Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★0

    Jeg ser fortsat meget frem til Starfield - men jeg er satme bange for, at det bliver for stort til mig. Ellers synes jeg, at der var mange andre spændende ting på programmet. Skal da også spille Fable, Avowed, Hellblade 2 og Clockwork Revolution.

    David Lund11-06-23 21:01

  • ★★★★★0

    Stærkt lineup, ville gerne ha set mere gameplay, men fedt at se 1. Party studierne, hvad de render og roder med.

    Elwood12-06-23 00:03

  • ★★★★★0

    Mange cool titler.

    Elwood12-06-23 00:04

  • ★★★★★1

    Så kom jeg væk fra mobilen og ku skrive lidt mere omkring de forskellige ting.

    Fable

    Fedt reveal med Richard Ayoade, herlig britisk, og fik en snert af noget som lignede gameplay mod slutningen, spændt på at se Actual Gameplay.

    South of Midnight

    Havde en megafed Artstyle og musik, siger ikke noget om spillet, med visuel direction er jeg onboard.

    Men jeg håber virkelig ikke det blot viser sig at være et MP spil der så senere hen blir converted til MP, studiet bag er det samme som folkene bag we Happy Few, der startede som noget MP, men så senere blev converted til SP, og det ku desværre ses og mærkes.

    Star Wars Outlaws fra Massive Entertainment

    Spændt på Gameplay reveal i dag ved Ubisoft, men et open World Star Wars sign me up, håber bare ikke det er Map clutter ala. Far Cry serien osv.

    Avowed

    Det er Obsidian, jeg er automatisk på, det studie er så fandens kreative, og er spændt på at se mere til dette univers, og især deres quest's

    Sea of Thieves x Monkey Island crossover

    Crossoveret vi skulle ha haft i stedet for Pirates of the carribian, så fedt at få mere med Murray og Guybrushthreepwood, og manner at få lov at besøge Scummbar i First Person can't wait, og så free update.

    Microsoft Flight Simulator 2024

    Fedt at de laver noget mere mission based ting også, som det umiddelbart lignede.

    Senua’s Saga: Hellblade II

    Ikke meget nyt vi fik lov at se, men man er ikke i tvivl om det er Senua man så, men ja ser stadigvæk fabel agtig ud er spændt på, hvad de finder på af nye ting nu de har et uden tvivl større budget også i forhold til det første spil.

    Like A Dragon: Infinite Wealth

    Ikke så meget at sige endnu, men sjov lille annoucment trailer, til det næste spil i rækken.

    Persona 5 Tactica

    Don't mind if I do, herligt univers, og ide'en med et tactical game i serien ala. Xcom, og Mario and Rabbits spillene siger jeg ikke nej til.

    Jusant

    Var en pleasant surprise, det ser ud til at være climbing der ikke blot er det her safe climbing som nærmest er i alle større 3. Person games, og havde en indbydende visual stil, så jeg holder øje med det her.

    Still Wakes The Deep
    Ikke meget vi fik at se, men, the setting ku gå hen og blive intressant i noget som lignede noget Horry,/mystery game.

    Dungeons of Hinterberg

    Jeg er altid klar på spil der prøver at blande ting sammen på en intressant måde med et Exploration RPG, og det her så ganske indbydende ud.

    Clockwork Revolution

    Strong Bioshock Infinite vibes fra dette her, ser ud til at være en intressant verden vi får lov til at udforske.

    Starfield

    Jeg håber bare det blir udgivet i en nogenlunde stable release, Bethesda's scope ser insane ud, og håber virkelig også der er intressant quest, men ja fingers crossed.

    Så ja der var en del CGI trailers, men det var også meget godt lige at se, der blev arbejde på ting, nu efter Phil Spencer's kommentar i det der INterview, hvor han sagde deres main focus ikke ville være på 1. Party, det var ikke der de ville kunne compete på. Og jeg gir ikke noget for Console Wars, det er simpelthen det værste man kan læse på twitter, når folk fryder sig over en udviklers skæbne i forhold til "deres" konsol. (Redfall) 

    Men det var rart at se at der som sagt blev arbejdet på nye ting og det ikke alt blot var sequels.

    Elwood12-06-23 09:23

  • ★★★0

    Jeg har ikke spillet det første Hellblade, men traileren til toeren var meget nice med lidt Heilung og sådan.

    NSF12-06-23 09:24

  • ★★★★0

    Jeg er virkelig spændt på Starfield. 

    Den fik ikke for lidt, og ambitionerne er skyhøje. Men det er svært ikke at få tanken, at det kan ende som endnu en Cyberpunk 2077, hvor det tager et par år med updates for at få et nogenlunde spilbart produkt ud af det.

    Bethesda har jo ikke lige frem det bedste ry, hvad den slags angår. 

    thomsen12-06-23 11:12

  • ★★★★★1

    Jeg er virkelig spændt på Starfield. 

    Den fik ikke for lidt, og ambitionerne er skyhøje. Men det er svært ikke at få tanken, at det kan ende som endnu en Cyberpunk 2077, hvor det tager et par år med updates for at få et nogenlunde spilbart produkt ud af det.

    Bethesda har jo ikke lige frem det bedste ry, hvad den slags angår. 

    Nej der er meget som står og hænger på Starfield, jeg er mest nervøs for om missions og det er intressant eller alt bare blir for random.

    Og Problem med Cyberpunk 2077 var desværre ikke bare kun bugs, det meget tydeligt det ikke er samme team som bag The Withcher 3 med deres missions. Bugs og det kan man som regel patche sig ud af med tinden, men hvis selve missionerne og historien ikke fanger, så er det en noget anden sag, og det er der jeg mest er nervøs for Starfield.

    Elwood12-06-23 11:21

  • ★★★★★1

    Jeg frygter lidt for RPG-elementet i Starfield. Det er dét, jeg er mest interesseret i. Lige nu ligner det mest en blanding af Fallout 76 og No Man’s Sky - en masse fokus på at opdage, samle ressourcer og bygge. Håber at quests og side quests også er med i spandevis, så man kan spille det på den måde, hvis man lyster.

    David Lund12-06-23 11:30

  • ★★★1

    Og Problem med Cyberpunk 2077 var desværre ikke bare kun bugs, det meget tydeligt det ikke er samme team som bag The Withcher 3 med deres missions.

    Men det var vel netop samme lead writer og både quest director og quest designers på de to spil?

    HonoDelLoce12-06-23 12:57

  • ★★★★★0

    Men det var vel netop samme lead writer og både quest director og quest designers på de to spil?

    Der kan man bare se, quest og story var så uinspired at jeg troede det var andre folk :)

    Men lad og se med DLC’en om den gir anledning til mere håb. Idris Elba og Keanue sammen, selv om Keanue så vidt jeg fortsat kun integrere med spilleren.

    Elwood12-06-23 13:02

  • ★★★★★1

    Jeg frygter lidt for RPG-elementet i Starfield. Det er dét, jeg er mest interesseret i. Lige nu ligner det mest en blanding af Fallout 76 og No Man’s Sky - en masse fokus på at opdage, samle ressourcer og bygge. Håber at quests og side quests også er med i spandevis, så man kan spille det på den måde, hvis man lyster.

    Deres snak omkring Random generated ting er det som gør mig lidt nervøs, men vi må se, hvor meget der reelt er specifikt lavet til mission, og hvor meget er blot random instances og enviroments.

    Elwood12-06-23 13:04

  • ★★★★★0

    Okay Director af South of midnight beskriver det som Sction adventure, det gør mig lidt mere roligt.

    Elwood12-06-23 16:15

  • ★★★★★0

    Deres snak omkring Random generated ting er det som gør mig lidt nervøs, men vi må se, hvor meget der reelt er specifikt lavet til mission, og hvor meget er blot random instances og enviroments.

    Jep - jeg giver det i hvert fald en kæmpe chance, og investerer som minimum 20 timer i spillet. Håber bare, at RPG-delen er virkelig velfungerende, så jeg måske kommer op i nærheden af 200 timers spilletid i stedet =)

    David Lund12-06-23 16:51

  • ★★★★★0

    Jep - jeg giver det i hvert fald en kæmpe chance, og investerer som minimum 20 timer i spillet. Håber bare, at RPG-delen er virkelig velfungerende, så jeg måske kommer op i nærheden af 200 timers spilletid i stedet =)

    Haha :)

    men ja der er bare så mange systemer der skal virke.

    Elwood12-06-23 17:02

  • ★★★0

    Rangering af shows so far:

    1. Xbox
    2. Summer Game Fest 
    3. Playstaion

    Forventer at Ubisoft snupper 3. pladsen og dermed rykker Sony ned på en velfortjent sidsteplads, for det var simpelthen en ringe showcase og det kan ikke siges nok gange.

    Er heller ikke den store Ubisoft fan, men så længe de viser gameplay er de allerede foran Sonys shitshow.

    Essal12-06-23 17:30

  • ★★★★★0

    Game Devs havde nu også ganske fint med gameplay.

    og Devolver overgik sig selv igen med deres meta humor, Damm det var elaborated i år.

    Med en fiktiv tidligere game mascot, der blir fornyet til nyer trends, de tager groft piss på alle de her game doc’s.

    grinte måske ikke så meget som Deres vanvids hypershow fra sidst, men selve ide’en i år har virkelig krævet forarbejde.

    Elwood12-06-23 18:21

  • ★★★★★0

    GOTY

    youtu.be/hRiRyopVm6Q

    Elwood12-06-23 18:27

  • ★★★★★0

    Så er det snart Nextlander tid.

    Elwood12-06-23 18:50

  • ★★★★★0

    Yeah okay Star Wars Outlaws så awesome ud, fed karakter også. Og miljøer og dialog.

    youtu.be/c7K2TA0bBpY

    Elwood12-06-23 20:21

  • ★★★★★0

    AC:Mirage glæder jeg mig også til, selv om det reelt blot er spin-off bygget på AC:Valhalla engine.

    Avatar

    Gav mig en del Far Cry vibes, frygter Big time map clutter, men visuelt så det ganske indbydende ud.

    Elwood12-06-23 20:58

  • 0

    Nogen der har fået spillet demoen til Final Fantasy 16?
    Den er... faktisk helt okay! Og for første gang siden 10'eren overvejer jeg nu at spille et Final Fantasy-spil.

    Gameplayet virker skarpt og sjovt, og historien er umiddelbart velfortalt og en del mere nedtonet end tidligere FF-titler (selvom det måske ikke siger alverdens). Der bliver lånt med arme og ben fra vestlige fantasy film/bøger/tegneserier. Men umiddelbart fungerer det hele overraskende godt. 

    Høegh15-06-23 09:57

  • ★★★★0

    Så kom jeg langt om længe igennem Mass Effect 2. Det tog ikke mindre end 58 timer! Og det selv om jeg spillede mange af actionsekvenserne på easy, og klikkede hurtigt igennem mange af de enormt lange dialogscener.

    Jeg er stadig ret vild med universet. Men jeg må indrømme, at gameplayet keder mig. Actionscenerne er bare "skyd først og hurtigt - ingen taktik". Og alle de mange dialogscener bliver kedelige, når man skal forholde sig til ikke mindre end 12 forskellige team-medlemmer.

    Hovedhistorien er ikke helt så god som i Mass Effect 1. I lang tid undrede jeg mig over, hvor langsom historien var om at komme fremad. Dvs. indtil det gik op for mig, at hovedhistorien slet ikke er det primære formål med spillet. Langt størstedelen af spillet går ud på at skaffe 12 teammedlemmer - og herefter tage på 12 missioner for at opnå deres loyalitet. Det gav ialt 39 hovedmissioner + 50 sidemissioner. Det er ret voldsomt.

    Der er mange fede karakterer. Men 12 er for mange til at jeg gad interesere mig for allesammen. Og derfor endte jeg med bare at sidde og klikke hurtigt igennem meget af snakken.

    De to Mass Effect spil er mit første møde med role-playing games. Er de typiske eksempler på RPG?

    Hvis ja, så er RPG nok ikke noget jeg skal opsøge mere af. Jeg vil bare gerne have noget underholdende gameplay. Her synes jeg The Last of Us er perfekt, fordi man kan anvende mange forskellige taktikker mod fjenderne (stealth, brute force, nærkamp, langdistance skud, rækkefølge af hvem man nedlægger osv.). Det har jeg endnu ikke set i andre spil. Uncharted er jo eksempelvis også mest "bare" et skyd-hurtigt spil med indlagte puzzles og en masse klatring.

    På den anden side så elsker jeg det univers, der er bygget op i Mass Effect. Så jeg kommer nok til at spille lidt af 3'eren. Nu har jeg jo købt Legendary Edition med de tre første spil. Og så føler jeg, at man er nød til at gennemføre det hele for at pengene ikke er spildt...

    S. Rico15-06-23 14:37

  • ★★★★★0

    Nu er Mass Effect også en genre i RPG der findes mange andre også nogen der er meget mere taktisk end Last of Us ikke at de to ting skal sammenlignes. 

    Nu siger du underholdende vil det så sige du ikke er til lange dialoger nogen der måske ikke er voiced, så kunne RPG godt afskrække lidt, men hvis det er det med hvordan man angriber en fjende så findes der nu meget i den genre også.

    Tror blot din genre primært er den som kaldes action adventure, jeg vælger ikke at kalde TLOU for survival, det er mere det man kalder for Stealth Action genren.

    Og hvis du snakker om player choices, så er det reelt Immersive sims, du er inde i, hvor det er flere systemer i en verden der tilsammen gir dig den hel store frihed til at tilgå ting som du vil.

    Ting som, Deus Ex (en af mine farvoritter) Thief, Dishonered, System Shock, Deathloop (som bygger lidt videre på konceptet, så det er lidt en afstikker) osv.

    Elwood15-06-23 16:17

  • ★★★★★0

    Og alle de mange dialogscener bliver kedelige, når man skal forholde sig til ikke mindre end 12 forskellige team-medlemmer.

    RPG er meget med at snakke med en masse folk, og fortage valg der påvirker deres opfattelse af din karakter så tror måske allerede det er en indikator for dig, om det er en genre for dig eller ej :)

    Elwood15-06-23 16:18

  • ★★★★0

    Nu siger du underholdende vil det så sige du ikke er til lange dialoger nogen der måske ikke er voiced, så kunne RPG godt afskrække lidt, men hvis det er det med hvordan man angriber en fjende så findes der nu meget i den genre også.

    RPG er meget med at snakke med en masse folk, og fortage valg der påvirker deres opfattelse af din karakter så tror måske allerede det er en indikator for dig, om det er en genre for dig eller ej :)

    Tilbage i 90'erne spillede jeg rigtig meget old-school adventure spil (Lucas Arts, Gabriel Knight, Tex Murphy, Myst, Riven, Full Throttle etc.). Det var point-and-click og masser af dialog. Og dengang elskede jeg det. Men jeg er nok bare vokset fra det og har ikke længere tålmodigheden til den slags.

    Jeg anskaffede mig faktisk den nyrenoverede udgave af Full Throttle for et års tid siden. Jeg husker det som et af mine yndlingsspil. Men efter en lille time med den nyrenoverede udgave, så begyndte jeg at kede mig. Nok delvist fordi jeg stødte ind i en puzzle, som jeg ikke kunne huske, hvordan skulle løses... :-)

    S. Rico16-06-23 12:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen