Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★2

    Jeg ved ikke, om jeg er rørt, men jeg har altid syntes, at hun var en utrolig flot kvinde, selvom jeg vist ikke kan huske hende fra andet end i "Grease". Her gjorde hun til gengæld også et stort indtryk!

    Jeg så den første gang som barn og fik en underlig fornemmelse i maven, da hun smed det artige tøj og trådte frem med stramtsiddende sorte læderbukser og et frækt glimt i øjet...

    You have entered the club :)

    Gormanden 9-08-22 18:08

  • ★★★0

    Der er nedbrud på Fynsværket, så produktionen står stille hos os. Har derfor fået ekstraordinært ferie. Det er fedt nok at stå op om morgenen og tro man skal ud at knokle og så finde ud af at man har fri resten af ugen. Jeg blev godt nok også fuld i går.

    Nu prøver jeg at vågne over en kop kaffe inden jeg skal køre en nabo til øjenlægen.

    Aranyhajú Nyárszépe10-08-22 08:05

  • ★★★★0

    Kom til at bruge en forkert browser profil, da jeg gik ind på moovy her til morgen, så den var jo naturligvis overklistret med reklamer.. Ikke bare det, nej, den var overklistret med reklamer for den virksomhed jeg arbejder for, pænt mærkeligt!

    dyg10-08-22 09:10

  • ★★★★★★2

    Lorteaften i går og lortemorgen nu. Vi har taget den tunge beslutning af aflive vores hund. Han er kun 3 år gammel, sund og rask og har over for os, altid været så god som dagen er lang. Også over for børnene. Men i går gik han til angreb mod den mindste. Jeg havde stillet hans mad frem, som jeg så ofte har gjort og han rører den ikke, før jeg siger han må. Sådan har han altid været, uden meget træning. Der har aldrig været problemer med dette, men i går, da den mindste går fra køkkenet og ud til badeværelset, farer han ud af sin kurv og forsøger at bide hende (jeg hørte det og det lød som en hund der går til angreb). Han fik også bidt hende i hånden, men om hun nåede at trække den til sig (eller også bed han ikke igennem), så der ingen fysisk skade skete (gudskelov). Vi har talt med hende om oplevelsen og fortalt at hun intet forkert har gjort, uanset hvad hun har gjort. Men det er sådan hun fortæller historien, at hun bare gik forbi ham. Hun forsøgte ikke at røre ham, havde ikke snakket til ham (hvad jeg så også ville have høre, da han var plads kort fra badeværelset, hvor jeg var med åben dør. 

    Det er så pissetragisk, men efter en snak med dyrelægen, som også mente det var den rette beslutning, er det det vi gør. Vi snakkede også om, han kunne komme et andet sted hen, hvor der ikke var børn (hvilket er ironisk, da han elsker børn), men det blev vi frarådet af dyrelægen, efter at han havde reageret sådan. 

    Vi har vendt situationen mange gange. Hvad hvis vi gav ham mad et andet sted osv osv. Men i sidste ende, må vi desværre nok erkende at vi ikke længere vil føle os helt trygge med ham og børnenes samvær. 

    T. Nielsen10-08-22 09:21

  • ★★★★★1

    Øv for en situtation, T. Nielsen. Selvom det for mig lyder som om I traf den rigtige beslutning, så må det unægteligt være hårdt alligevel.

    Kruse10-08-22 09:31

  • ★★★★★★1

    Meget hårdt, for vi holder jo af ham og det forsvinder jo ikke bare lige og har haft så stor glæde af ham i de år vi har haft ham. Vi har altid snakket om, hvor skønt det var, at han var hjemme, når den store langsomt skal til at begynde at gå hjem fra skole, at der var en glad hund til at modtage. Vi tror såmænd ikke, at han ville gøre noget der, andet end at være glad. Men den usikkerhed der nu er dukket op, ville hellere ikke være fed at sidde med og tænk om han gjorde det igen og fik bidt et af børnene alvorligt. Vi ville jo aldrig tilgive os selv, at vi ikke havde fået ham aflivet dengang så.

    Som fruen og jeg snakkede om, at havde hun forsøgt at at tage hans mad, eller blot kælet ham. Der skal han naturligvis heller ikke fare på hende, men så havde det været en situation vi kunne lære børnene at håndtere (hvad vi også har gjort, for vi har lært dem, at når en hund har mad, skal man lade dem være i fred, selv om vi faktisk godt kan tage den). Men her kan vi ikke lære børnene noget, for de har intet gjort andet end at gå igennem huset fra a til b og det skal han jo ikke springe op af og forsøge at bide. Hvorfor han lige har følt sig presset der, det ved vi ikke og vi finder heller aldrig ud af det. 

    T. Nielsen10-08-22 09:47

  • ★★★★0

    Jeg vil også mene, at det er den rigtige beslutning. Hunde skal generelt ikke bide mennesker uprovokeret, og slet ikke de nærmeste familiemedlemmer, som den burde være tryg ved og respektere. Så vil jeg mene, at der er noget galt med hunden (uden at have fagligt belæg).

    chandler7510-08-22 12:00

  • ★★★★★★0

    Mine forældres hund bed både min søster i ansigtet og min far i hans højre hånd (frisør) Men de var så lykkelige for den klamme køter, at de ikke kunne bære at komme af med den. Det kunne have kostet min søster det ene øje, og min far sit arbejde.

    Konsekvens: de fik ikke besøg af deres børnebørn i over et år, og derefter kun når den var lukket inde. Det hele undrede mig meget, da min far var jæger, og opdraget mig til, at man aldrig kan stole på et dyr.

    Det er trist, men når en hund opfører sig aggressivt, er der kun én vej. 

    davenport10-08-22 12:21

  • ★★★★★★0

    Lorteaften i går og lortemorgen nu. Vi har taget den tunge beslutning af aflive vores hund. Han er kun 3 år gammel, sund og rask og har over for os, altid været så god som dagen er lang. Også over for børnene. Men i går gik han til angreb mod den mindste. Jeg havde stillet hans mad frem, som jeg så ofte har gjort og han rører den ikke, før jeg siger han må. Sådan har han altid været, uden meget træning. Der har aldrig været problemer med dette, men i går, da den mindste går fra køkkenet og ud til badeværelset, farer han ud af sin kurv og forsøger at bide hende (jeg hørte det og det lød som en hund der går til angreb). Han fik også bidt hende i hånden, men om hun nåede at trække den til sig (eller også bed han ikke igennem), så der ingen fysisk skade skete (gudskelov). Vi har talt med hende om oplevelsen og fortalt at hun intet forkert har gjort, uanset hvad hun har gjort. Men det er sådan hun fortæller historien, at hun bare gik forbi ham. Hun forsøgte ikke at røre ham, havde ikke snakket til ham (hvad jeg så også ville have høre, da han var plads kort fra badeværelset, hvor jeg var med åben dør. 

    Det er så pissetragisk, men efter en snak med dyrelægen, som også mente det var den rette beslutning, er det det vi gør. Vi snakkede også om, han kunne komme et andet sted hen, hvor der ikke var børn (hvilket er ironisk, da han elsker børn), men det blev vi frarådet af dyrelægen, efter at han havde reageret sådan. 

    Vi har vendt situationen mange gange. Hvad hvis vi gav ham mad et andet sted osv osv. Men i sidste ende, må vi desværre nok erkende at vi ikke længere vil føle os helt trygge med ham og børnenes samvær. 

    Trist - men lyder som den helt rigtige beslutning. Uanset hvad der sker, så må et husdyr ikke være til fare for familien - eller andre.

    Vi havde en kat som kradsede min søn i øjet, da han var ½ år gammel - heldigvis ikke i pupillen - men han kunne potentielt være blind på det øje i dag. Principielt var det vel ikke kattens skyld, den var trængt op i en krog - men den reagerede forkert, og det turde vi ikke overlade til andre. Konsekvens; den blev kørt direkte til dyrlægen og aflivet.

    Wayne10-08-22 13:05

  • ★★★★★0

    Lorteaften i går og lortemorgen nu. Vi har taget den tunge beslutning af aflive vores hund. Han er kun 3 år gammel, sund og rask og har over for os, altid været så god som dagen er lang. Også over for børnene. Men i går gik han til angreb mod den mindste. Jeg havde stillet hans mad frem, som jeg så ofte har gjort og han rører den ikke, før jeg siger han må. Sådan har han altid været, uden meget træning. Der har aldrig været problemer med dette, men i går, da den mindste går fra køkkenet og ud til badeværelset, farer han ud af sin kurv og forsøger at bide hende (jeg hørte det og det lød som en hund der går til angreb). Han fik også bidt hende i hånden, men om hun nåede at trække den til sig (eller også bed han ikke igennem), så der ingen fysisk skade skete (gudskelov). Vi har talt med hende om oplevelsen og fortalt at hun intet forkert har gjort, uanset hvad hun har gjort. Men det er sådan hun fortæller historien, at hun bare gik forbi ham. Hun forsøgte ikke at røre ham, havde ikke snakket til ham (hvad jeg så også ville have høre, da han var plads kort fra badeværelset, hvor jeg var med åben dør. 

    Det er så pissetragisk, men efter en snak med dyrelægen, som også mente det var den rette beslutning, er det det vi gør. Vi snakkede også om, han kunne komme et andet sted hen, hvor der ikke var børn (hvilket er ironisk, da han elsker børn), men det blev vi frarådet af dyrelægen, efter at han havde reageret sådan. 

    Vi har vendt situationen mange gange. Hvad hvis vi gav ham mad et andet sted osv osv. Men i sidste ende, må vi desværre nok erkende at vi ikke længere vil føle os helt trygge med ham og børnenes samvær. 

    Helt afgjort en hård beslutning - særligt, når det også samtidig er en yngre hund. Men i har 100% truffet den rigtige beslutning, for når en hund først begynder at bide/opfører sig aggressivt - og især hvis der er børn involveret - så er der ingen anden udvej end at få hunden aflivet. Risikoen ift til alternative løsninger er simpelthen for stor med tanke på børnene. 

    NightHawk10-08-22 14:02

  • ★★★★★★0

    "Flot" Steven Segal.... Tv2 skriver;

    Den amerikanske filmstjerne Steven Seagal har besøgt fængslet i den russiskkontrollerede by Olenivka i Donetsk-regionen, hvor mindst 50 ukrainske krigsfanger mistede livet i et raketangreb i slutningen af juli.

    Det skriver Moscow Times.

    Ukraine og Rusland har skiftevis beskyldt hinanden for angrebet, men nu vil Steven Seagal sætte fakta på plads i en dokumentarfilm, og "ændre opfattelsen af krigen", ifølge lederen af den selvudnævnte Donetsk People's Republic, Denis Pushilin.

    70-årige Steven Seagal er gennem flere år en kendt ven af Ruslands præsident Putin, som blandt andet har givet filmstjernen russisk statsborgerskab, og gjort ham til Ruslands særlige udsending i USA.

    Wayne10-08-22 16:07

  • ★★0

    "Flot" Steven Segal.... Tv2 skriver;

    Den amerikanske filmstjerne Steven Seagal har besøgt fængslet i den russiskkontrollerede by Olenivka i Donetsk-regionen, hvor mindst 50 ukrainske krigsfanger mistede livet i et raketangreb i slutningen af juli.

    Det skriver Moscow Times.

    Ukraine og Rusland har skiftevis beskyldt hinanden for angrebet, men nu vil Steven Seagal sætte fakta på plads i en dokumentarfilm, og "ændre opfattelsen af krigen", ifølge lederen af den selvudnævnte Donetsk People's Republic, Denis Pushilin.

    70-årige Steven Seagal er gennem flere år en kendt ven af Ruslands præsident Putin, som blandt andet har givet filmstjernen russisk statsborgerskab, og gjort ham til Ruslands særlige udsending i USA.

    Og ham så jeg 6 koncerter med og mødte ham næsten alle dage, da han var i Danmark..lidt trist at han er på Putins side i denne sørgelige krigstid.

    Havde hørt at han chikanerede fans under nogle filmoptagelser, men for mig og andre fans, var han uhyre sympatisk og imødekommende

    Ryder66610-08-22 17:05

  • ★★2

    "Flot" Steven Segal.... Tv2 skriver;

    www.iheart.com/podcast/105-behind-the-bastards-29236323/

    Hop tilbage til oktober 2018, der har BTB to glimrende programmer om Seagal. Der er også et afsnit om en af hans bøger, der fra 2021.

    Jeg kan godt afsløre, at Seagal er en kæmpe lort af et menneske.

    NFT10-08-22 18:37

  • ★★★2

    Kom til at bruge en forkert browser profil, da jeg gik ind på moovy her til morgen, så den var jo naturligvis overklistret med reklamer.. Ikke bare det, nej, den var overklistret med reklamer for den virksomhed jeg arbejder for, pænt mærkeligt!

    Reklamer bliver som oftest vist på baggrund af hvad man har søgt på, så der er ikke noget underligt i det.

    Men reklamerne her på siden er rigtig nok irriterende. På PC ser jeg dem ikke på grund af addblocker, men det har jeg ikke fået installeret på telefonen. Det er med at huske at skrue ned for lyden, for ellers brager det løs med de der videoreklamer og de er ikke altid til at slukke for.

    Aranyhajú Nyárszépe10-08-22 18:51

  • ★★★★2

    Reklamer bliver som oftest vist på baggrund af hvad man har søgt på, så der er ikke noget underligt i det.

    Men reklamerne her på siden er rigtig nok irriterende. På PC ser jeg dem ikke på grund af addblocker, men det har jeg ikke fået installeret på telefonen. Det er med at huske at skrue ned for lyden, for ellers brager det løs med de der videoreklamer og de er ikke altid til at slukke for.

    www.moovy.dk/info/donation

    150 kr. om året, så slipper du for alt det...

    chandler7510-08-22 19:42

  • ★★★★★★0

    En trist dag i går og den forsætter i dag. Børnene græder og græder. Det er heller ikke sjovt at skulle af med den hund vi i 3 år har elsket mere og mere. Vi begravede ham i baghaven. Børnene var med og lagde lidt ting ned til ham. Det tror vi er vigtigt, at tage ordentligt afsked. Midt i det hele må vi dog ikke glemme, at det faktisk var Ella der blev overfaldet af ham. Vi skal prise os lykkelig for at der ingen fysiske skader kom. Det kunne være endt frygteligt galt. Sorgen over at have mistet ham fylder dog alt hos hende, men ikke det at han bed  efter hende. Hun bliver ved med at spørge, hvorfor vi dog skulle aflive ham og at hun ikke var bange for ham. Heldigvis fylder chokket hos hende tilsyneladende ikke ret meget. 

    T. Nielsen11-08-22 07:32

  • ★★★★★★0

    Vi har dog snakket en del med hende om, at hun intet forkert har gjort. Vi vil gerne forebygge at hun føler eventuel skyld over at Tarzan blev aflivet. 

    T. Nielsen11-08-22 07:34

  • ★★★1

    En trist dag i går og den forsætter i dag. Børnene græder og græder. Det er heller ikke sjovt at skulle af med den hund vi i 3 år har elsket mere og mere. Vi begravede ham i baghaven. Børnene var med og lagde lidt ting ned til ham. Det tror vi er vigtigt, at tage ordentligt afsked. Midt i det hele må vi dog ikke glemme, at det faktisk var Ella der blev overfaldet af ham. Vi skal prise os lykkelig for at der ingen fysiske skader kom. Det kunne være endt frygteligt galt. Sorgen over at have mistet ham fylder dog alt hos hende, men ikke det at han bed  efter hende. Hun bliver ved med at spørge, hvorfor vi dog skulle aflive ham og at hun ikke var bange for ham. Heldigvis fylder chokket hos hende tilsyneladende ikke ret meget. 

    En trist situation I er i, håber I kommer godt igennem det snarest. 

    Gormanden11-08-22 07:57

  • ★★★★★★0

    Vi har dog snakket en del med hende om, at hun intet forkert har gjort. Vi vil gerne forebygge at hun føler eventuel skyld over at Tarzan blev aflivet. 

    Det var også det jeg tænkte mest over, i forhold til at han skulle aflives. Børn har nemt ved at føle skyld, så det er pinedød nødvendigt at I tager den på jer - og at det er jeres beslutning, for at passe på dem.

    Wayne11-08-22 08:49

  • ★★★★★★0

    Det var også det jeg tænkte mest over, i forhold til at han skulle aflives. Børn har nemt ved at føle skyld, så det er pinedød nødvendigt at I tager den på jer - og at det er jeres beslutning, for at passe på dem.

    Det gør vi også, andet ville jeg finde underligt. Men derfor kan hun jo godt føle, at det er pga hende. Hun sagde lidt tid efter episoden at “bare jeg ikke havde gået der lige der”. Både før og efter har vi talt med hende om, at hun skal kunne gå og gøre som hun gør, uden at han må blive gal. Det er aldrig hendes skyld, har vi sagt flere gange. 

    T. Nielsen11-08-22 11:02

  • ★★★★★★1

    Det gør vi også, andet ville jeg finde underligt. Men derfor kan hun jo godt føle, at det er pga hende. Hun sagde lidt tid efter episoden at “bare jeg ikke havde gået der lige der”. Både før og efter har vi talt med hende om, at hun skal kunne gå og gøre som hun gør, uden at han må blive gal. Det er aldrig hendes skyld, har vi sagt flere gange. 

    Hun er i de bedste hænder :-)

    Godt at I gjorde det til en fælles ting med afsked/begravelse - god måde at lægge låg på - selvom det er hårdt.

    Wayne11-08-22 11:33

  • ★★★★★★1

    Er stået lidt tidligere op i dag...for at løbe 10 km. Vil se om det passer bedre ind i dagligdagen. H

    Guldager12-08-22 05:33

  • ★★★★★★0

    Efter en måned i smerter fra mit knæ, kunne der endelig bevilliges en blokade med binyrebarkhormon - samt tømning af vædske. Dæleme på høje tid for jeg var begyndt også at få smerter i min hofte, på grund af gakkede gangarter.

    Nu håber jeg at det virker - var hos lægen for 15 dage siden, men han anbefalede at vente til måneden var gået i håb om at det gik i sig selv - det skete altså ikke.

    Jeg har været en anelse indebrændt på det sidste grundet manglende søvn - vågnede flere gange i løbet af en nat på grund af smerterne. Ikke den fedeste måde at holde sommerferie - men jeg har stoppet mig med piller og har deltaget i så meget som muligt, så vi har både nået en tur til Hamborg, været i sommerhus i Vestjylland og et par dage i Præstø. Udover Cirkus Summarum, diverse sommerlande med børnebørn.

    Alt i alt har det være fint - men savner i den grad en ordentlig nattesøvn.

    Wayne12-08-22 11:51

  • ★★★★★★0

    Sikken en gade vi bor på. For to år siden, døde den ene genbo i en bilulykke og nu har et par af de andre genboer lige mister der svigersøn i en ulykke på et bryggeri (ved ikke om det er i dk, da han er englænder. Har mødt ham et par gange, hvor han har serveret øl). Fruen har lige skrevet det, da hun havde mødt dem. 

    T. Nielsen12-08-22 13:07

  • ★★★★★★0

    Efter en måned i smerter fra mit knæ, kunne der endelig bevilliges en blokade med binyrebarkhormon - samt tømning af vædske. Dæleme på høje tid for jeg var begyndt også at få smerter i min hofte, på grund af gakkede gangarter.

    Nu håber jeg at det virker - var hos lægen for 15 dage siden, men han anbefalede at vente til måneden var gået i håb om at det gik i sig selv - det skete altså ikke.

    Jeg har været en anelse indebrændt på det sidste grundet manglende søvn - vågnede flere gange i løbet af en nat på grund af smerterne. Ikke den fedeste måde at holde sommerferie - men jeg har stoppet mig med piller og har deltaget i så meget som muligt, så vi har både nået en tur til Hamborg, været i sommerhus i Vestjylland og et par dage i Præstø. Udover Cirkus Summarum, diverse sommerlande med børnebørn.

    Alt i alt har det være fint - men savner i den grad en ordentlig nattesøvn.

    Øv sgu da. Det lyder ikke rart Wayne. Har du lavet noget eller er det bare kommet? Uanset, godt der nu sker lidt, selv om du har gået alt for længe lyder det som.

    T. Nielsen12-08-22 14:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen