Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Kæft det er mange år siden jeg har set den. Husker overhovedet intet af hvad den handler om. Mindes kun Pinhead.

    T. Nielsen29-04-17 20:21

  • ★★★★★0

    Kæft det er mange år siden jeg har set den. Husker overhovedet intet af hvad den handler om. Mindes kun Pinhead.

    Umiddelbart husker jeg bedst et loftrum, en masse sex og en masse blod.

    David Lund29-04-17 20:25

  • ★★★★0

    Det var faktisk første syn herfra. Den tåler et kig, selvom jeg foretrækker The Void, som bl.a. henter inspiration her, en smule ihvertfald. Men et kig værd og har sgu nogle ret ulækre scener, så se den på tom mave :)

    Babo29-04-17 20:31

  • ★★★★★★0

    Jeg så også to andre film Clive Barker iscenesatte. Nightbreed som jeg vistnok fandt god og så Lord Of Illusions, som jeg husker som ret ringe. Men som sagt, mange år siden jeg så dem. Sandsynligvis da de kom frem. 

    Tror måske også jeg så et par af de utallige efterfølgere der kom til Hellraiser. 

    T. Nielsen29-04-17 20:42

  • ★★★★★0

    Nightbreed er knap så god med nutidens øjne, men dengang kunne jeg også godt li' den. Tror jeg har set 5 eller 6 Hellraiser film. De to første er fine, men resten brød jeg mig ikke om.

    David Lund29-04-17 21:09

  • ★★★★★★0

    Det kan godt være den ikke holder ret godt i dag. Tvivler så på jeg får genset den, hvis ellers muligheden skulle byde sig. Hellraiser kunne jeg måske godt ønske mig at gense.

    T. Nielsen29-04-17 21:44

  • ★★★★0

    Hellraiser holder stadigvæk max. - især når man tænker på, at den første er en lille, billig, engelsk produktion. Kortromanen The Hellbound Heart, som den bygger på, er også blandt Barkers bedste. 

    thomsen30-04-17 16:02

  • ★★★★0

    Pickpocket - 7/10

    Sædvanen tro, er det ikke de store armbevægelser, der præger instruktør Robert Bresson. Ingen kan skære ind til sagens kerne, som Bresson. Det er noget jeg værdsætter. Desværre bærer filmen også lidt præg af amatørisme, uden jeg nærmere kan forklare hvorfor og så mangler den lige et ekstra punch som A Man Escaped, men ellers et kig værd, om ikke andet for sit stramme formsprog. 

    Babo 3-05-17 20:08

  • ★★★★★★0

    Dannys Dommedag

    Ganske glimrende dansk take på en monsterfilm. Der er sparet en del på monstereffekterne, nok af budgetmæssige årsager, men det er egentlig en meget hæderlig film. Og så er lyden jo mixet af Yohans storebror. Jeg var godt underholdt.

    Den ligger på Netflix, og er kun 1.24 t. så det er lige til at klare.

    davenport 3-05-17 22:09

  • ★★★★0

    The Big Sleep - 5/10

    Jeg får nok hug for ikke være rendt over ende af denne klassiker/mesterværk, men jeg synes virkelig ikke den greb mig. Bevares, filmen har sine gode passager, men filmen er bare aldrig særlig spændende, på trods af et små-snørklet plot og 'rappe' replikker. Det er ikke min kop te, men kan naturligvis ikke benægte dens status. 

    Babo 4-05-17 00:46

  • ★★★★★0

    Ja, den oplevelse kan jeg ikke helt følge. Jeg synes det er en fremragende film, og var især vild med Humphrey Bogarts karakter og hans kemi med Lauren Bacall. Den både ligner og føles som en arketypisk film-noir, og hører bestemt til blandt klassikerne i den kategori.

    Kruse 4-05-17 09:02

  • ★★★★0

    Ja, jeg ved det er 'kriminelt', men det var nu min oplevelse af denne stivbenet krimi, som kedede mig med den ene samtale efter den anden. 

    Babo 4-05-17 09:11

  • ★★★★★★0

    Enig med Kruse :)

    Guldager 4-05-17 09:11

  • ★★★★0

    Sorcerer - 8/10

    Veldrejet spændingsfilm, der funderer sig på handleplan som psykologisk niveau. Der er rigtig meget talent til disposition her og instruktør Friedkin har styr på sagerne, hvis greb om suspense og stil fornægter sig ikke. Der bruges ikke tid på lange udredninger, men spænding opnås ved at fokusere på detaljer og situationen. Godt gået!

    Babo 4-05-17 09:56

  • ★★★★0

    Lidt gensyn fra weekenden, Sicario og The Revenant på BD. Border-ambush scenen i Sicario og bjørnescenen i The Revenant = pure cinema. Sådanne scener er værd at huske på. 

    Babo 4-05-17 15:20

  • ★★★★0

    Lidt gensyn fra weekenden, Sicario og The Revenant på BD. Border-ambush scenen i Sicario og bjørnescenen i The Revenant = pure cinema. Sådanne scener er værd at huske på. 

    Uhmmmm Sicario! Giv mig sådan en film bare én gang om året!!!

    Bruce 4-05-17 16:01

  • ★★★★0

    Uhmmmm Sicario! Giv mig sådan en film bare én gang om året!!!

    Der er en opfølger på vej :) Forfatter Taylor Sheridan er satme også skarp. 

    Babo 4-05-17 16:27

  • ★★★★0

    Der er en opfølger på vej :) Forfatter Taylor Sheridan er satme også skarp. 

    Det ser jeg frem til!

    Bruce 4-05-17 18:43

  • ★★★★0

    The Guns of Navarone - 6/10

    Flot skue og momentvis spændende storfilm, men ultimativt en lidt tør affære, der er længe om at komme i omdrejninger. For en simpel mission at være, så var der for mange afbræk i filmen og spændingen fes ud af ballonen. Skuespillerne udfylder rollerne, men mindeværdigt kan det vist ikke påstås at være. Man må alligevel beundre den store kulisse og nogle veldrejede scener, men der var for lidt af det gode. 

    Babo 4-05-17 22:58

  • ★★★★0

    The Guns of Navarone - 6/10

    Flot skue og momentvis spændende storfilm, men ultimativt en lidt tør affære, der er længe om at komme i omdrejninger. For en simpel mission at være, så var der for mange afbræk i filmen og spændingen fes ud af ballonen. Skuespillerne udfylder rollerne, men mindeværdigt kan det vist ikke påstås at være. Man må alligevel beundre den store kulisse og nogle veldrejede scener, men der var for lidt af det gode. 

    Det var omend ikke en favorit, så en kær WW2 film for mig engang.

    Jeg er meget ked af, at man har mistet alle gode kopier af filmen og kun har skodstrimler tilbage at arbejde med, både mht. billed og lyd. 

    Jeg kan huske, at jeg så den i 3 Falke Bio i "gamle dage" i en flot storskærmsversion og det giver altså bare liiiiige lidt ekstra til indlevelsen. Nu er den virkelig fatalt ringe og det ærgrer mig, at den ikke kan nydes optimalt :(

    Bruce 4-05-17 23:02

  • ★★★★0

    Det var en meget grumset BD-transfer jeg fik fingrene i. Når man næsten lige har kørt The Revenant igennem afspilleren, så var det sgu lidt op af bakke her :)

    Hvad synes du om den i dag?

    Babo 4-05-17 23:18

  • ★★★★0

    Det var en meget grumset BD-transfer jeg fik fingrene i. Når man næsten lige har kørt The Revenant igennem afspilleren, så var det sgu lidt op af bakke her :)

    Hvad synes du om den i dag?

    6/10 er nok også min vurdering.

    Jeg vil tro, at den rette indpakning og så kunne jeg give en 7'er, men den er lidt langsom i midtstykket og Peck har et par momenter, hvor han overspiller.

    Bruce 4-05-17 23:28

  • ★★★★0

    6/10 er nok også min vurdering.

    Jeg vil tro, at den rette indpakning og så kunne jeg give en 7'er, men den er lidt langsom i midtstykket og Peck har et par momenter, hvor han overspiller.

    Tror vi er enige her. Ja, den er virkelig træg i midtstykket og det kom ikke historien til gode. 

    Babo 4-05-17 23:31

  • ★★★★0

    Tror vi er enige her. Ja, den er virkelig træg i midtstykket og det kom ikke historien til gode. 

    Nej. Nå ... men så lad os krydse fingre for, at man finder en fabelagtig 70 mm kopi af Where Eagles Dare og den kommer til at stå knivskarp i en 4K version :)

    Bruce 4-05-17 23:37

  • ★★★★0

    Nej. Nå ... men så lad os krydse fingre for, at man finder en fabelagtig 70 mm kopi af Where Eagles Dare og den kommer til at stå knivskarp i en 4K version :)

    Du har helt sikkert fat i noget rigtigt :)

    Babo 5-05-17 00:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen