Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Apropos Bergman:

    4/10
    The Magic Flute

    5/10
    All These Women

    6/10
    Crisis
    It Rains On Our Love
    A Ship Bound For India
    Three Strange Loves
    To Joy
    Wild Strawberries - kræver gensyn. Den er jo betegnet som en af hans bedste.

    7/10
    Port of Call
    Prison
    Waiting Women
    Sawdust and Tinsel
    Dreams
    A Lesson in Love
    Through A Glass Darkly
    The Silence
    The Rite
    The Serpents Egg
    Autumn Sonata
    From The Life of the Marionettes
    After the Rehearsal

    8/10
    Music in Darkness
    Summer Interlude
    Summer with Monika
    The Magician
    So Close To Life
    The Devil's Eye
    The Virgin Spring
    Winter Light
    Hour of the Wolf
    Scenes From A Marriage

    9/10
    Smiles of a Summer Night
    The Seventh Seal
    Persona
    Cries And Whispers
    Fanny Och Alexander

    Og disse er også 9/10 og så vidt jeg kan se ikke en del af de fire bokse:

    Shame
    The Passion of Anna
    Face To Face
    Saraband

    Guldager 4-03-23 20:09

  • ★★0

    Et gensyn med A Breed Apart, som har Rutger Hauer i hovedrollen.

    Ryder666 5-03-23 01:51

  • ★★★0

    The Northman (2022)

    Essal 5-03-23 17:28

  • ★★0

    Fifty Shades Of Black, med Marlon Wayans, på BD.

    Ryder666 5-03-23 17:34

  • ★★★0

    Fifty Shades Of Black, med Marlon Wayans, på BD.

    Kvantitet over kvalitet.

    Får indtryk af at antallet af film du får set er vigtigere end kvaliteten ;)

    Essal 5-03-23 17:39

  • ★★0

    Kvantitet over kvalitet.

    Får indtryk af at antallet af film du får set er vigtigere end kvaliteten ;)

    Dog ikke...vil mene at det er af varieret kvalitet.

    Dog er Fifty Shades Of Black, en af de mest usjove parodier jeg nogensinde har set.

    Ryder666 5-03-23 18:00

  • ★★★★★★0

    Harry Potter 1 med sønnike.

    Nu er han begyndt i skole, og så må det være på tide at se den :)

    Vi så Labyrinten sidste søndag, og den kunne han godt lide. Han vil dog helst se det på engelsk, så skal oversætte af og til.

    Guldager 5-03-23 18:20

  • ★★0

    Kvantitet over kvalitet.

    Får indtryk af at antallet af film du får set er vigtigere end kvaliteten ;)

    Og desuden, hvem har gjort dig til min smagsdommer? 

    Jeg personligt, finder også kvalitet i de mere obskure film, om ikke andet så kitsch, eller hvad man nu kalder det.

    Desuden er der ikke noget godt på tv, så tager gerne nogle film i træk...in case you were wondering :-)

    Ryder666 5-03-23 19:41

  • ★★0

    Knights Of The City, med Leon Isaac Kennedy i hovedrollen.

    Det er viel snart 4 år siden, at man blev lovet en Blu Ray release. Synes det er helt forrykt at den kun findes på dvd. Og jeg ville endda godt gi op til 1000kr for en opgradering. Jeg har den på VHS med dansk tekst, som er over 25 år gammel. Har dog ingen maskine, så må nøjes med dvd'en.

    Ryder666 6-03-23 22:21

  • ★★★★★0

    Jeg skal igang med en dokumentarfilm på DR, der hedder På Ufo Jagt Med Jan og Morten, hvor de to værter Jan Elhøj og Morten Kirckhoff i hhv. Danmark og USA har sat sig for at undersøge fænomenet.

    Der er bl.a. både interviews med de amerikanske jager-piloter, der for nylig påstår at have spottet Ufoer, samt interviews med hvor egen astro-fysiker Holger Bech Nielsen og Frederik Dirks Gottlieb, der bestyrer podcasten "Flyvende Tallerken". Det skal nok blive en underholdende omgang. :)

    Og i aften snupper jeg den sidste film i "Ingmar Bergman vol. 3" boksen, hvilket er The Rite fra 1969. :)

    NightHawk 7-03-23 16:10

  • ★★0

    Tænker at jeg snupper et længe ventet gensyn med The Wicker Man, med Christopher Lee. Har ikke set den i flere år, siden en ven introducerede mig for den. Så den ryger på efter No Contest. Spørgsmålet er så, hvilken udgave er at foretrække???

    Ryder666 7-03-23 16:48

  • ★★0

    Edit, forkert tråd

    Ryder666 7-03-23 17:23

  • ★★★★★★0

    Piloterne har ikke påstået noget. De har det på video :)

    davenport 7-03-23 17:09

  • ★★★★★★0

    Altså, de har en uidentificerbar utydelig blob, som kan være alt fra snavs på vinduet, en vejrballon, fugl eller andet ret normalt.

    Guldager 7-03-23 17:21

  • ★★★★★★0

    Du har tydeligvis overhovedet ikke sat dig ind i sagerne. 

    davenport 7-03-23 18:46

  • ★★★★★★1

    Du har tydeligvis overhovedet ikke sat dig ind i sagerne. 

    Jo da. Piloterne ved ikke, hvad de har set, og i rigtig mange tilfælde er det uskyldige hverdagsting.

    Mere generelt: når folk tror de ser en UFO, er det næsten altid et fly, en satellit eller andet. Problemet er, at når man ser opad, har man ikke nogen referenceramme. Man kan hverken bedømme størrelse eller fart.

    Udover det, så er det præcis den samme hype om UFO'er nu som tidligere. Sådanne ting går lidt i cirkler. Dengang var det heller ikke noget ekstraordinært, og det er det sgu nok heller ikke nu. 

    Men du kan jo prøve at oplyse mig i stedet :)

    Guldager 7-03-23 19:05

  • ★★★★★★0

    Det her er en god artikel:

    centerforinquiry.org/press_releases/keep-ufo-reporting-grounded-in-reality-advise-skeptics/

    Guldager 7-03-23 18:54

  • ★★★★★0

    Fire of Love (2022)

    Kruse 7-03-23 19:13

  • ★★★★★★0

    Du er generelt svær at overbevise, da du jo godt ved hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen. Jeg tvivler på, at det gør hverken fra eller til, hvis jeg skal sidde og kopiere link, som du nok alligevel vil skyde i sænk. 

    Men hvis du vil opsøge forskellige meninger fra fagfolk (Alt fra jagerpiloter til professorer) så lyt til Flyvende Tallerken. Det er ikke så misvisende som navnet antyder, og du kan jo lytte til det, og se det som en slags studie i godtroende idioter?

    Men nok om emnet i denne tråd. Jeg oprettede én til formålet, men kan ikke lige finde den.

    davenport 7-03-23 19:15

  • ★★★★0

    Men nok om emnet i denne tråd. Jeg oprettede én til formålet, men kan ikke lige finde den.

    www.moovy.dk/forum/bland-selv/UAP-UFO-traden

    chandler75 7-03-23 19:24

  • ★★★★0

    Altså, de har en uidentificerbar utydelig blob, som kan være alt fra snavs på vinduet, en vejrballon, fugl eller andet ret normalt.

    Mon ikke de toptrænede jagerpiloter ville kunne spotte, hvis der blot var tale om snavs på vinduet...?

    chandler75 7-03-23 19:25

  • ★★★★★★2

    Mon ikke de toptrænede jagerpiloter ville kunne spotte, hvis der blot var tale om snavs på vinduet...?

    Ikke nødvendigvis. Mange spottings er bare synsforstyrrelser. Ting der sker i højden og med høj fart.

    Du er generelt svær at overbevise, da du jo godt ved hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen. Jeg tvivler på, at det gør hverken fra eller til, hvis jeg skal sidde og kopiere link, som du nok alligevel vil skyde i sænk. 

    Ja, jeg har store krav til kvaliteten af beviser - det gør sig i gældende i alt videnskabeligt. Og hvis jeg, som på ingen måde er professionel skeptiker eller fagperson, kan skyde noget i sænk, så er kvaliteten af beviserne vil ikke specielt stærke? Men du må meget gerne komme med de links - jeg er oprigtig nysgerrig i at læse dem og forstå dem, ikke blot for at skyde i sænk. Jeg vil selvfølgfelig forholde mig kritisk til dem, men det skal man gøre med alt information.

    Jeg er helt med på, at Flyvende Tallerkener ikke er UFO-believers. For mig er det et ret objektivt spørgsmål:

    1) Hvad siger observatørerne?

    2) Hvad viser de enkelte filmede episoder, vi har?

    3) Er der andre mere sandsynlige forklaringer på UAP'erne?

    4) Hvis ikke man kan finde en forklaring - så stopper den indtil videre der. Der findes så mange ting, vi ikke har en forklaring på, det betyder ikke noget overjordisk eller mystisk.

    5) Hvis der begynder at være et mønster eller mange ens observationer af noget, som man slet ikke kan forklare med noget andet - og her spiller psykologi og menneskets fejlagtige hjerne også ind - så begynder det at være interessant. Men indtil videre er alle video-optagelser enten falske, naturlige forklaringer eller så utydelige at man ikke kan udlede noget af det. Lidt ligesom fænomenet "blob-squatch" - hvor alle billeder af en sasquatch er meget utydelige, hvilket er ret belejligt for dem, der tror, for så kan man hverken be- eller afkræfte noget som helst.

    Guldager 7-03-23 19:37

  • ★★0

    The Wicker Man, Final Cut på BD.

    Ryder666 7-03-23 23:16

  • ★★0

    Thursday, som overraskende nok er, unrated Director's cut. Actionkomedie med Thomas Jane og Mickey Rourke. husker den som værende ret morsom.

    Ses på BD

    Ryder666 8-03-23 01:16

  • ★★0

    Bloodfight, med Bolo Yeung på BD.

    Det er over et år siden jeg købte den, så tænkte at det var på tide at få den set.

    Ryder666 8-03-23 02:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen