Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★★0

    Vågnede her til morgen og tjekkede som altid nyheder og følte mig faktisk træt af, magtesløs og frustreret og vred over at latterlige magtliderlige mørkemænd med storhedsvanvid som Putin og andre lignende psykopater både kan få magt, få lov til og tillader sig at ødelægge så meget for så mange!!! 

    Jeg magtede for en gangs skyld ikke at se eller læse om nyhederne, det virker så forbandet nyttesløst.

    Jeg havde et svagt håb om at russerne selv ville stå op mod Putin - men der sker alt for lidt.

    Wayne 5-03-22 10:37

  • ★★★★★★0

    Jeg magtede for en gangs skyld ikke at se eller læse om nyhederne, det virker så forbandet nyttesløst.

    Jeg havde et svagt håb om at russerne selv ville stå op mod Putin - men der sker alt for lidt.

    Ja der sker ikke en skid den vej føler man. Putins magtmaskine lukker så også alt ned der kan lukkes ned, for at holde “sit” folk uvidende. Samtidig med kan man nu risikere at få 15 års fængsel for at kalde en krig for en krig. Altså, det vil naturligt afskrække en masse. Jeg ville selv tænke mig om to gange, pga mine børn. 

    T. Nielsen 5-03-22 10:41

  • ★★★★★★0

    Ja der sker ikke en skid den vej føler man. Putins magtmaskine lukker så også alt ned der kan lukkes ned, for at holde “sit” folk uvidende. Samtidig med kan man nu risikere at få 15 års fængsel for at kalde en krig for en krig. Altså, det vil naturligt afskrække en masse. Jeg ville selv tænke mig om to gange, pga mine børn. 

    Det er et tungt læs at vælte - men hvis først brikkerne begynder at falde…

    Hvis russerne bare er mange nok, til at gå i gaderne - så lægger militæret våbnene.

    Wayne 5-03-22 10:45

  • ★★★★★★0

    Det er et tungt læs at vælte - men hvis først brikkerne begynder at falde…

    Hvis russerne bare er mange nok, til at gå i gaderne - så lægger militæret våbnene.

    Ja eller højerestående folk indenfor militæret. Putin har sandsynligvis opbygget en magtstruktur a la Hitler (selv om man ikke må sammenligne dem ifølge nogen), hvor ingen tør åbne munden kritisk overfor andre, fordi alle mistænker alle for at være tro mod Putin.

    T. Nielsen 5-03-22 11:05

  • ★★★★★★3

    Der er en reel risiko for, at den russisk befolkning bliver mere anti-vestlig. Sanktionerne rammer især dem, der er i midten af samfundet, og som er fuldstændig uden skyld i noget som helst. Dem, der nyder godt af vestlige produkter, men nu må se sig helt omskåret fra alt anden en russiske produkter. Deres købekraft falder drastisk.

    Desuden - Putin vil ikke bakke ud, for så taber han ansigt. Der skal være en form for indrømmelse til ham også, ellers bliver det en lang krig.

    Og hvor kunne det være fedt, hvis folk havde samme seriøst og forargelse for afrikanske forhold. Ukrainer kan nu komme direkte i job. Men hvis man er fra krigshærgede lande i Afrika, så er det modtagercenter og lange sagsbehandlinger.

    Det er svært at se en anden løsning end et magtelite-oprør...

    Guldager 5-03-22 11:39

  • ★★★1

    Vågnede her til morgen og tjekkede som altid nyheder og følte mig faktisk træt af, magtesløs og frustreret og vred over at latterlige magtliderlige mørkemænd med storhedsvanvid som Putin og andre lignende psykopater både kan få magt, få lov til og tillader sig at ødelægge så meget for så mange!!! 

    Ja og en lige så deprimerende ting er at vi nu er tvunget ud i at  finansiere 18 mia kr mere ud af det blå til militæroprustning i DK. Tænk hvad de penge kunne være brugt til af positive ting i stedet. 

    Gormanden 5-03-22 11:52

  • ★★★★★★0

    Ja og en lige så deprimerende ting er at vi nu er tvunget ud i at  finansiere 18 mia kr mere ud af det blå til militæroprustning i DK. Tænk hvad de penge kunne være brugt til af positive ting i stedet. 

    Ja oprustning er desværre altid pga et negativt udgangspunkt og kan i bedste fald kun betegnes som et nødvendigt onde. Og suk ja, det er mange penge. Tænk at verden på den måde kan og skal tages som gidsel igen og igen. Man bliver lidt træt af menneskeheden. 

    T. Nielsen 5-03-22 12:16

  • ★★★★★★1

    Ja og en lige så deprimerende ting er at vi nu er tvunget ud i at  finansiere 18 mia kr mere ud af det blå til militæroprustning i DK. Tænk hvad de penge kunne være brugt til af positive ting i stedet. 

     Nu er jeg på ingen måde militærbegejstret, men synes vi burde have gjort det alligevel. Det er NATO-krav at vi bruger 2% af BNP. 

    Guldager 5-03-22 12:36

  • ★★★★★★0

     Nu er jeg på ingen måde militærbegejstret, men synes vi burde have gjort det alligevel. Det er NATO-krav at vi bruger 2% af BNP. 

    Det ville være endnu bedre vi levede i en verden hvor så stort et militær ikke var nødvendigt for nogen parter!

    T. Nielsen 5-03-22 12:46

  • ★★★0

     Nu er jeg på ingen måde militærbegejstret, men synes vi burde have gjort det alligevel. Det er NATO-krav at vi bruger 2% af BNP. 

    Ja det har du ret i……..men det gjorde vi så ikke :)

    Gormanden 5-03-22 12:54

  • ★★★0

    Præcis som du skriver, burde jeg havde sat det i situationstegn.

    Ahh, selvfølgelig ironisk :)

    Gormanden 5-03-22 12:59

  • ★★★3

    Og hvor kunne det være fedt, hvis folk havde samme seriøst og forargelse for afrikanske forhold. Ukrainer kan nu komme direkte i job. Men hvis man er fra krigshærgede lande i Afrika, så er det modtagercenter og lange sagsbehandlinger.

    Ja, der er næsten ikke grænser for alt det gode danskerne vil gøre for ukrainerne. Folk rejser ligefrem ned til grænsen for at forsøge at overtale dem til at flygte her til. De er også ved at drukne i nødhjælp nede ved den polske grænse. De syriske flygtninge går på motorvejen og ukrainerne kører gratis med DSB.

    Ukraine er ifølge statsministeren vores nærområde. Det er mennesker der ligner os og mange har nok en opfattelse af at de er nemmere at integrere. Medierne dækker også krigen meget massivt og det påvirker ligeledes folk. Vestrefløjen har altid gerne ville åbne grænserne på vid gab for alt verdens folk, men det der har ændret sig denne gang, er at også højrefløjen er positivt stemt for at tage imod flygtningene. Det er også ret specielt. Jeg mener ikke altid DF har været så positivt stemt overfor østeuropæere, som man har set som tyvagtige. Jeg bemærker også at politikerne heller ikke ser noget problem med at danskere rejser ned til Ukraine og kæmper. Det er også meget bemærkelsesværdigt, fordi andre er dømt for at gøre det samme i Syrien. Men politikerne følger jo også bare folkestemningen og den er i den grad på ukrainernes side.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-22 14:01

  • ★★★★★★3

    Ukraine er i Europa, dermed er vores grænser også truet. Hvad der sker i Afrika, må de jo tage dernede. Vi er et lille land, og kan ikke tage ansvar for hele verden. Der er 54 lande i Afrika - der burde være nogen af dem der kunne hjælpe...

    davenport 5-03-22 14:59

  • ★★★★0

    Ukraine er i Europa, dermed er vores grænser også truet. Hvad der sker i Afrika, må de jo tage dernede. Vi er et lille land, og kan ikke tage ansvar for hele verden. Der er 54 lande i Afrika - der burde være nogen af dem der kunne hjælpe...

    Tænker sgu det samme. 

    Babo 5-03-22 15:13

  • ★★★★★★1

    Forstå mig ret - det er godt, at folk hjælper. Det er vildt at se, hvordan Europa er samlet om at støtte Ukraine. 

    Men vi lever i en super global verden, så de fleste landes problemer er et problem for det meste af verden.

    A.N.: det med krigere - Syrien var fjenden, og det er ulovligt at kæmpe for nogen, der er imod Dammark. Så man må ikke tage i kamp for Rusland lige nu.

    Guldager 5-03-22 15:18

  • ★★★★★★1

    Putins retorik er snart så krigssvulstig, at det nærmer sig Hitler! Han påstår i øvrigt nu, at sanktionerne er en krigserklæring. 

    T. Nielsen 5-03-22 16:01

  • ★★★★0

    Han opfatter vel også invasionen som en militærøvelse 

    Babo 5-03-22 16:07

  • ★★★★★★0

    Han opfatter vel også invasionen som en militærøvelse 

    Ved ikke om han rent faktisk føler sig berettiget til at gå i flæsket på et andet land, eller om han bare gør det uanset, for at Make Russia Great Again.

    T. Nielsen 5-03-22 16:08

  • ★★★0

    A.N.: det med krigere - Syrien var fjenden, og det er ulovligt at kæmpe for nogen, der er imod Dammark. Så man må ikke tage i kamp for Rusland lige nu.

    Straffelovens §114 j gør det muligt at forbyde indrejse i konfliktområder, så det behøver ikke at have noget at gøre med hvem der er fjenden. Der er også mindst to eksempler på danskere der er dømt for at kæmpe mod IS.

    Jeg bryder mig ikke om den slags begrænsninger i den personlige bevægelsesfrihed. Man kunne stedet retsforfølge for eventuelle krigsforbrydelser, selvom jeg godt er klar over at det kan være en svær bevisbyrde at løfte. Det burde også være en lektie vi havde lært at retsopgøret efter krigen. Her dømte man med tilbagevirkende kraft østfrontsfrivilige for at have deltaget i krigen på tysk side, på trods af at det på det tidspunkt var lovligt. Til gengæld interesserede man sig overhovedet ikke for hvad de havde foretaget sig der. Det lykkes for dem at skabe en historie om at de bare havde bekæmpet bolsjevismen og derudover hverken havde deltaget eller kendte til krigsforbrydelser. I nyere tid at blevet klart, at den ikke holder og nu er det for sent at stille dem til ansvar.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-22 16:30

  • 0

    Lldt random tanke, som jeg dog oftest vender tilbage til, når det kommer til krig. Én ting er, at der sidder en ond mand på toppen, men hvordan hulan kan så mange andre bare følge trop? Er der ingen soldater, som tænker "Hey, hvad fanden laver vi? Bomber og slår vi virkelige uskyldige ihjel, fordi en en eller anden afstumpet psykopat beder os om det?". Eller stiller de sig selv de spørgsmål og så alliegevel udfører gerningerne fordi "a man's gonna eat"?

    ZimaBlue 5-03-22 16:37

  • ★★★★★★0

    Straffelovens §114 j gør det muligt at forbyde indrejse i konfliktområder, så det behøver ikke at have noget at gøre med hvem der er fjenden. Der er også mindst to eksempler på danskere der er dømt for at kæmpe mod IS.

    Ah fair, så har jeg misforstået noget. Men skal lige være sikker: er det altid forbudt, eller er det en lov, der siger, at man kan gøre det forbudt fra gang til gang?

    Guldager 5-03-22 16:37

  • ★★★★★★1

    Lldt random tanke, som jeg dog oftest vender tilbage til, når det kommer til krig. Én ting er, at der sidder en ond mand på toppen, men hvordan hulan kan så mange andre bare følge trop? Er der ingen soldater, som tænker "Hey, hvad fanden laver vi? Bomber og slår vi virkelige uskyldige ihjel, fordi en en eller anden afstumpet psykopat beder os om det?". Eller stiller de sig selv de spørgsmål og så alliegevel udfører gerningerne fordi "a man's gonna eat"?

    Putin har jo omgivet sig med folk, der følger ham i tykt og tyndt - blandt andet ved økonomiske godbidder. Hans nærmeste er stenrige. Desuden kan de jo have samme overbevisning som ham.

    Jeg tror ikke, at soldater tænker sig meget over, hvad de laver. Så kommer man ikke langt som soldat, hvis man reflekterer over sine handlinger. I "normale" konflikter dør der også uskyldige og civilie. Og jeg tænker også, at soldater er trænet ikke at tænke over det.

    Guldager 5-03-22 16:40

  • 0

    Ja, det første du skriver undrer mig mindre, hvor forfærdeligt end stadig er. Og at soldater ikke tænker over, hvad de foretager sig, håber jeg nærmest er sandt, for hvordan skulle de ellers kunne gøre det? Men det er jo i sig selv sønderlemmende ulykkeligt. Og fuckin' skræmmende.

    ZimaBlue 5-03-22 16:48

  • ★★★★0

    Soldater tager næppe sig af politik, men alligevel må der løbe nogen tanker i hovedet på dem omkring, hvad denne krig gør for deres eget fædreland. Rusland vil næppe blive det sammme igen efter det her og rammer dem dybt i økonomien såvel som udvikling. Så… nogen må sgu tænke den klaphat oppe må da have tabt sutten. Og så hans trusler med de store bomber. 

    Babo 5-03-22 16:48

  • ★★★★0

    Der blev jeg lige lidt forelsket i dig. Du har altid kendt mine bløde punkter;-P

    Velkommen til!

    Det var ihvertfald lige et par af de vigtigste, som "manglede" :) Man kan så håbe på Scaramouche og Crimson Pirate også får en opgradering :)

    Bruce 5-03-22 16:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen