Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★2

    Jeg håber ikke for ham, at de finder ud af det, for de straffer på en helt anden måde end hvad vi gør, hvis vi da er nødt til den slags. Han får taget elektronik, tid og den slags, hvilket jo bare er dumt overfor en på 15.

    Det er fandeme håbløst! Jeg kommer selv fra et hjem, hvor der ikke var så mange regler, så nu vi skulle give den gas med de store fester og alkohol, var det ofte hos mig. Det er guld for de unge at have andre voksne, der giver dem lov til at være unge og dumme. Man kan løfte alle de pegefingre, man vil, men hvis man gerne vil skabe hele og trygge mennesker, så er det supervigtigt, at unge mennesker (og børn) får muligheden for at fejle og gøre dumme ting (og de skal nok gøre det alligevel). De skal selvfølgelig altid vide, at der er en voksen og ansvarlig person, de kan komme til, men hvis de vokser op med forbud og strenge regler, så vil det senere i livet faktisk skabe mere utryghed.

    Der er nogen nyere forskning, der peger på, at grunden til angst og utryghed er stigende blandt unge er netop, at de i langt mindre grad står på egne ben som børn. Jeg snakker ikke om curlingforældre, men mere de såkaldte helikopterforældre, der overvåger og overbeskytter deres børn. Det betyder, at man aldrig lærer at håndtere situationer, der kan være utrygge. Og det er jo egentlig logisk nok - hvis man aldrig nogensinde har prøvet at håndtere en situation selv som barn, der kan være lidt utryg eller ukendt, så har man ikke fået nogen redskaber i bagagen til når man bliver ældre.

    Så altså - med fare for at rage uklar med din datters kæreste forældre, så er jeg helt med på din måde at gøre det på. Og jeg er også sikker på, at du har opdraget dine børn til at være selvstændige, men med dig som en fast støtte, hvis de har brug for det. Eller kommer det måske mere naturligt, når man har avlet tre børn - så er der ikke tid til at pakke dem ind i vat :)

    Men de skal fandeme husk kondomet også! P-piller beskytter ikke mod sygdomme, og der er stadig 1-2%, der bliver gravide, mens de tager P-piller.

    Guldager21-05-23 14:35

  • ★★★★★★0

    Ja, til alt du skriver :D 

    davenport21-05-23 17:42

  • ★★0

    Meh, læste at Sam Fender aflyste på NorthSide, og at man har fundet en fesen og kedelig erstatning for hovednavn, nemlig Hans Philip. Det kunne de altså godt gøre bedre. Jeg skal ikke afsted, kunne aldrig mere drømme om at deltage i udendørs festivaler igen. Trist for dem der skal afsted og havde håbet på mere end en dansk solist, man har mulighed for at opleve oftere under mere intime rammer, ret ofte

    Da jeg gik på festival, havde jeg få hovedregeler og et af dem var, kun at se de danske navne, såfremt de ikke optrådte når andre og mere interessante navne dukkede op på samme tid. Ellers ikke.

    Ryder66623-05-23 18:46

  • ★★★★★★0

    ..Men hvis du ikke skal med?

    davenport23-05-23 19:52

  • ★★★★2

    Jeg kan godt mærke, at jeg er langt væk fra populær musik for tiden. Jeg har vitterligt aldrig hørt navnet Sam Fender før.

    dyg23-05-23 19:53

  • ★★★★★★1

    Er det en af dem fra Fenders?

    (Jeg finder selv ud)

    davenport23-05-23 19:58

  • ★★0

    ..Men hvis du ikke skal med?

    Nej, og så kunne det være lidt ligegyldigt. Men finder bare princippet i at hyre en aktuel dansk musiker, som man kan opleve oftere, på mere intime rammer, hvilket jeg foretrækker. Især når man tænker på at der nok kunne være et væld af internationale navne man kunne have valgt, istedet for en kedelig og nærmest ligegyldig (u)kendt dansk kunstner.

    Ryder66623-05-23 20:12

  • ★★★★★★0

    Især når man tænker på at der nok kunne være et væld af internationale navne man kunne have valgt, istedet for en kedelig og nærmest ligegyldig (u)kendt dansk kunstner.

    Nej da? De danske stjerner kommer ikke i stedet for de internationale navne. Det er jo et spørgsmål om budget.

    Guldager23-05-23 20:40

  • ★★0

    Nej da? De danske stjerner kommer ikke i stedet for de internationale navne. Det er jo et spørgsmål om budget.

    Det ved jeg godt....men når man har afsat budget til Sam Fender, burde man så ikke kunne finde en nternational erstatning til samme hyre ,eller sågar samme beløb som Hans Philip?! Det virker som et dovent tiltag. Måske desperat?! Who knows...

    Ryder66623-05-23 22:16

  • ★★★★★★0

    Måske Elton holder ferie? ;D 

    davenport23-05-23 22:15

  • ★★★★0

    Det ved jeg godt....men når man har afsat budget til Sam Fender, burde man så ikke kunne finde en nternational erstatning til samme hyre ,eller sågar samme beløb som Hans Philip?! Det virker som et dovent tiltag. Måske desperat?! Who knows...

    Du skal tænke på, at der kun er en enkelt uge tilbage inden Northside. For større navne kræver det oftest en del logistik at komme til Århus, og desuden er festivalprogrammet jo på plads, og langt de fleste navne er booket til de festivaller de kan holde til. Det er svært at hive en kanin ud af hatten så tæt på deadline.

    dyg23-05-23 22:18

  • ★★★0

    Det ved jeg godt....men når man har afsat budget til Sam Fender, burde man så ikke kunne finde en nternational erstatning til samme hyre ,eller sågar samme beløb som Hans Philip?! Det virker som et dovent tiltag. Måske desperat?! Who knows...

    Det kunne tænkes at det er svært, måske endda umuligt at finde en erstatning så tæt på festivalsæsonen.

    NSF23-05-23 22:19

  • ★★0

    Du skal tænke på, at der kun er en enkelt uge tilbage inden Northside. For større navne kræver det oftest en del logistik at komme til Århus, og desuden er festivalprogrammet jo på plads, og langt de fleste navne er booket til de festivaller de kan holde til. Det er svært at hive en kanin ud af hatten så tæt på deadline.

    Men fandt Roskilde Festival ikke en hurtig og værdig erstatning da David Bowie aflyste, i form af Slipknot?? Jeg var i hvert fald positiv overrasket over den fornemme og hurtige løsning. Det er dog mange år siden.

    Ryder66623-05-23 22:37

  • ★★★0

    Men fandt Roskilde Festival ikke en hurtig og værdig erstatning da David Bowie aflyste, i form af Slipknot?? Jeg var i hvert fald positiv overrasket over den fornemme og hurtige løsning. Det er dog mange år siden.

    Nu er der godt nok også stor forskel på David Bowie og Slipknot... 

    Essal24-05-23 06:34

  • ★★★★★★0

    Ah, de er begge klædt ud til lejligheden... ;)

    davenport24-05-23 07:23

  • ★★★★0

    Forskellen fra ham Fender til Hans Philip er vel ca. lige så stor som fra en gud som Bowie til nogle maskerede aber fra Slipknot.

    dyg24-05-23 09:13

  • ★★★★★★0

    Jeg sidder og venter på at min leder ringer. Jeg har egentlig fri, men vi har bestilt vare, der bliver leveret ml. 9 og 12, og vi har lukket i dag, da KFUM holder et stort stævne. Hun vil være der omkring kl. 9, men skal videre, så jeg afventer om jeg skal køre til Kolding. Og jeg skal med min datter på Borgerservice kl. 13.30, så det bliver en del Kolding T/R i dag. 

    Jeg har det bedst, når ting er sat op i kasser, og man ved hvad man skal. Jeg er sgu ikke god til spontanitet og uklare linjer. 

    davenport24-05-23 09:28

  • ★★★★★0

    variety.com/2023/music/news/tina-turner-dead-singer-pop-rock-queen-1235624415/

    Elwood24-05-23 20:53

  • ★★★0

    Jeg arbejder jo i industrien og det går meget roligt for tiden. Det vil sige at jeg indimellem har et par minutter, hvor jeg bare sidder og venter. Det synes jeg er kedeligt og trættende. Har det bedst med at lave noget, for så går tiden hurtigere.

    Så kom jeg tænkte på, om nogen kender nogle gode mobilspil til Android? Det skal jo så helst være noget jeg kan lægge fra mig med det samme, hvis der sker noget. Forstiller meget noget der er turbasseret eller lignende.

    Kom i tanke om de gode gamle bip-bip-spil, som man havde da jeg var ung. Var forbi genbrugsforretningen for at se om jeg kunne finde sådan et, men der var kun alt muligt andet mystisk. Det kan være de er blevet et samlerobjekt.

    Nu er det i hvert fald snart lang weekend. Har dog lige lidt overarbejde lørdag, men kun fem timer. Derefter videre til fødselsdagsfest med Lagkage og Rom.

    Aranyhajú Nyárszépe25-05-23 11:55

  • ★★★★0

    Jeg har kigget på de gamle Nintendo Game and Watch "bip bip" spil, især Donkey Kong ligger hjertet nært, men de sælges fandme godt nok dyrt! Tror ikke jeg har set dem til under 500kr, og de fleste ligger på 8-900 :O

    dyg25-05-23 12:25

  • ★★★0

    Kom i tanke om de gode gamle bip-bip-spil, som man havde da jeg var ung. Var forbi genbrugsforretningen for at se om jeg kunne finde sådan et, men der var kun alt muligt andet mystisk. Det kan være de er blevet et samlerobjekt.

    De er blevet genlanceret for kort tid siden, søg efter Nintendo Game & Watch. Der er vist to forskellige udgaver, som koster 350-ish kr. stk.

    Alternativt kan du kigge på sådan noget som Anbernic-enheder, som er små håndholdte spilkonsoller, som understøtter et hav af emulatorer. De har nogle enheder der er formert som Gameboys eksempelvis. Jeg har selv en RG350, tror jeg den hedder, som jeg fik hjem fra Kina for omkring 500 kr. med porto. Så har jeg bare smidt et SD-kort i den til spil.

    NSF25-05-23 12:37

  • ★★★★0

    Jeg spiller Warzone og har efterhånden gjort det i mange år.

    Det minder på mange måder om et hyperavanceret RISK, og kan spilles både på mobilos og i browseren. Det er simpelt på overfladen, men virkelig spændende og vanedannende.

    gi-jones25-05-23 13:05

  • ★★★★★★0

    Jeg har et der hedder quizzland, som er et spørgsmålspil - app-baseret. Det bruger jeg, når jeg sidder og venter på noget, fx. børn der ikke kan komme til tiden...

    davenport25-05-23 14:48

  • ★★★★★★1

    Har lige fået lønseddel fra det nye job. Jeg startede d. 15. så det er jo for en halv måned, men har fået godt 7000,- udbetalt. Det betyder en månedsløn på godt 14 ud, hvilket er lidt mere end jeg forventede. Det er ca. det samme som jeg fik på uddannelse, og det vi skal bruge, for at lige holde skindet på næsen. Det er jo kun en 21 t. stilling, så det er ret godt betalt egentlig. Jeg prøver at få supplerende dagpenge for resten, men ved ikke om det bliver godtaget? Jeg er stadig aktivt jobsøgende og tilmeldt Jobcenterets manege. Jeg har søgt i vores lokale SFO, for jeg har onsdage og fredage fri, hvor jeg jo ligeså godt kan arbejde, og så tjene nok til at vi kan komme i biografen engang til jul. 

    davenport26-05-23 07:35

  • ★★1

    Jeg fandt endelig min signeret Down In A Hole, cd som Kiefer Sutherland personligt signerede, da jeg mødte ham mens han var i Danmark for at give koncert på skraaen i Ålborg for 6 år siden. Jeg har også billetten fra den gang. Husker det som var det igår. Fik som den eneste hans opmærksomhed da han gav mig fistbump under koncerten.Yderst venlig og behagelig uden stjernenykker. Troede at albummet var tabt eller smidt ud ved en fejl, men fandt det i mit skab allerbagerst sammen med nogle billeder. Købte hans andet album, som også var signeret via Amazons officielle butik. Tænk at der allerede er gået 6 år siden jeg mødte ham. Time flies.

    Ryder66629-05-23 21:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen