Forum - Forum-tråd: Babo’s Top 250

Babo’s Top 250

  • ★★★★0

    171. The Omen

    Donners The Omen er en suveræn overnaturlig gyser med virkelig mange creepy momenter og tyk atmosfære. At den stadig føles så frisk skyldes, at det meste horror i dag netop ligner noget fra Donners film. 

    Babo28-01-22 15:52

  • ★★★★1

    170. Jagten

    Man må give Vinterberg for at tage et følsomt tema op som dette, men det er han egentlig også vant til fra tidligere film. En film, der gør ondt og ender lidt på samme  ‘hvad så nu’ note som Festen. Super stærk film!

    Babo28-01-22 16:26

  • ★★★★1

    169. Straw Dogs

    Peckinpahs home invasion thriller er benhård, en skildring af vold som nødvendigt middel, hvor det nogle gange er det, der skal til. Massivt spændende og ualmindeligt godt spillet af Hoffman. 

    Babo28-01-22 16:34

  • ★★★★★★0

    170. Jagten

    Man må give Vinterberg for at tage et følsomt tema op som dette, men det er han egentlig også vant til fra tidligere film. En film, der gør ondt og ender lidt på samme  ‘hvad så nu’ note som Festen. Super stærk film!

    Vinterbergs bedste imo - en film der brænder sig fast.

    Wayne28-01-22 16:58

  • ★★★★★★0

    169. Straw Dogs

    Peckinpahs home invasion thriller er benhård, en skildring af vold som nødvendigt middel, hvor det nogle gange er det, der skal til. Massivt spændende og ualmindeligt godt spillet af Hoffman. 

    Fedt du har den med, en af mine favoritter - Bornedal lavede lidt en kopi med Fri os fra det onde.

    Wayne28-01-22 17:00

  • 0

    170. Jagten

    Man må give Vinterberg for at tage et følsomt tema op som dette, men det er han egentlig også vant til fra tidligere film. En film, der gør ondt og ender lidt på samme  ‘hvad så nu’ note som Festen. Super stærk film!

    Én af de bedste film, som jeg ikke har lyst til at gense!
    Druk og festen er dog klart mine favoritter, når vi snakker Vinterberg.

    Fubar28-01-22 17:31

  • 0

    169. Straw Dogs

    Peckinpahs home invasion thriller er benhård, en skildring af vold som nødvendigt middel, hvor det nogle gange er det, der skal til. Massivt spændende og ualmindeligt godt spillet af Hoffman. 

    Jeg er en sucker for 70’er film, og som du siger så er Hoffmann sgu vild i den her. Tror jeg vil se den her én af dagene.

    Ærgerligt at Peckenpah blev et outcast i Hollywood. Han kunne sgu noget den mand.

    Fubar28-01-22 17:36

  • ★★★★0

    Vinterbergs bedste imo - en film der brænder sig fast.

    Det gør den, men der kommer mere Vinterberg ;)

    Babo28-01-22 17:37

  • ★★★★0

    Jeg er en sucker for 70’er film, og som du siger så er Hoffmann sgu vild i den her. Tror jeg vil se den her én af dagene.

    Ærgerligt at Peckenpah blev et outcast i Hollywood. Han kunne sgu noget den mand.

    Jeg husker egentlig ikke historien bag, men han var en kontroversiel herre mig bekendt. 

    Babo28-01-22 17:39

  • 0

    Jeg husker egentlig ikke historien bag, men han var en kontroversiel herre mig bekendt. 

    Han var lidt af en fulderik. Det er den korte version :)

    Fubar28-01-22 17:49

  • ★★★★0

    168. Green Room

    Rykker måske ikke bjerge, men det er til gengæld en af de mest kompakte, nerveflæsende og voldelige thrillers jeg har set. Stewart i skurken rollen er altså godt set af instruktøren og han spiller rollen med rå og kølighed. 

    Babo28-01-22 17:59

  • ★★★★0

    167. To Live and Die in L.A.

    Jeg kunne virkelig godt lide Petersen i hovedrollerne i 80’erne. Friedkin instruerer her med sikker hånd og hvem kan lave bedre biljagter end ham? Monster underholdning og modig slutning. 

    Babo28-01-22 18:45

  • ★★★★0

    166Mississippi Burning 

    Stærk beretning om raceuroligheder med virkelig godt skuespil og højdramatisk substans, som holder tilskueren i jerngreb fra første minut. Instruktør Alan Parker er igen voldsom i sit filmsprog og jeg værdsætter film, der formår at holde sit publikum på tæerne. 

    Babo28-01-22 21:17

  • ★★★★0

    165. Control

    Anton Corbijn spillefilmsdebuterede med denne britiske musikfilm om Ian Curtis, der havde personlige problemer han ikke kunne overkomme. Tragisk, sørgelig og melankolsk film, som ramte meget af det jeg søger i denne type film. Fantastisk billedside. 

    Babo28-01-22 21:26

  • ★★★★★0

    165. Control

    Anton Corbijn spillefilmsdebuterede med denne britiske musikfilm om Ian Curtis, der havde personlige problemer han ikke kunne overkomme. Tragisk, sørgelig og melankolsk film, som ramte meget af det jeg søger i denne type film. Fantastisk billedside. 

    En film der desværre virker en anelse glemt. Det fortjener den ikke. Stærkt biografisk film.

    Kruse28-01-22 22:14

  • ★★★★0

    En film der desværre virker en anelse glemt. Det fortjener den ikke. Stærkt biografisk film.

    Det er også lidt mit indtryk. Samme kan måske også siges om The American?

    Babo28-01-22 22:16

  • ★★★★0

    164. Re-animator

    Var blandt de film jeg genså op til listen her. Det må seriøst være en af de mest gale og fornøjelige splatterfilm. Lige i den genre foretrækker jeg det sådan, hvor jeg i dag synes de tager sig lige alvorligt nok. 

    ‘Don't expect it to tango’

    :D

    Babo29-01-22 00:02

  • ★★★★★0

    164. Re-animator

    Var blandt de film jeg genså op til listen her. Det må seriøst være en af de mest gale og fornøjelige splatterfilm. Lige i den genre foretrækker jeg det sådan, hvor jeg i dag synes de tager sig lige alvorligt nok. 

    ‘Don't expect it to tango’

    :D

    Hvad synes du om From Beyond så?

    David Lund29-01-22 07:10

  • ★★★★0

    Hvad synes du om From Beyond så?

    Den har jeg til gode, men skulle den ikke også være god ?

    Babo29-01-22 07:54

  • ★★★★★★0

    Stuart Gordon har lavet et par mere jeg synes er underholdende. Der er så også en del af hans film jeg ikke har set. Men King Of The Ants bilder jeg mig ind også har noget.

    Af de af hans film jeg har set, er det dog også denne jeg muligvis ville placere på top 250. 

    Er i øvrigt positivt overrasket over, at se sådanne titler er med. Ved godt det selvfølgelig er en ret selektiv liste, hvor du gerne udelader favoritter, for at få plads til mere forskelligt. Men stadig godt at se du har den med.

    T. Nielsen29-01-22 07:59

  • ★★★★0

    163. Don't Look Now

    Roegs mareridsgyser om skyld og tab får det til at løbe koldt ned ad ryggen hver gang jeg ser den. Indeholder også en af de mest intime sexscener, hvor mange troede det var ægte vare. 

    Babo29-01-22 08:07

  • ★★★★0

    162. Léon

    En kold fra teenagerårenes kasse. Den holder fortsat og synes at føles kontroversiel hvis den skulle laves i dag. Den lever lidt i sit eget lille univers, hvor jeg aldrig før har set så heftige kampe udspille sig på få kvm og en DEA (Oldman) der går ubemærket hen i egne rækker. Det er en actionfilm, som ingen anden. 

    Babo29-01-22 08:20

  • ★★★★★★0

    synes at føles kontroversiel hvis den skulle laves i dag.

    Det var den nu også dengang :)

    Vil gerne komme med lidt til hver film, skal bare lige have tid. Men sådan helt generelt, så har du en del film med, som nok vil være på min 250-500 liste. Altså, virkeligt gode film, men som du værdsætter en tand mere end mig.

    Guldager29-01-22 08:28

  • ★★★★0

    Det var den nu også dengang :)

    Vil gerne komme med lidt til hver film, skal bare lige have tid. Men sådan helt generelt, så har du en del film med, som nok vil være på min 250-500 liste. Altså, virkeligt gode film, men som du værdsætter en tand mere end mig.

    Ja, det var filmen egentlig :)

    Godt at høre. Hvordan gør du egentlig når der kommer en ny film på din liste? Hvilken fjerne du så eller hvordan gør du?

    Babo29-01-22 08:34

  • ★★★★★0

    Den har jeg til gode, men skulle den ikke også være god ?

    Jo. Den er fed. Og også god galskab =)

    David Lund29-01-22 08:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen