King Creole
Hvad rated du den? Jeg har rated den 7/10.
King Creole
Hvad rated du den? Jeg har rated den 7/10.
T. Nielsen 8-04-21 13:15
Mon Oncle har jeg ikke set og Cat on a Hot Tin Roof er jeg usikker på, om jeg har set
Tati er helt genial i sin nærmest Chaplin'ske måde at lave film på - og Newman/Taylor sælger jo sig selv.
Hvad rated du den? Jeg har rated den 7/10.
Vi er helt enige :-)
Tati er helt genial i sin nærmest Chaplin'ske måde at lave film på - og Newman/Taylor sælger jo sig selv.
Jeg er pudsigt nok aldrig rigtigt faldet over ham, da jeg var barn/ung. Så mit kendskab er ret begrænset.
Det sidste har du ret i:)
T. Nielsen 8-04-21 15:11
Jeg er pudsigt nok aldrig rigtigt faldet over ham, da jeg var barn/ung. Så mit kendskab er ret begrænset.
Jeg tror den første jeg så var Les vacances de Monsieur Hulot, efterfulgt af Playtime - især den sidste er helt genial i sit afdæmpede vanvid.
Jeg tror den første jeg så var Les vacances de Monsieur Hulot, efterfulgt af Playtime - især den sidste er helt genial i sit afdæmpede vanvid.
Det er vist også den mest kendte, er det ikke. Altså Playtime?
T. Nielsen 8-04-21 15:40
Det er vist også den mest kendte, er det ikke. Altså Playtime?
Det skal nok passe - men holder du af stumfilm, så vil du elske de fleste af hans film
Det skal nok passe - men holder du af stumfilm, så vil du elske de fleste af hans film
Jeg tror dig:)
T. Nielsen 8-04-21 16:13
Tati er selvfølgelig fuldstændig genial, se profil billede :-)
Steffan Rasmussen 8-04-21 17:37
Tati er selvfølgelig fuldstændig genial, se profil billede :-)
Præcis ;-)
It's time:-) Min top 10 fra året 1957:
01. The Bridge on the River Kwai
02. Paths of Glory
03. Sweet Smell of Success
04. 3:10 to Yuma
05. 12 Angry Men
06. The Tin Star
07. Gunfight at the O.K. Corral
08. The Curse of Frankenstein
09. Men in War
10. An Affair to Remember
Værste:
Plan 9 from Outer Space
T. Nielsen13-04-21 11:58
Her følger året (surprice) 1956:)
01. The Searchers
02. The Ten Commandments
03. Giant
04. The Killing
05. Lust for Life
06. Jubal
07. The Last Wagon
08. The Man Who Knew Too Much
09. Moby Dick
10. The King and I
Værste:
The Lone Ranger
T. Nielsen13-04-21 12:00
It's time:-) Min top 10 fra året 1957:
01. The Bridge on the River Kwai
02. Paths of Glory
03. Sweet Smell of Success
04. 3:10 to Yuma
05. 12 Angry Men
06. The Tin Star
07. Gunfight at the O.K. Corral
08. The Curse of Frankenstein
09. Men in War
10. An Affair to Remember
Værste:
Plan 9 from Outer Space
Din 2'er er vi helt enige om - efter at jeg på din anbefaling fik den købt og set :-)
Sweet Smell of Succes - siger mig ikke noget - er den værd at gå efter?
Din 2'er er vi helt enige om - efter at jeg på din anbefaling fik den købt og set :-)
Sweet Smell of Succes - siger mig ikke noget - er den værd at gå efter?
Den er ret fantastisk ja. Så meget fed dialog!
T. Nielsen13-04-21 14:33
Her følger min
Top 8 - 1957
Her følger året (surprice) 1956:)
01. The Searchers
02. The Ten Commandments
03. Giant
04. The Killing
05. Lust for Life
06. Jubal
07. The Last Wagon
08. The Man Who Knew Too Much
09. Moby Dick
10. The King and I
Værste:
The Lone Ranger
Din 1'er kan vi aldrig blive uenige om :-)
Top 8 - 1956
1. The Searchers
2. Giant
3. The Ten Commandments
4. The Man Who Knew Too Much
5. The King and I
6. Trapeze
7. Bus Stop
8. Far til fire i byen
Her følger min
Top 8 - 1957
- 12 Angry Men
- Paths of Glory
- The Bridge on the River
- The Seventh
- 3:10 to
- The Enemy
- The Tin Star
- Gunfight at the O.K. Corral
Et par spændende titler....Måske fordi de ikke alle er komplette:D
T. Nielsen13-04-21 14:39
Top 8 - 1956
1. The Searchers
2. Giant
3. The Ten Commandments
4. The Man Who Knew Too Much
5. The King and I
6. Trapeze
7. Bus Stop
8. Far til fire i byen
Far til Fire for satan da:D Jeg har rated den 3/10.
T. Nielsen13-04-21 14:41
Et par spændende titler....Måske fordi de ikke alle er komplette:D
Ups - retter lige :-)
Far til Fire for satan da:D Jeg har rated den 3/10.
Hey - det er den med Lille Per i Nisseland. Det er selvfølgelig ren nostalgi. :-)
Hey - det er den med Lille Per i Nisseland. Det er selvfølgelig ren nostalgi. :-)
Kan absolut ikke døje den:)
T. Nielsen13-04-21 15:28
1959:
10/10
The Human Condition
9/10
North By Northest
Imitation of Life
Ballad of a Soldier
Last Train From Gun Hill
Suddenly, Last Summer
Anatomy of a Murder
Ben-Hur
8/10
The Bridge
The 400 Blows
Eyes Without A Face
Letter Never Sent
The World of Apu
1958:
8/10
Horror of Dracula
The Magician
So Close To Life
Lift To The Scaffold
Touch Of Evil
Cat On A Hot Tin Roof
The Big Country
7/10
Ashes and Diamonds
Man of the West
A Time To Love and a Time Die
The Young Lions
Murder By Contract
Ivan the Terrible, Part II
The Defiant Ones
1957:
10/10
Cranes Are Flying
12 Angry Men
9/10
Witness For The Prosecution
A Face In the Crowd
The Seventh Seal
The Paths Of Glory
8/10
Sweet Smell of Succes
Love in the Afternoon
Bridge Over River Kwai
Will Success Spoil Rock Hunter?
The Incredible Shrinking Man
Night of the Demon
An Affair To Remember
Forty Guns
The Garment Jungle