Ragnarok spoilers og The Last of us part 2
TLOU Part 2 valgte at dræbe en main charectar fra stortset starten af, og vi undergik en historie hvor vi fandt ud af at Det spørgsmål Ellie stiller Joel i part 1 havde hun konfronteret ham med siden hen, det er vi blot ikke klar over og usikkerheden gir en katalysator til historien.
Ragnarock planter seedet med at skæbne er fastbestemt, noget vi fik revealed til sidst i GOW, dette underbygger de i Ragnarock med dels angreboda,og sisters of Fate. Så vi tænker hele tiden er det virkelig slutningen? Kan de gøre noget? Kratos er overbevist om Ting ikke er fastbestemt, Atreus ser blot de gør alle de ting profetien har sagt, og er mindrer overbevist især efter Angreboda. Det kommer så vidt så Kratos indgår et promise med Atreus om at de ikke vil lade sig styre af profetier. Så da vi indser at de ikke har fastlåst skæbne. Er triumfen så meget større vi får også sidste sekvens med Faye, den var ret åbenlys da han lagde sig ned. Thor Fight igen som med Abby jeg ville ikke fight him, ja okay måske jo fordi han er awesome, men jeg ville ikke dræbe ham. Og jeg triumferede da han lagde hammeren men var også klar over not end Well da Odin kom. Freya badass som altid. Og fedt igen at det er Sif der overbeviser Thrudi fordi vi igen har plantet at Sif ikke kan li Atreus.
Og ja det gør ondt med Sindri men også glad for det ikke er en let løsning, der er no Coming back for Atreus og Ham, og man forstår ham, og man forstår Atreus, derfor det gør så ondt.
Fortsættes…
Vi hyldede Part 2 fordi de var kompromisløse i deres univers. Men jeg hylder også Ragnarock fordi de gør det modsatte det ville ha været så nemt at lave den klassiske helten overlever ikke og den næste må tage over. Men det kan og skal man ikke gøre, hver gang
Men i sidste ende er Kratos største udfordring/ valg det at give slip på sin Søn i hans jagt på The Giants.
Santa Monica har gjort det igen, flot taget over af Eric efter Cory.
Og hele dyre tingen med en Wolf og Bear en er en loner den anden er et flokdyr, og det er den egenskab Atreus har fordi han ser smerten i folk og verden og lukker den ikke ude som sin Far havde tendens til i starten.
Elsker også måde det laver end game content på, man føler ikke Kratos er færdig og at man blot loader level et par timer før slutningen, det her er blot Kratos og Freya der nu går på eventyr Atreus er ude på sin egen quest nu.
Jeg var også glad for det, ønskede blot at kortet var noget mere anvendelig, the abadon Village var ved at drive mig til vanvid, da jeg ikke ku finde tilbage til vandet :)
Fedt at ha et hel område der ikke er main story (the crater) hvor art departement og quest design bare ku gå amok med deres id’eer inspireret af en ide Eric Williams fik på en rejse med sin kone.
Også intressant at se forskellen på Cory Barlog som er meget mere en kreative person som
Eric har omtalt ham, hvor han betragter sig selv som meget mere technical, der gik også ca. et halv år før Eric Williams sagde ja til projektet efter at Cory Barlog havde spurgt ham. Det også Eric der er hovedaktør bag den hel store overraskelse i spillet.