Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Bare med markant flere sukkerroer.

    Zero Cool12-02-17 21:14

  • ★★★★★★0

    ... Og knallerter...

    davenport12-02-17 21:34

  • 0

    Lolland og Falster er faktisk de eneste områder i Danmark jeg ikke har været. Selv Bornholm har jeg været på. Så ved selvsagt ikke meget om området andet end at boliger er billige der. Det er da i hvert fald en fordel.

    Whispering Horse12-02-17 21:56

  • ★★★★★★0

    Jeg har kun været på det der museum med biler og dyr, men har hørt at der er rigeligt med drugs og alternative familieforhold. Om det er sandt skal jeg ikke udtale mig om. Jeg bor trods alt i Sdr. Røvhul!

    davenport12-02-17 23:24

  • ★★★★★★0

    INGEN ved hvad der foregår på Lolland - det er det der er så skræmmende!

    I have been there and back again! 

    T. Nielsen13-02-17 07:40

  • ★★★★★★2

    Så kom min store pige hjem, efter at have været hos en klassekammerat hele weekenden. De havde både været på restaurant og i Odense. Men det er godt at være samlet igen. Har set hende 10 minutter siden torsdag. Det sætter mit savn på stor prøve..

    davenport13-02-17 16:22

  • ★★★★★★0

    Bowl ´n Fun - Legeland & Buffet = 765,-

    Maden var absolut ringe. Det hele smagte af sukker. Og ungerne gad ikke at spise, få det var penge ud af vinduet. Så det kostede ca. 75,- pr. barn for en skålfuld softice.

    Deres legeland er ok, og jeg tænker det kunne være ret rentabelt at eje sådan et. Fraskrive sig alt ansvar, og så ellers bare gøre det rent hver morgen. Det står jo bare og betaler sig selv, og generere omsætning på is og sodavand. Gad vide hvad det mon koster at starte sådan et sted op?

    davenport14-02-17 16:16

  • ★★★★★★1

    Når man har små børn, er det at få fred til at se en film når de er lagt i seng om aftenen, altså indimellem en disciplin, der kan hamle op med diverse OL sportsgrene. "Far jeg har lavet lort"....fint vi skifter......"far jeg er tørstig"......Så det sidste gang, så skal du altså sove......"far far far"....HVAD NU? "Jeg kan ikke finde min perlehalskæde.....suk, den må du finde i morgen, du skal sove nu. "Buuuuuuaaaa min halskæde"......SOOOOV!!!

    Uanset hvor stort et overskud jeg har og hvor optimistisk og glad jeg føler mig efter en lang dag på job, kan jeg sgu enkelte dage godt føle, at især den store hun bliver ved til jeg får et mindre flip:-D

    T. Nielsen14-02-17 20:27

  • ★★★★0

    Jeg gør klar til at se noget CL igen. 

    Babo14-02-17 20:33

  • ★★★★★★1

    TN - Det er PRÆSIS det jeg har her! FAAARRR, FAAAAAAAR. Hele tiden. Jeg har endda påtalt det i aften, ved at bare svare igen med et FAAARRR. Der er noget konstant! Jeg var lige ved at få spat (lige ved), da vi sad og så Junglebogen. Så skulle der pludselig leges med balloner. Nu er de endelig gået i seng, men det er ikke ens betydende med at det nødvendigvis er slut. Der kan komme flere krav, inden de er for udkørt, til at løfte der rustne stemme og råbe "ASKEPOOOOOOT!" suk

    davenport14-02-17 21:46

  • ★★★★★★0

    Ha ha ja it's a long road and it's hard as hell:-D

    T. Nielsen14-02-17 22:32

  • ★★★★★0

    "SOV FOR HELVEDE, DIN LILLE ... og husk, far elsker dig meget, meget højt." 

    Lars!14-02-17 22:56

  • ★★★★★★0

    Jeg ville ALDRIG slå et af mine børn! Men jeg kan godt se den effekt det har haft i fordums tid! Det var en nem tid. Lige et hurtigt nyredrøn, og en hjælper på at opnå nye tænder, og så hygge og ro! Så har far lige snakket, og så er det lov. Men i dag skal vi jo snakke om tingene, og barnet bestemmer slagets gang. Jeg er blot en marionet i deres verdensbillede. En tjener, der påkaldes, når spillet på Ipaden ikke kører som forventet, en kok der tilbereder de retter der ønskes, en rengøringskone, der ordner stuen, når det er gået amok, når man står op før de gamle, og har fundet chips og slik frem til morgenmaden... Ja..

    davenport14-02-17 23:17

  • ★★★★★2

    Jeg bilder mig nu ind, at det ikke har gjort tingene lettere, sådan egentlig. Hvis man lærer sine børn at være bange for én (og det gør man jo, hvis man råber ad dem eller slår dem), så opfostrer man dem samtidig til at lyve og manipulere for at klare sig gennem barndommen.

    Jeg har set børn, der er vokset op med voldelige forældre, og sandheden er ikke til at få ud af dem, hvis de først har gjort noget, som de ved de ikke måtte - og respekten og den indre moral er der ikke til at hindre dem i at gøre noget, de ikke har lov til, hvis de beregner, at de kan slippe af sted med det. Derudover udvikler de jo ikke den naturlige selvbevidsthed og identitet, som følger med at snakke med dem om deres indre liv og lade dem være med på at tage valg. Nej, den "gamle" opdragelsesmodel fungerer virkelig ikke. Meget godt de fleste er gået væk fra den. Trist at se at det ikke er alle.

    Lars!14-02-17 23:42

  • ★★★★★0

    Jeg gør klar til at se noget CL igen. 

    Hvordan blev din aften så? ;)

    Kruse14-02-17 23:43

  • ★★★★0

    Hvordan blev din aften så? ;)

    Jeg er sådan set lettet over, at vi ikke fik klø med tennis-cifre :)

    Babo15-02-17 00:02

  • ★★3

    Den eneste effekt, det havde på mig, at mine forældre opdrog mig med øretæver, var at jeg hele min barndom og langt hen i teenageårene var bange for min far og så ham som en voldelig hidsigprop, der nårsomhelst kunne finde på at fare løs på mig og - i mine helt unge år - give mig en endefuld, og - i de senere år slå løs på ryg, mave, arme og ben (men i det mindste ikke ansigtet); sommetider med knytnæver, til andre tider med en sko, en bøjle eller en kæp.

    Kalder man dét "opdragelse"?? Jeg kalder det vold. Er det ikke meningen, at en far skal være en, man er tryg ved; en kærlig beskytter og opdrager? Min mor brugte min far som bussemand - "Bare vent til far kommer hjem!" - underforstået: så får du tæv. Og det var ikke noget der skete SOMMETIDER - nej, det skete næsten hver eneste uge.

    Ret skal være ret: Der var helt sikkert mange ting, mine forældre gjorde rigtigt med hensyn til opdragelsen af mig og mine søskende - men den med at overfalde en og slå løs fuldstændig ubehersket, var IKKE en af dem! Og min mor var ikke meget bedre end min far: Hun gav ofte lussinger. Og hun har både præsteret at smide en kop varm te i hovedet på mig, fordi min far midt under et ægteskabeligt skænderi fik mig til at grine af en replik, som gjorde grin med hende. Engang smækkede hun også en våd karklud lige i hovedet på mig, fordi jeg var en smule næsvis.

    Nu ligger det jo altsammen 30-40 år tilbage i tiden, og jeg nåede også at få et bedre forhold til min far med mere gensidig respekt, inden han døde en tidlig død som følge af en hjerneblødning. Min frygt for min far forsvandt, da jeg var ca. 20 år gammel. Og idag holder jeg da af min mor og snakker bedre med hende end jeg gjorde som barn. Men dette forbedrede forhold til mine forældre er bestemt ikke noget, de selv kan tage æren for. Da jeg var 16-årig tog jeg faktisk en beslutning om, at den dag jeg flyttede hjemmefra, ville jeg aldrig se dem igen, fordi jeg følte mig ydmyget og elendigt behandlet.

    Men jeg valgte at tilgive dem og har aldrig sidenhen konfronteret dem med den alt for voldelige opdragelse, de gav mig og min storebror. (Vores lillebror slap - pudsigt nok - næsten 100% for fysisk afstraffelse.) Jeg mener, at der er andre og langt bedre måder at opdrage sine børn på: Hvis man f.eks. normalt altid taler venligt til sine børn, vil de reagere på at man taler strengt og formanende til dem. Og så kan man jo bruger sanktioner og midlertidigt fratage børnene visse goder, hvis de nægter at opføre sig ordentligt eller gøre hvad der bliver sagt.

    BN15-02-17 05:48

  • ★★0

    Nå, der har lige sneget sig et "både" for meget ind i sætningen om tekoppen. ;-)

    BN15-02-17 06:50

  • ★★★0

    Man skal ikke lærer børn at man løser problemerne ved vold. Derudover virker det selvfølgelig i den hensende at de opfører sig pænt, men kun imens den voldsudøvende forældre er tilstede. Det bygger kun på frygt. De bliver ikke klogere af hvorfor det de har gjort er forkert.

    Den her artikel er rimelig interessant: Vrede voksne giver vrede børn

    Aranyhajú Nyárszépe15-02-17 07:13

  • ★★★★★★0

    Vold er ikke sidste udvej. Det er ingen udvej og vold er vold, uanset hvordan den pakkes ind og bortforklares. 

    Jeg er selv vokset op i en tid og en kultur, hvor en "røvfuld" var en del af normen, når vi børn skulle opdrages. Det gjorde mig hverken mindre fræk og provokerende, til et bedre menneske eller noget andet positivt, som folk der mener at man ikke "tager skade af en røvfuld", for det har de da fået, mener man gør. 

    T. Nielsen15-02-17 07:25

  • ★★★★★★0

    Når det kommer til børneopdragelse, har jeg altid sagt: "ingen har taget skade af en brækket næse".

    Zero Cool15-02-17 07:50

  • ★★0

    Når det kommer til børneopdragelse, har jeg altid sagt: "ingen har taget skade af en brækket næse".

    :-D

    BN15-02-17 10:37

  • ★★★★★★0

    Det jeg mente, var at man nogle gange har lyst til det! Og det er jo afmagt.

    BN - Det lyder jo helt forfærdeligt! Det er virkelig ikke rar læsning, og det er klart at det giver ar. Men det lyder til, at du er kommet ud nogenlunde helskindet.

    davenport15-02-17 10:53

  • ★★★★★0

    Det jeg mente, var at man nogle gange har lyst til det! Og det er jo afmagt.

    Selvfølgelig. Jeg tror, at selv mange kærlige/omsorgsfulde forældre kan genkende disse "nu går jeg snart amok"-impulser. ;)

    Lars!15-02-17 11:34

  • ★★1

    Det jeg mente, var at man nogle gange har lyst til det! Og det er jo afmagt.

    BN - Det lyder jo helt forfærdeligt! Det er virkelig ikke rar læsning, og det er klart at det giver ar. Men det lyder til, at du er kommet ud nogenlunde helskindet.

    Du har ret: At give EFTER for sin afmagt og slå, er reelt et nederlag.

    Nogle kunne måske få den tanke, at min storebror og jeg sikkert var sådan nogle umulige, hysteriske og helt enormt frække og ulydige børn. Men faktisk var jeg ifølge hvad såvel min tante og min mormor, ja endda min mor har sagt, "et roligt barn" og "sådan en rolig dreng". Det min storebror og jeg blev straffet for, var når vi var lidt trodsige, fordi vi ikke altid rigtig gad at hjælpe til med de huslige pligter (tømme skraldespand, vaske op, rydde op på vore værelser, dække bord o.s.v.) eller hvis vi vrængede ad vores forældre. (Børn vil jo hellere lege eller lave noget der er sjovt.) Eller hvis vi var kommet til at ødelægge en ting. Eller hvis vi havde lavet larm eller skændtes indbyrdes.

    Jeg ved godt, at DU, davenport, også er imod at man slår sine børn - det nævnte du udtrykkeligt med ordene: "Jeg ville ALDRIG slå et af mine børn!" Mit indlæg var såmænd blot affødt af det, du efterfølgende skrev (selvom det var tydeligt ironisk), og af Riqons indlæg. Jeg synes, det er vigtigt, at man - når det engang imellem er muligt eller relevant - deler sine erfaringer og tanker om emnet med andre, simpelthen for at minde om, at det gør mere skade end gavn at slå sine børn, og at loven fra 1997 ikke har berøvet forældre et eller andet "genialt" opdragelses-værktøj.

    Tak i øvrigt til Kisbye for interessant læsning i dit link.

    BN15-02-17 12:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen