Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Er igang med et gensyn med Bourne triologien - og napper muligvis den 4, selvom den var skuffende.

    De første holder stadig 100%

    Wayne22-05-23 22:40

  • ★★★0

    Shazam! Fury of the Gods (2023) på HBO Max.

    Fandt den første forholdsvis vellykket, men kan se at toeren har fået en noget mere lunken modtagelse så forventningerne er ikke alt for høje.

    Essal23-05-23 18:23

  • ★★★★★0

    Jeg blev færdig med Batwoman : sæson 1 i går og den var faktisk rigtig godt skruet sammen, og rigtig godt spillet i de forskellige roller - ikke mindst af Ruby Rose som Kate Kane/Batwoman og af Rachel Skarsten der herlig skørt og perverst portætterede Kanes nemesis Alice,

    Og så var det fedt at se, at så meget af plottet var fokuseret på duellen mellem Batwoman og Alice - hele 16 ud af 20 afsnit - mens kun 4 afsnit havde en anden skurk på tapetet. Det gav et meget bedre flow og sammenhørighed i den overordnede historie. Så er serien også væsentlig mere mørk, barsk og blodig end de øvrige serier i Arrowverset. Og modsat de andre serier så dør folk rent faktisk i Batwoman uden at blive vækket til live igen. Det betyder også en hel del for spændingen.

    Hvor er det dog ærgerligt og mega frustrerende, at der var så meget kaos i kulissen både mht. sikkerheden vdr. stuntarbejdet og de skænderier der var mellem Ruby Rose og Warner, samt konflikter med de øvrige skuespillere, der alt sammen gjorde, at Ruby Rose blev smidt på porten og Kate Kane karakteren helt blev droppet til de to efterfølgende sæsoner. Måske giver jeg sæson 2 en chance på et tidspunkt men ærlig talt, er jeg ikke super motiveret til at fortsætte med serien uden Ruby Rose/Kate Kane.

    I aften starter jeg på en anden CW serie, hvilket er Swamp Thing som kun kørte 13 afsnit inden den blev cancelled. Jeg håber dog på, at det trods alt stadig vil være værd at se. :)

    NightHawk23-05-23 18:39

  • ★★★★★0

    Battling Butler (1926)

    Kruse23-05-23 18:44

  • ★★0

    Kid (1990) med C. Thomas Howell...

    Ryder66624-05-23 00:36

  • ★★★0

    Lesbian Vampire Killers (2009), ved ikke helt hvad der venter mig :)

    Gormanden24-05-23 17:55

  • ★★★★★1

    Carmen & Lola (2018)

    Kruse24-05-23 19:05

  • ★★0

    Set It Off, med Jada Pinkett

    næste film 

    The Corruptor, med Mark Wahlberg

    begge på BD 

    Ryder66624-05-23 20:16

  • ★★★0

    Centurion (2010)

    Gormanden24-05-23 21:25

  • ★★★0

    Og nu Seraphim falls (2006)

    Gormanden24-05-23 22:37

  • ★★★★★★0

    Lesbian Vampire Killers (2009), ved ikke helt hvad der venter mig :)

    Titlen afslører ellers en del ;-)

    Wayne25-05-23 09:11

  • ★★★0

    Titlen afslører ellers en del ;-)

    Ha ha, ja men tænkte mere på kvalitet og splatter mv :)

    Gormanden25-05-23 11:24

  • ★★★★★0

    Carmen & Lola (2018)

    Fedt! Hvad synes du så om filmen? :)

    NightHawk25-05-23 13:01

  • ★★★0

    Holy spider (2022) er lige landet på filmstriben så den vil jeg se i aften.

    Essal25-05-23 15:08

  • ★★★★★1

    Fedt! Hvad synes du så om filmen? :)

    Fremragende film med en stærk emotionel kerne. Også et interessant indblik ind i en kultur, som jeg ikke kendte ret meget til. Ret enig med hvad ud selv skrev i din anmeldelse, selvom jeg dog nok lige ligger en karakter under. Det er en film jeg har haft kig på før, men glemte den lidt igen, hvorefter den forsvandt fra den pågældende streamingservice. Din anmeldelse og anbefaling fik skubbet den frem i køen, og det takker jeg for. Den var bestemt det værd :)

    Kruse25-05-23 15:58

  • ★★★★★★0

    Skal lige se slutningen på Studio 666 med Foo Fighters. Det er eddermame en syret omgang, hvor bandmedlemmerne spiller sig selv, der skal indspille et nyt album i et hjemsøgt hus, og Dave Grohl bliver besat af en dæmon. Der er rigtig meget gore og bandeord, og den er faktisk ret underholdende. De spiller egentlig godt af at de ikke er skuespillere, måske lige med undtagelse af Pat Smear, men han er så sød, at det ikke gør noget.

    Iøvrigt den vildeste motorsavsscene jeg kan mindes at have set... Der gik lidt familie i den i aftes, så jeg mangler lige de sidste 30 min., men klart en anbefaling. - Tror den er endnu sjovere, hvis man kender bandet, men ikke som sådan nødvendigt.

    davenport25-05-23 18:08

  • ★★★★★0

    Fremragende film med en stærk emotionel kerne. Også et interessant indblik ind i en kultur, som jeg ikke kendte ret meget til. Ret enig med hvad ud selv skrev i din anmeldelse, selvom jeg dog nok lige ligger en karakter under. Det er en film jeg har haft kig på før, men glemte den lidt igen, hvorefter den forsvandt fra den pågældende streamingservice. Din anmeldelse og anbefaling fik skubbet den frem i køen, og det takker jeg for. Den var bestemt det værd :)

    Dejligt at læse at du havde så god en oplevelse med filmen. Og tak for de pæne ord. Jeg er også selv ret vild med "Carmen & Lola" og skal se den en gang mere inden, den forsvinder fra DR. Den er nemlig ikke lige til at få fat på på DVD/BD med enten danske eller engelske tekster. :)

    NightHawk25-05-23 18:31

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere i aften på Costa-Gavras thriller Missing med Jack Lemmon og Sissy Spacek i hovedrollerne. :) 

    NightHawk25-05-23 18:40

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere i aften på Costa-Gavras thriller Missing med Jack Lemmon og Sissy Spacek i hovedrollerne. :) 

    Fremragende film, som jeg har haft lyst til at gense længe. Skrive lige hvad du synes om den :)

    Kruse25-05-23 18:56

  • ★★★★★0

    The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995)

    Kruse25-05-23 19:21

  • ★★0

    The Stepfather 2, med Terry O'Quinn, på BD

    Ryder66625-05-23 21:32

  • ★★★★★★0

    Det er eddermame en syret omgang,

    Jeg ved ikke, om jeg synes den er decideret god, men der er rigeligt med underholdende scener til, at den er værd at se.

    Guldager25-05-23 22:36

  • ★★★★★0

    Fremragende film, som jeg har haft lyst til at gense længe. Skrive lige hvad du synes om den :)

    Det var en super god, og meget spændende og intens film med to helt suveræne præstationer af Jack Lemmon og Sissy Spacek. 

    Den her urovækkende stemning som Costa-Gavras får skabt i beskrivelsen af et sydamerikansk land i opløsning efter et militærkup (som skal forestille at være Chile, der bliver overtaget af den brutale diktator Pinochet) - og hvor den amerikanske regering og CIA spiller en ubehagelig og vital rolle - er mesterligt udført fra start til slut.

    Man sidder bare og får mere og mere sved på panden og dårlige nerver, som historien skrider frem. En historie som jeg fandt ud af via ekstramaterialet tilmed er baseret på en sand historie om en ung amerikansk mand der forsvinder i kaoset, hvorefter hans far og hans kæreste i fællesskab forsøger at finde ud af, hvad der er sker med ham

    Samtidig med den drønspændende jagt, hvor faderen og svigerdatteren konstant møder modstand fra både militæret og deres egen regeringen, kører der så også en parallel historie, som er virkelig godt og rørende skrevet.

    Den omhandler faderens (der er kristen og mere gammeldags i sine holdninger) konflikter med både sin søn og svigerdatters mere ungdommelige og venstreorienterede holdninger, og hvordan de undervejs forsøger at se ud over deres ideologier og verdenssyn for i stedet at kæmpe en fælles kamp for retfærdighed og den hhv. søn og kæreste, de begge elsker og savner.

    På den måde bliver det storpolitiske aspekt og de helt jordnære menneskelige relationer fornemt sat overfor hinanden i en yderst effektiv kontrast, som gik lige i hjertet på mig.

    "Missing" er hvad jeg vil kalde for et vaskeægte mesterværk. :)

    NightHawk26-05-23 15:00

  • ★★0

    Resten af The Stepfather 2, med Terry O'Quinn, på BD.

    Næste film, Leviathan, med Peter Weller, eller Brain Smasher med Andrew "Dice" Clay. begge på BD...

    Ryder66626-05-23 15:08

  • ★★★★★0

    The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995)

    Det er jo en af de gamle klassikere helt tilbage fra New Queer Cinemas opblomstring, der virkelig fik sat skub i at bringe  LGBT-film ud til et større mainstream publikum. Og så holder filmen tilmed stadig i dag, synes jeg. En virkelig sød og charmerende lille film med hjertet på rette sted og en skøn kemi imellem de to hovedroller, som løfter en umiddelbart ordinær historie op på et niveau, der gjorde at mange - bl.a Roger Ebert - gav filmen rigtig flotte anmeldelser i sin tid.

    Den er i øvrigt for nylig blev restaureret og udgivet for første gang på Bluray her i 2022 af Strand Releasing, og er så vidt jeg husker også blevet en del af Criterions udvalg på deres streamingtjeneste. Sidstnævnte især er jo noget af et cadeau at få.

    Hvad synes du om filmen? :) 

    NightHawk26-05-23 15:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen