en film. Jeg opgav at se den færdig efter kun 40 minutter, og får den nok aldrig set færdig.

    Jeg lander på 2.5/10, og det er fordelt mellem Ice Cube og Loretta Devine, der sjældent skuffer. Men de gode kræfter er næsten helt spildte...

    Set på BD...

    Ryder666 9-08-23 22:23

  • ★★★★★★1

    Når du har fået set dem begge, glæder jeg mig til at høre hvilken tog-sekvens, som du synes er fedest.

    Og hvilken af de to plots/dingenot-jagter du var mest investeret i.

    Mht. at fortælle om handlingen, så hørte jeg en anmeldelse af Indiana Jones 5 (Han Duo), hvor de i den "spoiler-fri" del afslørede, hvad det der dingenot-hjul kan bruges til. Deres argument var, at det kunne man ikke undgå at have hørt om på forhånd.

    Øh, jo - det kan man godt undgå, for jeg vidste det ikke. Heldigvis hørte jeg først anmeldelsen EFTER, at jeg så filmen.

    Jeg lovede dette;

    Tog sekvenserne - umiddelbart MI - dels var den længere og uden deaging, særligt sjovt var togvognenes fald, en efter en.

    Jeg var egentlig ikke specielt investeret i nogen af dingenoterne - og jagterne haltede begge så meget i kvallitet at ingen af dem fortjener speciel ros. Cruises stunt var naturligvis bedre, men Harrison Ford er bare mere charmerende - så det ligger helt lige.

    Wayne16-08-23 11:02

  • ★★★★★★1

    Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One

    Tom Cruise holder altid et højt niveau når han laver film - det gør han også denne gang, og han er stadig meget ernergisk i sine action scener, der vanen tro er det bedste der laves på den front. Alt det trækker gevaldigt op i en film der ellers generelt er en mellemvare, og hvor historien ikke helt kan bære at skulle trækkes ud over 2 film- og slet ikke 5½ time samlet.

    Filmen starter med mere at ligne en James Bond film i introsekvensen - og i det hele taget er den første halvdel ret uinspireret, og trækkes unødvendigt i langdrag. Det reddes i slutningen med masser af MI action som man forventer det.

    Jeg savnede de dyder der normalt trækker MI op, som snedige plots der forvirrer både os og modstanderne, og så blev biljagten i Rom nærmest lidt for komisk - og der blev stjålet med arme og ben fra 007 - håndjern (Tomorrow Never Dies) og gammel gul bil uden døre (For Your Eyes Only).

    Men som sagt så reddes det hele af over the top action i slutningen, og jeg forlod alligevel biografen rimeligt tilfreds.

    Det er ikke den dårligste MI film - den ære tilfalder stadig 2'eren, men forhåbentligt bliver der strammet op i anden halvdel.

    Mere MI - mindre 007, tak.

    7/10

    Wayne16-08-23 11:50

  • ★★★★★★0

    Operation Fortune: Ruse de Guerre

    Guy Richie blev fra start sammenlignet med Quentin Tarantino - det synes jeg egentlig aldrig han har kunnet bære, men han har lavet helt hæderlige film.

    Denne er desværre noget af det ringeste, hidtil. Sløset og kedelig historiefortælling, som først hen mod slutningen begynder at nå et rimeligt niveau - inden da har den med garanti mistet mange seere som er faldet i søvn over det indviklede og ligegyldige plot.

    Skuespillerne gør hvad de kan, men det er svært når manus er så skidt som her.

    5/10

    Wayne16-08-23 12:01

  • ★★★★0

    Professor Marston and the Wonder Women (2017)

    Den næsten sande historie om et psykologi-ægtepar og deres "protegé", som sammen oplever forbudt kærlighed og fordomme. Og hvordan Wonder Woman blev født som inspiration fra deres liv og var forud for sin tid mht. feminisme og kvindefrigørelse. En fantastisk rørende og interessant film. 

    Og det er ikke bare en film for tegneserienørder. Min bedre halvdel, som knap nok ved hvem Wonder Woman er, var helt opløst af tårer efter filmen.

    ★★★★★☆

    S. Rico19-08-23 22:34

  • ★★★0

    Balladen om kolonihaven

    I går så jeg de fire afsnit i serien om en kolonihaveforening omkring Aalborg. Trods lidt problemer med at forstå hvad enkelte personer sagde, var det sgu ret god underholdning og nok meget rammende for "foreningsoplevelsen" i Danmark.

    Jeg synes at det lykkedes TV2 at portrættere begge parter i striden ret fornuftigt, så der ikke var en gruppe der virkede mere sympatisk end den anden, men der var dog visse enkeltpersoner, der fremstod ret usympatiske.

    Jeg glæder mig til sæson 2!

    NSF20-08-23 15:44

  • ★★★★0

    Balladen om kolonihaven

    I går så jeg de fire afsnit i serien om en kolonihaveforening omkring Aalborg. Trods lidt problemer med at forstå hvad enkelte personer sagde, var det sgu ret god underholdning og nok meget rammende for "foreningsoplevelsen" i Danmark.

    Jeg synes at det lykkedes TV2 at portrættere begge parter i striden ret fornuftigt, så der ikke var en gruppe der virkede mere sympatisk end den anden, men der var dog visse enkeltpersoner, der fremstod ret usympatiske.

    Jeg glæder mig til sæson 2!

    Den er både underholdende og tankevækkende :)

    Nu har jeg jo selv kolonihave i Ballerup kommune, i en forening med 150 haver, og jeg må sige, at jeg ikke helt kan nikke genkendende til konflikterne - men nu foregår serien jo også i Jylland ;)

    Når det er sagt, er der her helt sikker også et skel mellem dem, der har boet her i mange år i deres kolonier og gerne vil videreføre den klassiske "kolonitanke", og så de nye og yngre kolonister, der er lidt mer laissez faire omkring det hele...

    chandler7520-08-23 18:29

  • ★★★0

    Den er både underholdende og tankevækkende :)

    Nu har jeg jo selv kolonihave i Ballerup kommune, i en forening med 150 haver, og jeg må sige, at jeg ikke helt kan nikke genkendende til konflikterne - men nu foregår serien jo også i Jylland ;)

    Når det er sagt, er der her helt sikker også et skel mellem dem, der har boet her i mange år i deres kolonier og gerne vil videreføre den klassiske "kolonitanke", og så de nye og yngre kolonister, der er lidt mer laissez faire omkring det hele...

    Jeg tænkte på foreningslivet generelt, altså alt fra boligforeninger til de foreninger der kører forskellige kulturtilbud og alt imellem. Jeg har selv ikke oplevet at være tilknyttet til en forening, hvor alt kørte på skinner og alle var enige. Der har altid været en lille smule drama, fra ting man komplet kunne ignorere til at folk udvandrede fra møder i vrede. Det er selvfølgelig ikke altid konflikter på niveau med dem man ser i serien.

    Det giver på sin vis også lidt sig selv, at gnidninger vil opstå når mange forskellige typer mennesker skal forsøge at samarbejde.

    NSF20-08-23 19:00

  • ★★★★★★0

    Ja, det hele ville bryde sammen på under en halv time, hvis apokalypsen kommer...

    davenport20-08-23 19:05

  • ★★0

    The Liability, med Tim Roth, Jack O'Connell og Peter Mullan...

    Det er først og fremmest en solid Road movie, som ikke benytter sig af klicheer som man kunne forvente af en lille og måske ukendt samt overset perle, som denne.

    Den giver sig tid til at blive fortalt på de knap 86 minutter filmen varer men er alligevel intens nok, da filmen har et godt greb om tilskueren.

    Og der er god kemi blandt castet.

    Den gør sig desuden brug af twists/overraskelser og er fuldt overladt til tilfældighederne som bryder det konventionelle, inde og udenfor sin genre. 

    Tim Roth er hovedårsagen til at min score ligger lidt over det middelmådige..Peter Mullan er reduceret til det der minder om en cameo, men hans korte, og beskedne skærmtid er alligevel vigtig...

    Set på BD....og jeg lander på 7.5/10...

    Ryder66628-08-23 00:38

  • ★★★★★★0

    The Game Changers

    Jeg fik anbefalet en dokumentar på Netflix, der ville få mig til at gentænke mine kostvaner - og så var jeg straks kritisk, for der er virkelig mange uvidenskabelige af den slags på Netflix. Jeg fik dog at vide, at den var godt underbygget af videnskab. Overordnet set handler den om, hvordan kød er mindre godt for kroppen, og hvordan plantebaseret kost giver dig mere styrke.

    Og jeg vil altid gerne høre på velunderbyggede argumenter, så jeg gav det en chance. Cirka halvvejs blev jeg dog nødt til at fact-tjekke filmen, og præcis som jeg havde mistænkt, så var det en gang uvidenskabelig pladder med en tydelig agenda. Alle studierne de referer til er misforstået, overdrevet eller bevidst fejlfortolket. Alle atleter er bevidst udvalgt. Et eksempel: verdens stærkeste mand slog rekord i at gå og løfte, og han spiste plantebaseret. Imponerende! Men - to gange er den rekord slået efterfølgende af kødspisere.

    Et andet overbevisende klip er, hvor en læge tager en blodprøve af kødspisere og veganere, og viser hvordan kødspisernes blod er mere klumpet. Det er som sådan heller ikke forkert - men det handler ikke så meget om kød, mere om fedtindhold i mad.

    Samtlige eksperter har aktier i, udgiver bøger om eller på anden måde tjener penge på at promovere plantebaseret kost. James Cameron er producer - og han har et firma, der sælger ærteprotein. Interessekonflikter betyder ikke nødvendigvis, at det er forkert, men når alle aktører har en økonomisk interesse i filmens budskab, så skal man være kritisk.

    De viser også en UFC-kamp mellem Connor McGregor og Nate Diaz - en kæmpe kødspiser vs. veganer - og Nate Diaz vinder. Men - Diaz' kampstil er meget favorabel i forhold til McGregors. Desuden vandt McGregor i returopgøret.

    Dokumentaren er virkelig overbevisende, men den er også løgn og latin, og præcis som What the Health?, Cowspiracy, Forks Over Knives og Supersize Me er det videnskabelig vrøvl.

    Det værste af det hele er, at hvis man gerne vil overbevise folk om, at plantebaseret kost er vejen frem, så har man et par virkeligt gode kort på hånden:

    • Det er afsindig godt for klimaet
    • Dyrevelfærd
    • Visse sygdomme (men det gælder mest i forhold til okse-, lamme-, og svinekød samt meget forarbejdet mad) kan undgås ved at hovedsagligt at få kød fra kylling.

    Det er svært at rate en sådanne film - på den ene side er den fint produceret og på overfladen overbevisende - på den anden side er det en gang uvidenskabelig vrøvl.

    I bund og grund vil jeg anbefale den til præcis 0 personer. Præcis som de andre såkaldte dokumentarfilm om sund kost på Netflix.

    Så det må egentlig betyde en 3/10 til den. Fordi 1/10 og 2/10 ofte er sjove at se...3/10 er aldrig værd at se...

    Guldager28-08-23 18:34

  • ★★0

    Mike And Dave Need Wedding Dates, med Zac Efron og Adam Devine...

    Et katastrofalt manuskript kan ikke redde dette makværk.

    De fleste af castet overspiller fælt, hvor især Devine er hamrende irriterende og selv om han skal illustrere Efron's mere laid-back og underspillende karakter, mislykkedes det i sådan en grad at han bliver anstrengende at se på.

    Troede aldrig det ville ske, men Efron opløfter faktisk filmen, med sin ro og mere casual stil.

    Pigerne er søde at se på....og heldigvis er det ikke bare endnu en sukkersød Boy meets girl-film...den når lige akkurat at bevæge sig uden om den overbrugte kliché.

    Men desværre fejler den også i dit pace, hvor rytmen skiftevis daler i tempo, og med sine 99 minutter, faktisk går hen og bliver noget langtrukken. 

    Stephen Root, har en beskeden skærmtid på omkring 10 minutter, allerhøjest...en tæt på ligegyldig cameo. Hvilket er ærgerligt da hans komiske timing plejer at være spot on...

    Jeg lander på 3/10...

    set på BD...

    Derudover er jeg glad for at jeg ikke røg i fælden, og købte den på 4K Ultra HD, for det er den simpelthen ikke værd...

    Ryder66628-08-23 22:51

  • ★★0

    Mike And Dave Need Wedding Dates, med Zac Efron og Adam Devine...

    Et katastrofalt manuskript kan ikke redde dette makværk.

    De fleste af castet overspiller fælt, hvor især Devine er hamrende irriterende og selv om han skal illustrere Efron's mere laid-back og underspillende karakter, mislykkedes det i sådan en grad at han bliver anstrengende at se på.

    Troede aldrig det ville ske, men Efron opløfter faktisk filmen, med sin ro og mere casual stil.

    Pigerne er søde at se på....og heldigvis er det ikke bare endnu en sukkersød Boy meets girl-film...den når lige akkurat at bevæge sig uden om den overbrugte kliché.

    Men desværre fejler den også i dit pace, hvor rytmen skiftevis daler i tempo, og med sine 99 minutter, faktisk går hen og bliver noget langtrukken. 

    Stephen Root, har en beskeden skærmtid på omkring 10 minutter, allerhøjest...en tæt på ligegyldig cameo. Hvilket er ærgerligt da hans komiske timing plejer at være spot on...

    Jeg lander på 3/10...

    set på BD...

    Derudover er jeg glad for at jeg ikke røg i fælden, og købte den på 4K Ultra HD, for det er den simpelthen ikke værd...

    Der skulle stå i sit pace, og IKKE i dit pace...

    Satans autokorrektur...

    Ryder66628-08-23 23:48

  • ★★0

    ShaZam! som burde hedde ShitZam! 

    Den er lige en tand for barnlig til min smag....også selvom det måske er målrettet det yngre publikum. Selvom den er PG-13 rated, vil jeg vove at påstå at næsten helt små børn vil få mere ud af den. Og pointen med en ung knægt der forvandler sig til en voksen superhelt er faktisk ikke så tosset på papiret. Bare ærgerligt at den lider af dårlige præstationer, manuskript og en instruktør der hurtigt inde i filmen mister sit overblik. Effektlir uden substans.

    John Glover og Mark Strong redder den ved at afvige fra en totalitær bundkarakter...

    Jeg lander på 3/10....

    Ryder66631-08-23 01:11

  • ★★0

    I aftes stod den på Trial of the Chicago 7

    Det var sgu en god film

    HelmerJ 7-09-23 08:03

  • ★★★★★★0

    I aftes stod den på Trial of the Chicago 7

    Det var sgu en god film

    Hvor har du set den?

    Wayne 7-09-23 08:22

  • ★★1

    Netflix

    HelmerJ 7-09-23 09:47

  • ★★★★★★0

    Netflix

    Nice - tak 

    Wayne 7-09-23 12:15

  • ★★0

    Mad Max: Beyond Thunderdome...

    kæft en stinker...al vreden væk, og den ender nærmest med at blive en regulær børnefilm. Savnede også noget mere Road movie - feel, som de to første film besad. Gider ikke uddybe yderligere, for det er den simpelthen ikke værd.

    1/10...

    Ryder66610-09-23 21:35

  • ★★0

    Mad Max: Fury Road....

    væsentligt bedre end den noget mere børnevenlige 3'er.

    Dog vil jeg sige at Max, ikke fremstår så vred/gal som i de to første, men actionscenerne er effektive, men til tider for lange. Tom Hardy, gør det nogenlunde som Max, på trods af at der flyttes fokus, hvor det er tæt på at Charlize Theron, stjæler al opmærksomheden. Den ville faktisk have fungeret bedre som spinoff, da Max ikke længere figurerer som en vanvittig central karakter i filmen. Man kunne dog godt have barberet tyve minutter af filmens spilletid, da den går hen og bliver noget monoton, selvom den ikke er decideret langtrukken. Man bliver dog en anelse træt at de lange sekvenser. Ellers en klar forbedring af den skuffende Thunderdome. Jeg giver den ikke en høj karakter men lander på en middelmådig score

    Min bedømmelse ligger på 5.5/10...

    Ryder66611-09-23 02:48

  • ★★★★2

    Fury Road var uden tvivl den bedste biografoplevelse jeg havde det år. Som en ren sanselig oplevelse på det store lærred lander jeg på 6/6.  

    S. Rico11-09-23 14:01

  • ★★0

    Fury Road var uden tvivl den bedste biografoplevelse jeg havde det år. Som en ren sanselig oplevelse på det store lærred lander jeg på 6/6.  

    Måske den ville have fungeret bedre på det store lærred, på grund af de vilde stunts. Imponerende at de har gjort det uden CGI og kørt det mere old-school, hvis man kan sige det sådan. Jeg var dog ikke imponeret over filmens helhed, da der manglede mere kød på det der skulle have været filmens hovedperson. Navnlig Mad Max!!!...

    Ryder66611-09-23 14:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen