Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • 0

    Der bliver i hvert fald mange nyhedsudsendelser de næste år, hvis det skal være breaking. Det har nok noget at gøre med at Danmark historisk set ikke er vant til så voldsomt vejr og dermed heller ikke er forberedte på det, så ødelæggelserne og generne bliver værre end de burde.

    Der skal dog ikke så meget til før det blive breaking.

    Kiyonji21-12-23 22:58

  • ★★★★★★0

    Ryd forsiden! Det er blæsevejr.
    Det overrasker mig hver gang hvor stor en nyhed det kan være at der er en storm. Vi har dem 4 gange om året.

    Det er trods alt den kraftigste i 7 år :-)

    Men altid sjovt at se Tanev & Co, styrte ud for at få vind i håret - måske ikke lige i Tanevs tilfælde.

    Wayne21-12-23 23:08

  • ★★★★1

    Det er trods alt den kraftigste i 7 år :-)

    De ævlede da ellers løs om en 100-års begivenhed sidste gang (var det ikke 2 måneder siden).
    Jeg synes det er blæst helt ud af proportioner :-)

    gi-jones22-12-23 09:21

  • ★★★★0

    De ævlede da ellers løs om en 100-års begivenhed sidste gang (var det ikke 2 måneder siden).

    Det var vel vandstanden i det sydlige Danmark:

    Mange stede har vandstanden oversteget det, vi kalder en 100 års hændelse. Altså en hændelse, der statistisk set kun forekommer med 100 års mellemrum. Og der er ingen tvivl om, at vandstand omkring og over 2 meter er alvorligt – især i lyset af, at der også har været udsædvanligt høje bølger

    dyg22-12-23 09:31

  • ★★★★★★0

    Det blæste lidt i aftes, men ellers er det ikke noget vi lagde mærke til.

    davenport22-12-23 09:57

  • 2

    Alt det stormsnak er helt hen i vejret, men nu kan vi da prale med at vi har fået et blæs af Pia. Jeg finder selv ud...

    Verbal22-12-23 10:02

  • 0

    Angående det med vandstanden så lyttede jeg til en interessant podcast fra Genstart, kan ikke huske hvem de interviewede men en ekspert på området.

    Han nævnte at det er på tide at vi bestemmer os for om vi skal kæmpe imod vejret og beskytte kystlinjen eller arbejde med den og bygge længere inde i land og direkte vandet i stedet for.

    Et af problemerne er at der er blevet bygget tæt på kysten fordi folk vil have havudsigt men den virkelighed er blevet indhentet af klimaforandringerne således der er mange huse som er i fare og endnu flere i de kommende år. Så måske der i stedet skal tænkes på at inde i landet i stedet for.

    Kiyonji22-12-23 10:11

  • ★★★0

    Min parasol og havebord var væltet. Det samme var nogle krukker.

    Aranyhajú Nyárszépe22-12-23 11:12

  • ★★★★1

    BREAKING NEWS!!!

    Min parasol og havebord var væltet. Det samme var nogle krukker.

    gi-jones22-12-23 11:24

  • ★★★★★1

    Jeg tog parasollen af i går. Et par stole var væltet og grillen havde kørt sig en lille tur. Til gengæld passer vi en hund, der var bange for stormen i nat, så har ikke sovet meget. Til gengæld har jeg set Rebel Moon - den var noget jævnt underholdende lort. Ses.

    David Lund22-12-23 11:36

  • ★★★★★★0

    Beretning fra det virkelige liv:

    Der var to plastik vandekander som væltede i vinden i nat i vores baghave.

    Men gad TV2 sende et filmhold?

    Det ligner den ene kande har fået en ridse - så nu venter jeg på en afgørelse fra Naturskaderådet.

    Wayne22-12-23 12:26

  • ★★★★★1

    Beretning fra det virkelige liv:

    Der var to plastik vandekander som væltede i vinden i nat i vores baghave.

    Men gad TV2 sende et filmhold?

    Det ligner den ene kande har fået en ridse - så nu venter jeg på en afgørelse fra Naturskaderådet.

    Det lyder lidt vildere end min oplevelse. Er I ok?

    David Lund22-12-23 13:56

  • ★★★★★★0

    Det lyder lidt vildere end min oplevelse. Er I ok?

    Der er indkaldt krisepsykolog - så nej. Og imellemtiden er der sket noget der har forværret situationen betragteligt.

    Der er væltet en pose vejsalt :-(

    Det ser sort ud med julen!

    Wayne22-12-23 15:18

  • ★★★★★★0

    Der er ingen nemme dage!

    davenport22-12-23 16:20

  • ★★★1

    I de her dystre tider, må vi heller ikke glemme solstrålehistorierne.

    Jeg kan berette at jeg tog mine to havenisser, der plejer at stå foran min hoveddør, indenfor i går aftes og de har det derfor fint. De er klar til at komme udenfor igen og sprede juleglæde her de sidste par dage af højtiden.

    Aranyhajú Nyárszépe22-12-23 17:26

  • ★★★★★★0

    Så skete det - vi skal have en konge om 14 dage!

    Wayne31-12-23 18:14

  • ★★★★★★1

    Margrethe skal have ros for den måde hun har bestridt jobbet som dronning i 52 år - i mod og medvind - men altid med værdighed, og stor klogskab.

    Job well done!

    Wayne31-12-23 20:23

  • ★★★1

    Jeg ved ikke, der er ingen ny Kalmarunion, så hun har fejlet ret meget.

    NSF31-12-23 20:34

  • ★★★★★★1

    Jeg ved ikke, der er ingen ny Kalmarunion, så hun har fejlet ret meget.

    Svenskerne - nej tak ;-)

    Wayne31-12-23 21:25

  • 1

    Bliver spændende at se om min konge abdicerer på et tidspunkt. Han har siddet der i 50 år men er også yngre. 

    Den norske er dog endnu ældre og har også været en del syg, så det er nok mere nærliggende at det bliver ham. Det vil så blive den yngste der overtager da Märtha Louise har frasagt sig tronen.

    Kiyonji 2-01-24 18:14

  • ★★★★★★0

    Bliver spændende at se om min konge abdicerer på et tidspunkt. Han har siddet der i 50 år men er også yngre. 

    Den norske er dog endnu ældre og har også været en del syg, så det er nok mere nærliggende at det bliver ham. Det vil så blive den yngste der overtager da Märtha Louise har frasagt sig tronen.

    Mon ikke han lige går efter den nordiske rekord - og napper 3 år mere? :-)

    Wayne 2-01-24 20:23

  • ★★★★★★0

    Min reaktion var at sætte God Save the Queen på...med Sex Pistols.

    Lidt som en joke, hun har jo gjort det fint nok. Min umiddelbare tanke efter var dog, at det er ligegyldigt hvem, der sidder på tronen. Det går mest udover sladderspalterne. 

    Og nu skal der sikkert snakkes en hel del om det på arbejdet i dag, og jeg er virkelig ligeglad. For min skyld kunne vi droppe monarkiet fra dags dato - eller lade være, det gør ingen forskel for mig.

    Guldager 3-01-24 06:12

  • ★★★0

    Det er sjældent set, sådan en vrede fra politikerne.. www.dr.dk/nyheder/politik/vrede-og-chokerede-politikere-efter-nordic-waste-konkurs-jeg-ville-skamme-mig-over

    MadMartigan19-01-24 15:16

  • ★★★★★★2

    Men hvis et af problemerne er, at folkene bag firmaet kan gå frit - så man må arbejde for, at ejere, bestyrelse osv. kan holdes personligt ansvarligt for et firmas gøren og laden. Det er alt for let at skjule sig bag snørklede konstruktioner, hvor ens egenformue eller frihed aldrig kommer i spil.

    Så jeg er faktisk uenig i, at ejeren skal til lommerne selv - men jeg er så også dybt modstander af et system, hvor det kan lade sig gøre at gå fri. Heunicke sagde dog, at der er måder at stille dem ansvarlige på.

    Men fordi han er milliardær skal han nok redde sin røv og finde andre handelsveje. 

    Guldager19-01-24 16:17

  • ★★★2

    Det er ret optimistisk at tro at milliardærer kan føle skam.

    NSF19-01-24 16:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen