Forum - Forum-tråd: Babo’s Top 250

Babo’s Top 250

  • ★★★★0

    Måske over tid er denne højere oppe at finde. 

    Det er helt klart en grower. Første gang, jeg så den, vidste jeg ikke helt, hvad den ville, og da den var slut, følte jeg, at den først lige var ved at gå i gang.

    Ved gensyn kunne jeg mere koble af og bare nyde figurerne, skuespillet og QT-stilen og -universet. Er i gang med 3. gensyn.

    chandler7521-01-22 14:40

  • ★★★★0

    Det er helt klart en grower. Første gang, jeg så den, vidste jeg ikke helt, hvad den ville, og da den var slut, følte jeg, at den først lige var ved at gå i gang.

    Ved gensyn kunne jeg mere koble af og bare nyde figurerne, skuespillet og QT-stilen og -universet. Er i gang med 3. gensyn.

    Jeg har det på samme måde. Det er bare en hyggelig hænge ud film og jeg skal indimellem minde mig selv om, at ikke alt behøver være så perfekt i et værk. 

    Babo21-01-22 16:00

  • ★★★★1

    Thomas: angående Spring Breakers. Jeg ved ikke om der er dybere formål. I så fald kan jeg heller ikke finde den. Men den er for mig syret og kitschet nok til jeg fandt den ret morsom. Gav den 7/10, så mere kunne jeg heller ikke lide den egentlig. 

    Babo21-01-22 16:02

  • ★★★★★★0

    Thomas: angående Spring Breakers. Jeg ved ikke om der er dybere formål. I så fald kan jeg heller ikke finde den. Men den er for mig syret og kitschet nok til jeg fandt den ret morsom. Gav den 7/10, så mere kunne jeg heller ikke lide den egentlig. 

    Så Kids er bedre, trods alt.

    T. Nielsen21-01-22 16:10

  • ★★★★0

    Så Kids er bedre, trods alt.

    Ja da, jeg har også kun den på listen. 

    Babo21-01-22 16:12

  • ★★★★0

    235. The Addiction

    Jeg kan godt lide en god vampyr film og Ferraras s/h horror fra ‘95 er både anderledes, filosofisk og enormt stemningsmættet. Walken er helt forrygende i den!

    Babo21-01-22 16:17

  • 0

    helt kort om Spring Breakers.

    Jeg kan godt lide ideen med de her Disney-piger der tager på den her voldlige rejse, der konstant veksler mellem drømme og virkelighed, i jagten på, ja, den amerikanske drøm. Pigerne har svært ved at forholde sig til “virkeligheden” og der er scener der udfolder sig som var de del af et videospil. 
    Jeg er vild med den til tider ret syrede fortælling, pastelfarverne, James Franco og så har filmen bare nogle vilde scener, bl.a. den her:

    www.youtube.com/watch


    The Addiction er en endnu en fantastisk film. Dejligt at se andre værdsætte denne perle. Og ja, Walken er forrygende, men hvornår er han ikke det? ;)

    Fubar21-01-22 16:49

  • ★★★★0

    Du siger noget, Fubar :) 

    Jeg skal egentlig se lidt flere Ferrara film. 

    Babo21-01-22 16:55

  • ★★★★★★0

    Jeg har kun set to af hans film. Det er mange år siden endda. Kings of New York, som jeg dengang fandt god og så Body Snatchers, som jeg mindes som være ret ligegyldig, uden at være dårlig. Måske man her 25-30 år senere ville tænke anderledes om dem. 

    T. Nielsen21-01-22 17:12

  • ★★★★0

    Jeg har også kun set to. Denne og Bad Lieutenant. Begge fremragende. 

    Babo21-01-22 17:15

  • ★★★★★★0

    Jeg har også kun set to. Denne og Bad Lieutenant. Begge fremragende. 

    Gad godt se begge egentligt. 

    T. Nielsen21-01-22 17:16

  • ★★★★0

    234. Little Miss Sunshine

    Herlig feel-good film eller familie road/komedie om man vil, som jeg synes gør mange af de ting rigtigt i forhold til det jeg søger i denne type film. Udover alle spiller fremragende, ja så er det de skæve eksistenser man hurtigt forelsker sig i og budskabet kommer fint igennem, uden at det bliver svinget for meget med forhammeren. Skønt drama med god humor.  

    Babo21-01-22 17:21

  • ★★★★0

    233. The Passion of Joan of Arc

    Der skal et ekstraordinært ansigt til at klare et close-up det meste af filmen og sådan et besidder Renée Falconetti og følelserne er nærmest ætset ind i ansigtet. Det er en af de få film af en så gammel dato, der har berørt mig følelsesmæssigt og skulle der en stumfilm på listen, så var jeg aldrig i tvivl om hvilken. Stærke sager! 

    Babo21-01-22 17:49

  • ★★★★★0

    233. The Passion of Joan of Arc

    Der skal et ekstraordinært ansigt til at klare et close-up det meste af filmen og sådan et besidder Renée Falconetti og følelserne er nærmest ætset ind i ansigtet. Det er en af de få film af en så gammel dato, der har berørt mig følelsesmæssigt og skulle der en stumfilm på listen, så var jeg aldrig i tvivl om hvilken. Stærke sager! 

    Alt alt alt alt alt for lav en placering…..Den er nr. 6 på min egen liste :)

    Kruse21-01-22 18:08

  • ★★★★0

    Alt alt alt alt alt for lav en placering…..Den er nr. 6 på min egen liste :)

    :)

    tror fordi jeg kun har set den en gang. Det kan selvfølgelig ændre sig efter gensyn og jeg har en formodning om det kun er til det bedre. 

    Babo21-01-22 18:16

  • 1

    Mht. Ferrara, så kan The Driller Killer, King of New York og især Ms. 45 anbefales.

    SoyBoy21-01-22 18:45

  • ★★★★0

    232. Halloween 

    Carpenters slasher klassiker stråler stadig af simplicitet, at man næsten tror den er genial. Det er den måske ikke, men filmen skræmmer på effektiv vis med utroligt simple virkemidler. Obligatorisk kig, når det gælder gys i oktober. Et vellykket transfer af denne ældre film til HD.

    Babo21-01-22 18:46

  • ★★★★1

    231. The Social Network 

    “Ann..Punch me in the face. Go ahead”

    Gensyn med Finchers sidst rigtig gode film, selvom jeg nu også nød Gone Girl. Et årti er gået og enhver films store prøve er tiden. Jeg vil sige den klarer sig ganske, ganske godt og rammer flot en online-æra vi er i og en idé, der endt som globalt fænomen. Hvem skulle have troet? Fincher har taget sig de nødvendige kunstneriske friheder for filmens skyld, som ikke just faldt i god jord hos ophavsmanden. Men set fra en instruktørs side, der deler sin oprigtige intention om at definere det at være ‘social’ på en ny måde, er ikke noget, man bare sådan kan affærdige. Sorkins script er meget lidt emotionel og hyldende. Men som en skildring af den digitale æra, er den uhyre interessant og dybt opslugende værk. 

    Babo21-01-22 18:49

  • ★★★★★★0

    Det er bare ærgerligt, at det Mark Zuckerberg endte med at blive en kæmpe idiot.

    Jeg burde se den igen. Har ikke set den siden den udkom, og kunne ikke se hvorfor, den er så vellidt.

    Guldager21-01-22 18:52

  • ★★★★0

    231. The Social Network 

    Den bedste film fra 10'erne. Jeg kan huske, at jeg i Filmz-dagene skrev en nyhed om, at David Fincher ville lave en film om Facebook, hvilket der ikke rigtig var nogen, der fattede (mig selv inklusive)...

    chandler7521-01-22 19:29

  • ★★★★0

    Det er bare ærgerligt, at det Mark Zuckerberg endte med at blive en kæmpe idiot.

    I filmen eller...?

    Jeg ved godt, at filmen fremstiller ham som en person med manglende social skills, end Zuckerberg nok har i virkeligheden, men efter alle de ting, der efterfølgende er kommet frem om FB og Zuckerberg, er det mit indtryk at filmen nærmest er for pæn i fremstillingen af ham...

    chandler7521-01-22 19:32

  • ★★★★★★0

    I virkeligheden.

    Kan slet ikke huske filmen godt nok til at sige, hvordan han er i den

    Guldager21-01-22 19:34

  • ★★★★0

    Kan slet ikke huske filmen godt nok til at sige, hvordan han er i den

    Et røvhul :)

    chandler7521-01-22 19:46

  • ★★★★0

    Den bedste film fra 10'erne. Jeg kan huske, at jeg i Filmz-dagene skrev en nyhed om, at David Fincher ville lave en film om Facebook, hvilket der ikke rigtig var nogen, der fattede (mig selv inklusive)...

    Ikke mange fattede det tror jeg. Men ham og Sorkin leverede varen, selvom jeg faktisk bedre synes om Boyle/Sorkins arbejde på Steve Jobs. Den rammer lidt mere i følelsesregistret. 

    Babo21-01-22 20:24

  • ★★★★0

    230. Possession 

    Andrzej Żuławskis Possession fra ‘81 er en meget anderledes filmoplevelse, hvor man så verden gennem et udpræget surrealistisk filmfilter. Det mangles lidt i dag hvor det meste synes at befinde sig et sted i det naturalistisk leje. Her er det tydeligvis tale om et brud med realismen, men det er til gengæld en film der giver fantasien frit løb. Adjani giver en rå og en, bogstaveligt talt, ud af kroppen præstation. I dag tror jeg ikke nogen ville kunne levere sådan en præstation. 

    Babo21-01-22 20:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen