Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Fatter ikke hvordan min kone kan sove så meget og jeg mener ikke kun i dag, men generelt. F.eks gik hun i seng kl 2200 og stod først op kl 0700. Hun havde sovet godt endda, sagde hun. Jeg gik l seng kl 2345 og stod op kl 0610. Gik i bad, luftede hunden og var så med til at dække morgenbord. Efterfølgende tog jeg ud og handle. Havde den lille med. Da jeg kom tilbage, hvilende hun sig. Det gør hun igen nu. Det er anden middagslur siden hun stod op. 

    Kender det - jeg sover også omkring 6 timer, mens min kone snildt kan snuppe 10.

    Wayne13-07-21 12:56

  • 0

    Stik nr. 2 overstået. Så er det spændende hvordan jeg har det i morgen. Efter det første var jeg ikke helt skarp dagen efter. Men så har jeg da en undskyldning for at ligge på sofaen og se bjergetaper

    Camie13-07-21 13:02

  • ★★★★★0

    Jeg fik mit første Moderna-stik i dag. Indtil videre har jeg det fint. Det er mere varmen jeg har et problem med :)

    Kruse13-07-21 13:11

  • ★★★★1

    Fik mit andet stik i morges, og kan ikke mærke noget endnu. Håber det fortsætter sådan, for ellers bliver det en dårlig start på ferien.

    Vi har været i 7 sind mht. om vi skulle tage på bilferie til Polen, Slovakiet og Tjekkiet - eller til Andalusien med fly.

    Med bilferie skal man bøvle med at kunne fremvise en højst 48 timer gammel negativ coronatest, hver gang man krydser en grænse. Dvs. man bliver nød til at tage test i alle de lande man kører igennem - undtagen det første land, hvor man jo kan have en test med fra Danmark. Det kræver så, at man skal bruge tid på at finde ud af, hvordan man gør det, hvor man gør det, og selv betale for det i de enkelte lande.

    Med fly skal man bøvle med at udfylde diverse blanketter og sundhedserklæringer - både for transitlandet (Holland) og destinationen (Spanien). Herudover skal man gide have mundbind på, fra det øjeblik man træder ind i Billund Lufthavn, og indtil man sætter sig ind i den lejede bil på destinationen.

    I fredags endte vi med at vælge Andalusien. Og så fik vi pludselig travlt. Opgavelisten:

    - finde og bestille flybilletter

    - researche hoteller og bestille 5 forskellige hoteller i hhv. Malaga, Cordoba, Sevilla, Ronda og Malaga igen

    - bestille hotelovernatning i Amsterdam. Flytiderne var så dårlige, at vi valgte en overnatning der for at undgå at skulle op klokken lort.

    - researche og bestille billeje

    - udfylde blanketter for Holland og Spanien

    - bestille og få udført en PCR-test. Det skal times, så man når at få svaret, samtidig med at tidspunktet for prøven kun må være 48 timer gammel.

    - vaccinationsstik nummer 2

    Vi nåede det, og jeg sidder nu i loungen i Billund lufthavn og venter på det første fly. Der er faktisk nærmest normale tilstande i lufthavnen. Slet ikke mennesketomt som i foråret. Bortset fra at man skal have mundbind på, så ligner den sig selv.

    S. Rico13-07-21 16:24

  • ★★★★★★1

    Jeg har i forvejen aldrig været stor fan af flyrejser og jeg tror at Corona helt har dræbt det for mig. Jeg håber at EU gør en indsats for at støtte togrejser over de næste år, fordi det er muligvis den eneste måde jeg bevæger mig ud for landets grænser fremover.

    Det er oss' helt fint, jeg har ikke det store behov for at piske ud af landet, ligeså snart der er en åbning for det.

    Zero Cool13-07-21 16:27

  • ★★★★1

    Sådan er vi jo så forskellige. Jeg har rejseblod i årene. Min far var skibsfører, og på min mors side var alle brødrene og fætrene også sømænd. Jeg blev endda "lavet" på Atlanterhavet har min mor engang fortalt.

    Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden oversøiske rejser. Det er den absolutte største livskvalitet og passion for min familie. Film og serier ligger langt nede på en fjern 2. plads :-) 

    S. Rico13-07-21 16:34

  • ★★★★★★0

    Jeg kan godt lide at komme væk hjemmefra. Men selv om mine rejser til usa, Australien og sådanne steder naturligvis er langt mere “eksotisk” og spændende på papiret, så glæder jeg mig egentlig lige så meget til 14 dage på en dansk campingplads, som vi er i år:) 

    Naturligvis er det lidt nemmere at prale lidt til diverse fester med at man har kravlet i Hollywood skiltet end byskiltet til Holbæk:D Det første er i øvrigt sandt.

    T. Nielsen13-07-21 16:40

  • ★★★★0

    Det er mig blevet for bøvlet at rejse med små børn. Jeg vil gerne. Og det sker nok igen, men lige pt er jeg også fint tilfreds med camping, strand og sol, pils, pølser og den slags :)

    Babo13-07-21 16:56

  • ★★★★0

    Jeg kan godt lide at komme væk hjemmefra. Men selv om mine rejser til usa, Australien og sådanne steder naturligvis er langt mere “eksotisk” og spændende på papiret, så glæder jeg mig egentlig lige så meget til 14 dage på en dansk campingplads, som vi er i år:) 

    Naturligvis er det lidt nemmere at prale lidt til diverse fester med at man har kravlet i Hollywood skiltet end byskiltet til Holbæk:D Det første er i øvrigt sandt.

    Det kunne blive Holbæks næste store turistattraktion: en guided kravletur på byskiltet, mens man får fortalt an masse anekdoter fra byens gamle historie. Jeg tror folk vil komme strømmende til fra hele verden :-)

    Jeg har ikke selv prøvet at kravle på Hollywood skiltet. For det må man ikke. Fy Fy!

    Vi har som regel haft børn med, når vi var i nærheden, så vi valgte at se det på afstand - samt gå en tur hen til det. Det sidste er ikke helt let, for de lokale gør alt hvad de kan for at forhindre GPS og Google Maps i at vise vej. De gider ikke have folk rendende ved deres dyre huse.

    Hvordan kan man egentlig kravle op på bogstaverne? Er de ikke mega høje? Det kræver vel en stige eller noget?

     

    S. Rico13-07-21 17:01

  • ★★★★★★0

    Det er mig blevet for bøvlet at rejse med små børn. Jeg vil gerne. Og det sker nok igen, men lige pt er jeg også fint tilfreds med camping, strand og sol, pils, pølser og den slags :)

    Sådan kan jeg også føle det. Vi gider ikke sidde på et hotel sydpå og være bundet på et røvsygt hotelværelse om aftenen. Vi tager dog muligvis sydpå til næste år eller året efter, men det bliver så stadig camping. 

    T. Nielsen13-07-21 17:16

  • ★★★★★★0

    Det kunne blive Holbæks næste store turistattraktion: en guided kravletur på byskiltet, mens man får fortalt an masse anekdoter fra byens gamle historie. Jeg tror folk vil komme strømmende til fra hele verden :-)

    Jeg har ikke selv prøvet at kravle på Hollywood skiltet. For det må man ikke. Fy Fy!

    Vi har som regel haft børn med, når vi var i nærheden, så vi valgte at se det på afstand - samt gå en tur hen til det. Det sidste er ikke helt let, for de lokale gør alt hvad de kan for at forhindre GPS og Google Maps i at vise vej. De gider ikke have folk rendende ved deres dyre huse.

    Hvordan kan man egentlig kravle op på bogstaverne? Er de ikke mega høje? Det kræver vel en stige eller noget?

     

    Haha ja det er nemlig forbudt og det er kameraovervåget:) Det var tilbage i 2008 jeg var inde og kravle i skiltet. Det er bygget lidt som et stillads, så det er rimelig nemt at kravle op i. Jeg kravlede dog ikke op i toppen, da jeg tænkte det nok var at stramme morskaben lidt rigeligt. Vi mødte i øvrigt en klapperslange deroppe. Fuck det var fedt!!!

    T. Nielsen13-07-21 17:19

  • ★★★★0

    Sådan kan jeg også føle det. Vi gider ikke sidde på et hotel sydpå og være bundet på et røvsygt hotelværelse om aftenen. Vi tager dog muligvis sydpå til næste år eller året efter, men det bliver så stadig camping. 

    Man kan jo selv bestemme, hvordan man vil bo. Vi har eksempelvis valgt en 2-bedroom condo i Malaga med fuld køkken.

    Jeg bliver aldrig en camping-mand. Det er jeg alt for magelig til.

    Desuden har jeg en rygskade, der kræver en ordentlig seng og madras. Vi troede til at starte med, at vi godt kunne nøjes med en almindelig kvalitetsseng til sommerhuset. En enkelt nat går an, men skal vi være der mere end 2 dage, så går den ikke. Så derfor måtte jeg punge ud til en Wonderland seng. Nu sover jeg lige så godt i sommerhuset som hjemme. Faktisk bedre p.t., eftersom huset i Horsens lige nu er ulideligt varmt, mens der er dejlig køligt i sommerhuset.

    S. Rico13-07-21 17:25

  • ★★★★★★0

    Man kan jo selv bestemme, hvordan man vil bo. Vi har eksempelvis valgt en 2-bedroom condo i Malaga med fuld køkken.

    Jeg bliver aldrig en camping-mand. Det er jeg alt for magelig til.

    Desuden har jeg en rygskade, der kræver en ordentlig seng og madras. Vi troede til at starte med, at vi godt kunne nøjes med en almindelig kvalitetsseng til sommerhuset. En enkelt nat går an, men skal vi være der mere end 2 dage, så går den ikke. Så derfor måtte jeg punge ud til en Wonderland seng. Nu sover jeg lige så godt i sommerhuset som hjemme. Faktisk bedre p.t., eftersom huset i Horsens lige nu er ulideligt varmt, mens der er dejlig køligt i sommerhuset.

    Det med hotellet var også kun en ud af flere grunde og et eksempel. Et andet ville være, at der er andre børn som børnene kan lege med osv osv. Det er også derfor vi foretrækker camping fremfor sommerhus. Altså at leje et, for vores økonomi ville aldrig tillade et sommerhus. Det tjener vi for lidt til og dette definerer naturligvis også vores ferie. 

    T. Nielsen13-07-21 17:36

  • ★★★★★0

    Jeg har aldrig haft et problem med at rejse med små børn. Selvfølgelig skal man ikke forvente, at det kan gå i højt tempo, men indtil videre er det gået godt =)

    David Lund13-07-21 17:45

  • ★★★★1

    Jeg har aldrig haft et problem med at rejse med små børn. Selvfølgelig skal man ikke forvente, at det kan gå i højt tempo, men indtil videre er det gået godt =)

    Vi havde en 4-ugers rundtur i bil fra LA til Denver og tilbage igen i 2002, da vores ældste datter var 1 år gammel. Det gik super fint, selv om vi selvfølgelig ikke kunne komme ud på så mange vandreture. Kiun de klapvognsvenlige asfalterede pensionistruter. :-)

    Det var i øvrigt dengang, hvor internettet endnu ikke var så udbredt, at alle bestilte hotelovernatninger online på forhånd. Vi fandt bare et nyt sted fra dag til dag. Det gav en super herlig frihed.

    S. Rico13-07-21 18:16

  • ★★★★★1

    Vi havde en 4-ugers rundtur i bil fra LA til Denver og tilbage igen i 2002, da vores ældste datter var 1 år gammel. Det gik super fint, selv om vi selvfølgelig ikke kunne komme ud på så mange vandreture. Kiun de klapvognsvenlige asfalterede pensionistruter. :-)

    Det var i øvrigt dengang, hvor internettet endnu ikke var så udbredt, at alle bestilte hotelovernatninger online på forhånd. Vi fandt bare et nyt sted fra dag til dag. Det gav en super herlig frihed.

    Det hylder jeg! Jeg havde min ældste med på Copenhell første gang, da han endnu ikke var blevet et år. Det gik fuldstændig problemfrit. Ellers har vi også været på en del spontane ferier, hvor vi har skulle gå en del osv. Det har han lært en del af. Min yngste er kun 2 år, og derfor næsten kun levet i en åndssvag coronatid, men regner med at have ham med på Copenhell i år, og så langsomt få ham integreret i et lidt mere spontant liv end hidtil.

    David Lund13-07-21 18:30

  • ★★★★★★1

    Fik mit andet stik i morges, og kan ikke mærke noget endnu. Håber det fortsætter sådan, for ellers bliver det en dårlig start på ferien.

    Vi har været i 7 sind mht. om vi skulle tage på bilferie til Polen, Slovakiet og Tjekkiet - eller til Andalusien med fly.

    Med bilferie skal man bøvle med at kunne fremvise en højst 48 timer gammel negativ coronatest, hver gang man krydser en grænse. Dvs. man bliver nød til at tage test i alle de lande man kører igennem - undtagen det første land, hvor man jo kan have en test med fra Danmark. Det kræver så, at man skal bruge tid på at finde ud af, hvordan man gør det, hvor man gør det, og selv betale for det i de enkelte lande.

    Med fly skal man bøvle med at udfylde diverse blanketter og sundhedserklæringer - både for transitlandet (Holland) og destinationen (Spanien). Herudover skal man gide have mundbind på, fra det øjeblik man træder ind i Billund Lufthavn, og indtil man sætter sig ind i den lejede bil på destinationen.

    I fredags endte vi med at vælge Andalusien. Og så fik vi pludselig travlt. Opgavelisten:

    - finde og bestille flybilletter

    - researche hoteller og bestille 5 forskellige hoteller i hhv. Malaga, Cordoba, Sevilla, Ronda og Malaga igen

    - bestille hotelovernatning i Amsterdam. Flytiderne var så dårlige, at vi valgte en overnatning der for at undgå at skulle op klokken lort.

    - researche og bestille billeje

    - udfylde blanketter for Holland og Spanien

    - bestille og få udført en PCR-test. Det skal times, så man når at få svaret, samtidig med at tidspunktet for prøven kun må være 48 timer gammel.

    - vaccinationsstik nummer 2

    Vi nåede det, og jeg sidder nu i loungen i Billund lufthavn og venter på det første fly. Der er faktisk nærmest normale tilstande i lufthavnen. Slet ikke mennesketomt som i foråret. Bortset fra at man skal have mundbind på, så ligner den sig selv.

    God tur og god ferie :-)

    Wayne13-07-21 18:56

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig haft et problem med at rejse med små børn. Selvfølgelig skal man ikke forvente, at det kan gå i højt tempo, men indtil videre er det gået godt =)

    Vi havde sommerhus ved vestkysten mens børnene var helt små, og det var en kæmpe udfordring at holde ro i bilen i de 2 1/2 time turen tog.

    Så vi gruede for bilferie sydpå - men det var bare noget helt andet / total ferie symbiose - kun 6 sommerferier ud af 28 med børn var med fly - resten var i bil.

    Det er stadig den foretrukne ferieform, på grund af friheden til selv at styre det meste.

    Wayne13-07-21 19:06

  • ★★★★★0

    Vi havde sommerhus ved vestkysten mens børnene var helt små, og det var en kæmpe udfordring at holde ro i bilen i de 2 1/2 time turen tog.

    Så vi gruede for bilferie sydpå - men det var bare noget helt andet / total ferie symbiose - kun 6 sommerferier ud af 28 med børn var med fly - resten var i bil.

    Det er stadig den foretrukne ferieform, på grund af friheden til selv at styre det meste.

    Bilferierne har været det største problem her. Mine unger har pissesvært ved at sidde stille. De har det fint med at gå lange ture, køre tog og flyve i fly. Men en bil hvor de sidder fastspændt konstant udløser den konstant obligatoriske “are we there yet???” indtil jeg bliver en smule sindssyg!

    David Lund13-07-21 19:15

  • ★★★★★★0

    Bilferierne har været det største problem her. Mine unger har pissesvært ved at sidde stille. De har det fint med at gå lange ture, køre tog og flyve i fly. Men en bil hvor de sidder fastspændt konstant udløser den konstant obligatoriske “are we there yet???” indtil jeg bliver en smule sindssyg!

    Vi løste det ved at sætte den ældste om til mig - og så sad Anette mellem de to andre - problem løst.

    Hvornår er vi der? - om lang tid!

    Wayne13-07-21 21:23

  • ★★★★★★0

    Hvordan jeg ville holde ferie med børnene, var min pengepund større, ved jeg naturligvis ikke nødvendigvis. Vi sætter dog altid børnene i centrum, hvad vi mener de kan få glæde af. Det kan selvsagt være flere ting. Bilture rundt i usa blev det dog uanset ikke, da jeg ganske enkelt ikke føler for dette med børn. Der foretrækker jeg så Holbæk:-D

    T. Nielsen13-07-21 22:56

  • ★★0

    Jeg ser sidste disc af sæson 10 af Married With Children, hvor Pat Morita medvirker som gæsteoptræden.

    Ryder66613-07-21 23:00

  • ★★★★0

    m.youtube.com/watch

    Herlig gennemgang omkring The Master and Commander som et undervurderet mesterværk og hvorfor vedkommende mener den tabte de mange priser det år. Måske også lidt ufortjent. Se med. 

    Babo14-07-21 08:58

  • ★★★★★★0

    Den tabte ikke nogen, den vandt dem bare ikke. 

    T. Nielsen14-07-21 09:12

  • ★★★★★★0

    Jeg hader at skide på andre toiletter end hjemme, særligt dem der bruges af mange. Der er dog en fordel her på camping og det er, at når jeg er gået og for at tømme rygsøjlen, er der ingen børn og kone der banker på, vil ind, vil stille spørgsmål osv osv:D

    T. Nielsen14-07-21 09:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen