Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Dyg - det skal være indenfor 5 år, ellers er det forældet. Så 16 års arbejde er glemt på 5 år. Jeg husker ikke en tøddel, kun kantinen ;)

    davenport20-08-20 18:25

  • ★★★0

    Knægten på 9, er helt forgabt i Guillermo del Toros troldejæger univers. Jeg syntes nu også det kan noget, men sådan 5 afsnit i træk er lige i overkanten for mig, men han æder dem råt.

    Kan varmt anbefales til den aldersgruppe, og de ligger alle på Netflix :)

    MadMartigan20-08-20 18:50

  • 0

    Som taget ud af en selvhjælpsbog :) 

    Helt rigtigt :), men ikke desto mindre er det også sandt. Og det behøver ikke nødvendigvis være jobmæssigt. Det kan også være at lære et nyt sprog, lære at spille guitar, bare for at give et par eksempler.

    Whispering Horse20-08-20 19:26

  • 0

    Nu er det så uddannelinstitutionen der spænder ben. Jeg skal finde mine HF-papirer fra 1994 frem....  Dem har jeg jo selvsagt ikke mere. Ellers skal jeg dokumentere at jeg har arbejdet med forvaltning inden for 5 år. Det har jeg jo ikke, men har dog 16 års erfaring indenfor faget. Det er godt nok tungt at gøre det rigtige..

    Er de ikke digitaliseret. I så fald burde uddannelsesinstitutionen kunne finde dem frem.

    Whispering Horse20-08-20 19:27

  • ★★★★★★2

    men ikke desto mindre er det også sand

    Det er overhovedet ikke sandt. Nogen kan lide at stå stille og have en fast rutine, andre kan godt trives uden at gro, men måske ikke være 100% tilfredse, men stadig tilfredse nok til at have en god tilværelse. Det er meget sort-hvid-tænkning. 

    Jeg har puttet en lille rant i spoiler, så folk kan slippe for at læse den :) 

    Selvhjælpsboger er ofte banale, sort-hvide og for det meste ikke rigtig underbyggetaf noget psykologiforskning. Desuden kan de give falsk håb, afholde folk fra at søge hjælp og til tider give skadelige råd. 

    Jeg siger ikke, at de aldrig kan hjælpe, men jeg er meget kritisk overfor selvhjælpsbøger. Og ja - de har sikkert hjulpet mange, men det jeg vil komme med en påstand om, at det ikke er pga den enkelte selvhjælpsbog, men mere pga genren - sagt på en anden måde: det er hip som hap hvilken man vælger.

    Guldager20-08-20 19:39

  • ★★★★★★0

    Læser lige at både Keaton og Affleck vender tilbage som Batman i den kommende udgave af The Flash.

    T. Nielsen20-08-20 23:08

  • ★★★★★★0

    Er ved at pakke til en weekendtur sammen med mine gamle venner, som jeg har kendt i 20+ år...vi bliver 16 voksne og 11 børn mellem 2,5 og 8...

    Guldager21-08-20 12:32

  • ★★★★★0

    Argg! Jeg havde set frem til at bruge weekenden til at se et par af mine region A Blu Rays fra Criterion, men har lige opdaget, at min regionsfrie afspiller er gået død. Den vil ikke tænde. Det er ikke mere end et par uger siden, at jeg brugte den. Øv altså. Nu skal jeg til at kigge efter en ny regionsfri afspiller.

    Kruse21-08-20 19:38

  • ★★★★0

    Tillykke til davenport med den halvrunde fødselsdag

    chandler7521-08-20 20:47

  • ★★★★1

    Tenet anmeldelser vælter ind og denne her er til David Lund

    www.youtube.com/watch

    En jeg følger og han er faktisk skuffet over filmen ikke var som Inception, og krævede mere forklaring. Det fik han så ikke her i følge ham og han indrømme han havde besvær med at følge med.

    Det lover jo godt :)

    Babo21-08-20 21:40

  • ★★★★★0

    Uh, det lover pissegodt jo!!

    David Lund21-08-20 22:09

  • ★★★★0

    Uh, det lover pissegodt jo!!

    haha, ja... jeg så lige en anden anmeldelse der faktisk sagde nøjagtig det samme. Ellers får den lidt samme kritik, at den skulle være kold og at man ikke kender hovedpersonens navn er åbenbart også et problem :)

    Babo21-08-20 22:17

  • ★★★★0

    Det siges jo lidt forskelligt om filmen. 

    editorial.rottentomatoes.com/article/tenet-first-reviews-a-beautiful-spectacular-head-scratcher/

    "I watched the movie twice for this review, and still feel very confused about what is supposed to be going on and why."

    En topanmelder på metacritic skriver, at den til tider føles som filmen Primer. 

    Mens Dunkirk var svimlende godt anmeldt, deler denne noget mere vandene, men ikke så underligt taget konceptet i betragtning. 

    Babo21-08-20 23:34

  • ★★★★★0

    Altså - jeg elsker jo Primer! Forventningerne er lige kommet godt op nu =)

    David Lund21-08-20 23:51

  • ★★★★0

    Altså - jeg elsker jo Primer! Forventningerne er lige kommet godt op nu =)

    :)

    Ham her siger det bedst:

    “Tenet is best approached as an experience to be felt rather than comprehensively understood. Sit back, relax and prepare to have your mind blown.“

    Babo22-08-20 00:11

  • ★★★★★★1

    Mon ikke den nok skal få gode anmeldelser, sådan generelt. Det bilder jeg mig da ind at Nolan plejer at få?

    T. Nielsen22-08-20 09:14

  • ★★★★0

    Mon ikke den nok skal få gode anmeldelser, sådan generelt. Det bilder jeg mig da ind at Nolan plejer at få?

    Det gør den, ja. Jeg kan umiddelbart godt lide det, der siges eller kritiseres, hvis det giver mening. Det gør mig lidt mere nysgerrig. Det virker som om Nolan er begyndt at skrælle fedtet fra hans film og folk der nød Inception fordi den holdt dem i hånden, er mindre glade for Tenets noget mere hensynsløse approach. Folk er sgu heller ikke nemme at tilfredsstille :) 

    Babo22-08-20 09:50

  • ★★★★★★0

    Øv, læser lige om en voldsom bilulykke i udkanten af byen. Opdager kort efter at politiet dukker op hos vores genbo. Det er så manden, Thomas, der er kørt galt. De har to mindre børn. Det jo ikke til at bære! 

    T. Nielsen22-08-20 09:51

  • ★★★★0

    Sidste trailer til filmen landede lige med Travis Scotts sang:

    www.youtube.com/watch

    Babo22-08-20 09:56

  • ★★★★★★0

    Nej nej nej, vores genbo er død...Når det rammer så tæt på og man kender dem, deres to små drenge, så kan jeg næsten ikke rumme det:-( Arme børn og deres mor.

    T. Nielsen22-08-20 12:00

  • ★★★★★★0

    Ja, det er frygteligt. Har lige set det på TV2. Stakkels familie :(

    davenport22-08-20 12:13

  • ★★★★0

    Sgu trist :(

    Babo22-08-20 12:29

  • ★★★★★0

    Hvis man har tegnet et årsabonnement hos Disney Plus, så mangler man bare at hente app’en fra f.eks. den amerikanske iTunes/app-store, og så kan man allerede nu tilgå servicen komplet med dansk interface, sprog og undertekster. Jeg er netop gået i gang med The Mandalorian :)

    Kruse22-08-20 15:05

  • ★★★★★★0

    Hvis man har tegnet et årsabonnement hos Disney Plus, så mangler man bare at hente app’en fra f.eks. den amerikanske iTunes/app-store, og så kan man allerede nu tilgå servicen komplet med dansk interface, sprog og undertekster. Jeg er netop gået i gang med The Mandalorian :)

    Lyder som fusk! Men nice med lidt Mandalorian.

    Når du så er færdig, kan du se en kort doc om musikken: www.youtube.com/watch

    Zero Cool22-08-20 15:09

  • ★★★★★★0

    Kan man det samme på en android? Og hvordan?

    davenport22-08-20 15:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen