Forum - Forum-tråd: Babo’s Top 250

Babo’s Top 250

  • ★★★★★★0

    Kan ikke helt huske Phoenix, men kan se, at jeg har givet den 5/10. Var heller ikke så vild med Transit. Men Barbara er til gengæld rigtig god.

    Lion King, Resevoir Dogs, Grænse, King Kong, Battle Royale, Blue Ruin, Knives Out og Jaws er også film, jeg holder af.

    Raiders of the Lost Ark, Kill Bill vol. 2, Black Swan og Waltz With Bashir er jeg endnu mere begejstret for :)

    Og Nighthawk har vist også talt meget godt om Talented Mr. Ripley. Har ikke set den siden den udkom, men husker den ikke som værende noget specielt. Det kan godt være, at den skal ses igen snart.

    Guldager24-01-22 20:30

  • ★★★★0

    Jeg havde heller ikke set den i årevis, men den er ret god, Talented Mr Ripley. Har du set 3 Women? Burde være noget for dig. 

    Babo24-01-22 20:46

  • ★★★★★★0

    Nej, det har jeg ikke. Men Sissy Spacek i 70'erne er meget fascinerende, så det er en, jeg skal have set på et tidspunkt.

    Guldager24-01-22 21:11

  • ★★★★0

    207. Total Recall 

    Føler mig nødsaget til at sige klicheen: ‘They don't make 'em like this anymore’. Og her mener jeg ikke nødvendigvis volden i sig selv. Det laver man fortsat. Men jeg mener lidt det uanstændige hos en helt. Når Arnold f eks bruger et menneske som skjold i en heftig gunfire på rulletrappen. Jeg går ikke fandens meget op i den måske, måske ikke, yder forlægget retfærdighed. Det her virker i høj grad en film fra Verhoeven. Kitschet, voldelig, spydig og jah… underholdende. Kan i øvrigt godt afsløre at 4K er fremragende. 

    Babo24-01-22 21:19

  • ★★★★0

    Nej, det har jeg ikke. Men Sissy Spacek i 70'erne er meget fascinerende, så det er en, jeg skal have set på et tidspunkt.

    Ja hun er bare god. 

    Babo24-01-22 21:18

  • ★★★★0

    206. It Comes at Night 

    Post apokalyptisk film efter mit hovede. Sporene i filmen er få omkring ‘hvad der skete’, men instruktør Shults er mere interesseret i tilstande af paranoia og frygt som tema. Vi tror derfor på karaktererne fordi de inkarnerer følelser vi alle ville være i stand til at genkende. Publikum ved ligeså lidt som karaktererne og det baner ofte vej for masser af tolkninger. Instruktør Trey Edward Shults debuterede med det personlige drama ‘Krisha’ i 2015, som havde en åbningssekvenser taget ud af en horror film. It Comes at Night var så horror-filmen. Og glimrende en af slagsen. Tåler mange gennemsyn!

    Babo24-01-22 21:32

  • ★★★★0

    205. Leaving Las Vegas 

    En stærk og troværdig film om to ensomme sjæle, hvor den ene er en luder og den anden en dranker. Mike Figgis styrer filmen sikkert, hvor der er tid til personerne, kærligheden og ellers den elendighed vores to ensomme sjæle Shue og Cage gennemgår. Intimt, indlevende og tør man sige uamerikansk, på den gode måde :)

    Babo24-01-22 22:00

  • 0

    Grænse er virkelig en fin lille perle. Black Swan nød jeg også da den kom ud. 
    Waltz With Bazir, har jeg endnu ikke fået set.

    Dredd så jeg fornyelig, og fandt den ret dårlig..

    Resten er fine film, men langt fra min top 250 

    Fubar24-01-22 22:10

  • ★★★★★★0

    Mange fine titler Babo. Enkelte kunne også være at finde hos mig, hvis jeg havde en sådan liste. Jeg ville nok have en del flere ældre titler end du. Men det er fordi jeg er en sucker for gamle film. 

    T. Nielsen24-01-22 22:18

  • ★★★★0

    Jeg er umiddelbart ikke så meget Hollywood classic guy. Men jeg er stærkt glad for 70’erne. 

    Babo25-01-22 06:03

  • ★★★★0

    204. Adaptation

    Vittig, original, selvrefererende og særdeles velspillet. Denne Spike Jonze film er ganske enkelt bare god og hele vejen igennem herlig. Ofte en smule overset fornemmer jeg, men jeg nyder den max og så har Cage aldrig spillet bedre før eller siden. 

    Babo25-01-22 08:34

  • ★★★★★1

    204. Adaptation

    Vittig, original, selvrefererende og særdeles velspillet. Denne Spike Jonze film er ganske enkelt bare god og hele vejen igennem herlig. Ofte en smule overset fornemmer jeg, men jeg nyder den max og så har Cage aldrig spillet bedre før eller siden. 

    Den ville nok lande i min top 100 et sted, så helt overset er den ikke, men jeg forstår hvad du mener! =)

    David Lund25-01-22 08:38

  • ★★★★0

    203. Gattaca

    Jeg faldt øjeblikkeligt for filmens koncept, men det er en film i den stilfærdige ende. Det er nok bare min kop te. Ambitiøs film, der tør tænke stort og instruktør Andrew Niccol har ikke været i nærheden af at nå samme højder, så det var nok lidt et ‘lucky punch’, men det tager naturligvis intet fra denne suveræne film. Imponerende scenografi og fotografering. 

    Babo25-01-22 12:32

  • ★★★★0

    202. Unforgiven 

    Western var kørt lidt fast på daværende tidspunkt indtil Clint’en genoplivede den med denne på overfladen simple fortælling. Den har et fremragende aldrende ensemble, som jeg synes giver filmen en indbygget kvalitet eller kant om man vil. En klassiker. 

    Babo25-01-22 15:03

  • ★★★★★★0

    202. Unforgiven 

    Western var kørt lidt fast på daværende tidspunkt indtil Clint’en genoplivede den med denne på overfladen simple fortælling. Den har et fremragende aldrende ensemble, som jeg synes giver filmen en indbygget kvalitet eller kant om man vil. En klassiker. 

    Note til mig selv - den trænger godt nok til et gensyn i nærmeste fremtid, husker den som fremragende.

    Wayne25-01-22 15:15

  • ★★★★0

    201. Antichrist 

    Den overtrådte mine grænser da jeg så den første gang da den kom frem. Men Trier i dag er et omgængeligt dansk filmnavn, hvis film jeg ofte søger, fordi de paradoksalt nok netop bryder alle grænser. Den føles lidt som et slag i ansigtet. Og det tror jeg vi har brug for indimellem. At blive rystet. Men det er ikke kun dét, der gør det for mig. Følelserne er i centrum hos Trier. Modsat måske hans idol Tarkovsky. Man mærker vitterligt karakterernes frustrationer, afmagt og selvhad, som de overbevisende skildrer. At det tillige også er en symbolsk og sanselig film, er blot en ekstra bonus. For det er dæleme en af de mest berusende film jeg har set rent visuelt - tak Dod Mantle. 


    Var det mon den bedste cabin In the woods film? Jeg tror det :)

    Babo25-01-22 16:48

  • ★★★★★★0

    Var det den bedste cabin In the woods film? Jeg tror det :)

    Skarpt efterfulgt af Cabin in the Woods :)

    Men ja, Antichrist er genial 

    Guldager25-01-22 16:49

  • ★★★★0

    Jeg gør lige status på de film listet indtil videre lidt senere. Men der er mange tilbage :)

    Babo25-01-22 16:49

  • ★★★★0

    Skarpt efterfulgt af Cabin in the Woods :)

    Men ja, Antichrist er genial 

    Det kan jeg sgu godt gå med til. 

    Babo25-01-22 16:50

  • ★★★★0

    250. Mars Attacks
    249. The Believer
    248. Police Story
    247. Cannibal Holocaust
    246. Bloodsport
    245. The Descent
    244. Showgirls
    243. Demon
    242. Planet Terror
    241. Rubber
    240. No Mans Land
    239. Dolemite is My Name
    238. The Virgin Suicides
    237. Once Upon a time In Hollywood
    236. Kids
    235. The Addiction
    234. Little Miss Sunshine
    233. The Passion of Joan of Arc
    232. Halloween
    231. The Social Network
    230. Possession
    229. Tropic Thunder
    228. Y Tu Mamá También
    227. Phoenix
    226. The Lion King
    225. Jaws
    224. The Guest
    223. King Kong (1933)
    222. Reservoir Dogs
    221. Battle Royale
    220. Raiders of The Lost Ark
    219. Terminator 2
    218. Spider Man: into The Spider Verse
    217. Blue Ruin
    216. 3 Women
    215. The Talented Mr Ripley
    214. Dredd (2012)
    213. Die Hard
    212. Knives Out
    211. Kill Bill: vol 2
    210. Grænse
    209. Black Swan
    208. Waltz With Bashir
    207. Total Recall
    206. It Comes at Night
    205. Leaving Las Vegas
    204. Adaptation
    203. Gattaca
    202. Unforgiven
    201. Antichrist

    Babo25-01-22 18:18

  • ★★★★★★0

    Mange dejlige skæve film :)

    Og du har jo kommenteret på det, men synes også, der er en stor mangel på klassisk Hollywood. Nuvel, smag og behag og alt det der :)

    Guldager25-01-22 18:55

  • ★★★★0

    Mange dejlige skæve film :)

    Og du har jo kommenteret på det, men synes også, der er en stor mangel på klassisk Hollywood. Nuvel, smag og behag og alt det der :)

    Tak :)

    Jamen det er der. Altså mangel på det. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide dem. Vil dog afsløre der kommer flere film fra ældre dato, særligt 70 og 80’erne. 

    Babo25-01-22 19:02

  • ★★★★★★0

    Vil dog afsløre der kommer flere film fra ældre dato, særligt 70 og 80’erne. 

    Men det er jo ikke classic Hollywood :)

    Guldager25-01-22 19:30

  • ★★★★0

    Men det er jo ikke classic Hollywood :)

    Det er rigtigt :)

    Babo25-01-22 20:01

  • ★★★★0

    200. Body Double

    Brian De Palmas tydelige homage til Hitchcock i starten af dennne film, men herefter bliver Body Double noget andet, en metafilm, en vekslen mellem virkelighed og illusion, en hed erotisk thriller. At De Palma med sin tekniske flair navigerer det hele så overbevisende rundt, må man sgu tage hatten af for. En lækkerbisken, som jeg først for nylig stiftede bekendtskab med. Jeg er vild med den!

    Babo25-01-22 22:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen