Forum - Forum-tråd: Babo’s Top 250

Babo’s Top 250

  • ★★★★1

    221. Battle Royale

    Får Hunger Games til at lige en alkoholfri velkomstdrink. Fukasaku har skabt denne groteske, flabede satire, som sendte et par chockbølger eller tre ved sin ankomst og jeg har personligt en tendens til at nyde kompromisløse film, der skaber noget ravage. 

    Babo23-01-22 08:53

  • ★★★★★★0

    Får Hunger Games til at lige en alkoholfri velkomstdrink.

    Hahaha priceless

    Men ja, fed film!

    T. Nielsen23-01-22 09:11

  • ★★★★★★0

    221. Battle Royale

    Får Hunger Games til at lige en alkoholfri velkomstdrink. Fukasaku har skabt denne groteske, flabede satire, som sendte et par chockbølger eller tre ved sin ankomst og jeg har personligt en tendens til at nyde kompromisløse film, der skaber noget ravage. 

    Fedterøv - eller…. Når Johan opdager at du har placeret den så lavt på listen - så bliver du med garanti bortvist!

    Wayne23-01-22 09:20

  • ★★★★0

    Fedterøv - eller…. Når Johan opdager at du har placeret den så lavt på listen - så bliver du med garanti bortvist!

    Haha, det er virkelig ingen skam at ligge lidt udenfor top 200 på denne storslåede, mest vanvittige liste ;)

    Babo23-01-22 09:26

  • ★★★★★★0

    Fedterøv - eller…. Når Johan opdager at du har placeret den så lavt på listen - så bliver du med garanti bortvist!

    Læs lige titlen igen....Det er ikke Battleship, men Battle Royale:-D

    T. Nielsen23-01-22 09:31

  • ★★★★0

    220. Raiders of The Lost Ark

    I know. Blasfemi at den ligger så lavt. Men det er altså ingen skam :) Jeg har egentlig aldrig haft særlig mange, hvis nogen, indvendinger mod den første film i serien, som jeg stadig betragter som et pragtfuldt eventyr. Jeg har den måske ikke helt så nært til kroppen som så mange andre, det kan skyldes jeg blev forholdsvis sent introduceret til den? Men uanset, så giver Spielberg jo alt hvad den kan trække, både i action, spænding og bare god fortællelyst. De andre i serien, på nær del 3, har jeg ikke så meget fidus til. Men denne forbliver bedst og Ford er… ja hvem vil ikke være ham når man har set denne?

    Babo23-01-22 09:31

  • ★★★★0

    Læs lige titlen igen....Det er ikke Battleship, men Battle Royale:-D

    Hahahah, nemlig

    Babo23-01-22 09:31

  • ★★★★0

    219. Terminator 2 

    Den er medgivet rykker noget ned ad listen, da jeg er blevet mere kritisk med årene. Modsat sin dystre etter, balancerer denne lige på grænsen til det lidt sentimentale med menneskelige robotter og læren om det rigtige. Det er også udført så godt som det kan lade sig gøre for denne type film (se dog ikke DC udgaven) og filmen bruger da også heldigvis mest af tiden på storstilet ramasjang og spænding. Jeg føler dog forsat for de centrale karakterer og filmen var en stor del af min opvækst med gode stunder, så den skal selvfølgelig være med her på listen. 

    Babo23-01-22 10:48

  • ★★★★★★0

    Læs lige titlen igen....Det er ikke Battleship, men Battle Royale:-D

    Nåh ja - Battleship kommer selvfølgelig senere ;-D

    Wayne23-01-22 11:10

  • ★★★★★1

    Nå, men så er der vel ikke flere Spielberg-film på listen, da Raiders jo er hans bedste =)

    David Lund23-01-22 11:51

  • ★★★★0

    Nå, men så er der vel ikke flere Spielberg-film på listen, da Raiders jo er hans bedste =)

    Never say never :)

    Babo23-01-22 11:54

  • ★★★★0

    218. Spider Man: Into The Spider Verse

    En af de mest kreative, sindssyge og legesyge animationsfilm jeg har set. Udover det, så er den sjov, vedkommende og bare good fun. Min klare favorit og blæser også live-action filmene af banen. 

    Babo23-01-22 13:19

  • ★★★★0

    217. Blue Ruin 

    Hårdkogt hævnfilm, hvor instruktør Saulnier fokuserer på mennesket som et fejlbarligt væsen. Man kan derfor nemt komme til at kritisere hans karakterer for at begå ‘dumme’ handlinger, men det er et meget bevidst træk og faktisk ikke så dumt igen, som man umiddelbart kan tro. Blair i hovedrollen gør det aldeles glimrende og man tror på ham. 

    Babo23-01-22 13:25

  • ★★★★0

    216. 3 Women

    Ejendommelig og dyb film fra Robert Altman, som lod sig inspirere af Bergmans Persona, men alligevel er der tale om et selvstændigt værk. Under overfladen bobler nogle interessante temaer som stadig diskuteres. Og det er ikke en film man bliver ‘færdig’ med. Godt cast! 

    Babo23-01-22 15:32

  • 0

    Jeg er (desværre) ret enig med dig med hensyn til T2. Hos mig er den dog dumpet endnu længere ned.. Det stadig en god actionfilm, bevares, men ikke i nærheden af den første Terminator.

    Raiders er jo en fantastisk eventyrfilm, men modsat David, så FORVENTER jeg at se 2-3 stykker mere fra Spielberg!

    Blue Ruin, må jeg snart få set, og generelt lidt mere Altman..

    Fubar23-01-22 17:11

  • ★★★★0

    Etteren vinder også hos mig ganske klart i dag, men altså, jeg har 2’eren på, fordi den gør mange ting godt og har betydet meget for mig. Sjovt da jeg for nylig stødte på en scene fra filmen, som blev analyseret. Den hvor Arnold i starten snupper solbrillen og bikeren. Analysen gik ud på, ikke så meget scenen, den er fed, men valget af musikken. Bad to The bone. Den punkterede lidt af spændings potentialet, fordi den straks indikerede han var den gode robot lidt for hurtigt. Tænk hvis der intet musik var eller man komponerede en mere dyster musik til scenen? Så ville man som publikum have været mere i tvivl om hans karakter/motiver. 

    Altman er ofte fremragende. Og Saulnier. 

    Babo23-01-22 17:49

  • ★★★★★★0

    Etteren vinder også hos mig ganske klart i dag, men altså, jeg har 2’eren på, fordi den gør mange ting godt og har betydet meget for mig. Sjovt da jeg for nylig stødte på en scene fra filmen, som blev analyseret. Den hvor Arnold i starten snupper solbrillen og bikeren. Analysen gik ud på, ikke så meget scenen, den er fed, men valget af musikken. Bad to The bone. Den punkterede lidt af spændings potentialet, fordi den straks indikerede han var den gode robot lidt for hurtigt. Tænk hvis der intet musik var eller man komponerede en mere dyster musik til scenen? Så ville man som publikum have været mere i tvivl om hans karakter/motiver. 

    Altman er ofte fremragende. Og Saulnier. 

    For mig er T2 klart bedst, især den visuelle del. CGI’en er virkelig skidt i finalen på den første. Men jeg holder meget af begge

    Wayne23-01-22 19:32

  • ★★★★1

    215. The Talented Mr Ripley

    Jeg havde seriøst et godt gensyn med denne for nyligt. Udadtil ser alt nærmest pænt ud, men der er alvor bag og alt synes at falde i hak når man lige nærstuderer filmen. 

    Babo23-01-22 19:34

  • ★★★★0

    214 Dredd (2012) 

    En af de mest stilistiske action/sci fi film lavet og det var et godt match at parre Pete Travis og Dodd Mantle. Kan virkelig også godt lide forholdet mellem Dredd og den kvindelige rookie, hvis forhold bare forbliver professionelt. Meget voldelig, men voldsomt underholdende film med en ret imponerende scenografi. Det var vel den Dredd film verden havde ventet på. Jeg var egentlig lidt skuffet først, men blev ved med at vende tilbage af lyst. 

    Babo23-01-22 19:50

  • ★★★★0

    213. Die Hard 

    Det er måske nemt at tage Die Hard for givet i dag, men den fik vendt nogle ting på hovedet da den kom frem og var med til at introducere en ny form for helt i hovedrollen. Til trods for nogle små forbehold jeg har, så har den alligevel givet så mange gode stunder og fulgte med mig i tykt og tyndt. 

    Glasskår i foden :)

    Babo23-01-22 21:12

  • ★★★★2

    212. Knives Out

    Må sgu krybe til korset og erkende denne film fløj hen over hovedet på mig første gang, men den har kaldt på gensyn lige siden. Lysten har heldigvis været der. Og jeg er nu oppe på tredje syn. Jeg forstår langt bedre ironien nu og Johnsons jongleren med alle karaktererne, motivationer og agendaer. Jeg er af de grunde kommet tættere på at synes den ikke skal tages SÅ alvorligt igen, men dermed ikke sagt alvoren ikke ligger der. Det er faktisk en forholdsvis original film. Eneste minus er måske stadig den holder tilskueren lidt for meget i hånden til sidst, men hatten af for Johnson formår at holde fast i trådene, som han gør. Craig er meget bizar i filmen, men der er så meget spræl i karakteren og han formår derfor at skille sig ud fra mængden. Jeg slutter af med SCENEN fra filmen: 

    m.youtube.com/watch

    Babo24-01-22 17:14

  • ★★★★0

    211. Kill Bill: vol 2

    Meget anderledes i forhold til etteren. QT sætter tempoet ned til fordel for mere karakteropbygning. Den giver for mig klart mere plads til at ‘tage tingene ind’ og reflektere over begivenhederne. Modigt af QT, der virker meget behersket og klar i sin vision. 

    Babo24-01-22 17:18

  • ★★★★0

    210. Grænse 

    Denne skandinaviske fantasy/drama er en vild film, godt tænkt og udført, som jeg tror har gode udsigter til at blive en ligeså glimrende klassiker som Lad Den Rette Komme Ind. Indimellem render man bare ind i en film, der tager en med storm. 

    Babo24-01-22 17:23

  • ★★★★0

    209. Black Swan 

    Instrukrør Aronofsky er ikke bange for at gå egne veje og jeg kan godt lide hans upolerede stil og rå følelser. Han har ikke noget imod at skyde på 16 mm og give sine film en grovkornet kant. Portman leverer hvad jeg vil kalde karrierens bedste præstation, no doubt. 

    Babo24-01-22 18:04

  • ★★★★0

    208. Waltz With Bashir. 

    Jeg elsker de kreative muligheder animation giver. Denne stærke beretning om en mands erindringer om en massacre i Libanon under borgerkrigen giver så meget mening at holde i dette format. Blev lidt udråbt til at være vor tids Apocolypse Now og det er måske heller ikke helt ramt ved siden af. Der er rigtig meget at nyde her. 

    Babo24-01-22 20:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen