Jeg har prøvet flere gange med Cyberpunk, men der er et eller andet ved historien, gameplayet og selve universet, der tænder mig af hver gang. Det er så kæmpe stort, men det føles så enormt småt samtidig. Verden virker ret død på flere punkter. Så tror sgu bare jeg må give op på det, og så se frem til Starfield, der forhåbentlig har lidt mere af det, jeg leder efter.
Jeg er sådan set meget enig i dine kritikpunkter. Byen føles fx uoverskuelig, men samtidigt er den egentligt ikke særlig stor. Jeg havde også hellere set en mekanisme som i The Witcher III, hvor man langsomt åbner op for spillets andre områder, efterhånden som man kommer videre i historien og stiger i levels.
Jeg er heller ikke vildt solgt på historien, selvom den da bliver bedre henad vejen. Men den virker stadigvæk noget rodet skruet sammen, og det er svært ikke at få den tanke, at det har kostet på sammenhængen, at så mange skred eller blev fyret fra firmaet.
Stadigvæk, i mangel af bedre, så synes jeg, at det er pænt underholdende lige nu. Langt fra fejlfrit, men bestemt spilbart. Jeg tænker, at jeg nok lander på en 7/10, hvor The Witcher III var en klokkeklar 10/10 hos mig.
Måske er det bare også nostalgien, der tiltaler mig. På mange måder er det som at stige ind i den cyberpunk-litteratur, jeg læste sidst i 1980'erne/ først i 1990'erne. Jeg synes egentligt, at universet fungerer rimeligt godt. Jeg kan fx godt lide, at de har lavet deres egen slang til spillet. Og jeg håber da, at det ikke er en IP, der bliver lagt i graven. Der er potentiale til noget virkeligt godt, hvis man bare gav det den nødvendige tid og midler nok.