Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • ★★★★0

    Jeg er så glad for, at vi ikke bor et sted, hvor vi risikerer jordskælv af den kaliber!

    I aftes kunne jeg ikke sove, og faldt over en 45 minutter lang video fra Japan, der viste de tre første dage efter jordskælvet og efterfølgende tsunami tilbage i 2011. Det var lidt mærkeligt at se overskrifterne om jordskælv og tsunami-varsel lige da jeg vågnede!

    dyg 6-02-23 15:23

  • ★★★★★★0

    Pænt sindsygt - Cykelrytteren Gino Mäder er død efter styrt i Schweiz Rundt. På 5. etape i går kørte rytterne på et tidspunkt over 100 km/t ned ad et bjerg - i den forbindelse røg Gino Mäder ud over en skrænt og styrtede ned i en kløft. Han døde efterfølgende af sine kvæstelser.

    Trist og unødvendigt at det skal være så farligt. Forståeligt at løbet nu er udsat. Pludselig betyder det så lidt at danske Skelmose fører sammenlagt.

    Wayne16-06-23 13:28

  • ★★★★★★0

    Mytteri i Rusland - spændende udvikling!

    Wayne24-06-23 07:25

  • ★★★0

    Mytteri i Rusland - spændende udvikling!

    Ja meget, men det kan virkelig blive en grim borgerkrig..

    MadMartigan24-06-23 07:42

  • ★★★★★★0

    Kan man mon forvente, at Putin laver et hurtigt snap-angreb med taktiske nukes, når kolonnen er på farten, og så er den pot ude?

    davenport24-06-23 09:58

  • 0

    Kan man mon forvente, at Putin laver et hurtigt snap-angreb med taktiske nukes, når kolonnen er på farten, og så er den pot ude?

    Ikke inde i selve Rusland.

    Verbal24-06-23 10:16

  • ★★★0

    Kan man mon forvente, at Putin laver et hurtigt snap-angreb med taktiske nukes, når kolonnen er på farten, og så er den pot ude?

    Taktiske nukes i Rusland, er vist at tape lortet til en gammel Moscovich og sende en soldat ud at køre.

    NSF24-06-23 10:18

  • ★★★0

    Kan man forvente, at NATO nu begynder at støtte oprørene?

    MadMartigan24-06-23 10:19

  • ★★★★1

    Kan man forvente, at NATO nu begynder at støtte oprørene?

    Ikke med den leder af Wagner, han er lige så syg i roen som Putler. Det er pest eller kolera. 

    dyg24-06-23 12:48

  • ★★★★★★1

    Hvis de bare kæmper internt, er det vel kun godt?

    davenport24-06-23 14:55

  • ★★★★0

    Hvis de bare kæmper internt, er det vel kun godt?

    Ja, for det trækker ressourcer og opmærksomhed væk fra invasionen af Ukraine. 

    Det vil potentielt gøre Ukraines offensiv nemmere, alt efter hvor længe Wagner-gruppen kan holde stand mod den russiske hær. 

    thomsen24-06-23 16:18

  • ★★★★★★0

    Spændende om de nu skal kæmpe på to fronter. Det er jo historisk set en dum idé.

    davenport24-06-23 18:13

  • ★★★★1

    Prigozjin er død i et fly-"uheld"... Kæmpe overraskelse! Der lød tilsyneladende to store brag inden flyet styrtede ned. Det var dog uheldigt, at der lige skulle være en bombe i det fly han var i!

    dyg23-08-23 20:53

  • ★★★1

    Det kan være at braget var det vindue han faldt ud af!

    NSF23-08-23 20:57

  • 0

    Man kan sige meget om Putin og den russiske efterretningstjeneste, men de er da kreativ når det kommer til at skaffe sig af med modstandere eller folk de ikke kan lide.

    Verbal23-08-23 21:13

  • ★★★★★★0

    Ha, ha - ja man ventede jo bare på hvordan det skulle ske. Der var sikkert andre ombord som også skulle tage billetten.

    Meget sigende har de russiske medier fat i alle andre teorier end at deres leder står bag.

    Wayne23-08-23 23:14

  • ★★★★★★0

    Matthew Perry er død, han blev fundet i sit boblebad.

    54 år er alt for tidligt at skulle herfra. RIP

    Wayne29-10-23 06:51

  • ★★★★★0

    Ikke så overraskende med hans mentale tilstand og sit misbrug. Men stadig trist =(

    David Lund29-10-23 08:42

  • ★★★0

    RIP - holder stadig meget af 9 fod under

    Gormanden29-10-23 09:13

  • ★★★★★★0

    Politiaktion flere steder i landet - Terrormistænkte anholdt;

    nyheder.tv2.dk/live/2023-12-14-flere-anholdt-i-aktion-mistaenkes-for-at-forberede-terrorangreb

    Wayne14-12-23 11:00

  • 1

    [indlæg slettet af admin]

    Handyman14-12-23 12:50

  • ★★★1

    Ulig vesten, hvor vi nøjes med at droppe bomber fra luften og invadere fremmede lande, eller destabilisere dem. Det er næsten som om at historien kunne forklare en stor del af hvorfor nogle mennesker vælger at sprænge bomber i de vestlige lande, eller ihvertfald planlægge det.

    Nå ja, lad os også lige ignorere, at muslimer ikke er de eneste der begår terror, samt at der endnu ikke er noget som helst info om der faktisk er tale om muslimer. Ihvertfald ikke i de nyheder jeg har set indtil videre.

    NSF14-12-23 12:52

  • ★★★6

    Jeg har slettet tekst og deaktiveret bruger. 

    Dolphinfriendly14-12-23 12:51

  • ★★★★★★2

    samt at der endnu ikke er noget som helst info om der faktisk er tale om muslimer. Ihvertfald ikke i de nyheder jeg har set indtil videre.

    Jeg er enig j dit indlæg - men det er personer fra Gellerupparken med tilknytning til LTF, så det er ret sandsynligt.

    Det er ikke specielt relevant dog...eller, det er ikke en forklaring på, hvorfor nogen planlægger terrorangreb. 

    Her er mit syn på det:

    Der er ca 1,5 milliarder muslimer i verden, og ud af dem har måske 150.000-200.000 begået eller planlagt terror (meget groft estimeret ud fra de 48000 islam-relaterede angreb, der har været. De fleste for i øvrigt mod andre muslimer). Så 0.01 %

    Jeg mener også, det er en farlig tanke at reducere det til "det er muslimer", for så ser man ikke på de strukturer i samfundet, der er årsag til det. Det samme med skoleskydning I USA."Jamen, det er jo psykisk syge lone wolves eller incels". Jojo, muligvis, men igen: hvad er der i samfundet, der driver disse mennesker til at begå handlingen. Der er masser af ensomme eller psykisk syge, der aldrig gør nogen fortræd.

    Guldager14-12-23 17:41

  • ★★★1

    men det er personer fra Gellerupparken med tilknytning til LTF, så det er ret sandsynligt.

    Den info var så ikke til rådighed, da jeg skrev mit indlæg. :)

    NSF14-12-23 18:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen