Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Skal da love for, at der kommer vand og det larmer dejligt.

    Har i dag undersøgt lidt om uddannelse, da der er kommet noget nyt, hvor dagpengemodtagere kan uddanne sig til 110% af satsen. Det skal være indenfor erhverveuddannelserne, så jeg har kigget lidt rundt. Måske noget kontor i off. adm. kunne være noget. Jeg er jo ikke lige håndværkertypen, udover mad, så der er det lidt begrænset. Har bare lyst til noget nyt, og det her er en mulighed, så det kan gøres økonomisk forsvarligt.

    davenport18-08-20 14:56

  • ★★★★★★0

    Har i dag undersøgt lidt om uddannelse, da der er kommet noget nyt, hvor dagpengemodtagere kan uddanne sig til 110% af satsen.

    Altså, så man får flere penge for at studere noget end hvis man ikke studerer?

    Guldager18-08-20 15:08

  • ★★★0

    Det er ikke nemmere når man skal skide. Så skal børnene tilfældigvis også og så skal man skynde på lorten. Det er ikke sundt har jeg hørt :)

    Hvor har du hørt det henne? Det bør ikke tage mere end få sekunder. Har altid undret mig over at nogle kan sidde og skide i flere timer og gik ud fra at det var for at få fred for børn og koner. 

    Aranyhajú Nyárszépe18-08-20 15:23

  • ★★★★★★0

    Det stadig sol (mest sol), ret varmt og nul regn/torden hernede på Sydhavsøerne. Havde faktisk forventet mere ustadigt vejr. 

    T. Nielsen18-08-20 15:24

  • ★★★0

    Skal da love for, at der kommer vand og det larmer dejligt.

    Har i dag undersøgt lidt om uddannelse, da der er kommet noget nyt, hvor dagpengemodtagere kan uddanne sig til 110% af satsen. Det skal være indenfor erhverveuddannelserne, så jeg har kigget lidt rundt. Måske noget kontor i off. adm. kunne være noget. Jeg er jo ikke lige håndværkertypen, udover mad, så der er det lidt begrænset. Har bare lyst til noget nyt, og det her er en mulighed, så det kan gøres økonomisk forsvarligt.

    Tror sagtens at du kan finde stilling i det offentlige med madlavning. Tror de tjener ok. Ved ikke hvordan det er er i Kolding området, men i Esbjerg da jeg var i praktik på rådhuset, var der en del gamle krager som så ud til snart skal skiftes ud. Men om du så bliver sat til at lave kaffe til møder, eller dagens frokost ved jeg ikke :)

    MOVIE100018-08-20 15:38

  • ★★★★★★0

    Har det bare sådan lidt, at jeg godt kunne tænke mig at lære noget nyt efterhånden. Det er ved at være sidste chance. Fylder 45 på fredag, og så er der ikke så langt til de 73 ;) 

    davenport19-08-20 08:50

  • 1

    Det er altid vigtigt at udvikle sig. Hvis man bare gør de samme ting om og om igen, så står man stille. Enten gror man eller også dør man.

    Whispering Horse19-08-20 17:00

  • ★★1

    Det er altid vigtigt at udvikle sig. Hvis man bare gør de samme ting om og om igen, så står man stille. Enten gror man eller også dør man.

    Kan du ikke sige det til min chef ?

    Tiany19-08-20 17:47

  • ★★★0

    Det er altid vigtigt at udvikle sig. Hvis man bare gør de samme ting om og om igen, så står man stille. Enten gror man eller også dør man.

    True dat! Men det betyder også, at man skal tør tage en chance i ny og næ. Det tror jeg afskrækker mange fra faktisk at gøre det.

    Jeg tog en stor chance for omkring 2 år siden og jeg har aldrig fortrudt det. Det er absolut det værd.

    Essal19-08-20 18:54

  • ★★★★★★0

    Jeg har kun det kriterie at det skal kunne lade sig gøre økonomisk. Ikke fordi jeg skal tjene mange penge, men jeg har en familie at forsørge, og det koster et bestemt beløb hver måned. Ellers havde jeg taget en anden uddannelse/rejse/et-eller-andet for år siden. Sidst jeg tog en kæmpe omvæltning, var da jeg flyttede til USA, men det er 20 år siden... 

    davenport19-08-20 19:21

  • ★★★★★★2

    Apropos det med at udvikle sig, så har jeg gjort noget jeg ellers havde regnet med var slut: søgt et fuldtidsjob.

    Der var en stilling ledig i Huset og selvom det er lidt af en longshot, tog jeg chancen for at se om jeg kunne være heldig.

    Zero Cool19-08-20 19:46

  • ★★★★0

    Apropos det med at udvikle sig, så har jeg gjort noget jeg ellers havde regnet med var slut: søgt et fuldtidsjob.

    Der var en stilling ledig i Huset og selvom det er lidt af en longshot, tog jeg chancen for at se om jeg kunne være heldig.

    Hvilken type stilling er det?

    chandler7519-08-20 19:56

  • ★★★★★★0

    Hvilken type stilling er det?

    "Kulturredaktør med fokus på community building" var titlen.

    I praksis ser det ud til at være med til at skabe arrangementer i Huset, samarbejde med de frivillige og resten af kulturdelen i København, samt at være med til at afvikle arrangementerne. Og sikkert en masse andet.

    Zero Cool19-08-20 20:06

  • ★★★★★★1

    "Kulturredaktør med fokus på community building" var titlen.

    I praksis ser det ud til at være med til at skabe arrangementer i Huset, samarbejde med de frivillige og resten af kulturdelen i København, samt at være med til at afvikle arrangementerne. Og sikkert en masse andet.

    Held og lykke - hvis det lykkes så får de en dedikeret medarbejder - uden tvivl.

    Wayne20-08-20 08:56

  • ★★★★★★1

    Held og lykke Bruno. De kunne sgu da ikke få en mere kompetent mand til den stilling.

    Jeg har nu kontaktet jobcenteret, og venter på at de ringer tilbage. Jeg har tænkt mig, at søge ind på uddannelsen som "kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration." Håber de giver grønt lys for det. Det er godt nok noget nyt, at uddanne mig som godt 45-årig, men også en vis afslapning og ro, da man så kommer ud af det her ledighedscirkus. Men lad os nu se! Jobcenteret er jo sat i værk til at bremse folk, så jeg forventer intet før jeg har en underskrift lavet i sæd og blod! 

    davenport20-08-20 09:17

  • ★★★★★★0

    Held og lykke Bruno. De kunne sgu da ikke få en mere kompetent mand til den stilling.

    Lad os nu ikke overdrive. De vil i bedste fald få en, der kun er lidt idiot.

    Zero Cool20-08-20 10:01

  • ★★★★★★0

    Det er altid vigtigt at udvikle sig. Hvis man bare gør de samme ting om og om igen, så står man stille. Enten gror man eller også dør man.

    Som taget ud af en selvhjælpsbog :) 

    Guldager20-08-20 10:17

  • ★★★★★★0

    Min 2. coronatest var også negativ...har haft en elev, der har corona, så blev sendt hjem med resten af klassen.

    Så jeg har ikke fri, men skal forberede mig hjemmefra, og det er jeg eddermame ikke god til. Det går så langsomt, når jeg er herhjemme.

    Guldager20-08-20 11:45

  • ★★0

    Min 2. coronatest var også negativ...har haft en elev, der har corona, så blev sendt hjem med resten af klassen.

    Så jeg har ikke fri, men skal forberede mig hjemmefra, og det er jeg eddermame ikke god til. Det går så langsomt, når jeg er herhjemme.

    Altid noget den var negativ :-). 

    Godt nok en mærkelig tid vi er i gang med.

    Weird_J20-08-20 11:54

  • ★★★★0

    Ja for pokker! Jeg nærmer mig at have arbejdet hjemmefra i 6 måneder, og endnu er der ikke noget konkret om, hvornår kontoret åbner igen.

    dyg20-08-20 12:03

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg snakket med jobcenteret. De er forholdsvis positivt stemt. Nu mangler jeg bare et opkald fra en studievejleder, og skal ansøge jobcenteret om allernådigst at bevillige mig en uddannelse. Men jeg kan se at nye hold startede op sidste uge, så jeg ved ikke om jeg er for sent ude, eller man godt kan hoppe på?

    davenport20-08-20 12:23

  • ★★★★★★0

    Nu er det så uddannelinstitutionen der spænder ben. Jeg skal finde mine HF-papirer fra 1994 frem....  Dem har jeg jo selvsagt ikke mere. Ellers skal jeg dokumentere at jeg har arbejdet med forvaltning inden for 5 år. Det har jeg jo ikke, men har dog 16 års erfaring indenfor faget. Det er godt nok tungt at gøre det rigtige..

    davenport20-08-20 14:28

  • ★★★★0

    Nu er det så uddannelinstitutionen der spænder ben. Jeg skal finde mine HF-papirer fra 1994 frem....  Dem har jeg jo selvsagt ikke mere. Ellers skal jeg dokumentere at jeg har arbejdet med forvaltning inden for 5 år. Det har jeg jo ikke, men har dog 16 års erfaring indenfor faget. Det er godt nok tungt at gøre det rigtige..

    Er det ikke muligt at få dispensation, når du har arbejdet indenfor faget i så mange år?

    dyg20-08-20 14:34

  • ★★★★★★0

    Nu er det så uddannelinstitutionen der spænder ben. Jeg skal finde mine HF-papirer fra 1994 frem....  Dem har jeg jo selvsagt ikke mere. Ellers skal jeg dokumentere at jeg har arbejdet med forvaltning inden for 5 år. Det har jeg jo ikke, men har dog 16 års erfaring indenfor faget. Det er godt nok tungt at gøre det rigtige..

    www.borger.dk/Handlingsside

    Zero Cool20-08-20 15:05

  • ★★★★★★0

    Tak :)

    Men 697,- :O Rimeligt dyrt alligevel.

    davenport20-08-20 18:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen