Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Fedt! Det vil jeg glæde mig til! Og helt enig - anden sæson var jeg også fuldstændig opslugt og imponeret af!

    David Lund17-04-17 21:51

  • ★★★★0

    The Wailing.

    Instruktør Hong-jin Na (Chaser, The Yellow Sea), har endnu engang komponeret en thriller seværdighed, som er fyldt til randen med symbolik. Less is more er der ikke just tale om, men det fungerer og man skal holde tungen lige i munden og måske læse lidt op på slutningen efterfølgende for at få det fulde udbytte. Men det kan anbefales!

    7.5/10

    Bruce18-04-17 10:56

  • ★★★★0

    Personal Shopper - 8/10

    Den alsidige Olivier Assayas er tilbage med ny film og denne er en sofistikeret spøgelsesfortælling, der langsomt får lov til at folde sig ud og sætte sig. En kvindes spirituel rejse ind i sig selv, sin ensomhed og savn. Det er Assayas' særegne genreblanding, der balancer mellem drama og thriller med et overnaturligt strejf, der bærer filmen. Betagende særpræget film, som ikke kommer med lette svar, hvis i det hele taget. Kristen Stewart leverer sin hidtil bedste og mest komplette præstation. 

    Babo18-04-17 11:19

  • ★★★★0

    The Wailing.

    Instruktør Hong-jin Na (Chaser, The Yellow Sea), har endnu engang komponeret en thriller seværdighed, som er fyldt til randen med symbolik. Less is more er der ikke just tale om, men det fungerer og man skal holde tungen lige i munden og måske læse lidt op på slutningen efterfølgende for at få det fulde udbytte. Men det kan anbefales!

    7.5/10

    Var helt vild med den. Et gensyn står for døren. 

    Babo18-04-17 11:20

  • ★★★★0
    Personal Shopper - 8/10

    Jeg glæder mig VILDT til at se den og har på fornemmelsen, at springer i luften over den. Jeg er en sucker for Assayas og har lige genset Clouds of Sils Maria og denne gang gennemset ekstramaterialet. Fede interviews med Binoche og Stewart. Kristen er helt oppe at køre over rollen og det er ret fedt at se, hvor meget hun brænder for det.

    Wailing skal jeg også have genset. Den kan godt være endnu bedre anden gang.

    Bruce18-04-17 11:29

  • ★★★★0

    Jeg glæder mig VILDT til at se den og har på fornemmelsen, at springer i luften over den. Jeg er en sucker for Assayas og har lige genset Clouds of Sils Maria og denne gang gennemset ekstramaterialet. Fede interviews med Binoche og Stewart. Kristen er helt oppe at køre over rollen og det er ret fedt at se, hvor meget hun brænder for det.

    Wailing skal jeg også have genset. Den kan godt være endnu bedre anden gang.

    Jeg har lige lånt Sommertid på biblioteket. Han kan afgjort noget. Og Stewart er virkelig god i Personal Shopper. Men en lidt anden type film, så pas på med forventningerne. Den har 1-2 suspense scener, der er noget af det bedste jeg længe har set. 

    Babo18-04-17 11:34

  • ★★★★0

    Summer Hours var i min top-10 sidst. Dens tema rammer bare dybt i mig hvergang. Clouds Of ... er noget af det bedst konstruerede metafilm jeg har set. Man mangler blot fuldbyrdet samleje mellem Binoche og Stewart og den havde fået 11/10 :)

    Jeg håber Personal Shopper hurtigst muligt kommer på blu-ray, gerne Criterion.

    Bruce18-04-17 11:39

  • ★★★★0

    Glæd dig til at se Stewart nøgen :) 

    Kunne læse mig frem til, at Personal Shopper blev buhet ved Cannes ? 

    Babo18-04-17 11:57

  • ★★★★0

    Glæd dig til at se Stewart nøgen :) 

    Kunne læse mig frem til, at Personal Shopper blev buhet ved Cannes ? 

    Cannes er mærkelig. Den blev vist to gange. Først en slags "initiel" visning, hvor man buede. Ved den officielle visning fik den 4½ minuts stående ovation :)

    Bruce18-04-17 12:03

  • ★★★★0

    www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/cannes-2016-kristen-stewart-booed-film-personal-shopper-gets-4-minute-standing-ovation-at-premiere-a7035206.html

    Bruce18-04-17 12:03

  • ★★★★0

    Glæd dig til at se Stewart nøgen :) 

    Fedt :D

    I interviews på Clouds of Sils Maria lod Assayas det være op til Binoche og Stewart i øjeblikket at bade som de havde lyst til i søen. Binoche smed alle kludene, men Stewart turde ikke :) Dejligt at høre, at hun nu tænker på sine fans!

    Bruce18-04-17 12:08

  • ★★★★0

    Fedt :D

    I interviews på Clouds of Sils Maria lod Assayas det være op til Binoche og Stewart i øjeblikket at bade som de havde lyst til i søen. Binoche smed alle kludene, men Stewart turde ikke :) Dejligt at høre, at hun nu tænker på sine fans!

    Hun er med på det værste her :)

    Babo18-04-17 12:50

  • ★★★★0

    Hun er med på det værste her :)

    Consider me intrigued :)

    Bruce18-04-17 12:50

  • ★★★★0

    Consider me intrigued :)

    Jeg var sgu også lidt overrasket og tænkte om jeg skulle trykke på pause i det rette øjeblik, men chancen for at blive taget med bukserne ned, var desværre for stor :) 

    Babo18-04-17 12:56

  • ★★★★0

    BD gensyn med Hell or High Water. Det bliver sgu ikke bedre og må stadig respondere med 10-tallet. Den ligger højt på min all-time liste. 

    Babo18-04-17 12:59

  • ★★0

    Jeg var sgu også lidt overrasket og tænkte om jeg skulle trykke på pause i det rette øjeblik, men chancen for at blive taget med bukserne ned, var desværre for stor :) 

    Men ellers var det altså din plan at sidde med bukserne nede og vente på det øjeblik i filmen?

    :-D

    BN18-04-17 20:33

  • ★★★★0

    Green Room
    Fra instruktøren af Blue Ruin denne lille perle, som dæleme var hårde sager, men underholdende. Gandalf som nazikoncertpromotor, et punkband, og en rimelig spoleret aften.

    8/10

    www.blu-ray.com/Green-Room/558595/

    Bruce19-04-17 09:49

  • ★★★★★★1

    Gandalf er ham den gamle med hår. Der er tale om den gamle uden hår, Picard, eller Professor X, om du vil.

    Zero Cool19-04-17 10:09

  • ★★★★0

    Jeg kunne bedre lide Blue Ruin, men Green Room var ganske solid. Pånær når nogle karakterer fik hjerneblødninger pludseligt og handlede tåbeligt, sådan husker jeg det ihvertfald. 

    Babo19-04-17 10:09

  • ★★★★0

    Man kan også se anderledes på det:

    m.youtube.com/watch

    Babo19-04-17 10:36

  • ★★★★0

    Gandalf er ham den gamle med hår. Der er tale om den gamle uden hår, Picard, eller Professor X, om du vil.

    Ahhh ja sgu da, my bad :D

    Bruce19-04-17 10:38

  • ★★★★0

    Jeg kunne bedre lide Blue Ruin, men Green Room var ganske solid. Pånær når nogle karakterer fik hjerneblødninger pludseligt og handlede tåbeligt, sådan husker jeg det ihvertfald. 

    Ja der var lige det med "kælderen" til sidst, som gik lige vel langsomt :) Men overall gik man da i kødet på castet ret så "modsat" man havde formodet.

    Bruce19-04-17 10:39

  • ★★★★★0

    Jeg var vild med "Green Room". Også mere end "Blue Ruin", som dog også er fremragende.

    Kruse19-04-17 10:42

  • ★★★★0

    Ja der var lige det med "kælderen" til sidst, som gik lige vel langsomt :) Men overall gik man da i kødet på castet ret så "modsat" man havde formodet.

    Jeg er ihverfald mere lettet over, at der er tale om et bevidst valg fra instruktøren, at lade karaktererne indimellem begå nogle brølere. Men jeg tænkte 'WTF' et par gange undervejs i Green Room.

    Babo19-04-17 10:44

  • ★★★★0

    Jeg var vild med "Green Room". Også mere end "Blue Ruin", som dog også er fremragende.

    Blue Ruin opnåede uventet følelsesmæssigt pondus, som Green Room ikke helt gjorde. Jeg var derfor mindre investeret i personerne, men den fungerer dog rigtig flot som suspense. 

    Babo19-04-17 10:48

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen