Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★0

    Alan Wake 2

    youtu.be/q0vNoRhuV_I

    Dragons Dogma 2

    youtu.be/m288A_GlqoQ

    Elwood24-05-23 23:26

  • ★★★★★0

    AC Mirage

    youtu.be/G97lx7orMN8

    og Bungie genopliver Marathon Damm.

    Elwood24-05-23 23:28

  • ★★★★★0

    Sword of the Sea, fra teamet bag Journey mehet nemt at se i løbet sf første sekunder.

    youtu.be/BbDo4N_RgJ0

    Elwood24-05-23 23:36

  • ★★★★★0

    Og konsol udgave af pc spillet der kan bringe alt i knæ

    Teardown

    youtu.be/occySvFl-wk

    Elwood24-05-23 23:48

  • ★★★★★0

    Helldivers 2 ja tak, Starship Troopers spillet uden at det har navnet, det første var genialt koncept, så spændt på om det her bygger videre på det.

    youtu.be/rE7KTE28HrA

    Elwood24-05-23 23:54

  • ★★★★★1

    Men ja Spiderman 2, Alan Wake 2, Dragons Dogma 2, Plucky Squire og Sword of the Sea var nok mine farvoritter og ja AC mirage, spændende at se dem Dial things back.

    Elwood24-05-23 23:57

  • ★★★★★0

    Skal da nok spille Alan Wake og Dragon’s Dogma, men var det ikke en liiidt skuffende showcase?

    David Lund25-05-23 05:33

  • ★★★★★0

    Skal da nok spille Alan Wake og Dragon’s Dogma, men var det ikke en liiidt skuffende showcase?

    Jo lidt da, der var ikke meget 1. Party titles, men Sony må ha deres grunde. Tænker en del af det nok er Jim Ryan og Hermen Hulst.

    Jeg diskuter dog mere det som var. Geoff Keighley er også blevet en stor spiller så han kan godt snuppe et reveal eller to. Og dem som tror GTA kommer på Sony eller Microsoft konf. Rockstar er stadigvæk så store at de kan køre tingene selv.

    Men der var ikke meget 1. Party men tror også fortsat der er titles der blev bremset en del i dev. Med Covid, og som eftervirkninger fortsat mærkes af.

    Elwood25-05-23 07:55

  • ★★★★0

    Så fik jeg endeligt snuppet platinum trophy i Demon's Souls-remaket. 

    Det gik forholdsvis hurtigt. Umiddelbart så føler jeg, at det er det nemmeste af alle souls-spillene. 

    Selve platinum var også temmelig lige til. Den eneste anke, jeg har, er, at et af trofæerne er afhængig af et random drop. Man kan selvfølgelig gøre lidt for at forbedre chancerne, men det er stadigvæk fuldstændigt tilfældigt, om det hjælper eller ej. Jeg kan finde videoer på YT af folk, der får droppet i tredje forsøg. Selv måtte jeg løbe op ad den samme trappe og stikke den samme gut i ryggen 300 gange (!), før det lykkedes. Jeg ved, at det også var en af de mest omtalte frustrationer ved den originale udgaver, så det undrer mig, at de ikke har gjort det bare en lille smule nemmere.

    Jeg spillede det først igennem tre gange med et strenght-baseret figur for at få alle de nødvendige trofæer (man skal bruge et par boss-souls tre gange for at få alle spells og miracles). Min level var dog for høj på det tidspunkt til at kunne få online-trofæerne, hvor man skal invadere og slå en anden spiller ihjel og hjælpe en anden spiller med at slå en boss ihjel. Den optimale soul level for det skulle være omkring 60-70, så jeg endte med at lave en ny figur og løbe spillet igennem igen, kun for at få de to sidste trofæer.

    Det var til gengæld ret sjovt. Det var første gang, at jeg lavede en figur udelukkende baseret på magi i noget souls-spil, og det betød, at jeg måtte ændre min spillestil noget. Til gengæld er magic totalt OP i Demon's Souls. Selv med en forholdsvist lav level kunne jeg one-shot'e nogle af bosserne. 

    Nu overvejer jeg, hvad jeg skal spille nu. Jeg tænker, at jeg enten skal prøve Alan Wake-remasteren, eller måske starte helt forfra med Elden Ring, som jeg droppede ud af sidste år. 

    thomsen25-05-23 11:32

  • ★★★★1

    Mass Effect er blevet omtalt som det allerbedste inden for sci-fi spil. Så jeg fik købt en brugt udgave af Legendary Edition med de tre første spil.

    Nu er jeg igennem det første, og jeg er desværre ikke helt solgt. Universet og detaljeringsgraden af planeter, racer, og diverse krige mellem dem er intet mindre end fantastisk. Dete hele er herligt kompleks. Men grafikken virker som noget fra 90'erne, og skuespillet er ikke specielt overbevisende.

    Det kunne jeg såmænd sagtens have levet med, hvis gameplayet bare var super fedt. Men styringen i kampscenerne er ret kluntet, og det ødelægger underholdningsniveauet. Det var faktisk så bøvlet, at jeg til sidst måtte sætte sværhedsgraden til "easy" for at kunne komme igennem. Og alligevel endte jeg med at bruge 48 timer på spillet.

    Nu håber jeg så bare, at 2'eren er væsentlig bedre.

    S. Rico27-05-23 20:21

  • ★★★1

    Men grafikken virker som noget fra 90'erne

    Jeg har kun spillet de første to spil og i originaludgaverne, men der vil jeg mene at du vrøvler. Jo, spillet ligner naturligvis ikke et moderne AAA-spil, da det i bund og grund stadig er et spil fra 2007, men da ME kom ud i sin tid, var det et visuelt flot spil.

    Tjek spil fra slut-90'erne og se forskellen - spoiler, PS2'eren kom først ud i 2000 og den originale Xbox i 2001/2002, så i 1999 taler vi PS1-grafik, når vi taler konsoller. Og ME kom til Xbox 360, så to konsolgenerationer senere.

    Jeg har som sagt ikke spille den nyeste udgave, men jeg vil sige at styringen var lidt klodset i originaludgaven.

    NSF27-05-23 21:37

  • ★★★★★0

    2’eren er også betydeligt bedre. Grafik siger mig ikke det store, men det første lagde et godt fundament men manglede en del mht gameplay. Det bliver rettet betydeligt op i 2’eren.

    David Lund27-05-23 21:52

  • ★★★★★0

    Hvorefter det så ødelægges igen med 3'eren som har en af de mest notiriske dårlige slutninger, det blev så siden hen rettet lidt op på med DLC.

    Men Nej ME serien var vigtig for sin tid, og ja 2'eren er klart den bedste, og jeg husker stadigvæk da Mass Effekt 1 udkom det var noget nær det flotteste spil i lang tid, og lovningen om at alle ens valg havde konsekvens var spændende, at det så næsten ingen betydning havde i 3'eren er så en hel anden snak.

    Men Mass Effekt var en fantastisk serie, og stadigvæk værd at opleve og jep det ser lidt datede ud med nutidens øjne, men det gør MGS til Playstation også, men damm det var vildt da det kom ud.

    Elwood28-05-23 00:43

  • 0

    Sword of the Sea, fra teamet bag Journey mehet nemt at se i løbet sf første sekunder.

    youtu.be/BbDo4N_RgJ0

    Det ser umiddelbart ret fremragende ud. En blanding af Journey og Pathfinder.

    Høegh28-05-23 09:47

  • ★★★★1

    Jeg har kun spillet de første to spil og i originaludgaverne, men der vil jeg mene at du vrøvler.

    Eller også overdriver jeg bare en del for at pointere min skuffelse :-)

    Jo, spillet ligner naturligvis ikke et moderne AAA-spil, da det i bund og grund stadig er et spil fra 2007, men da ME kom ud i sin tid, var det et visuelt flot spil.

    Tjek spil fra slut-90'erne og se forskellen - spoiler, PS2'eren kom først ud i 2000 og den originale Xbox i 2001/2002, så i 1999 taler vi PS1-grafik, når vi taler konsoller. Og ME kom til Xbox 360, så to konsolgenerationer senere.

    Indtil slut 90'erne spillede jeg kun på PC. Så fik vi børn, og jeg havde en lang spillepause, indtil jeg opdagede The Last of Us.

    Så da jeg sad og spillede Mass Effect, så kunne jeg kun sammenligne med enten The Last of Us eller mine yndlingspil fra 90'erne: Dark Forces I+II, Tex Murphy spillene, Gabriel Knight spillene etc. Og her følte jeg at Mass Effect var tættere på Dark Forces II end på The Last of Us.

    Men du har selvfølgelig ret. Jeg tog lige min Jedi Knight (Dark Forces II) box ned fra hylden. Og ja, jeg kan godt se, at grafikken her er betydelig mere "firkantet".

    S. Rico28-05-23 10:56

  • ★★★★0

    2’eren er også betydeligt bedre. Grafik siger mig ikke det store, men det første lagde et godt fundament men manglede en del mht gameplay. Det bliver rettet betydeligt op i 2’eren.

    Der er vi så ret forskellige. Grafik er helt essentielt for mig. Eller rettere: det er det blevet med tiden.

    Da jeg for et års tid siden nævnte, at jeg i sin tid aldrig fik spillet Jedi Knight II: Jedi Outcast, så var der en af jer, som opfordrede mig til straks at gå igang. Det gjorde jeg så. Men efter en halv time droppede jeg det. Jeg kunne mærke, at jeg ikke længere gider at se på den slags pixelleret grafik.

    Det er bagsiden af medaljen ved at have spillet The Last of Us 2 så mange gange. Nu er jeg blevet forvænt.

    S. Rico28-05-23 11:02

  • ★★★★★1

    Der er vi så ret forskellige. Grafik er helt essentielt for mig. Eller rettere: det er det blevet med tiden.

    Da jeg for et års tid siden nævnte, at jeg i sin tid aldrig fik spillet Jedi Knight II: Jedi Outcast, så var der en af jer, som opfordrede mig til straks at gå igang. Det gjorde jeg så. Men efter en halv time droppede jeg det. Jeg kunne mærke, at jeg ikke længere gider at se på den slags pixelleret grafik.

    Det er bagsiden af medaljen ved at have spillet The Last of Us 2 så mange gange. Nu er jeg blevet forvænt.

    Måske jeg skulle rette det til “flot grafik”. Det kan da være betagende og imponerende, men fungerer grafikken med sit gameplay, er det i høj grad en sekundær ting for mig. Jeg kan stadig spille C64, A500 og gamle Nintendo-spil med den samme entusiasme i dag som dengang - og ikke udelukkende af nostalgiske årsager. Da jeg spillede det seneste remaster af Monkey Island 2, gik der heller ikke længe, før jeg skiftede over til det gamle grafik - det fungerede bare bedre. Så jo - Last of Us 2 har da imponerende grafik, men havde det været ringere men ligeså velfungerende for stemningen og gameplayet, havde jeg ikke syntes mindre om det.

    David Lund28-05-23 12:28

  • ★★★★★1

    Bemærker lige efter flere kig og freezeframe af Kraven traileren, kan se de køre en story arch fra Spiderman DLC The city that never sleeps. Så medmindre de laver retelling så er der nok en del som vil undrer sig over en vigtig karakters forandring.

    Skete mest i løbet af recordings men man ser også personens tydelig forandring Psykisk. Så fedt at de ser ud til at bygge videre på den del også.

    Elwood29-05-23 21:49

  • ★★★★0

    Har listet rundt om den varme grød de seneste dage, efter at jeg blev helt færdig med Demon's Souls remaket, og prøvet at finde noget andet at spille. Men det lykkedes ikke, så nu giver jeg endeligt efter og går i gang med Elden Ring igen.

    Det er bare så ... enormt!

    Jeg fik overtalt mig selv ved at insistere på at lave en mage/ sorceress i stedet for min normale strenght-baserede figurer. 

    Jeg havde det rigtigt sjovt med at spille Demon's Souls igennem for fjerde gang, fordi jeg for første gang prøvede en magi-baseret figur, og magi skulle være lige så vildt i Elden Ring. 

    Jeg håber, at det kan holde interessen fanget denne gang.

    Sidst gik jeg fuldstændigt død i kampen med Malenia (som nok også er den hårdeste boss i alle souls-spillene til sammen).

    thomsen31-05-23 08:12

  • ★★1

    Har listet rundt om den varme grød de seneste dage, efter at jeg blev helt færdig med Demon's Souls remaket, og prøvet at finde noget andet at spille. Men det lykkedes ikke, så nu giver jeg endeligt efter og går i gang med Elden Ring igen.

    Det er bare så ... enormt!

    Jeg fik overtalt mig selv ved at insistere på at lave en mage/ sorceress i stedet for min normale strenght-baserede figurer. 

    Jeg havde det rigtigt sjovt med at spille Demon's Souls igennem for fjerde gang, fordi jeg for første gang prøvede en magi-baseret figur, og magi skulle være lige så vildt i Elden Ring. 

    Jeg håber, at det kan holde interessen fanget denne gang.

    Sidst gik jeg fuldstændigt død i kampen med Malenia (som nok også er den hårdeste boss i alle souls-spillene til sammen).

    Ville ønske jeg have din standhaftighed:-) 

    Er lige gået i gang med Red Dead Redemption 2 og selvom det er fedt, så ved jeg at jeg ender med at fare vild i det og give op.

    Weird_J31-05-23 08:34

  • ★★★★0

    Åh, RDR2 burde jeg også køre igennem en gang til. Det er et fantastisk spil, og jeg missede et par trophies for historien sidst (og så er der jo alle de andre, jeg mangler, hvor man skal gennemføre missioner på tid o.l.)

    Det ryger på listen til senere på året.

    Lige nu er det Elden Ring.

    Jeg er ikke vildt begejstret endnu. Det tog lidt fra det hele, at jeg opdagede, at ildmagi er særskilt og hører til faith-baserede figurer i Elden Ring, hvor de i DS hørte sammen med almindelig magi. Det var sjovt at lege med ild i DS, så nu savner jeg det og overvejer, om jeg måske har lavet en fejl ved at lave en almindelig, intelligence-baseret troldmandstype ...

    thomsen31-05-23 19:58

  • ★★★0

    Vil se Summer Game Fest livestream i aften. Det kan umuligt være mere undervældende end Playstations Showcase for det var godt nok en sløj omgang.

    Essal 8-06-23 16:06

  • ★★★★★0

    Spiderman 2, 20 Okt. 2023

    Og Nic Cage on stage, præcis som jeg håbede på.

    Nu det tid til Day of the Devs, det er altid så dejlig chill, Indies FTW!

    Elwood 8-06-23 23:03

  • ★★★0

    Selvom jeg ikke har en Xbox så vil jeg se Nextlanders livestream af Xboxs Showcase. 

    Essal11-06-23 18:31

  • ★★★★★1

    Selvom jeg ikke har en Xbox så vil jeg se Nextlanders livestream af Xboxs Showcase. 

    Det havde jeg helt glemt! Tak for reminder =)

    David Lund11-06-23 18:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen