Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★0

    The Passion Of Darkly Noon, med Brendan Fraser, på BD

    Ryder66627-02-23 22:33

  • ★★0

    Gad ikke at se The Passion Of Darkly Noon, stoppede den efter 20 minutter. Ikke fordi den var dårlig eller kedelig, men valgte istedet at se The Fan med Robert De Niro og Wesley Snipes, selvfølgelig på BD.

    Ryder66627-02-23 23:10

  • ★★1

    Overvejer et gensyn med endnu en Snipes-film i form af New Jack City. også på BD. Men først når jeg har set de sidste tyve minutter af The Fan.

    Ryder66628-02-23 00:33

  • ★★★★★0

    Så fik jeg set sidste afsnit af Copenhagen Cowboy som ud over at være ekstrem langsomt kørende lige rundede af med to store irriterende cliffhangers, som man nok aldrig får en forløsning på, da der højst sandsynligt ikke kommer en sæson 2. Det er serien simpelthen for mærkelig og kedelig til, at jeg kan forestille mig at Netflix giver grønt lys til mere fra det univers

    Ay caramba! Man fortjener næsten et purple heart for at komme igennem de 6 afsnit, der i perioder går så langsomt at de får "Hesten Fra Torino" til at fremstå som en Snurre Snup tegnefilm på crack cokain. Hvis Refn fortsætter karrieren i samme stil, så bliver det uden mig som tilskuer. 

    Nå, men jeg har sgu brug for et eller andet opkvikkende at se i aften, så jeg snupper et gensyn med To Live and Die in L.A. :) 

    NightHawk28-02-23 18:09

  • ★★★★★0

    Gensyn med Alfred Hitchcock’s “Rope” (1948).

    Kruse28-02-23 19:21

  • ★★0

    Så fik jeg set sidste afsnit af Copenhagen Cowboy som ud over at være ekstrem langsomt kørende lige rundede af med to store irriterende cliffhangers, som man nok aldrig får en forløsning på, da der højst sandsynligt ikke kommer en sæson 2. Det er serien simpelthen for mærkelig og kedelig til, at jeg kan forestille mig at Netflix giver grønt lys til mere fra det univers

    Ay caramba! Man fortjener næsten et purple heart for at komme igennem de 6 afsnit, der i perioder går så langsomt at de får "Hesten Fra Torino" til at fremstå som en Snurre Snup tegnefilm på crack cokain. Hvis Refn fortsætter karrieren i samme stil, så bliver det uden mig som tilskuer. 

    Nå, men jeg har sgu brug for et eller andet opkvikkende at se i aften, så jeg snupper et gensyn med To Live and Die in L.A. :) 

    To Live And Die In LA, er en fed film...har også haft den i tankerne til et snarligt gensyn. Købte den på BD for få år siden.

    Ryder66628-02-23 20:37

  • ★★0

    3000 miles to Graceland, med Kevin Costner og Kurt Russell, på BD

    Ryder666 1-03-23 00:13

  • ★★★★★★1

    Ha ha NightHawk :D

    davenport 1-03-23 11:02

  • ★★★0

    Jurassic World: Dominion


    Forventer en rigtig møgfilm, men nu må jeg jo se om den virkelig er så ringe som dens ry.

    Essal 1-03-23 17:35

  • ★★0

    Fear, med Mark Wahlberg, Reese Witherspoon og William Petersen.

    ses på BD 

    Ryder666 2-03-23 02:38

  • ★★★★★0

    Triangle of Sadness (2022)

    Kruse 2-03-23 18:48

  • ★★0

    Fear, med Mark Wahlberg, Reese Witherspoon og William Petersen.

    ses på BD 

    Faldt i søvn igår inden jeg rigtig kom i gang med ovenstående film, så den er jeg igang med nu. Tænker at det må være på tide med et gensyn af Blinkende Lygter, nu hvor jeg ENDELIG har fået den på dansk Blu Ray ovenikøbet med dansk tekst, hvilket jeg finder nødvendigt med færingens tale. Men først når jeg har set ovenstående Film.

    Ryder666 2-03-23 21:09

  • ★★0

    Ser Blinkende Lygter, specs på bagsiden af coveret passer ikke med filmen. Der er kun dansk tekst, og er altså ikke tekstet på flere sprog. Ydermere så er det ikke 5.1 HD master, men derimod DTS-Es Matrix 5.1. det er dog et fornuftigt transfer, men jeg er i tvivl om det er 1080p full HD master. Og den danske tekst sidder lige i skabet så selv færingen er tydeligt nemmere at forstå.

    Ryder666 2-03-23 22:33

  • ★★0

    ser De Grønne Slagtere, hvor de tekniske specifikationer er samme standard som Blinkende Lygter. Dog fremstår billedkvaliteten en anelse skarpere. De var dog begge film pengene værd. Især fordi de tyske udgaver jeg har kun har tysk og dansk tale og som hakker i lyden når man starter filmene. Og jeg har den rette dekoder, men tænker at det er en fejl på skiverne på de tyske. Man kan dog godt snyde dem og vælge f.eks scene 3 i menuen og så spole tilbage. Det virkede i hvert fald for mig...

    Ryder666 2-03-23 23:55

  • ★★★★★★0

    Har taget en fridag, hvis der var problemer med sønnikes skolestart. Det er der ikke, så nu kan jeg lige nå et par film.

    Starter med Ken Loach's Carla's Song

    Guldager 3-03-23 10:02

  • ★★★★★0

    Jeg skal videre med "Ingmar Bergman - Vol. 3" boksen i dag, hvor jeg er nået frem til Persona. :)

    I går fik jeg set Bergmans "The Silence" og "All These Women". Førstnævnte var en fremragende film og et mesterligt eksekveret kammerspil med flere interessante seksuelle over og undertoner og temaer. Og Bergman er ikke bleg for at være kontroversiel, bl.a. med nogle - for 60'ernes vedkommende - heftige sex-scener og nogle ret kraftige antydninger af homoseksuelle og incestiuøse lyster, som den ene søster har til den anden søster. Det kan man i hvert fald sagtens tolke det som ligesom, der er flere andre relationer og handlinger der er åben for fortolkning.

    "All These Women" derimod var tæt på rædselsfuld og nok den dårligste Bergman film, jeg har set indtil videre. Bergman forsøger sig her ud i et rendyrket lydtpil/komedie og det er helt afgjort ikke hans stærkeste side, hvilket også var tilfældet med "The Devils Eye". Her er det blot endnu værre og mere anstrengt at se på. Jeg grinte kun én gang under "All These Women" og det var af den gakkede scene med fyrværkeriet, der går helt amok. Resten var et usjovt og dilletant-agtigt shitshow.

    NightHawk 3-03-23 13:57

  • ★★★★★0

    Tár (2022)

    Kruse 3-03-23 19:09

  • ★★★★★★0

    Jeg skal videre med "Ingmar Bergman - Vol. 3" boksen i dag, hvor jeg er nået frem til Persona. :)

    I går fik jeg set Bergmans "The Silence" og "All These Women". Førstnævnte var en fremragende film og et mesterligt eksekveret kammerspil med flere interessante seksuelle over og undertoner og temaer. Og Bergman er ikke bleg for at være kontroversiel, bl.a. med nogle - for 60'ernes vedkommende - heftige sex-scener og nogle ret kraftige antydninger af homoseksuelle og incestiuøse lyster, som den ene søster har til den anden søster. Det kan man i hvert fald sagtens tolke det som ligesom, der er flere andre relationer og handlinger der er åben for fortolkning.

    "All These Women" derimod var tæt på rædselsfuld og nok den dårligste Bergman film, jeg har set indtil videre. Bergman forsøger sig her ud i et rendyrket lydtpil/komedie og det er helt afgjort ikke hans stærkeste side, hvilket også var tilfældet med "The Devils Eye". Her er det blot endnu værre og mere anstrengt at se på. Jeg grinte kun én gang under "All These Women" og det var af den gakkede scene med fyrværkeriet, der går helt amok. Resten var et usjovt og dilletant-agtigt shitshow.

    Jeg husker det som om at All These Women er en af de dårligste. Med undtagelse af The Magic Flute, men det er et filmet teaterstykke. Hans første film er heller ikke så stærke igen, men er egentlig ganske ok.

    Persona er tæt på mesterværk.

    Er filmene kronologisk i de boksene?

    Guldager 3-03-23 19:53

  • ★★0

    Overvejer et gensyn med No Contest 1+2, som begge har den sexede Shannon Tweed, i hovedrollen.

    Ryder666 3-03-23 23:37

  • ★★★0

    Ser Drive to survive, sæson 5 som optakt til Formel 1 premieren. Har ikke set de andre sæsoner og er også kun interesseret i 2022 sæsonen. Indtil videre absolut et spændende kig ind bag kulisserne i en både empatisk og samtidig kynisk sportsverden. 

    Gormanden 4-03-23 06:27

  • ★★★★★0

    Clerks III (2022)

    Kruse 4-03-23 12:43

  • ★★★★★0

    Jeg husker det som om at All These Women er en af de dårligste. Med undtagelse af The Magic Flute, men det er et filmet teaterstykke. Hans første film er heller ikke så stærke igen, men er egentlig ganske ok.

    Persona er tæt på mesterværk.

    Er filmene kronologisk i de boksene?

    Jeg havde egentlig lagt "The Magic Flute" i kurven sammen med "The Touch" og "Saraband" som ekstra supplement til vol. 4 boksen, der udkom for nylig. Men hvis du siger, at "The Magic Flute" er ligeså dårlig som "All These Wonen", så fjerner jeg den fluks fra kurven igen.

    Jeg kan egentlig meget godt lide Bergmans første film, som jeg har i det boxset der hedder "Classic Bergman" fra Artificial Eye og så i vol. 1 fra BFI. Men jeg er alligevel enig med dig i, at de modsat hans allerstørste værker blegner lidt i styrke. 

    Ja, "Persona" var en rigtig god film selvom, at det også var en meget speciel og udfordrende film, som bestemt ikke vil falde i alles smag. Men meget interessant historie med stærke præstationer, og så er legen med de filmtekniske virkemidler genialt lavet. Der er også flere paralleler til "The Silence" i forholdet mellem de to kvinder, som er interessante at sidde og analysere. Jeg kan dog bedst lide "The Silence" af de to film. Den er godt nok ikke ligeså eksperimenterende som "Persona", men jeg synes historien er bedre og den gjorde derfor et større følelsesmæssigt indtryk på mig.

    Ja, filmene er i kronologisk rækkefølge i i de fire boxset fra BFI. Der bliver dog sprunget over et par film hist og pist. Eksempelvis er den næste og sidste film i vol. 3 "The Rite", så de tre film der ligger imellem den og "Persona", må man anskaffe sig på anden vis. :)

    NightHawk 4-03-23 13:31

  • ★★★★★0

    Clerks III (2022)

    Det er fanme en god, sjov og meget rørende film, som Kevin Smith kan være pave stolt af. Og samtidig er det et perfekt punktum for trilogien. Jeg havde ikke lige troet, at jeg skulle græde flere gange undervejs, men for pokker hvor de scener med især Brian O'Halloran og Rosario Dawson fik tårene til at trille. 

    NightHawk 4-03-23 13:37

  • ★★★★★0

    This Transient Life (Mujô) (1970)

    Kruse 4-03-23 19:19

  • ★★★★★★0

    Men hvis du siger, at "The Magic Flute" er ligeså dårlig som "All These Wonen", så fjerner jeg den fluks fra kurven igen.

    Det er bare fordi jeg ikke er fan af teater. Det er et fiktivt setup, men er mest af alt bare et filmet teaterstykke.

    Saraband er et must - 9/10 til den. Det er en forsættelse til Scenes From A Marriage, men de kan godt ses uafhængigt, mener jeg. Det er lidt tid siden, jeg har set dem. Men uanset hvad, så er Scenes From A Marriage også et must :) - serien, har ikke set filmversionen.

    Guldager 4-03-23 19:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen