Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★0

    Nu er Mass Effect også en genre i RPG der findes mange andre også nogen der er meget mere taktisk end Last of Us ikke at de to ting skal sammenlignes.

    Tror blot din genre primært er den som kaldes action adventure, jeg vælger ikke at kalde TLOU for survival, det er mere det man kalder for Stealth Action genren.

    Jeg synes det er mega svært at vurdere, præcist hvilken genre de mange spil på markedet tilhører. Næsten alle spillene bliver bare kategoriseret som "action-adventure". Det gælder eksempelvis for både The Last of Us, Uncharted, Red Dead Redemption og God of War.

    Nu har jeg ikke prøvet Red Dead Redemption eller God of War, men eftersom Uncharted jo har et HELT andet action gameplay end The Last of Us, så er jeg meget usiker på, præcist hvad der vil vente mig i Red Dead Redemption og God of War.

    Jeg har også lidt kig på A Plague Tale Requiem. Er det nødvendigt at spille forgængeren først?

    Og Star Wars: Jedi Fallen Order er selvfølgelig også på min måske-liste.

    Der kommer rigtig mange hits, når man søger på stealth action-games. Men jeg vil gerne frasortere role-playing. Jeg gider heller ikke spil, som udelukkende er stealth (uden action), eller spil som har alt for meget action uden taktik. Desuden skal det visuelle helst være helt i top, så ældre spil er også udelukket.

    Det er mange krav. Men eftersom spil jo tager mega mange timer af ens liv og er dyre i indkøb, så gælder det om at vælge med omhu :-)

    S. Rico16-06-23 13:20

  • ★★★★★0

    Tilbage i 90'erne spillede jeg rigtig meget old-school adventure spil (Lucas Arts, Gabriel Knight, Tex Murphy, Myst, Riven, Full Throttle etc.). Det var point-and-click og masser af dialog. Og dengang elskede jeg det. Men jeg er nok bare vokset fra det og har ikke længere tålmodigheden til den slags.

    Jeg anskaffede mig faktisk den nyrenoverede udgave af Full Throttle for et års tid siden. Jeg husker det som et af mine yndlingsspil. Men efter en lille time med den nyrenoverede udgave, så begyndte jeg at kede mig. Nok delvist fordi jeg stødte ind i en puzzle, som jeg ikke kunne huske, hvordan skulle løses... :-)

    Haha var det hængelåsen, den er en klassiker og En Tim Schafer tit har snakket om som Bad Puzzle.

    Elwood16-06-23 14:24

  • ★★★★★0

    Men ja man kan godt ændre smag og genre interesse med tiden, jeg selv elsker dog alt dialogen fortsat, i immersive Sims, så venter jeg altid til jeg har hørt alle vagternes dialog før jeg “afbryder” dem.

    Jeg jeg gjorde det samme i Jedi Survivor, og brokkede mig når jeg kom til at gøre dem opmærksom på mig, så de afbrød deres dialog :)

    Elwood16-06-23 14:27

  • ★★★★0

    Haha var det hængelåsen, den er en klassiker og En Tim Schafer tit har snakket om som Bad Puzzle.

    Jeg kan faktisk ikke huske præist hvad der gik galt. Det var et sted i starten af spillet, hvor man skal finde reservedele (eller noget lignende) på et afsidesliggende værksted.

    Jeg følte lidt, at det ville være et nederlag at skulle søge hjælp til et spil, som jeg allerede havde gennemført flere gange. Så jeg endte med bare at droppe det.

    S. Rico17-06-23 10:48

  • ★★★★★1

    Annapurna annoncerede Blade Runner 2033 Labyrinth, der foregår mellem den originale film og 2049

    intet vides endnu om gameplay 3. Person eller 1. Person, flere detaljer kommer senere.

    Men det er sku fedt at se det studie giver sig i kast med den her franchise.

    youtu.be/b_PXuEPxN50

    Elwood29-06-23 21:52

  • ★★★★0

    Annapurna annoncerede Blade Runner 2033 Labyrinth, der foregår mellem den originale film og 2049

    intet vides endnu om gameplay 3. Person eller 1. Person, flere detaljer kommer senere.

    Men det er sku fedt at se det studie giver sig i kast med den her franchise.

    youtu.be/b_PXuEPxN50

    Fedt! 

    Jeg elskede det gamle PC-spil fra 1990'erne, så jeg håber, at der vil være den samme vægt på adventure tilsat en smule action. 

    thomsen30-06-23 12:20

  • ★★★★★1

    Fedt! 

    Jeg elskede det gamle PC-spil fra 1990'erne, så jeg håber, at der vil være den samme vægt på adventure tilsat en smule action. 

    Annapurna har kun lavet first person spil de er jo folkene bag Amnisea serien, så håber det her blir deres første 3. Person, men på dets steampages er et af taggene 3D, Blade Runner fra Westwood Studios var dog også semi 3D og de skriver jo ikke 1. Person som et tag, og budget mæssigt gir et click adventure spil også mere mening, mdn ja må vente og se når der kommer flere details.

    Elwood30-06-23 12:35

  • ★★★★★0

    Hell yeah, nyt spil fra Keita Takahashi og uvala team, ide manden bag Katamari Damacy, looks jolly og Damm den sang allerede hit, hans spil er bare så joyfull.

    youtu.be/7nD9H6__29A

    Elwood 2-07-23 01:49

  • ★★★★1

    Hvorfor er det, at jeg stadigvæk hører Han Duo?

    Hører lige deres snak om Diablo 4, og Emo'ens rant om at han hader spillet, fordi man ikke kan købe 200 health potions, og at man ikke kan klare hoved-bosser uden at teame op med andre online spillere, er jo helt håbløs! Jeg har gennemført hovedhistorien, og en del mere, og har på intet tidspunkt teamet op med andre. Ja, nogle enkelte bosser er lidt besværlige, men jeg fik hurtigt mulighed for at have 8 health potions, og efter at have mistet livet en enkelt gang ved visse bosser, så finder man jo lynhurtigt ud af hvilken taktik der skal til for at slå dem. Argh, hvor jeg dog er træt af Hinchely!

    Men når det så er sagt, så hader jeg, at man absolut skal være online! Og at man ikke kan pause spillet, når nu en af ungerne vågner lige midt i en hektisk kamp!

    dyg 6-07-23 14:07

  • ★★★★★0

    Hvorfor er det, at jeg stadigvæk hører Han Duo?

    Hører lige deres snak om Diablo 4, og Emo'ens rant om at han hader spillet, fordi man ikke kan købe 200 health potions, og at man ikke kan klare hoved-bosser uden at teame op med andre online spillere, er jo helt håbløs! Jeg har gennemført hovedhistorien, og en del mere, og har på intet tidspunkt teamet op med andre. Ja, nogle enkelte bosser er lidt besværlige, men jeg fik hurtigt mulighed for at have 8 health potions, og efter at have mistet livet en enkelt gang ved visse bosser, så finder man jo lynhurtigt ud af hvilken taktik der skal til for at slå dem. Argh, hvor jeg dog er træt af Hinchely!

    Men når det så er sagt, så hader jeg, at man absolut skal være online! Og at man ikke kan pause spillet, når nu en af ungerne vågner lige midt i en hektisk kamp!

    De var skideflinke da jeg mødte dem i Århus selv ham og havde også hygsom snak, men ja hans online persona der er jeg ikke så glad for ham og måden han håndtere folk på.

    Elwood 6-07-23 15:03

  • ★★★1

    Jeg kender kun den ene, Elias. Han startede Bad Movie Club i Husets Biograf, så åbenlyst en mand med fabelagtig smag, selvom han udsatte os for Star Wars Holiday Special.

    NSF 6-07-23 15:32

  • ★★★★0

    Jeg kender kun den ene, Elias. Han startede Bad Movie Club i Husets Biograf, så åbenlyst en mand med fabelagtig smag, selvom han udsatte os for Star Wars Holiday Special.

    Ham er jeg også ret glad for. Kunne han ikke lave Han Duo alene, måske kunne han så kalde programmet noget fantastifuldt som f.eks. Han Solo!

    dyg 6-07-23 15:39

  • 0

    Så er der en ny story trailer til Marvels Spider-Man 2:

    youtu.be/I68XeHhf73E

    Not bad at all. 

    Høegh21-07-23 12:30

  • ★★★★1

    Så lykkedes det langt om længe at blive færdig med Mass Effect trilogien (Legendary Edition). 3'eren var den der tog længst tid (51 timer).

    Jeg synes faktisk, at Mass Effect 3 er det klart bedste af de tre spil. Historien er i hvert fald den mest episke, og gameplayet er blevet markant forbedret (selv om det på mange måder stadig er møgirriterende).

    Jeg havde hørt meget dårligt om slutningen, så jeg forventede det værste. Og derfor blev jeg meget positivt overrasket over, hvor godt det hele endte.

    Ok, nu er der vist hele 8 forskellige måder det kan ende på afhængig af ens handlinger. Jeg havde åbenbart indsamlet tilpas mange af de såkaldte War Assets (ca. 8.000) og taget nogle heldige beslutninger undervejs. For ved at lade Shepard gå i en slags symbiose med The Catalyst/The Crusible, så blev alle reddet. Jeg kom til at tænke på slutningen i The Matrix 3 - bare meget bedre.

    Man har efterfølgende muligheden for at gå tilbage og loade finalen ind igen og afprøve forskellige slutninger. Og jeg kan godt forstå, hvis nogen synes, spillet ender ringe. For den anden slutning jeg afprøvede var virklig skod. 

    Inden jeg lukker spillet endegyldigt ned, skal jeg lige afprøve de andre muligheder.

    Og så kan jeg endelig lægge PS4'ren på hylden og gå ud og købe mig en PS5. Der er nogen titler der, som jeg glæder mig sindssygt meget til at lege med.

    PS: det kunne godt nok være lækkert, hvis der engang blev lavet en kvalitets tv-serie af Mass Effect.

    S. Rico21-07-23 14:24

  • ★★★★★0

    Når du snakker slutningen er det så den med “drengen” eller DLC delen.

    Elwood21-07-23 15:56

  • ★★★★★0

    Spiderman 2 story trailer.

    youtu.be/bgqGdIoa52s

    Er det forkert at sige at Harry har et meget Punchable face?

    Peter ansigts modellen ser ud til at ha matured lidt, så der er kommet lidt mere dybde i ansigtet in a way, formegård også en 9-12 måneder efter Miles Morales.


    Calling it now, klippet med MJ og Peter Symbiote er stealth mission fra MJ vinkel af.

    Men yeah glæder mig :)
    ser igen ud til at være en story omkring dealing with life, og betrayls and so on.

    Elwood21-07-23 15:59

  • ★★★0

    Jeg havde hørt meget dårligt om slutningen, så jeg forventede det værste. Og derfor blev jeg meget positivt overrasket over, hvor godt det hele endte.

    Jeg har aldrig fået spillet 3'eren, men der var så meget ballade over slutningen, at BioWare udgav en opdatering til den. Så der er en ret stor chance for at du ikke har oplevet den originale slutning.

    NSF21-07-23 16:28

  • ★★★★★1

    Så lykkedes det langt om længe at blive færdig med Mass Effect trilogien (Legendary Edition). 3'eren var den der tog længst tid (51 timer).

    Jeg synes faktisk, at Mass Effect 3 er det klart bedste af de tre spil. Historien er i hvert fald den mest episke, og gameplayet er blevet markant forbedret (selv om det på mange måder stadig er møgirriterende).

    Jeg havde hørt meget dårligt om slutningen, så jeg forventede det værste. Og derfor blev jeg meget positivt overrasket over, hvor godt det hele endte.

    Ok, nu er der vist hele 8 forskellige måder det kan ende på afhængig af ens handlinger. Jeg havde åbenbart indsamlet tilpas mange af de såkaldte War Assets (ca. 8.000) og taget nogle heldige beslutninger undervejs. For ved at lade Shepard gå i en slags symbiose med The Catalyst/The Crusible, så blev alle reddet. Jeg kom til at tænke på slutningen i The Matrix 3 - bare meget bedre.

    Man har efterfølgende muligheden for at gå tilbage og loade finalen ind igen og afprøve forskellige slutninger. Og jeg kan godt forstå, hvis nogen synes, spillet ender ringe. For den anden slutning jeg afprøvede var virklig skod. 

    Inden jeg lukker spillet endegyldigt ned, skal jeg lige afprøve de andre muligheder.

    Og så kan jeg endelig lægge PS4'ren på hylden og gå ud og købe mig en PS5. Der er nogen titler der, som jeg glæder mig sindssygt meget til at lege med.

    PS: det kunne godt nok være lækkert, hvis der engang blev lavet en kvalitets tv-serie af Mass Effect.

    screenrant.com/mass-effect-3-original-ending-me3-bad/

    Thankfully the Mass Effect Legendary Edition will not feature the original ending of Mass Effect 3. While there are still many details about the game which have been patched, updated, and improved, it seems the Extended Cut DLC is one change that is staying permanently.

    Elwood21-07-23 16:49

  • ★★★★0

    Jeg har aldrig fået spillet 3'eren, men der var så meget ballade over slutningen, at BioWare udgav en opdatering til den. Så der er en ret stor chance for at du ikke har oplevet den originale slutning.

    Det har jeg helt sikkert ikke. For jeg spillede Legendary Edition (Mass Effect 1-3 remastered), som kun indeholder den senere udgivne extended finale.

    S. Rico21-07-23 21:49

  • ★★★★0

    Når du snakker slutningen er det så den med “drengen” eller DLC delen.

    Finalen består af følgende dele:

    1) Konfrontation med The Illusive Man

    2) Konfrontation med en alien AI, der har form som en dreng

    3) En video sekvens (cutscene), der viser hvordan det hele ender

    4) En post- credit scene efter rulleteksterne med (endnu) en dreng, der engang i fremtiden får fortalt hele historien.

     

    Når jeg snakker "slutningen" så mener jeg punkt 3) - altså afslutningen på selve historie-delen af trilogien. 

    Jeg fik en temmelig lang og ret fed video, der viste at hele universet bliver reddet, og hvordan det gik alle vores hovedpersoner. I denne variant er Shepard blevet en hybrid mellem organisk liv og syntetisk liv. Men alle de andre (undtagen én som jeg var lidt ligeglad med) overlever på normal vis.  

    I den anden variant, som jeg testede bagefter, bestod videoen blot af en holografisk person, som fortæller fremtidige generationer, at det ikke lykkedes at overvinde fjenden, og at man håber at det kommer til at gå bedre for den fremtidige generation. Bum! - og så var spillet færdig. En temmelig nederen slutning. Det er den slutning man får, hvis man nægter at tage en beslutning, eller hvis man skyder den der AI dreng.

    Jeg mangler at teste "Destroy" og "Control" varianterne. Jeg forestiller mig, at de ikke bliver helt så gode som den første jeg fik. Men sandsynligvis en del bedre end skodslutningen, hvor alle dør.   

     

    Det er lidt sjovt, at jeg undervejs gennem alle spillede har forbandet det "elendige" gameplay langt væk. Men alligevel så sidder hele historien og det gennemførte komplicerede univers fast i min bevidsthed mange dage efter at jeg har slukket maskinen.

    S. Rico21-07-23 22:09

  • ★★★★★0

    Ah Yep som nævnt andet sted det var edited ending, måden det oprindelig sluttede var knap så fedt.

    also PSA få spillet viewfinder, hvis du er til små puzzles game, debut titel og Damm det er noget af en debut.

    Elwood22-07-23 09:08

  • ★★★★0

    Yay!

    Jeg genoptog for noget tid siden Elden Ring, som jeg aldrig fik spillet færdig sidste år. Jeg droppede det dengang, dels fordi der kom et eller andet nyt ud, som jeg virkeligt gerne ville spille, dels fordi jeg var kørt fast hos Malenia, den famøse boss, som mange mener er den sværeste i alle soulsborne-spillene.

    Denne gang spiller jeg en magic build, fordi jeg havde ret meget sjov med at spille troldmand, da spillede gennem Demon's Souls tidligere på året.

    Jeg har ellers altid spillet mere melee-orienterede figurer, måske blandet med lidt spell casting.

    Denne gang gik jeg så all in på magi, og det passer virkeligt, hvad folk har sagt - magi er souls-spillenes easy-mode. Der er selvfølgelig et par enkelte bosser og nogle random creatures, der er sværere at håndtere, fordi de er meget in your face hele tiden, og man derfor bliver forhindret i at bruge sin trolddom. Men som helhed er det meget, meget nemmere at løbe gennem spillet, hvis man power-fokuserer på magi i stedet for skjold og sværd. 

    Sidste gang nåede jeg at kæmpe måske 200 gange mod Malenia, inden jeg kastede håndklædet i ringen.

    Hun er stadigvæk ikke nem, og man skal bruge lidt tid på at lære hendes angreb, så man kan undgå dem i tide. Men denne gang brugte jeg mellem 15-20 forsøg, før jeg endeligt slog hende.

    Fik også nappet den næste boss på to forsøg, selvom han går for at være ret svær. Nu mangler der vist kun en enkelt eller to bosser mere, og så er spillet endeligt færdigt.

    Jeg regner med at snyde med save-tricket og reloade, så jeg nemt kan få alle trofæerne for de tre forskellige slutninger. Modsat alle andre soulsborne-spil, så orker jeg ikke at spille det hele igennem igen for at få mit platinum. Det er simpelthen for stort.

    Alt i alt så synes jeg ikke, at open world og soulsborne fungerer super godt sammen. Jeg er mere fan er den komprimerede og gennemarbejdede oplevelse, man får i fx Bloodborne og Dark Souls 3. 

    thomsen22-07-23 11:13

  • ★★★★★0

    Skal du så tjekke lies of P ud, kan se der er en demo.

    Elwood22-07-23 12:03

  • ★★★★★0

    Gik i gang med Elder Scrolls Online i går. Mangler et godt RPG, og denne generation har ikke budt på mange i det hele taget. Så håbede på en nogenlunde oplevelse, men de der MMORPG’er er altså bare ikke mig. Synes i hvert fald de første par timer var småkedelige, og tænker ikke det bliver meget bedre derfra.

    David Lund22-07-23 14:37

  • ★★★★★1

    Gik i gang med Elder Scrolls Online i går. Mangler et godt RPG, og denne generation har ikke budt på mange i det hele taget. Så håbede på en nogenlunde oplevelse, men de der MMORPG’er er altså bare ikke mig. Synes i hvert fald de første par timer var småkedelige, og tænker ikke det bliver meget bedre derfra.

    Baldurs gate 3 er lige om hjørnet :)

    så blir det ikke meget mere RPG

    Elwood22-07-23 16:35

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen