Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★3

    Haha, skal Westworld blive vores nye Phantom Menace her på forummet? ;P 

    Nej, det er ikke shit. Det er smukt lavet, visuelt flot og stemningsfuld musik. Imponerende produktion. Og komplet tomt. Det er lige så spændende og rørende som at se en computer spille skak imod sig selv. ;D 

    Lars!15-03-17 17:47

  • ★★★★1

    Det vil tage Lucas en intergalaktisk rejse, for at nå Westworld i kvalitet. 

    Babo15-03-17 17:56

  • ★★★★★0

    Jeg er ellers glad for Jonathan Nolan. 

    Lars!15-03-17 18:11

  • ★★★★0

    Jeg er ellers glad for Jonathan Nolan. 

    Fag

    :)

    Babo15-03-17 18:52

  • ★★★★2

    Westworlds setup og hele det etiske aspekt ved at se verden fra robotternes synspunkt, ligeså snart den kunstige intelligens rammer en egentlig bevidsthed, eksistentialisme, er overmåde smukt behandlet. 

    På 10 afsnit går man fra at betragte Sweetwater som et vidunderligt sted at udleve sine voldelige drengerøvsdrømme til at håbe på robotternes bevidsthed sætter ind, som de prominente gæster belæres af robotter i kunsten at pløkke dem ned.

    Westworld er en detaljeret gennemgang af præmisserne for Blade Runners replikanter og hvorledes minder udgør centrum for deres eksistens.

    Fjernede man med få penselstrøg det underholdende aspekt, som skal bringe masserne til at se serien, ligner ambitionsniveauet for at behandle kunstig intelligens noget, som Stanley Kubrick kunne udtænke. Og så er det tilmed inkorporeret teknologisk på en meget forståelig måde, med gennemtænkt GUI og opdatering med en softwarepakke Reveries, som kickstarter robotternes bevidsthed præcis som den sorte monolit kickstartede evolutionen fra abe til menneske i 2001 A Space Odyssey.

    Tilmed får man Anthony Hopkins i hans mest interessante og bedst spillede rolle i mere end to årtier og et soundtrack, som er fucking godt.

    Shiiiiiiiiet :)

    Bruce15-03-17 20:20

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke hørt dig rose noget så meget siden man opfandt Springsteen og Deadwood :D

    davenport15-03-17 20:25

  • ★★★★0

    Den efterlod mig i dyb eftertænksomhed og den balancerer fornemt det underholdende og mere tænkende. Og jah, Hopkins er intet mindre end fantastisk. 

    Babo15-03-17 20:33

  • ★★★0

    Jeg kan slet heller ikke forstå, at man kan bruge et ord som "tomt" om WestWorld - en serie, der for mig er netop det modsatte af det. Fyldt med en masse at tænke over.

    For mig satte den selvfølgelig tankerne i gang om A.I. og hvornår noget egentlig har en bevidsthed og hvornår noget egentlig er i live.

    Men det satte endnu mere mine tanker i gang om fri vilje og skæbne. Det eksemplificeres selvfølgelig i forhold til Hosts/androider/robotter, men præmissen passer lige så godt på mennesker. Hvad helvede er fri vilje egentlig, når vi nu nudges til at tage alle de "rigtige" beslutninger.

    HonoDelLoce15-03-17 20:34

  • ★★★★1

    Jeg har ikke hørt dig rose noget så meget siden man opfandt Springsteen og Deadwood :D

    Nej jeg er ret imponeret over "størrelsen" af det emne man har givet sig i kast med. :)

    Enig Babo og enig Honodelloce. Den frie vilje er også rigtig godt "med". 

    Og så var der en fed subtil humor langt ind undervejs.

    "What door?" :-D

    Bruce15-03-17 20:39

  • ★★★★★0

    Fag

    :)

    Indeed, jeg ta'r den nolanalt! 

    Lars!15-03-17 22:06

  • ★★★★★0

    Og så var der en fed subtil humor langt ind undervejs.

    "What door?" :-D

    Subtil? Den var da "in your face". Men bestemt et dramatisk højdepunkt (kom til det i dag). 

    Lars!15-03-17 22:09

  • ★★★★0

    Subtil? Den var da "in your face". Men bestemt et dramatisk højdepunkt (kom til det i dag). 

    Ikke hvad jeg kan konstatere, da rigtig mange har misset den.

    Bruce16-03-17 17:30

  • ★★★★0

    Snowden - 5/10

    Denne film havde svære odds imod sig, hvis man har set dokumentarfilmen 'Citizenfour', om whistlebloweren Edward Snowden. Det kommer ikke som den store overraskelse, at Oliver Stone instruerer her, men det er en utrolig konventionel og uspændende film, der aldrig helt for alvor letter. I sin helhed er filmen for ufokuseret og ender med at trække ud. Levitt gør en god figur, men romancedelen tog alt for meget fokus. En håndfuld fine momenter hist og her, men overall en skuffelse og hurtigt glemt film. 

    Babo16-03-17 23:42

  • ★★1

    Snowden - 5/10

    Denne film havde svære odds imod sig, hvis man har set dokumentarfilmen 'Citizenfour', om whistlebloweren Edward Snowden. Det kommer ikke som den store overraskelse, at Oliver Stone instruerer her, men det er en utrolig konventionel og uspændende film, der aldrig helt for alvor letter. I sin helhed er filmen for ufokuseret og ender med at trække ud. Levitt gør en god figur, men romancedelen tog alt for meget fokus. En håndfuld fine momenter hist og her, men overall en skuffelse og hurtigt glemt film. 

    Hvad for en film?

    BN16-03-17 23:44

  • 0

    Jeg er også meget uenig i Westworld kritikken. For mig står den som en af de stærkeste HBO produktioner. Jeg glæder mig også meget til, at gense den på blu-ray.

    Bony17-03-17 07:59

  • ★★★★0

    Hvad for en film?

    ??

    Babo17-03-17 08:04

  • ★★★★★0

    ??

    Det er en vits. Han har allerede "glemt" den. 

    Lars!17-03-17 08:46

  • ★★★★0

    Det er en vits. Han har allerede "glemt" den. 

    Er ikke helt vågen :)

    Babo17-03-17 08:56

  • ★★★★★★0

    Er ikke helt vågen :)

    Sker.....det.....tit;-P

    T. Nielsen17-03-17 09:11

  • ★★1

    Det er en vits. Han har allerede "glemt" den. 

    Tak, Riqon. ;-)

    BN17-03-17 09:45

  • ★★★★0

    Hvem skulle have troet. Riqon forstod BN. Er jeg vågen? Eller drømmer jeg? :)

    Babo17-03-17 09:50

  • ★★★★0

    Sker.....det.....tit;-P

    Ved ikke. Jeg kan være vågen og sove på samme tid. 

    Babo17-03-17 09:52

  • ★★★★★1

    Hvem skulle have troet. Riqon forstod BN. Er jeg vågen? Eller drømmer jeg? :)

    Det er netop der det plejer at gå galt ;) 

    Lars!17-03-17 09:59

  • ★★1

    Hvem skulle have troet. Riqon forstod BN. Er jeg vågen? Eller drømmer jeg? :)

    Skal jeg tænde for opvågnings-musikken? www.youtube.com/watch

    Eller vil du have "the kick"?

    BN17-03-17 10:20

  • ★★★★0

    Skal jeg tænde for opvågnings-musikken? www.youtube.com/watch

    Eller vil du have "the kick"?

    Jeg vil drømme 'bigger' og forestille mig, at vi sidder på en cafe i Paris og vi bliver serviceret af Jar Jar Binks :)

    Babo17-03-17 10:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen