samt at der endnu ikke er noget som helst info om der faktisk er tale om muslimer. Ihvertfald ikke i de nyheder jeg har set indtil videre.
Jeg er enig j dit indlæg - men det er personer fra Gellerupparken med tilknytning til LTF, så det er ret sandsynligt.
Det er ikke specielt relevant dog...eller, det er ikke en forklaring på, hvorfor nogen planlægger terrorangreb.
Her er mit syn på det:
Der er ca 1,5 milliarder muslimer i verden, og ud af dem har måske 150.000-200.000 begået eller planlagt terror (meget groft estimeret ud fra de 48000 islam-relaterede angreb, der har været. De fleste for i øvrigt mod andre muslimer). Så 0.01 %
Jeg mener også, det er en farlig tanke at reducere det til "det er muslimer", for så ser man ikke på de strukturer i samfundet, der er årsag til det. Det samme med skoleskydning I USA."Jamen, det er jo psykisk syge lone wolves eller incels". Jojo, muligvis, men igen: hvad er der i samfundet, der driver disse mennesker til at begå handlingen. Der er masser af ensomme eller psykisk syge, der aldrig gør nogen fortræd.