Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Ny tattoo til mig: ibb.co/VMv9XLn

    Det var en såkaldt flash-tattoo, lavet af en lærling, så den kostede kun 1000 kr

    Guldager18-04-23 18:50

  • ★★★0

    Har lige købt billetter til GOTG3 Imax 3D :)

    Gormanden19-04-23 13:15

  • ★★0

    Jeg ser Crying Freeman, med Mark Dacascos på BD.

    Men der er et lydmæssigt glitch. For når man trykker Play, hakker lyden fra starten. Men man kan snyde skiven ved f.eks at vælge scene 2 under scenevalg og så spole tilbage til start, så virker det upåklageligt. Det er ikke første gang jeg har oplevet det. Men også på andre film.

    Bare lige et tip til jer eller andre der har oplevet dette

    Ryder66619-04-23 22:39

  • ★★★★★★1

    I morgen har jeg sidste dag på arbejdet. Vi holdte afskeds morgenmad i dag, og den øverste leder var også tilstede.

    Jeg har jo hele tiden gerne ville bruge min uddannelse til, at kunne gå ud med et tilbud til køkkenerne i Kolding Kommune, hvor jeg laver en venlig udgave af "Med kniven for struben", og ser på deres arbejdsgange og om man kunne optimere nogle steder. Jeg havde planlagt, at jeg efter endt arbejde/uddannelse, ville lave et oplæg, hvor jeg inviterede de parter der kunne have interesse. Jeg har derfor skrevet med 2. borgmesteren i kommunen, så var positiv overfor forslaget. Jeg havde bedt om diskretion, da jeg ikke har fortalt om det, og skulle bruge noget tid på at lave et godt set-up.

    Efter morgenmaden bliver jeg kaldt ind til møde med mine to ledere, der bare kaster mig under bussen. Ham 2. borgmesteren har så lækket hele lortet, og den er røget rundt i forvaltningen og sendt en kaskade af lort i retning af disse to ledere. (Angiveligt) Så uden at jeg kunne få et ord indført, tordnede de bare med at jeg havde stukket dem i ryggen, efter alt de havde gjort for mig. Jeg var total mundlam, for hele min idé er jo netop positiv og noget godt, men de så slet ikke den side af sagen. Men jeg fik ikke et ord indført.

    Så smed de min farværsstatistik fra skolen foran mig, hvor der stod, at jeg ikke havde været i skole ca. 6 timer hver uge i gennemsnit, hvilket ikke har det fjerneste på sig, for jeg har været i skole hele tiden, hver eneste dag. Så de bashede mig med, at jeg burde have været fyret, og mellem linjerne, at mit uddannelsespapir ikke er det papir værd det er skrevet på.

    Jeg følte det som et regulært overgreb, og jeg gik i min egen verden resten af dagen, simpelthen på grådens rand. Kritik er ok, hvis man har gjort noget skidt, men det her er rent ud uretfærdigt. 

    Jeg ved ikke helt hvad fanden jeg skal gøre, om noget overhovedet? Hende den øverste chef er leder for alle 13 plejehjem i kommunen, så alle døre er jo lukket den vej, og jeg kan vidst godt glemme dem som reference.

    Det her var sidste gang jeg laver noget ud over det jeg bliver betalt for. Hverken mere eller mindre. Jeg er færdig med at være flink og gøre noget ekstra, for de er alle sammen ens. Meet the new boss, same as the old boss.

    Men jeg skal have fat i skolen og ham politikeren, for det har satme ikke sin gang på jord. 

    Jeg er desværre for tænksomt et menneske, der lige skal have tingene på afstand og tænke over mit svar, så når jeg sidder i sådan en situation bliver jeg bare mundlam. Jeg ville ønske jeg havde en mere konfronterende natur, men jeg begår mig desværre bedst på skrift.

    Jeg er så pillet ned, og nu har jeg da rigtig meget motivation i den kommende jobsøgning. Fik i øvrigt mit første afslag i dag, en time efter mødet. Jeg håber det var en tilfældighed, for jeg mener ikke man må ringe reference før en jobsamtale.

    davenport20-04-23 21:21

  • ★★★1

    Jeg er så pillet ned, og nu har jeg da rigtig meget motivation i den kommende jobsøgning. Fik i øvrigt mit første afslag i dag, en time efter mødet. Jeg håber det var en tilfældighed, for jeg mener ikke man må ringe reference før en jobsamtale.

    Det har du ret i. Man må slet ikke tage reference på en ansøger medmindre man får udtrykkelig accept af ansøgeren samt giver feedback på samtalen til ansøgeren efterfølgende. Hvis du er sur kan du sikkert skabe rav i den med inddragelse af din fagforening herom - men du brænder selvfølgelig også alle broer til arbejdspladsen samtidig. 

    Gormanden20-04-23 21:37

  • ★★★★0

    Hvordan mener de at du har svigtet dem? Tror ikke jeg helt forstår det. Der er vel ikke noget forgjort i at opsøge nye muligheder når man ved at éns nuværende ansættelse snart stopper?

    gi-jones21-04-23 08:51

  • ★★★★★★1

    Det er fordi, at min læreplads/arbejde og mit forslag begge er i Senior- og Socialforvaltningen, hvor hende head honcho er lederen. Og i og med, at jeg har sendt forslaget til den lokalpolitiker, der står for området, føler de at jeg er gået dem i ryggen. Trods det at jeg bad ham om diskression, har han alligevel snakket med alle mulige i kommunen. Men mit forslag har jo ikke direkte noget med mit arbejdssted at gøre, og jeg føler ikke de har nogen ret til at vide hvad jeg må gå og sysle med i min fritid/fremtid. Eller nogen direkte interesse, for den sags skyld.

    Well, jeg mødte op, og bad lederen om en samtale. Jeg sagde at jeg følte det som et overgreb i går, og at dét dér arbejde ikke kom til at ske i dag. Og så snakkede vi om det fravær. Det ville hun heller ikke høre tale om, så bagefter tog jeg over på skolen, og fik bekræftet at jeg faktisk var der de dage hun sagde jeg ikke var, og har det på skrift.

    Så jeg tænker at hun selv har opfundet mit fravær, der også er noteret med kuglepen i printet. Det virker sgu lidt underligt. Det skal hun selvfølgelig forholdes, for jeg vil ikke have den slags hængende på mig. 

    Men det er jo også et spørgsmål om hvor meget jeg vil bruge min tid på det mere. Jeg mener, løbet for hele mit set-up er jo kørt, så det er mere min selvretfærdighedsfølelse der er i spil. Men jeg gider ikke være nice guy Eddie mere. Hvis jeg alligevel intet har at tabe, så kan jeg jo lige så godt fucke med dem til fulde?

    Og mangler stadig at bashe ham politikeren...

    davenport21-04-23 10:05

  • ★★★★1

    Jeg ville helt sikkert gå til min fagforening, det er på ingen måde ok, den måde din leder har håndteret sagen på, især ikke, når hun laver dokumentfalsk.

    dyg21-04-23 10:07

  • ★★★★1

    Jeg synes også umiddelbart det lyder som om hende lederen er lidt en klaphat. Og så er der noget miskommunikation, hvor de af en eller anden grund har hørt noget som kritik, der ikke var det. En god klassisk omgang offentlig ansvarsfralæggelse. 

    Men det er jo også et spørgsmål om hvor meget jeg vil bruge min tid på det mere. Jeg mener, løbet for hele mit set-up er jo kørt, så det er mere min

    Men hvis jeg må sige noget, så synes jeg du er for hurtig til at give op her. Jeg ved ikke hvad det rigtige move er, men hvis du prøver at bygge noget op fra bunden, så vil du altid møde modstand.

    gi-jones21-04-23 10:20

  • ★★★★★1

    Jeg tænker også, at fagforeningen kan sørge for en pose penge som det absolut mindste.

    David Lund21-04-23 11:01

  • ★★★0

    Jeg er så pillet ned, og nu har jeg da rigtig meget motivation i den kommende jobsøgning. Fik i øvrigt mit første afslag i dag, en time efter mødet. Jeg håber det var en tilfældighed, for jeg mener ikke man må ringe reference før en jobsamtale.

    De behøver jo ikke at have ringet til nogen for at give dig en afvisning. Jeg har før fået hurtige afvisninger, en af dem var endda noget der ligner 10 min. efter jeg havde været til samtale og det føles ikke godt i maven, helt sikkert.

    Selvom man måske er dygtig og altmuligt til sit job, så skal personligheden jo også matche og hvis arbejdsgiveren vurderer at det ikke er tilfældet, er det jo en meget fair afvisning.

    For år tilbage blev jeg inviteret til en samtale, hvor kemien åbenlyst ikke var tilstede. De endte med at finde en anden, som så sprang fra i sidste øjeblik og de ringede så til mig for at høre om jeg var interesseret. Og efter en 5 min. samtale blev vi enige om at kemien var dårlig til den første samtale, hvilket var grunden til afvisningen, så der var ingen grund til at prøve at "tvinge" det til at fungere.

    NSF21-04-23 11:02

  • ★★★★★★5

    ... Og en god ting: er lige blevet inviteret til jobsamtale på tirsdag kl. 13 som køkkenansvarlig på en cafe for psykisk sårbare/ ensomme :) Det er jo lige mig! Best of both worlds :)

    davenport21-04-23 16:24

  • ★★★1

    ... Og en god ting: er lige blevet inviteret til jobsamtale på tirsdag kl. 13 som køkkenansvarlig på en cafe for psykisk sårbare/ ensomme :) Det er jo lige mig! Best of both worlds :)

    Life always finds a way…. :)

    Gormanden21-04-23 16:32

  • ★★1

    ... Og en god ting: er lige blevet inviteret til jobsamtale på tirsdag kl. 13 som køkkenansvarlig på en cafe for psykisk sårbare/ ensomme :) Det er jo lige mig! Best of both worlds :)

    Jeg ønsker virkelig du får det, din gode mand:-)

    Weird_J21-04-23 16:45

  • ★★★★★★1

    Hvor er i bare nuzzer :D 

    davenport21-04-23 17:38

  • ★★★★★★2

    Er i sommerhus med svigerforældrene. Det er nu hyggeligt...dog snakker svigermor uafbrudt om alt muligt random tanker, der popper op i hendes hoved. Og nu ser vi Stjerneklar på DR1, og jeg fucking hader sådan noget pøllet sovs og kartofler underholdning. X-Factor, Vild Med Dans og så videre. Det er lort!

    Guldager21-04-23 20:46

  • ★★★★2

    Jeg har fået en Airbnb-booking fra et brasiliansk par, hvor kulturforskellen er til at tage at føle på.

    Til at starte med spørger de, om det er bedst at tage en Uber eller offentlig transport fra lufthavnen til min airbnb i Vanløse. Fair nok. Jeg svarer, at metroen går direkte til Vanløse St., og at der derfra er 15 min. gang til lejligheden. I Vanløse.

    Gæst: "Thank you for your answer. Do you think It is safe to walk after 7pm from the metro to your house?"

    chandler7521-04-23 22:27

  • ★★★★★7

    Gæst: "Thank you for your answer. Do you think It is safe to walk after 7pm from the metro to your house?"

    Nej, jeg har hørt fra davenport, at de vil blive beskudt af en håndfuld gangstere med uzier, så snart de ankommer i hovedstaden.

    The Insider21-04-23 23:22

  • ★★★1

    Nej, jeg har hørt fra davenport, at de vil blive beskudt af en håndfuld gangstere med uzier, så snart de ankommer i hovedstaden.

    MadMartigan22-04-23 07:40

  • ★★★★★★0

    Ville gerne se Deep Purple til Fredagsrock. Det udviklede sig til en todages-tur med familien i KBH.

    Jeg kan dog ikke helt gennemskue deres billetsystem. Gælder en fredagsrock-billet til hele dagen? Og hvis man ikke har en fredagsrock-billet, kan man så ikke være i Tivoli den dag, der er fredagsrock? Altså, skal hele familien have en fredagsrock-billet eller kun mig?

    Guldager22-04-23 08:17

  • ★★★2

    Nej, jeg har hørt fra davenport, at de vil blive beskudt af en håndfuld gangstere med uzier, så snart de ankommer i hovedstaden.

    Efter gangsterne har tvunget dem til at købe stoffer og min. én luder.

    NSF22-04-23 12:07

  • ★★★★★1

    Efter gangsterne har tvunget dem til at købe stoffer og min. én luder.

    Minimum!!

    The Insider22-04-23 13:17

  • ★★★1

    Minimum!!

    Ja, altså, damerne skal jo også have brød på bordet, så det kan være at man tvinges til at købe flere i denne økonomi!

    NSF22-04-23 13:20

  • ★★★★★1

    Ja, altså, damerne skal jo også have brød på bordet, så det kan være at man tvinges til at købe flere i denne økonomi!

    Lykkeligvis har jeg ladet mig fortælle, at godt 80% af husene i KBH faktisk er bordeller (18% er narko-boder, og så er der 2% almene boliger), så mon ikke Rasmus' brasilianske gæster får den helt autentiske hovedstadsoplevelse pr. automatik?

    The Insider22-04-23 13:48

  • ★★★1

    Men man bør dog advare dem imod alle de mange svenskere der vælter pattestive rundt derovre.

    Aranyhajú Nyárszépe22-04-23 14:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen