Forum - Forum-tråd: Babo’s Top 250

Babo’s Top 250

  • 0

    Endnu en fantastisk film på din liste. Og som du er inde på, så er Isabelle Adjanis præstation intet mindre end fremragende.

    Min største anke angående filmen er at start-credits spoiler slutningen. Det ødelagde lidt min oplevelse første gang jeg så den.

    Fubar21-01-22 23:19

  • ★★★★0

    229. Tropic Thunder 

    Jeg husker tydeligt tilbage i 2008 hvor jeg satte mig til rette i biografsædet for at se en eller anden fjollet Ben Stiller komedie. Jeg tror ikke forventningerne var ret store. Men wow. Jeg var flad af grin hele filmen igennem. Denne satiriske komedie har så mange groteske filmøjeblikke. Altså.. bare se på Downey Jr og Tom Cruise. Jeg tror sgu ikke jeg har set noget lignende før. Ben Stiller knaldede den ud af banen med denne!! 

    Babo22-01-22 09:31

  • ★★★★★★0

    Tropic Thunder gør hvad så mange andre film også gør - den går fra noget lidt letbenet til at blive en mere actionpræget film. Sådan er det meget, meget ofte i den type film, og jeg hader det. Tropic Thunder er virkelig sjov indtil det lille skifte, og så bliver den kedelig.

    Guldager22-01-22 10:36

  • ★★★★★★0

    Har ikke set:
    Mars Attacks:
    Showgirls
    Demon
    Rubber
    Dolemite is My Name
    No Mans Land - men det er jo nu næsten sikker på, jeg har...

    9/10
    Kids
    Little Miss Sunshine - på min egen top250
    The Passion of Joan of Arc - på min egen top250

    8/10
    Bloodsport

    7/10
    The Believer
    The Virgin Suicides
    Once Upon A Time in Hollywood
    Tropic Thunder

    6/10
    The Descent
    The Social Network
    The Addiction
    Halloween
    Possession

    5/10
    Police Story
    Cannibal Holocaust
    Planet Terror

    ----

    Jeg synes, at den første Halloween er lidt fesen i forhold til de andre franchises såsom Nightmare on Elm Street, Hellraiser og Friday the 13th. Jojo, den var først og vigtig, men det gør den ikke god. Der er mere underholdningsværdi i nogle af de efterfølgende Halloween, selvom de ikke nødvendigvis er bedre.

    Police Story har jeg det også lidt stramt med, men det har jeg med de fleste af Jackie Chans film.

    Guldager22-01-22 10:49

  • ★★★★★★0

    Babo - har du din top100 på IMDB?

    Guldager22-01-22 11:06

  • ★★★★0

    Babo - har du din top100 på IMDB?

    Jeg har faktisk ikke fået sat det ind endnu. Det har jeg dog planer om, da jeg bedre kan holde listen opdateret. 

    Babo22-01-22 11:27

  • ★★★★0

    Har ikke set:
    Mars Attacks:
    Showgirls
    Demon
    Rubber
    Dolemite is My Name
    No Mans Land - men det er jo nu næsten sikker på, jeg har...

    9/10
    Kids
    Little Miss Sunshine - på min egen top250
    The Passion of Joan of Arc - på min egen top250

    8/10
    Bloodsport

    7/10
    The Believer
    The Virgin Suicides
    Once Upon A Time in Hollywood
    Tropic Thunder

    6/10
    The Descent
    The Social Network
    The Addiction
    Halloween
    Possession

    5/10
    Police Story
    Cannibal Holocaust
    Planet Terror

    ----

    Jeg synes, at den første Halloween er lidt fesen i forhold til de andre franchises såsom Nightmare on Elm Street, Hellraiser og Friday the 13th. Jojo, den var først og vigtig, men det gør den ikke god. Der er mere underholdningsværdi i nogle af de efterfølgende Halloween, selvom de ikke nødvendigvis er bedre.

    Police Story har jeg det også lidt stramt med, men det har jeg med de fleste af Jackie Chans film.

    Jeg elsker Halloween pga stemningen og opbygning. Den dvæler ikke så meget ved volden, tror faktisk ikke der er mange dråber blod, men den har på en eller anden måde en effekt på mig. 

    Jeg har nydt flere Chan film, han er altid engageret og oplagt. Sådan er han i Police Story. Og så har den bare noget af det bedste action. 

    Babo22-01-22 11:31

  • ★★★★0

    228. Y Tu Mamá También

    Fremragende erotisk drama/roadmovie af Alfonso Cuaron, der følger to sex eventyrlystne drenge og de oplevelser, de møder på vejen. Der lægges ikke fingrene imellem på det seksuelle forhold, som er behandlet med hudløst ærlighed. Fantastisk samspil, skuespil og dialog, men også en film om spændende og lærerig proces om sex og seksualitet, når drengene måder en moden kvinde. Det er også en film om at komme videre og blive voksen, så jeg synes virkelig Cuaron rammer flere spændende ting i denne fantastiske film. Fotograferet af Lubezki og filmen indfanger ganske enkelt bare rammerne så eminent, og mandens tidligere arbejde er på ingen måde ringere.

    Babo22-01-22 11:35

  • ★★★★0

    227. Phoenix 

    Instrukrør Petzold udforsker igen spørgsmålet om identitet og de mange aspekter, der påvirker den den menneskelige psyke. Eminent spillet og slutscenen får det til at løbe koldt ned ad ryggen. Og så er der også noget Hitchcock over den. 

    Babo22-01-22 11:49

  • ★★★★0

    226. The Lion King 

    En vigtig del af min barndom. Det var den første film jeg så i biografen i Danmark. Filmen er stadig meget emotionel og underholdende. Fantastiske sange og ikke mindst Zimmers score åbner op for alle de store følelser. 

    Babo22-01-22 11:55

  • ★★★★0

    225. Jaws

    Så kom Spielberg også på listen. Fra en tid, hvor han endnu ikke havde udviklet hans sentimentale side :) Det er svært ikke at tage hatten af for denne simple, men hamrende effektive thriller, der bare har nogle tidsløse kvaliteter. 

    Babo22-01-22 16:58

  • ★★★★0

    225. Jaws

    Så kom Spielberg også på listen. Fra en tid, hvor han endnu ikke havde udviklet hans sentimentale side :) Det er svært ikke at tage hatten af for denne simple, men hamrende effektive thriller, der bare har nogle tidsløse kvaliteter. 

    Hvis jeg lavede en liste, ville det nok være min nr. 2 :)

    chandler7522-01-22 18:29

  • ★★★★★★0

    225. Jaws

    Så kom Spielberg også på listen. Fra en tid, hvor han endnu ikke havde udviklet hans sentimentale side :) Det er svært ikke at tage hatten af for denne simple, men hamrende effektive thriller, der bare har nogle tidsløse kvaliteter. 

    En af verdens bedste og mest underholdende instruktører dukker først op nu? Det må være en kedelig liste:D

    T. Nielsen22-01-22 18:55

  • ★★★★0

    Hvis jeg lavede en liste, ville det nok være min nr. 2 :)

    Husker godt du er meget glad for den. 

    Babo22-01-22 18:57

  • ★★★★0

    En af verdens bedste og mest underholdende instruktører dukker først op nu? Det må være en kedelig liste:D

    Tjo :)

    Babo22-01-22 18:58

  • ★★★★1

    Husker godt du er meget glad for den. 

    Den er nok det, jeg vil betegne som den perfekte film. Og det er nok den eneste film, jeg kan sige det om.

    Selv min nummer 1, "Goodfellas", har elementer, jeg vil betegne som en anelse svage.

    Der er intet i "Jaws", jeg ikke synes fungerer til perfektion: Skuespillet, suspensen, scoret, lydsiden, kameraet, figurerne, tidsånden...

    chandler7522-01-22 19:05

  • ★★★★★★0

    Der er intet i "Jaws", jeg ikke synes fungerer til perfektion: Skuespillet, suspensen, gummihajen, scoret, lydsiden, kameraet, figurerne, tidsånden...

    What?

    T. Nielsen22-01-22 19:14

  • ★★★★0

    What?

    Jeg skal give dig gummi, skal jeg...

    chandler7522-01-22 19:22

  • ★★★★0

    Den er nok det, jeg vil betegne som den perfekte film. Og det er nok den eneste film, jeg kan sige det om.

    Selv min nummer 1, "Goodfellas", har elementer, jeg vil betegne som en anelse svage.

    Der er intet i "Jaws", jeg ikke synes fungerer til perfektion: Skuespillet, suspensen, scoret, lydsiden, kameraet, figurerne, tidsånden...

    Hvis man kiggede på det ‘perfekte’ alene, så er den da også bedre end den placering, jeg har sat den på. For jeg er enig, den fungerer upåklageligt. Jeg kigger bare ikke så meget på det perfekte, altså om alle bestanddele er perfektion. Jo større armbevægelser hos en filmmager er, desto større chance for små uperfektheder sniger sig ind. Det er nok i syvende og sidst den historie der fænger en mest, der er med til at fordele pladserne på en liste. 

    Hvis man skulle have indvendinger, så er hajen måske ikke det mest overbevisende lavet, set med dagens briller, som f eks Alien. 

    Babo22-01-22 19:25

  • ★★★★0

    Hvis man skulle have indvendinger, så er hajen måske ikke det mest overbevisende lavet, set med dagens briller, som f eks Alien. 

    Jeg synes til gengæld, at den er mere overbevisende end Alien :)

    chandler7522-01-22 20:07

  • ★★★★★★0

    Jeg synes til gengæld, at den er mere overbevisende end Alien :)

    Tænker du på hånddukken der popper op og ud af maven?

    T. Nielsen22-01-22 20:11

  • ★★★★0

    Tænker du på hånddukken der popper op og ud af maven?

    Jeg tror jeg tænker på dem alle sammen.

    chandler7522-01-22 20:19

  • ★★★★0

    224. The Guest 

    Jeg har talt varmt om den herinde ved flere lejligheder. Er blevet fast inventar hos mig ved halloween. Glimrende b-film actionfilm. 

    Babo22-01-22 23:05

  • ★★★★0

    223. King Kong (1933)

    Der er noget ved denne film, som lige påminder mig om hver gang jeg ser den, hvorfor filmmediet er så fantastisk. Afsindig underholdende, gal, sørgelig og imponerende film, der modsat remaket, fatter sig i korthed og ikke har meget fedt på kroppen. All hail The King!

    Babo22-01-22 23:10

  • ★★★★0

    222. Reservoir Dogs

    Tarantinos debutfilm er bare indbegrebet af cool. Jeg gør kort proces her, det meste er sagt om denne. 

    Babo23-01-22 08:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen