Hvordan sammenligner du, for at komme til den konklusion? Tænker du i antal mulige ofte, hvor svært det er at dæmme op for, antal aktioner, eller hvordan?
Det er selvfølgelig svært at sammenligne - og det kommer også an på, hvor man bor - i flere afrikanske og asiatiske lande er der ofte islamisk terror.
Siden 2014 har der været mindst 12 angreb, der har tråde til incel-miljøet. Efter jeg har undersøgt det nærmere, kan jeg dog godt se, at i mit hoved har jeg kategoriseret de fleste masseskyderier begået af unge mænd som værende en del af incel-miljøet - det er selvfølgelig forkert.
Problemet med incel-angreb, er at det er en form for selv-radikalisering. Det er marginaliserede unge mænd, der finder et community online, som er rimelig vanvittigt. Seriøst - prøv at finde artikler, hvor folk har været undercover i incel-miljøet. Det er vanvittigt.
En anden kildekritisk ting, jeg fandt ud af: Hvis man ser på masseskyderier i USA meget overfladisk, ser der ud til, at der er mange angreb. Men en stor del af dem er ikke som sådan angreb begået af enkelte personer, men masseskyderier i forbindelse med bandekrig eller uoverenstemmelser til fester eller på natklubber. Det er selvfølgelig stadig tragisk, at så mange tilfældige bliver ramt, og det er helt tosset, at man så hiver våben frem og har en reguler gunfight.
Og så gik aftenen med det kaninhul :)