Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★0

    Fury Road er nice, en af de bedste actionfilm fra det sidste årti.

    NSF11-09-23 16:01

  • ★★★★0

    Måske den ville have fungeret bedre på det store lærred, på grund af de vilde stunts. Imponerende at de har gjort det uden CGI og kørt det mere old-school, hvis man kan sige det sådan. Jeg var dog ikke imponeret over filmens helhed, da der manglede mere kød på det der skulle have været filmens hovedperson. Navnlig Mad Max!!!...

    Men så havde man jo i stedet "Mad Furiosa". En karakter så fed og sej, at hun får sin egen spin-off.

    S. Rico11-09-23 17:38

  • ★★★★0

    Jeg var heller ikke helt blown away af "Fury Road" og foretrækker nok originalen. Begge er 7/10.

    chandler7511-09-23 18:07

  • ★★0

    Men så havde man jo i stedet "Mad Furiosa". En karakter så fed og sej, at hun får sin egen spin-off.

    Men den bliver vist uden Charlize Theron, hvilket er ærgerligt da hun faktisk bar filmen sikkert i havn, i Mad Max: Fury Road... selvom jeg glemte at påpege det mere specifikt i min bedømmelse...

    Ryder66611-09-23 18:36

  • ★★★★0

    Men den bliver vist uden Charlize Theron, hvilket er ærgerligt da hun faktisk bar filmen sikkert i havn, i Mad Max: Fury Road... selvom jeg glemte at påpege det mere specifikt i min bedømmelse...

    Ja, jeg ville også gerne se Theron i den rolle igen. Men da det er en prequel, hvor Furiosa skal være ung, så bliver det sikkert også ganske udmærket med Anya Taylor-Joy.

    S. Rico12-09-23 12:23

  • ★★★★1

    Jeg tog lige en dobbelt feature i biografen. Jeg skal jo have brugt mit unlimited NF Bio abonnement til noget :-)

     

    Film nummer 1 kl. 16:  

    Gran Turismo (2023)

    En ret så fed trailer fik mig lokket ind til denne forestilling. Det forekommer sindssygt, at filmen er baseret på en sand historie om en gamer, der er så god til at køre racer simulatorspil, at han får lov til at deltage i rigtige løb som Le Mans og andre store motorsports turneringer.

    David Habour er glimrende som chefmekanikeren, som får ansvaret for sikkerheden. Der må jo være temmelig meget, der kan gå galt, når man sætter en amatør ind bag rattet på en racerbil. Så man misunder ikke ligefrem hans job, og han får da også en del grå hår i hovedet undervejs.

    De unge gamere, der får lov til at øve sig på rigtige racerbiler, er desværre knap så overbevisende. Meget af dialogen er tåkrummende ringe skrevet, og de unge skuespilleres levering gør det ikke bedre.

    Heldigvis er det ikke en super dialogtung film. Det handler selvfølgelig primært om at vise nogle fede racerscener på vejene. Og her kommer der masser af kreativitet i brug ved at mixe nogle af de computerspils informationer, man typisk får mens man spiller, ind i live-action scenerne.

    Selv om jeg ikke kendte historien på forhånd, så var der overraskende lidt spænding om udfaldet. Det var med andre ord lige lovligt oplagt, hvor filmen bar henad. På et biograflærred er det en ok underholdende film. Jeg tvivler dog på, om den er værd at se på en tv-skærm.

    ★★★☆☆☆

    S. Rico12-09-23 13:44

  • ★★★★1

    Da film nummer et sluttede, var der allerede gået 10 minutter af reklamerne til film nummer 2. Så jeg fik travlt med at kommer ud og ind igen. Finde et toilet og tømme blæren. Og så ind i næste sal.

     

    Film nummer 2 kl. 18:20:

    The Meg 2 (2023)

    Man skal kun se denne film, hvis man er fan af Jason Statham. Ellers vil der være tusind ting, som man vil ryste på hovedet over. Men kan man godt lide hans helt særlige facon og en far-out hajfilm, så er der god underholdning i vente.

    I den første halvdel dykkes der ned i dybet - heraf undertitlen The Trench. Den tager sig selv nogenlunde seriøs i denne del. Så jeg sad lidt og sammenlignede den med The Abyss. Dvs. lige indtil de fuldstændig ignorerede de fysiske regler, der gælder på sådanne dybder.

    Jeg fandt så senere ud af, at der ikke er nogen grund til at hæfte sig ved realismen. For da filmens tredje akt går i gang, så bliver det det rene Piranha 3D. Dog uden al den blod og splatter, der gjorde Piranha 3D så sygt underholdende.

    Men hvad der ikke er af splatter og patter, det bliver så delvist udlignet af en forrygende Jason Statham. Det er vanvittig sjovt at se ham i kamp mod kæmpehajerne i nogle af de mest langt-ude fights ever. Der er sikkert mange, der vil tage sig til hovedet og tænke, at det er totalt skod. Men jeg havde en fest med det.

    ★★★★☆☆

    S. Rico12-09-23 13:48

  • ★★★★★★1

    Jeg tog lige en dobbelt feature i biografen. Jeg skal jo have brugt mit unlimited NF Bio abonnement til noget :-)

     

    Film nummer 1 kl. 16:  

    Gran Turismo (2023)

    En ret så fed trailer fik mig lokket ind til denne forestilling. Det forekommer sindssygt, at filmen er baseret på en sand historie om en gamer, der er så god til at køre racer simulatorspil, at han får lov til at deltage i rigtige løb som Le Mans og andre store motorsports turneringer.

    David Habour er glimrende som chefmekanikeren, som får ansvaret for sikkerheden. Der må jo være temmelig meget, der kan gå galt, når man sætter en amatør ind bag rattet på en racerbil. Så man misunder ikke ligefrem hans job, og han får da også en del grå hår i hovedet undervejs.

    De unge gamere, der får lov til at øve sig på rigtige racerbiler, er desværre knap så overbevisende. Meget af dialogen er tåkrummende ringe skrevet, og de unge skuespilleres levering gør det ikke bedre.

    Heldigvis er det ikke en super dialogtung film. Det handler selvfølgelig primært om at vise nogle fede racerscener på vejene. Og her kommer der masser af kreativitet i brug ved at mixe nogle af de computerspils informationer, man typisk får mens man spiller, ind i live-action scenerne.

    Selv om jeg ikke kendte historien på forhånd, så var der overraskende lidt spænding om udfaldet. Det var med andre ord lige lovligt oplagt, hvor filmen bar henad. På et biograflærred er det en ok underholdende film. Jeg tvivler dog på, om den er værd at se på en tv-skærm.

    ★★★☆☆☆

    Jeg synes traileren lugtede ret meget af 3/6 - eller 5-6/10. Men når den er “gratis” så havde jeg måske også nappet den.

    Wayne13-09-23 00:07

  • ★★★★★★1

    Da film nummer et sluttede, var der allerede gået 10 minutter af reklamerne til film nummer 2. Så jeg fik travlt med at kommer ud og ind igen. Finde et toilet og tømme blæren. Og så ind i næste sal.

     

    Film nummer 2 kl. 18:20:

    The Meg 2 (2023)

    Man skal kun se denne film, hvis man er fan af Jason Statham. Ellers vil der være tusind ting, som man vil ryste på hovedet over. Men kan man godt lide hans helt særlige facon og en far-out hajfilm, så er der god underholdning i vente.

    I den første halvdel dykkes der ned i dybet - heraf undertitlen The Trench. Den tager sig selv nogenlunde seriøs i denne del. Så jeg sad lidt og sammenlignede den med The Abyss. Dvs. lige indtil de fuldstændig ignorerede de fysiske regler, der gælder på sådanne dybder.

    Jeg fandt så senere ud af, at der ikke er nogen grund til at hæfte sig ved realismen. For da filmens tredje akt går i gang, så bliver det det rene Piranha 3D. Dog uden al den blod og splatter, der gjorde Piranha 3D så sygt underholdende.

    Men hvad der ikke er af splatter og patter, det bliver så delvist udlignet af en forrygende Jason Statham. Det er vanvittig sjovt at se ham i kamp mod kæmpehajerne i nogle af de mest langt-ude fights ever. Der er sikkert mange, der vil tage sig til hovedet og tænke, at det er totalt skod. Men jeg havde en fest med det.

    ★★★★☆☆

    Denne lyder til gengæld som en fest jeg skal til på et tidspunkt ;-)

    Wayne13-09-23 00:09

  • ★★★★★★0

    Så Voyagers på NF. Ganske fin sci/fi - ungdomsfilm. Lidt Fluernes Herre i rummet, faktisk.

    Men jeg synes jeg havde set hende i hovedrollen før, og det tror da fanden. Lily-Rose Deep. Grunden er indlysende: hun ligner et perfekt blend af sine forældre :D 

    davenport13-09-23 07:32

  • ★★★★★★0

    Heat

    Stadig fantastisk - ikke perfekt, men jeg smider stadig 10/10 efter den.

    Wayne16-09-23 23:25

  • ★★0

    Edit: forkert tråd...

    Ryder66617-09-23 01:13

  • ★★★★★★0

    Edith: forkert tråd...

    Kærestetråden?

    Wayne17-09-23 07:25

  • 0

    Jeg har set de to første afsnit af Poker Face af Rian Johnson og Natasha Lyonne.

    Den er inspireret af Columbo, hvilket vil sige at den starter med mordet og morderen hvorefter Charlie, spillet af Lyonne, skal opklare mordet.

    Der er den store forskel at hun kan se når folk lyver bare ikke om hvad og hvorfor.

    Derudover er det et gennemgående tema at hun selv er på flugt fra nogle der vil myrde hende og derfor konstant er på flugt og lander et nyt sted hver gang.

    Desuden er den langt mere interessant og underholdende end Columbo (som jeg aldrig tror jeg har set et helt afsnit af).

    Dette skyldes både at den er godt skrevet og pacingen er tilpas, forstået at der bliver givet plads til at fortælle historien samt gøre karaktererne interessante uden at køre det hele i langdrag. 

    Den absolut største grund til at se den er dog Natasha Lyonne som stjæler hver scene hun er med i serien med hendes specielle stemme, som i øvrigt ikke er påtaget hun lyder virkelig som en der lige har røget 50 cigaretter. Jeg elsker næsten alt hun er med i. Kynisk, sarkasme og humor.

    Det er en spændende men mest af alt underholdende og sjov serie med Natasha Lyonne i topform.

    Og så er der en masse kendte gæsteoptrædener 

    Guzman : "Is it like a woman's intuition"

    Charlie: "No it's not like a tampon commercial. It's real!!"

    Her et link til traileren: youtu.be/4x2NzusLAqk

    Og scene fra første sæson som beskriver hendes "evne": youtu.be/nql1Cp6U3YU

    Kiyonji17-09-23 17:57

  • ★★0

    Hobbs & Shaw = skodfilm!!,

    Mere er der ikke rigtig at sige om den...

    0/10...

    Ryder66617-09-23 20:04

  • ★★★0

    Kærestetråden?

    Hi hi… :)

    Gormanden17-09-23 20:03

  • ★★★★0

    Tickled

    En absurd dokumentar om "professionel kildning". En journalist fra NZ falder over et online fænomen omhandlende unge atleter, der kilder hinanden på video. Han vil gerne vide mere, og kontakter kvinden/firmaet bag, men får hadefulde beskeder tilbage, da han selv er homoseksuel, hvilket kilde-firmaet ikke vil associeres med...

    Derfra kører historien ellers længere og længere ud. Bizart og absurd, men ganske underholdende. Derefter så jeg en opfølgende video på YT kaldet Tickle King, som omhandler hændelser efter filmen blev optaget.

    dyg17-09-23 21:41

  • ★★0

    Walter & Carlo: Op På Fars Hat, 

    Ses på nordisk film...

    Ryder66617-09-23 23:25

  • ★★0

    Walter & Carlo: Op På Fars Hat, 

    Ses på nordisk film...

    Lol, endnu en gang rammes den forkerte tråd...

    Ryder66618-09-23 00:02

  • ★★0

    A nightmare on elm street 1..

    man kan kun undre sig over hvorfor man har valgt en 20 årig Heather Langenkamp, i hovedrollen som Nancy, da hun (efter min mening) ikke er særligt attraktiv, ja, jeg synes faktisk at hun er grim. Måske det ville have gavnet filmen bedre hvis hun havde byttet rolle med Amanda Wyss. Når det er sagt så er filmen vel egentlig også en anelse banebrydende for at den måske satte nye standarder inden for horror genren. Wes Craven havde tydeligvis en fetich/fascination for drømme/mareridt, hvilket også kom til udtryk i hans senere værker som f.eks. Shocker. Overall, så er elm Street en gyser klassiker der godt kan anbefales, hvis man lige ser bort fra the female lead...som faktisk også giver filmens svageste og forcerede præstation...

    Robert Englund ER uerstattelig som Freddy Krueger og med den garvede skuespiller John Saxon med til at løfte filmen e godt nøk over middelmådighed...

    Jeg lander på 7.5/10 trods skønhedsfejl...

    Set på BD...

    Ryder66618-09-23 05:42

  • 0

    Jury Duty er en dokumentarserie om en retssag hvor vi kommer bag kameraet i forhold til hvordan en retssag fungerer.

    Bortset fra at det er en falsk retssag og de er allesammen skuespillere. På nær Ronald. Han svarede blot på en Craigs ad og tror det er en rigtig retssag.

    Prikken over I'et er at James Marsden også deltager, modvilligt. 

    Det fører naturligvis til nogle absurde scener hvor de hele tiden skal tilpasse indholdet i forhold til hvordan Ronald reagerer.

    Blandt andet i starten hvor de kan bede om at blive fritaget for at sidde i juryen hvis de har en god grund. 

    En som siger "It's just not for me" og bliver fritaget da de ikke kan have uengagerede medlemmer. Helt så godt går det ikke for en som siger at han er racist og derfor ikke kan deltage.

    Kiyonji18-09-23 09:32

  • ★★0

    One Way med Colson Baker, og Kevin Bacon...

    Flot spillet hele vejen igennem, med en titel der lever godt op til handlingsforløbet. Det er især Machine Gun Kelly, hvis borgerlige navn er Colson Baker, der har formået at lave en film han godt kan være stolt over at tilføje til sit CV. Drea De Matteo ser man desværre alt for lidt til, hvilket er en skam, for hendes (u) sædvanlige stærke temperament kommer også til syne i de 10-15 minutters skærmtid hun cementerer sig fast på...hun ældes med ynde. Det er også plads til twists hen mod slutningen og overraskelser undervejs...Kevin Bacon  spiller også godt som Kellys røvhul af en faderfigur...

    Så gå ombord på bussen, med en One Way "ticket" til Cairo og nyd turen, for jeg var positiv overrasket over en film jeg først stiftede bekendtskab med, da den lå på Viaplay, men jeg fandt den til en god pris på Blu Ray og har bestemt ikke fortrudt købet...

    Jeg er i det gavmilde hjørne og kvitterer med en score på 7.5/10...

    set på BD men kan anbefale at se den på Viaplay hvis man abonnerer på tjenesten...

    Ryder66622-09-23 03:36

  • ★★★★1

    Mordet i Venedig (2023)

    Den engelske titel (A Haunting in Venice) antyder, at der er tale om en spøgelsesfilm. Noget som jeg ikke umiddelbart forbinder med Hercule Poirot’s univers. Men som måske kunne give noget nyt og forfriskende. Den danske titel - derimod - klinger som endnu et mordmysterie helt i samme boldgade som de to andre Kenneth Branagh filmmatiseringer.

    Så hvad får man så?

    Den starter faktisk med at føles ganske forfriskende. Poirot er gået på pension og opsøges af en kriminalforfatter, som mener at have oplevet et ægte medie, der kan få kontakt med ånder. Poirot skal så på X-files vis ind som en slags Scully og bevise, at der er bare er tale om fup og fiduser. Men måske er der noget om snakken, for Michelle Yeoh’s exentriske Mrs. Reynolds virker som den ægte vare. Og selvfølgelig er det hele krydret med et mystisk selvmord (eller mord?), som skal opklares.

    Den første halvdel af filmen er proppet med gyser stemning. En stormfuld aften i en mørk lejlighed, åndemaneri, masser af jump scares, og folk der ser creepy ting ud af øjenkrogen. Det er ok underholdende til at starte med. Men det bliver lidt for meget af det gode, og det virker også lidt malplaceret i denne type film.

    Dette kunne jeg dog sagtens have levet med, hvis plottet var super interessant. Men der hvor filmen for alvor falder igennem er på historien og persongalleriet. Udover Michelle Yeoh’s åndemaner, så er alle de andre ret kedelige og uinteressante. Og det plot, der selvfølgelig bliver optrevlet gennem de sædvanlige interviews i sidste akt, var så ligegyldigt, at jeg tunede helt ud og næsten faldt i søvn. Det hjælper heller ikke ligefrem, at vi hele tiden befinder os i samme mørke lejlighed uden noget visuelt at fodre øjnene med.

    Jeg havde glædet mig til denne tredje film for endelig at få udfoldet en historie, som jeg ikke kendte på forhånd. Men Mordet i Venedig er desværre den dårligste af de tre nye filmatiseringer.

    ★★½☆☆☆

    S. Rico23-09-23 16:51

  • ★★★★★★0

    Tenet

    Det var godt nok en værre gang vrøvl pakket meget, meget dyrt ind.

    Jeg har brugt 2,5 time på at se Tenet. Nu har jeg tænkt mig at glemme den og ikke bruge mere tid på den...

    3/10

    Guldager23-09-23 20:05

  • ★★★★★★1

    Mordet i Venedig (2023)

    Den engelske titel (A Haunting in Venice) antyder, at der er tale om en spøgelsesfilm. Noget som jeg ikke umiddelbart forbinder med Hercule Poirot’s univers. Men som måske kunne give noget nyt og forfriskende. Den danske titel - derimod - klinger som endnu et mordmysterie helt i samme boldgade som de to andre Kenneth Branagh filmmatiseringer.

    Så hvad får man så?

    Den starter faktisk med at føles ganske forfriskende. Poirot er gået på pension og opsøges af en kriminalforfatter, som mener at have oplevet et ægte medie, der kan få kontakt med ånder. Poirot skal så på X-files vis ind som en slags Scully og bevise, at der er bare er tale om fup og fiduser. Men måske er der noget om snakken, for Michelle Yeoh’s exentriske Mrs. Reynolds virker som den ægte vare. Og selvfølgelig er det hele krydret med et mystisk selvmord (eller mord?), som skal opklares.

    Den første halvdel af filmen er proppet med gyser stemning. En stormfuld aften i en mørk lejlighed, åndemaneri, masser af jump scares, og folk der ser creepy ting ud af øjenkrogen. Det er ok underholdende til at starte med. Men det bliver lidt for meget af det gode, og det virker også lidt malplaceret i denne type film.

    Dette kunne jeg dog sagtens have levet med, hvis plottet var super interessant. Men der hvor filmen for alvor falder igennem er på historien og persongalleriet. Udover Michelle Yeoh’s åndemaner, så er alle de andre ret kedelige og uinteressante. Og det plot, der selvfølgelig bliver optrevlet gennem de sædvanlige interviews i sidste akt, var så ligegyldigt, at jeg tunede helt ud og næsten faldt i søvn. Det hjælper heller ikke ligefrem, at vi hele tiden befinder os i samme mørke lejlighed uden noget visuelt at fodre øjnene med.

    Jeg havde glædet mig til denne tredje film for endelig at få udfoldet en historie, som jeg ikke kendte på forhånd. Men Mordet i Venedig er desværre den dårligste af de tre nye filmatiseringer.

    ★★½☆☆☆

    Øv jeg havde også håbet på mere - men det er ikke uventet, 2’eren var ret forglemmelig.

    Wayne24-09-23 15:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen