Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Sinatra var 73 år i 1988, så det ville rigtig nok måske være at strække den – selsom Harrison Ford jo stadig skal være Indy som 78-årig...

    chandler7523-12-19 17:36

  • ★★★★★1

    Jeg kan ikke helt huske om jeg har set den. Men umiddelbart så virker de to historier ret langt fra hinanden. I bogen bag Die Hard var hovedpersonen dog ret gammel (var det 60 de sagde?). Men nej, helt enig. Ol’ Blue Eyes i den rolle??? Ej tak du:D

    Ja, jeg mener også, at hovedkarakteren var i slut 50'erne eller start 60'erne. :)

    Hvis du bare ser traileren til "The Detective", så er det jo nærmest ren film noir, så hvordan de ville have fået en sequel ud af "Die Hard" bogen kræver vist en god omgang fantasi. 

    youtu.be/9odRuy4D-VA

    Hvis du skulle være interesseret i at se "The Detective" kan den fås på DVD hos Amazon. Filmen har tidligere været udgivet på BD af Twilight Time, men er nu udgået og derfor ret dyr at få fat på. :)

    NightHawk23-12-19 17:44

  • ★★★★★★0

    Sinatra var 73 år i 1988, så det ville rigtig nok måske være at strække den – selsom Harrison Ford jo stadig skal være Indy som 78-årig...

    Det er snart svært at tro på at det sker.

    T. Nielsen23-12-19 17:49

  • ★★★★★0

    Ja, den del med Frank Sinatra havde jeg heller ikke hørt om før. Så trods det, at de fleste af os kender filmene ret godt, er dette altså et meget godt eksempel på, at der stadig findes små overraskelser om produktionerne, som man alligevel ikke kendte til. 

    Den historie kendte jeg så tilgengæld godt, men har også altid været stor Frank Sinatra fanatiker eller hvad man kalder det :)

    Elwood23-12-19 20:18

  • ★★★★★1

    Hvis man er podcastlytter af Filmnørdens Hjørne og har hørt deres After Dark-afsnit om “Die Hard”, så kendte man godt til Frank Sinatra-anekdoten og også den bog og figur som “Die Hard” oprindeligt opstod fra. Det er et godt afsnit, hvis man vil dykke dybere ned :)

    Kruse23-12-19 20:43

  • ★★★★★★1

    Ja, jeg mener også, at hovedkarakteren var i slut 50'erne eller start 60'erne. :)

    Hvis du bare ser traileren til "The Detective", så er det jo nærmest ren film noir, så hvordan de ville have fået en sequel ud af "Die Hard" bogen kræver vist en god omgang fantasi. 

    youtu.be/9odRuy4D-VA

    Hvis du skulle være interesseret i at se "The Detective" kan den fås på DVD hos Amazon. Filmen har tidligere været udgivet på BD af Twilight Time, men er nu udgået og derfor ret dyr at få fat på. :)

    Bogen der skulle danne grundlaget for filmen tog også 10 år at blive skrevet og forfatteren valgte at omdanne den til en actionrig historie som jeg hørte det. Så du har helt ret, at det vist ville kræve god fantasi. 

    Takker for tips. Må lige tjekke min fars gamle dvd’er. Måske jeg er heldig den er imellem.

    T. Nielsen23-12-19 22:01

  • ★★★★★1

    Bogen der skulle danne grundlaget for filmen tog også 10 år at blive skrevet og forfatteren valgte at omdanne den til en actionrig historie som jeg hørte det. Så du har helt ret, at det vist ville kræve god fantasi. 

    Takker for tips. Må lige tjekke min fars gamle dvd’er. Måske jeg er heldig den er imellem.

    Det var så lidt. :)

    NightHawk24-12-19 13:10

  • ★★★★1

    Så lad mig omformulerer den. Det virker til at seriens skabere tænker at publikum er guldfisk og ikke individer, der i stand til at tænke en tanke eller to selv.

    Det gjorde det på ingen måde bedre ;) 

    Må jeg så ikke føle mig som en sølvfisk?

    Det kan du tro du må. Du må nemlig lige hvad du vil, det er min julegave til dig :) 

    Jeg er fuld ud bevidst om, at måden dokumentarene er lavet på er både poppet og en anelse for kæk i sin redigering og punchlines, men trods det er de bagvedliggende historier og konflikter alligevel både  spændende og fascinerende nok til,  at jeg kan se igennem fingre med den polerede og kulørte overflade.

    Lige præcis.

    Åkepool24-12-19 15:50

  • ★★★★★★0

    Det kan du tro du må. Du må nemlig lige hvad du vil, det er min julegave til dig :) 

    Tak:D Jeg kravler tilbage under panelet;)

    T. Nielsen24-12-19 16:26

  • ★★★1

    Det gjorde det på ingen måde bedre ;) 

    Uanset hvad, så føler jeg mig talt ned til på grund af seriens stil.

    Det må jeg måske ikke skrive? Må man kun skrive positive ting? ;)

    Hvis jeg føler at serien behandler sit publikum på en nedladende og popsmart måde, så skal jeg bare se gennem fingre med det? 

    I sidste ende ærgrer det mig, netop fordi at jeg finder omdrejningspunktet meget hyggeligt.

    Men vi kommer vist ikke videre med at diskutere det nærmere. Det vil jeg faktisk heller ikke.

    Jeg vil hellere nyde resten af en god juleaften.

    God jul til Moovy folket :) 

    Essal24-12-19 23:05

  • ★★★★★★0

    Uanset hvad, så føler jeg mig talt ned til på grund af seriens stil.

    Det må jeg måske ikke skrive? Må man kun skrive positive ting? ;)

    Hvis jeg føler at serien behandler sit publikum på en nedladende og popsmart måde, så skal jeg bare se gennem fingre med det? 

    I sidste ende ærgrer det mig, netop fordi at jeg finder omdrejningspunktet meget hyggeligt.

    Men vi kommer vist ikke videre med at diskutere det nærmere. Det vil jeg faktisk heller ikke.

    Jeg vil hellere nyde resten af en god juleaften.

    God jul til Moovy folket :) 

    Jeg kræver stadig en undskyldning for at blive kaldt en guldfisk fremfor en sølvfisk....God Jul Lasse....Sludder, Essal:D

    T. Nielsen24-12-19 23:14

  • ★★★★★★0

    Nope!

    What....så først dette nu. Nu er du krænkende! Man må føle sig som det man har lyst til og skal tiltales derefter;)

    T. Nielsen25-12-19 11:20

  • ★★★★1

    Det må jeg måske ikke skrive? Må man kun skrive positive ting? ;)

    Du må skrive lige hvad du vil. Du har ret til at synes hvad du vil og jeg bliver sgu ikke stødt af det du skriver, som det så lader til at du tror.

    Bare for at være sikker på ikke at virke tvær, havde jeg sørme sat en blinkesmiley efter det sidste jeg skrev. Det virkede så ikke ;)

    Men vi kommer vist ikke videre med at diskutere det nærmere.

    Jeg har altså ikke diskuteret, bare fyret et par kommentarer af i spas

     (stor ko-blinkesmiley).

    Jeg vil hellere nyde resten af en god juleaften.

    Det håber jeg du fik gjort.

    Og glædelig bagjul.

    Åkepool26-12-19 19:58

  • ★★★★★★2

    The Witcher. Første sæson.

    Spændende bekendskab, blandt troldmænd, hekse og andre forunderlige skabninger.

    Vores allesammen's Superman, Henry Cavill - spiller titelpersonen Geralt af Rivia, en monsterjæger som mod dusør udsletter alskens afskum og abnormiteter.

    Fra start virker det hele rodet og meget uigennemsigtigt - jeg fik en fornemmelse af at der var en løs fortælletråd bagved afsnit som fungerede på episodeplan. Men langsomt finder man ud af at det hele er bundet sammen af forskellige fortælletråde, med forskellig tid og steder som arbejder frem mod at mødes til slut.

    Det er dygtigt lavet, og har det formål at vi virkelig lærer hovekræfternes baggrund at kende - fra at være forbeholden i de første 2-3 afsnit blev jeg virkelig hooked på den gode måde.

    Det er flot, det er mystisk - det er sexet. Stemningen er den mørke middelalder og sværdfights og heksekunst går op i en højere enhed, sammen med konger og dronninger og kampen om magt og landområder.

    Historien er bygget på en bogserie af Andrzej Sapkowski. Personligt kan jeg godt ærgre mig over at anden sæson først er sat til engang i 2021 - jeg er allerede klar til mere.

    Stor anbefaling til en serie som holder et konstant højt niveau.

    9/10 - 5/6

    Wayne29-12-19 14:32

  • ★★★★★0

    Vores allesammen's Superman

    Eh Hrmmhrmm jeg protestere :)

    Min Superman vil nu altid være Christopher Reeve.

    Men lyder da spændende det er også en serie der har delt folk lidt kan jeg se, så glæder mig til selv at få den set.

    Elwood29-12-19 14:36

  • ★★★★★★0

    Jeg har også haft lidt svært ved at følge med i hvad der foregår i den, da jeg ikke synes at det er supertydeligt, at de forskellige personers fortællinger foregår på forskellige tidspunkter. Heldigvis har der været nok action og magi til, at jeg stadig har fulgt serien.

    Jeg har intet forhold til hverken bog- eller spilserien, selvom jeg ejer alle tre spil, men overall synes jeg at det har været forhøjeligt indtil videre og Cavill er nice i hovedrollen. Jeg mangler dog nogle afsnit endnu.

    Zero Cool29-12-19 14:38

  • ★★★★★★1

    Shiiit, nu bliver jeg sgu nød til at se den, Wayne. Sikken en fed anbefaling!

    T. Nielsen29-12-19 14:39

  • ★★★★★★0

    Eh Hrmmhrmm jeg protestere :)

    Min Superman vil nu altid være Christopher Reeve.

    Men lyder da spændende det er også en serie der har delt folk lidt kan jeg se, så glæder mig til selv at få den set.

    Så lad os sige, den nuværende :-) Cavil gør det godt - men Reeve var måske størst (og ingen af dem kan gøre for noget af det bras de har skullet spille op til).

    Nu ved jeg jo ikke hvordan du vil opleve det - men jeg glæder mig som sagt til næste omgang. Og Cavil er bedre her end som Manden af Stål ;-)

    Wayne29-12-19 14:59

  • ★★★★★★0

    Shiiit, nu bliver jeg sgu nød til at se den, Wayne. Sikken en fed anbefaling!

    Du kan roligt gå igang - og tag det roligt det hele giver mening til slut. Men selv inden det er der masser at hente.

    Wayne29-12-19 15:00

  • ★★★★★0

    Og Cavil er bedre her end som Manden af Stål ;-)

    Der skal heller ikke meget til, for mit vedkomende :)

    Elwood29-12-19 15:08

  • ★★★★★★0

    Der skal heller ikke meget til, for mit vedkomende :)

    Nej, der er ikke meget at hente - enig. Men denne er great fun - det lover jeg.

    Wayne29-12-19 15:12

  • ★★★★★★1

    ROCKETMAN

    Med to film (den anden er Bohemian Rapsody), som grundlæggende behandler samme emner ligger det lige for at sammenligne.

    Men Rocketman/Elton John ligner på ingen måde Bohemian Rapsody/Freddie Mercury

    Og heldigvis for det - for BR skrabede kun overfladen.

    Dermed ikke sagt at man får hele sandheden i Rocketman for selvfølgelig får vi serveret alt gennem et filter hvor hovedpersonen stadig er i live - og helt sikkert har haft et veto.

    Fælles for de to film, handler det om bøsser som kommer fra svære kår - og har et enorm drive og en masse de skal bevise - og så er begge film gennemsyret af herlig musik.

    Men her stopper lighederne også, for Rocketman er mere en musical hvor de enkelte numre indgår i fortællingen - mens Bohemian Rapsody er en let gennemgang af facts, garneret af hits i den rækkefølge de kom.

    Taron Egerton spiller i den grad op til rollen som Elton, som peaker da den ældre Elton omfavner sin egen barndom, og får fred med de svigt han havde fra forældre som ikke ænsede ham.

    Om man holder af filmen som helhed afhænger nok af om man kan acceptere at store dele virker som een lang og flot musikvideo. Jeg synes det fungerede. Og man bliver klart bedre oplyst om Elton end man var det om Freddie.

    8/10 - 5/6

    Wayne29-12-19 15:22

  • ★★★★★1

    Dermed ikke sagt at man får hele sandheden i Rocketman for selvfølgelig får vi serveret alt gennem et filter hvor hovedpersonen stadig er i live - og helt sikkert har haft et veto.

    I modsætningen til BR, hvor de resterende Queen member netop gik ind og havde meget kreativ kontrol med filmen, bandmedlemmers screentime blev kontrolleret nøje så de fik liget meget tid uanset om det var sådan i virkeligheden i den pågældende situation, et meget bevist valg fra medlemmerne, og hele filmen virker for mig som om bandet har haft lidt for meget bestemmelse gennem hele processen.

    Elton John havde fra start af sagt han ikke ville hænge over folkene bag Rocketman, og kontrollere ting ned til mindste detalje, han sendte som regel sin partner afsted for at se på filmen for netop af crew og cast ikke sku følge sig intimideret, det var også Elton John der kæmpede for at filmen ikke sku ha en PG-13 Rating som han sagde "mit liv har ikke været et PG-13 liv" eller noget i den stil.

    Filmen har aldrig for mig været en der sku behandle sandheder i Elton John's liv, den har ladet sig inspirere af key moments og så lavet sit eget spind på det, flere af scenerne fik mig til at tænke på Baz Luhrmans overdådelige scenografi, og musical numbers fra hans film.

    Rocketman er for mig en af nyer tids bedste musicals.

    Elwood29-12-19 15:35

  • ★★★★★★1

    I modsætningen til BR, hvor de resterende Queen member netop gik ind og havde meget kreativ kontrol med filmen, bandmedlemmers screentime blev kontrolleret nøje så de fik liget meget tid uanset om det var sådan i virkeligheden i den pågældende situation, et meget bevist valg fra medlemmerne, og hele filmen virker for mig som om bandet har haft lidt for meget bestemmelse gennem hele processen.

    Elton John havde fra start af sagt han ikke ville hænge over folkene bag Rocketman, og kontrollere ting ned til mindste detalje, han sendte som regel sin partner afsted for at se på filmen for netop af crew og cast ikke sku følge sig intimideret, det var også Elton John der kæmpede for at filmen ikke sku ha en PG-13 Rating som han sagde "mit liv har ikke været et PG-13 liv" eller noget i den stil.

    Filmen har aldrig for mig været en der sku behandle sandheder i Elton John's liv, den har ladet sig inspirere af key moments og så lavet sit eget spind på det, flere af scenerne fik mig til at tænke på Baz Luhrmans overdådelige scenografi, og musical numbers fra hans film.

    Rocketman er for mig en af nyer tids bedste musicals.

    Ja, det er tydeligt at BR styrer uden om stort set alt der kunne ligne en konflikt - og det gør den lidt kedelig.

    Som du kan se, på min rating så er jeg ikke uenig i forhold til musical/Rocketman.

    Wayne29-12-19 15:41

  • ★★★★★0

    I øvrigt intressant at se hvad Baz Luhrman får ud af den der Elvis Biopic han skal lave, må sige der er kommet en del fokus på de her music biopics igen lige pludselig.

    Elwood29-12-19 15:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen