Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★0

    Baldurs gate 3 er lige om hjørnet :)

    så blir det ikke meget mere RPG

    Ikke for mig - jeg har kun Xbox for tiden =(

    David Lund22-07-23 16:49

  • ★★★★0

    Er der tilfældigvis nogen af jer, der spiller Civilization 6? Efter at have været væk fra spillet i en del måneder, kan jeg nu pludselig ikke flytte units vha. numeric keypad på tastaturet, kun med mus.

    Jeg prøvet at geninstallere spillet (Steam).

    chandler7531-07-23 15:18

  • 0

    Jeg ser lige at Media Molecule har annonceret deres næste spil, og det allerede udkommer i morgen:

    Tren - Official Traileryoutu.be/3tBbyRm_jyk


    Det er godt nok gennem Dreams - men det ser godt nok charmerende ud!

    Høegh31-07-23 16:25

  • 0

    [Slettet af admin]

    Ericksen84 1-08-23 12:35

  • ★★★★1

    Stop nu det indpakkede spam-pis!

    dyg 1-08-23 11:18

  • ★★★1

    Er der nogen herinde, der har prøvet kræfter med Returnal?
    Jeg har aldrig spillet sådan et spil før (jeg vidste slet ikke, hvad "Rogue-like" dækkede over, før jeg prøvede det), men nøøøøøøøøøøj det har både været godt og skidt for mig at spille...

    Skidt, fordi det virkelig har sat min tålmodighed på prøve efterhånden, når jeg har brugt 3-4 timer på et run og så bare dør og må starte forfra.
    Men samtidigt også godt for mig, fordi det på en eller anden måde har ændret mit syn på, hvordan jeg spiller sådan helt generelt

    Jeg er egentlig mest til spil, hvor jeg kan tage den lidt med ro. Der må gerne være action, men det skal være til at overskue. Og så hader jeg boss-fights noget så grusomt. Ikke mindst fordi de i mange af de spil, jeg spiller, pludselig tvinger mig til at spille på en helt anden måde end jeg har spillet resten af spillet.

    Men i Returnal er det fuld fart frem uanset om det er gennem de forskellige biomes eller mod en boss. Masser af fart, masser af ammunition og masser af springen og dash'en fra side til side for at undvige. Og jeg er s'gu blevet helt bidt af det. Så meget, at jeg nogle gange er nødt til lige at trykke pause og rejse mig lidt op for at trække vejret dybt, inden jeg hopper ind i et nyt rum.

    Nåh men... Anyone else? :-D

    HonoDelLoce 1-08-23 20:17

  • ★★★★★0

    Jeg har indtil videre undgået Rogue-like genren, for jeg ved at den ikke mindst er tidskrævende men også meget vanedannende. Havde ellers store planer om at prøve kræfter med Hades, men indtil videre ligger den bare og venter på harddisken =)

    David Lund 1-08-23 20:25

  • 0

    Er der nogen herinde, der har prøvet kræfter med Returnal?
    Jeg har aldrig spillet sådan et spil før (jeg vidste slet ikke, hvad "Rogue-like" dækkede over, før jeg prøvede det), men nøøøøøøøøøøj det har både været godt og skidt for mig at spille...

    Skidt, fordi det virkelig har sat min tålmodighed på prøve efterhånden, når jeg har brugt 3-4 timer på et run og så bare dør og må starte forfra.
    Men samtidigt også godt for mig, fordi det på en eller anden måde har ændret mit syn på, hvordan jeg spiller sådan helt generelt

    Jeg er egentlig mest til spil, hvor jeg kan tage den lidt med ro. Der må gerne være action, men det skal være til at overskue. Og så hader jeg boss-fights noget så grusomt. Ikke mindst fordi de i mange af de spil, jeg spiller, pludselig tvinger mig til at spille på en helt anden måde end jeg har spillet resten af spillet.

    Men i Returnal er det fuld fart frem uanset om det er gennem de forskellige biomes eller mod en boss. Masser af fart, masser af ammunition og masser af springen og dash'en fra side til side for at undvige. Og jeg er s'gu blevet helt bidt af det. Så meget, at jeg nogle gange er nødt til lige at trykke pause og rejse mig lidt op for at trække vejret dybt, inden jeg hopper ind i et nyt rum.

    Nåh men... Anyone else? :-D

    Jeg har ikke spillet det endnu. Men jeg har overvejet det flere gange. Det ligner det har en fed stemning og gameplayet får ros mange steder fra. Men jeg er lidt tøvende i forhold til bullet-hell genren...

    Det ligger dog på PS+ Extra, så jeg har ikke rigtigt nogen undskyldning for i det mindste ikke lige give det et forsøg.

    Høegh 2-08-23 10:59

  • 0

    Til gengæld fik jeg spillet Tren et par timer i går (nok cirka så langt fra Returnal som man komme med et spil).

    Et lille super hyggeligt (og overraskende udfordrende) legetøjs togspil...
     
    Det er Media Molecule (dem med LittleBigPlanet) der har stået for udviklingen og det er "bygget" 100% via Dreams.

    Hvis man allerede ejer Dreams, så er det virkelig værd at give et skud. Det emmer af barndom, nostalgi og kærlighed til legetøjstog. 

    Høegh 2-08-23 11:09

  • ★★★★★★0

    Min yngste har hentet Dreams, men synes det er kedeligt/der sker ikke noget særligt. Nu har jeg ikke lige siddet med ham, men er der et trick han skal vide? Han mener 100% at han er nødt til at have et VR-set, men det var nu ikke mit indtryk?

    davenport 2-08-23 14:58

  • ★★★1

    Jeg har ikke spillet det endnu. Men jeg har overvejet det flere gange. Det ligner det har en fed stemning og gameplayet får ros mange steder fra. Men jeg er lidt tøvende i forhold til bullet-hell genren...

    Det ligger dog på PS+ Extra, så jeg har ikke rigtigt nogen undskyldning for i det mindste ikke lige give det et forsøg.

    Det er netop gennem ps+ extra at jeg også tænkte, at jeg lige så godt kunne få det prøvet. Folk taler jo også meget om hvordan det udnytter både kraften i ps5'eren og ikke mindst er et godt eksempel på fin udnyttelse af controllerens features. Og det må jeg give dem ret i.

    Og ja, stemningen er fantastisk - ud af i alt 6 biomes, man kommer igennem, er især det fjerde fuldstændigt fantastisk for mig. Det minder ret meget om det første biome (uden jeg skal afsløre noget om hvorfor), men der er den her konstante underlæggende musik, der er en del af historien, som virkelig bare skaber en awesome stemning.

    HonoDelLoce 2-08-23 19:01

  • ★★★★★0

    Jeg har indtil videre undgået Rogue-like genren, for jeg ved at den ikke mindst er tidskrævende men også meget vanedannende. Havde ellers store planer om at prøve kræfter med Hades, men indtil videre ligger den bare og venter på harddisken =)

    Hades er fantastisk, og er netop et af de mere tilgængelige i genren efter min mening, måden som de bruger det med et gameplay loop narrativt er ikke mindrer end genialt, når du taber i spillet, så er det ikke bare om igen det bringer historien videre også karakterne, kommenter på det, så når du får tiden har det min allervarmeste anbefaling, fænomenalt music score også, og voicecast.

    Elwood 2-08-23 22:00

  • ★★★★★0

    Hades er fantastisk, og er netop et af de mere tilgængelige i genren efter min mening, måden som de bruger det med et gameplay loop narrativt er ikke mindrer end genialt, når du taber i spillet, så er det ikke bare om igen det bringer historien videre også karakterne, kommenter på det, så når du får tiden har det min allervarmeste anbefaling, fænomenalt music score også, og voicecast.

    Men tid, Elwood! Tid!!

    David Lund 2-08-23 22:05

  • ★★★★★0

    Men tid, Elwood! Tid!!

    I know, følte blot det var min pligt at bringe det gode budskab igen, spillet er også petrfekt til de her bare lige et enkelt run.

    In other news blev færdig med Hi-Fi Rush her i sidste weekend, det spuil var klart den største surprise til Xbox, og jeg havde virkelig en fun time med det.

    Elwood 2-08-23 22:42

  • 0

    Min yngste har hentet Dreams, men synes det er kedeligt/der sker ikke noget særligt. Nu har jeg ikke lige siddet med ham, men er der et trick han skal vide? Han mener 100% at han er nødt til at have et VR-set, men det var nu ikke mit indtryk?

    Dreams er lidt en underlig størrelse. Man skal enten elske at bygge ting (men den del er noget mere kompliceret end fx Minecraft) eller kunne lide at spille andres små finurlige, og ofte halvbagte, spil. 

    Der er også flere virkelig polerede spil. Som fx det nye "Tren" der nok bedst kan beskrives som en slags trials fusion - men med tog. 

    Uden jeg har prøvet det med VR, vil jeg ikke mene at det er afgørende for om man synes Dreams er sjovt eller ej. 

    Høegh 3-08-23 11:33

  • 0

    Det er netop gennem ps+ extra at jeg også tænkte, at jeg lige så godt kunne få det prøvet. Folk taler jo også meget om hvordan det udnytter både kraften i ps5'eren og ikke mindst er et godt eksempel på fin udnyttelse af controllerens features. Og det må jeg give dem ret i.

    Og ja, stemningen er fantastisk - ud af i alt 6 biomes, man kommer igennem, er især det fjerde fuldstændigt fantastisk for mig. Det minder ret meget om det første biome (uden jeg skal afsløre noget om hvorfor), men der er den her konstante underlæggende musik, der er en del af historien, som virkelig bare skaber en awesome stemning.

    Du sælger det godt! 

    Jeg må få givet det et skud :⁠-⁠)

    Høegh 3-08-23 11:47

  • ★★★★★★0

    Nogen der ved om man kan prøve Baldurs Gate 3 gratis? I ved ligesom i Warcraft, hvor man lige prøvede et par levels, for at se om det var noget.

    davenport 6-08-23 12:37

  • ★★★★★0

    Nogen der ved om man kan prøve Baldurs Gate 3 gratis? I ved ligesom i Warcraft, hvor man lige prøvede et par levels, for at se om det var noget.

    Nope ingen demo, det ville de ha reklameret med og ikke holdt skjult, hvis der var, Larian Studios er big time Pro spil folket.

    Spiller du på Pc. kan du dog refound med Steam, læs dog reglerne omkring det, jeg ved 2 timers max spil skal self holde øje med tiden osv, så der er det in a way muligt at prøve spillet, og så refound.

    Elwood 6-08-23 13:14

  • ★★★★★★0

    Ok, Kenny :D Det fattede jeg ca. hat af ;)

    davenport 6-08-23 13:49

  • ★★★0

    Ok, Kenny :D Det fattede jeg ca. hat af ;)

    Der findes ikke en demo.

    Hvis du planlægger at spille det på PC, kan du købe det via Steam og afprøve det på den måde. Det kan du fordi Steam har en ordning hvor du kan "returnere" spillet og få pengene tilbage, hvis du spiller det under to timer og returnerer det indenfor to uger.

    NSF 6-08-23 13:54

  • ★★★★★★0

    Det lyder for kompliceret, og jeg har glemt alt om det i morgen, så kommer helt sikkert bare til at betale for det. (Som intentionen nok også er...) Derfor betaler jeg fx lige nu kassen for TV2 Play..

    davenport 6-08-23 14:03

  • ★★★1

    Det lyder for kompliceret, og jeg har glemt alt om det i morgen, så kommer helt sikkert bare til at betale for det. (Som intentionen nok også er...) Derfor betaler jeg fx lige nu kassen for TV2 Play..

    Sæt en timer på din telefon og en reminder i din kalender 13 dage efter du har købt spillet. Ez pz.

    Og nej, intentionen er at man kan få pengene tilbage for spil, som man ikke kan lide eller som ikke fungerer ordenligt. At funktionen så kan bruges til at afprøve spil også, er bare en ekstra bonus.

    NSF 6-08-23 14:13

  • ★★★★★1

    Du kan også bare lige glo en time eller to af det på Twitch. Det plejer give en god fornemmelse for mit vedkommende.

    David Lund 6-08-23 19:53

  • ★★★★★0

    Så er jeg endelig også kommet på Playstation 5 vognen! Jeg får den nok først sat op sidste i weekenden. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Sælger de stadig modeller med højlydte blæsere?

    Kruse18-08-23 12:15

  • ★★★★0

    Så er jeg endelig også kommet på Playstation 5 vognen! Jeg får den nok først sat op sidste i weekenden. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Sælger de stadig modeller med højlydte blæsere?

    Jeg købte en PS5 for 3 uger siden og er virklig positivt overrasket. Der er overhovedet ingen støj. Den er lige så stille som min PS4 slim.

    Og så loader den bare spil ekstremt hurtig. Jeg er igang med min anden gennemspilning af PS5-remaket af The Last of Us. Og det er fedt, at al den tidligere ventetid er en saga blot.

    Et lille minus er, at controlleren aflader en del hurtigere end den gamle PS4 controller.

    S. Rico18-08-23 13:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen