Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Han kører totalt i tomgang. Første afsnit bør dog nok chokere lidt - især hvis du slet ikke ved, hvad du har i vente.

    Ved intet andet end hvad sæson 6 "afslører".

    T. Nielsen 7-03-17 22:08

  • ★★★★0

    Train to Busan (BD) - 7/10

    Filmens handling udspiller sig hovedsaglig på et tog, inficeret med zombier. Det er sådan set det mest forfriskende ved denne film, som ellers lever lidt på en velkendt skabelon. Man har oveni forsøgt med at etablere et følelsesmæssigt fokuspunkt mellem far/datter, som indimellem kammer over i det rørstrømske. Det sagt, så er der fuld fart over feltet i denne sydkoreanske zombiefilm, masser af nedslagtninger og spændende sekvenser, som genren forlanger. Toget er med til at skabe en indelukket og klaustrofobisk fornemmelse, selvom det virker lige belejligt nok, at et baseballhold er ombord :) Men altså, holder man af genren (jeg gør), så bydes der på storartet underholdning, også selvom filmen klinger lidt hult, hvis man sammenligner med 28 Days Later eller Night of the Living Dead, der havde mere at byde på af samfundskritiske undertone.     

    Babo 8-03-17 12:56

  • ★★★★★★0

    Hvilken er så din favorit i genren, hvis du har en (og hvad med en zombiefilm top 10 tak.....du er skide god til toplister, så sæt i gang:)

    T. Nielsen 8-03-17 13:17

  • ★★★★0

    Hvilken er så din favorit i genren, hvis du har en (og hvad med en zombiefilm top 10 tak.....du er skide god til toplister, så sæt i gang:)

    Du forveksler mig med Skeloboy (eller hvad han nu kalder sig for tiden) :)

    Jeg kan nemt lave en top-5:

    1. 28 Days Later
    2. Night of The Living Dead
    3. Shaun of The Dead
    4. Planet Terror
    5. Dawn of The Dead (2004)

    Babo 8-03-17 14:53

  • ★★★★★★0

    Du forveksler mig med Skeloboy (eller hvad han nu kalder sig for tiden) :)

    Jeg kan nemt lave en top-5:

    1. 28 Days Later
    2. Night of The Living Dead
    3. Shaun of The Dead
    4. Planet Terror
    5. Dawn of The Dead (2004)

    Ha ha nej, jeg fedter bare lidt for at få dig på banen;-)

    T. Nielsen 8-03-17 16:20

  • 0

    Bony er Farmakonom, så han snupper vel blot en af de små blå og så stiger den igen;-P

    Valget er vigtigt! ;-)

    Bony 9-03-17 07:50

  • ★★★★0

    Krisha (2015) - 8/10

    Det amerikanske independent selskab A24 har stået bag nogle ret eksperimenterende og gode film de senere år. 'Under The Skin', 'The Witch', 'A Most Violent Year' og den mest kendte, 'Moonlight'. Og 'Krisha' er endnu en i rækken. På overfladen meget simpel fortælling om en kvinde i 60'erne, der vender tilbage til sin familie på en thanksgiving. Derfra udspiller handlingen sig udelukkende i hjemmets fire vægge. Krisha er en film, der undersøger familierelationer, men gør det på en smart og innovativ visuel facon. Alle medvirkende er relateret til instruktøren, selvom nogle af rollerne er byttet, så det er en meget personlig film for ham om familieproblemer og intriger. Det er dog ikke et typisk drama, men har elementer af horror. Åbningsscenen er som taget ud af horrorgenren. Det er ikke tilfældigt og instruktørens næste film er forøvrigt en horrorfilm, der går under titlen 'It Comes at Night' med solidt cast og flere penge at gøre godt med. Men altså, 'Krisha'.....en rigtig god film(debut), som lover godt for instruktør Trey Edward Shults. Den bruger ukonventionelle virkemidler til at formidle en simpel, men god historie. Krisha, spillet af Krisha Fairchild, leverer en enestående præstation.    

    Babo 9-03-17 12:06

  • ★★★★★0

    Den har jeg også længe gerne ville se(og jeg får muligvis set den i weekenden). Jeg tror at den falder i min smag.

    Kruse 9-03-17 14:55

  • ★★★★0

    Den har jeg også længe gerne ville se(og jeg får muligvis set den i weekenden). Jeg tror at den falder i min smag.

    Det burde den. Den er svær at ryste af sig og jeg har nu ret høje forventninger til 'It Comes at Night', som ser fantastisk ud. Den bedste trailer jeg længe har set. 

    Babo 9-03-17 15:00

  • ★★★★★★2

    Rocco & Butt-man i Prag:

    Vi følger entertaineren Rocco og hans sidekick Butt-man, der denne gang er taget på en oplevelsestur til den Tjekkiske hovedstad. I første omgang møder vi parret i en limousine, hvor de møder to søde piger, der hjælper dem med at finde rundt, og på den måde tjener en dagsløn. Turen ender på en ret eksklusiv natclub, hvor der er rigtig mange gæster, der deler vores heltes interesser. Det hele kulminerer i en fest, hvor alle er inviteret, og hvor alle fører deres interesser ud i livet. Det håndholdte kamera har en stor indflydelse på bedømmelsen, da man kommer meget tæt på, og føler med hovedpersonerne.

    5/6

    davenport 9-03-17 20:20

  • ★★★0

    Rocco & Butt-man i Prag:

    Vi følger entertaineren Rocco og hans sidekick Butt-man, der denne gang er taget på en oplevelsestur til den Tjekkiske hovedstad. I første omgang møder vi parret i en limousine, hvor de møder to søde piger, der hjælper dem med at finde rundt, og på den måde tjener en dagsløn. Turen ender på en ret eksklusiv natclub, hvor der er rigtig mange gæster, der deler vores heltes interesser. Det hele kulminerer i en fest, hvor alle er inviteret, og hvor alle fører deres interesser ud i livet. Det håndholdte kamera har en stor indflydelse på bedømmelsen, da man kommer meget tæt på, og føler med hovedpersonerne.

    5/6

    Er rimelig enig i karakteren, bedste scene er hvor han er lidt hård ved 2 piger på en kommode.

    Elsker du skriver natclub med c :-D

    MadMartigan 9-03-17 20:48

  • ★★★★★★0

    Det er den eneste måde at skrive det på. Tak ;)

    davenport 9-03-17 20:52

  • ★★★★0

    The Wages of Fear (1953) - 7/10

    Det er ofte en god ting, når en film bygger langsomt op, men ikke altid og indimellem kan det være ligeså rart at blive kastet ind i handlingen uden lang indledning. Efter en sløv start, som momentvis småkedede mig, kom der for alvor gang i den efter godt en time. Herfra blev filmen så rigtig spændende, underholdende og sine steder morsom. Den gode slutning var tæt på en hive en ekstra karakter hjem, men den første time var ikke helt uden problemer. Men overall en god og vigtig klassiker indenfor suspense med nogle ret eminente sekvenser. 

    Babo11-03-17 23:39

  • ★★★★★★0

    Flaskepost fra P (2016)

     

    Jeg fandt egentlig første film, ”Kvinden i buret” var en udmærkede og spændende krimi. Til gengæld fandt jeg efterfølgeren ” Fasandræberne” ret dårlig. Derfor var det også en positiv overraskelse at overvære denne tredje omgang, med den bistre politimand Carl Mørck og hans makker Assad og deres forsøg på at knuse diverse mystiske mordgåder og ældre henlagte sager.

    Som film er den stilistisk ganske fint iscenesat, med en god visuel side og en historie der, selv om den ikke byder på meget mystik eller fængende forviklinger, så byder på regulær og håndfast spænding i flere scener. Jeg har egentlig heller intet imod Kaas og Fares i de bærende roller. Der er en god kemi mellem dem, som gør at man lettere bærer over med at karaktererne så desværre forekommer en ret overfladisk. Men ellers en solid krimifilm.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen12-03-17 14:50

  • ★★★★★★0

    Knock Knock

    Mand, den film er dum. Lidt den samme historie som Hard Candy, bare.. dum. Eli Roth kan lave nogle ret habile film, men dette er helt sikkert ikke en af dem.

    Zero Cool14-03-17 10:22

  • ★★★★★★0

    Blev færdig med Santa Clarita Diet i går. Hvis man er til let underholdning kombineret med zombier, så vil jeg klart anbefalet den. Der er flere rigtig sjove - og af og til bizarre - scener i den.

    Den revolutionerer ikke skuespil eller noget, men det er en finurlig verden og en hyggelig måde at bruge tiden på.

    7/10

    Guldager14-03-17 12:40

  • ★★★★★0

    Jeg så lige "The Hunger Games: Catching Fire" (nr. 2 i franchisen) med konen i går. Vi så den første for et par dage siden, som jeg også havde set før. Det var dog første gang, jeg så andet kapitel, og den stod noget stærkere end den første, må jeg sige. Den var bedre skrevet og lidt mere uforudsigelig. Det lykkedes mig også noget bedre faktisk at føle med karaktererne i denne omgang, ikke mindst Jennifer Lawrence's karakter. 

    The Hunger Games 3/6
    The Hunger Games: Catching Fire 4/6

    Lars!14-03-17 13:12

  • 0

    Knock Knock

    Mand, den film er dum. Lidt den samme historie som Hard Candy, bare.. dum. Eli Roth kan lave nogle ret habile film, men dette er helt sikkert ikke en af dem.

    Jeg kan ikke komme i tanke om en eneste film af Eli Roth som er god. Men ja, Keanu Reeves er ikke särlig klog i den film og tager nogle helt åndsvage beslutninger. Og kvindernes motivation forstår jeg heller ikke, men de skal vel bare forestille at väre psykisk syge.

    Whispering Horse14-03-17 21:52

  • ★★★★★★0

    Jeg kan godt lide Green Inferno og Cabin Fever.

    Og ja, Reeves er virkelig dum. "jeg bliver døøv".. eller du kunne ryste på hovedet, så høretelefonerne ryger af.

    Zero Cool14-03-17 22:06

  • ★★★★1

    Westworld

    Shiiiiiiet. Set to gange og glæder mig voldsomt til at eje den med et ordentligt lydspor. Bortset fra lige de to laboratorieteknikere og promiskuøs omgang med muligheder der, så er jeg stor fan :)

    9/10

    Wolf Hall

    Shiiiiiiiet.

    9/10

    Bruce14-03-17 23:24

  • ★★★★0

    Shiiiiiiiiet, jeg er enig mht Westworld. Et gensyn står også for døren. Jeg kunne seriøst lytte til Hopkins gode dialog nonstop. Fås det mon på lydbånd? :)

    Babo14-03-17 23:31

  • ★★★★0

    Shiiiiiiiiet, jeg er enig mht Westworld. Et gensyn står også for døren. Jeg kunne seriøst lytte til Hopkins gode dialog nonstop. Fås det mon på lydbånd? :)

    Så sender du en kopi :)

    Bruce15-03-17 15:01

  • ★★★★0

    Så sender du en kopi :)

    Alle bestillinger leveres fragt frit i hele landet :)

    Babo15-03-17 15:29

  • ★★★1

    Westworld is shit indeed. 

    Essal15-03-17 16:17

  • ★★★★0

    Way off over mål. 

    Babo15-03-17 17:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen