Ja og to af dem var store:-P
Yessir ;-D
Ja og to af dem var store:-P
Yessir ;-D
Ladies and gentlemen, I'm proud to present the worlds 10 best film from 1964;-)
01. Seven Days in May
02. Goldfinger
03. The Fall of the Roman Empire
04. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
05. Zulu
06. Per un pugno di dollari
07. Viva Las Vegas
08. The Train
09. Fantômas
10. Winnetou - 2. Teil
Værste:
Buffalo Bill, l'eroe del far west
Winnetou serien - er den tysk? Tror jeg har set en del af den på en lidt skrattende vhs’er - er den værd at gense?
Winnetou serien - er den tysk? Tror jeg har set en del af den på en lidt skrattende vhs’er - er den værd at gense?
Ja tysk (hovedsagligt), med et internationalt cast dog. Så dem ofte på tysk tv som barn og de SKAL ses med tyske stemmer, da det til trods for synkroniseringen, er originalsproget så at sige. De findes også med engelsk tale, men den synkronisering er særdeles rædselsfuld:D
Hmm, et gensyn værdigt? Når du spørger så direkte, må jeg nok sige nej. Filmene er generelt ikke af den store kvalitet. Men jeg elsker dem bare og de bedste af den får høje ratings af mig. Har set dem mange gange. Nå ja og så elsker jeg det her af Martin Böttcher:
T. Nielsen 8-02-21 17:05
Men ser trailer og så tænker du “nej tak”;)
T. Nielsen 8-02-21 17:10
Top 1964 - og ja, ingen Fistful of Dollars :)
Top 1963
Men ser trailer og så tænker du “nej tak”;)
Ein romatischer film - und doch ein knaldharter western :-)
Sauerkraut Western i de Beyeriske alper?
En skam jeg ikke fangede serien på tysk tv, dengang - så ville den uden tvivl også have en stor plads hos mig. Det ser jo ikke værre ud end Trinity.
Ein romatischer film - und doch ein knaldharter western
Ja, fantastisk:-)
Sauerkraut Western i de Beyeriske alper?
En del er vist ofte også optaget i det tidligere Jugoslavien og sikkert andre steder.
Det ser jo ikke værre ud end Trinity.
Næ, men de skal trods alt være morsomme:-)
T. Nielsen 9-02-21 10:06
Fail-Safe
Den vil jeg egentlig rigtigt gerne se. En god ven har også for nylig kraftigt anbefalet den. Tror den er lige mig. Du har i øvrigt den del spændende titler, forstået på den måde, at der er flere jeg ikke har set og måske slet ikke umiddelbart kender.
T. Nielsen 9-02-21 10:05
Næ, men de skal trods alt være morsomme:-)
Enig - det er nok på charmen at Trinitydrengene vinder stort :-)
Enig - det er nok på charmen at Trinitydrengene vinder stort :-)
Ja, selv i deres svageste film, kan man jo dårligt andet end holde af dem:-)
T. Nielsen 9-02-21 10:11
Ja, selv i deres svageste film, kan man jo dårligt andet end holde af dem:-)
Jeg tilgiver selv det ringeste manuskript med de to - for dælen man lå flad når de var i et af deres bar-slagsmål :-D
Jeg tilgiver selv det ringeste manuskript med de to - for dælen man lå flad når de var i et af deres bar-slagsmål :-D
Jeg elskede de der scener, hvor Bud knalder en i toppen af skallen:-)
T. Nielsen 9-02-21 11:04
Jeg elskede de der scener, hvor Bud knalder en i toppen af skallen:-)
Præcist - og Hill's kigge væk finter, med efterfølgende lussinger.
Både Woman in the Dunes, Black God White Devil og I Am Cuba er af den mere kunstneriske type. Black God og I Am Cuba er samfundskritiske (hhv. Brasilien og Cuba), mens Woman in the Dunes er virkelig fed med nogle suveræne shots, men det er lidt svært at beskrive den uden den lyder røvsyg...en kvinde bliver fanget i et stort sandhul... :)
Judex er fransk krimi.
This Sporting Life er et kitchen-sink-drama af Lindsay Anderson (If...), og kitchen sink-film er social-realistiske, arbejderklassefilm fra 50'erne og 60'erne.
Wings stod forkert i mit ark, og er fra 1966. Men den er virkelig, virkelig godt filmet. Det er af en russisk kvinde, som døde ret ung. Hun har også lavet den endnu bedre The Ascent.
Heaven & Hell er Kurosawa, The Silence er Bergman og The Fire Within er Loyis Malle.
Jeg vil helt klart anbefale Woman in the Dunes af ovenstående mest.
1962
Jeg må tyvstarte lidt, da jeg ikke er sikker på, hvor meget tid jeg får foran en pc den næste uges tid. Så her er forpremieren på Top 10 fra 1963:
01. The Great Escape
02. From Russia with Love
03. Winnetou - 1. Teil
04. The Birds
05. It's a Mad Mad Mad Mad World
06. The Haunting
07. The Pink Panther
08. Lord of the Flies
09. Kingu Kongu tai Gojira
10. Who's Minding the Store?
Værste:
Ercole sfida Sansone
T. Nielsen14-02-21 11:14
men det er lidt svært at beskrive den uden den lyder røvsyg...en kvinde bliver fanget i et stort sandhul... :)
Det synes jeg da egentlig lyder....tillokkende:-)
T. Nielsen14-02-21 11:15
Forpremiere på top 10 fra 1962:
01. Lawrence of Arabia
02. The Longest Day
03. To Kill a Mockingbird
04. The Man Who Shot Liberty Valance
05. Der Schatz im Silbersee
06. Mutiny on the Bounty
07. Lonely Are the Brave
08. Hatari!
09. How the West Was Won
10. Ride the High Country
Værste:
Den rige enke
T. Nielsen14-02-21 11:16
Harakiri
Venter stadig på at modtage den. Frygter lidt den er gået tabt, da alle dem jeg bestilte på samme tid fra samme sted, de er dukket op og en enkelt jeg har bestilt efter, den også er kommet frem. Det var ellers netop denne, jeg var mest tændt på at modtage og se. Men jeg skal vente til 3. marts, før jeg kan reklamere.
T. Nielsen14-02-21 11:18
Jeg må tyvstarte lidt, da jeg ikke er sikker på, hvor meget tid jeg får foran en pc den næste uges tid. Så her er forpremieren på Top 10 fra 1963:
01. The Great Escape
02. From Russia with Love
03. Winnetou - 1. Teil
04. The Birds
05. It's a Mad Mad Mad Mad World
06. The Haunting
07. The Pink Panther
08. Lord of the Flies
09. Kingu Kongu tai Gojira
10. Who's Minding the Store?
Værste:
Ercole sfida Sansone
Dine to første er jo indiskutabelt de bedste, fra det år. Den første Winnetou (som også er den eneste jeg husker at have set), har jeg også med - bare ikke så højt på listen :-)
Her er så den "sande" liste fra det på alle måder, fantastiske 1963
Forpremiere på top 10 fra 1962:
01. Lawrence of Arabia
02. The Longest Day
03. To Kill a Mockingbird
04. The Man Who Shot Liberty Valance
05. Der Schatz im Silbersee
06. Mutiny on the Bounty
07. Lonely Are the Brave
08. Hatari!
09. How the West Was Won
10. Ride the High Country
Værste:
Den rige enke
Igen - vi er enige om top 1 - og ellers om flere på listen, bortset fra rækkefølgen.
Top 10 - 1962
Her er så den "sande" liste fra det på alle måder, fantastiske 1963
- The Great Escape
- From Russia with Love
- Hud
- The Birds
- McLintock!
- Charade
- The Pink Panther
- Frøken Nitouche
- The Sword in the Stone
- Winnetou
Du har Winnetou med:) Stort!
T. Nielsen15-02-21 09:53
Igen - vi er enige om top 1 - og ellers om flere på listen, bortset fra rækkefølgen.
Der er heller ikke så mange film at vælge imellem tænker jeg?
T. Nielsen15-02-21 09:54