Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg skal til at se Christoffer Guldbrandsens dokumentar-film A Storm Fortold, der handler om Donald Trumps højre hånd/spin-doktor og politiske kongemager Roger Stone, som var en af de absolutte bagmænd bag angrebet på kongressen i Washington. Filmen følger Roger Stone det sidste år Trump sad ved magten og hvad der foregik i kulissen op til selve angrebet fandt sted.

    www.dr.dk/drtv/program/a-storm-foretold-_-det-amerikanske-oproer_389862

    Og i aften bliver det et gensyn med Jean Claude Van Dammes western-agtige Nowhere To Run, hvor han bl.a. har en episk fight med Ted Levine, der spiller hovedskurkens gustne håndlanger. :)

    NightHawk14-06-23 14:41

  • ★★★★★★1

    @ Guldager -

    Jeg vil i øvrigt lige minde dig om, at "Carmen & Lola" kun er tilgængelig i dag og i morgen på DR inden, at den bliver fjerner igen. Jeg kan kun igen igen varmt anbefale dig at se filmen. Du vil ægre dig over at være gået glip af den. :)

    Så bliver det aftenens film:)

    Guldager14-06-23 19:17

  • ★★0

    Creed III, af og med Michael B. Jordan. ses på BD

    Ryder66614-06-23 19:53

  • ★★★★★0

    Så bliver det aftenens film:)

    Super. Glæder mig til at høre, hvad du synes om den. :) 

    NightHawk14-06-23 20:28

  • ★★★0

    Ja, det var en rigtig god, men også temmelig barsk og spøjs film. Selvom David Thewlis jo spiller fantastisk i rollen som selv-destruktiv nihilist og tæt på gennemført røvhul, så er hans karakter samtidig svær at holde af eller få sympati for på trods af nogle små åndehuller, hvor man kan skimte lidt medmenneskelighed hos ham. Især er sexscenerne meget ubehagelige at se på, da han har et mildt sagt temmelig forkvaklet forhold til kvinder. 

    Så på den ene side er det en interessant film grundet dens skildring af forfaldne menneske-skæbner i kølvandet på Thatcher-æraen. Og på den anden side er det så også en film, som de fleste nok vil have svært ved at gennemføre på grund af hovedkarakterens provokerende og ubehagelige måde at være på. :)

    Hmmm, så trænger den nok til et gensyn herfra, kan ikke huske så meget af det du beskriver.

    Gormanden15-06-23 12:18

  • ★★★0

    Giver mig i kast med den nye sæson af Black Mirror i aften.

    Essal15-06-23 16:13

  • ★★★0

    Giver mig i kast med den nye sæson af Black Mirror i aften.

    Har lige opsagt Netflix indtil vintersæsonen, så jeg må desværre vente :)

    Gormanden15-06-23 18:39

  • ★★★★★0

    Den enfaldige mördaren (1982)

    Kruse15-06-23 18:53

  • ★★0

    Et gensyn med Kim Larsen - klassikeren Midt Om Natten på nordisk film 

    Ryder66615-06-23 20:21

  • ★★★★★★0

    Har lige set de to første afsnit af BM. Lige så wacked som altid. Jeg Ælsker den serie, og det format den er lavet i. Joan is Awful er fanme genial!!!!

    davenport15-06-23 21:03

  • ★★★0

    Har lige set de to første afsnit af BM. Lige så wacked som altid. Jeg Ælsker den serie, og det format den er lavet i. Joan is Awful er fanme genial!!!!

    Enig. Tre afsnit inde i sjette sæson og denne sæson er indtil videre en tilbagevenden til de tidligere sæsoner og derfor også langt over niveauet på den forrige, og dybt skuffende, sæson.

    Kvaliteten af de enkelte BM afsnit kan rigtig nok svinge, som det gør og vil med alle antalogi-serier, men når Charlie Brooker rammer plet så er det forbandet godt og til tider en smule angstprovokerende.

    Essal15-06-23 21:14

  • ★★★★★★0

    Det er altid tankevækkende, med nogle forunderlige og virkelig anderledes indgangsvinkler/pointer. Min favorit er stadig USS Callister. 

    Nu siger du andre antologi-serier... Hvad er der ellers at være opmærksom på?

    davenport15-06-23 21:37

  • ★★★0

    Det er altid tankevækkende, med nogle forunderlige og virkelig anderledes indgangsvinkler/pointer. Min favorit er stadig USS Callister. 

    Nu siger du andre antologi-serier... Hvad er der ellers at være opmærksom på?

    Hmm, hvis du spørger efter anbefalinger så fandt jeg også Cabinet of Curiosities (også Netflix) ganske fin. Mere horror inspireret à la Lovecraft. Guillermo del Toro er medskaber af serien og præsenterer hvert afsnit i bedste Alfred Hitchcock stil.

    Den har ikke samme antropologiske tilgang som BM, men er mere "bare" til for underholdningens skyld. Men har dog også nogle små fine pointer med sine historier.

    Ellers er BM nok den antologi-serie jeg har set flest afsnit af. Så det er lidt svært lige at komme i tanker om andre serie lige på stående fod, som jeg kan anbefale.

    Men det kan være jeg kommer i tanke om dem senere.

    Essal15-06-23 22:15

  • ★★★0

    Tron, 1982

    Gormanden15-06-23 22:43

  • ★★★★★★0

    Jeg har en semi-fridag i dag, så jeg vil se de to sidste film i min samling, jeg ikke har set - udover de 100+ danske film, jeg mangler.

    Jeg forventer store oplevelser af:

    • Creatures the World Forgot
    • og ikke mindst: The Man Who Saves the World aka Turkisk Star Wars

    Guldager16-06-23 09:14

  • ★★★1

    The Flash, der er dejligt køligt her i biografen. 

    NSF16-06-23 13:24

  • ★★★★★1

    The Flash, der er dejligt køligt her i biografen. 

    Hmm, havde du ikke en fast regel om ikke at ville støtte nogen økonomisk, der havde opført sig som et kæmpe røvhul ala det du skrev om Steven Seagal, hvis film du derfor kun købte brugt.

    Men Ezra Miller har jo også opført sig som et kæmpe røvhul, så hvordan kan du så forsvare at gå i biografen og se "The Flash" og dermed være med til at støtte ham økonomisk?

    Det virker da temmelig dobbeltmoralsk, med mindre du har skiftet mening siden sidst og adskiller kunstneren fra kunsten ligesom, jeg selv plejer at gøre.

    NightHawk16-06-23 14:18

  • ★★★★★0

    Reds (1981)

    Kruse16-06-23 18:32

  • ★★★★★0

    Jeg snupper et gensyn med seriemorder-thrilleren The Raven fra 2012, hvor John Cusack spiller den legendariske forfatter og digter Edgar Allan Poe, som vikles ind i opklaringsarbejdet på en række grumme mord, da en psykopatisk forbryder bruger Poe's historier som inspiration til sine usle gerninger. Jeg husker den som værende godt skruet sammen og ganske spændende eksekveret. :)

    NightHawk16-06-23 18:49

  • ★★★1

    Hmm, havde du ikke en fast regel om ikke at ville støtte nogen økonomisk, der havde opført sig som et kæmpe røvhul

    Nej. 

    NSF17-06-23 00:59

  • ★★★★★0

    Nej. 

    Hvorfor er det så ok at støtte Ezra Miller økonomisk, med tanke på det han har rendt rundt og lavet? 

    Eller sagt på en anden måde, hvorfor gælder der andre spilleregler ift. Ezra Miller?

    NightHawk17-06-23 01:19

  • ★★★3

    Hvorfor er det så ok at støtte Ezra Miller økonomisk, med tanke på det han har rendt rundt og lavet? 

    Jeg fik et ret solidt indtryk at du frabad dig diskussioner forleden. Og jeg har ikke behov for at forsvare noget overfor en fremmed person på internettet.

    NSF17-06-23 01:19

  • ★★★★★0

    Jeg fik et ret solidt indtryk at du frabad dig diskussioner forleden. Og jeg har ikke behov for at forsvare noget overfor en fremmed person på internettet.

    Nej, jeg frabad mig at høre på et langt rant om Kevin Sorbo, fordi jeg allerede ved hvad du mener om ham i forvejen.

    Og derudover gav du mig det svar, at det handlede om at du ikke kunne se det du spurgte om fordi, at du var på din arbejds-computer og ikke at det handlede om Kevin Sorbos eskapader. Men det gjorde det så åbenbart alligevel, kan jeg regne ud nu.

    Jeg har så heller ikke modsat noget behov for, at du sidder og moral-prædiker overfor mig ift. Steven Seagal. Og efterfølgende bryder du så dine egne principper og gør det stik modsatte - nemlig at støtte et røvhul som Ezra Miller økonomisk. 

    Men tak for ikke at svare på mit spørgsmål om hvorfor, at Ezra Miller skal have særbehandling. Det er jo altid bedre at være dobbeltmoralsk åbenbart. :P

    NightHawk18-06-23 21:43

  • ★★★4

    fordi jeg allerede ved hvad du mener om ham i forvejen

    Jeg mindes ikke at have nævnt ham på noget tidspunkt her. Lad venligst være med at bruge mit navn. Jeg bryder mig ikke at have noget online der kobler mig sammen med brugernavne. Og Moovy er lidt iffy med den slags. 

    du var på din arbejds-computer

    Korrekt, det var jeg. Jeg kan heller ikke tilgå bl.a. blu-ray.com på den. 

    moral-prædiker

    Hvilket ikke var tilfældet. Jeg udtrykte min mening om ham, du tog det tilsyneladende som et angreb på din karakter. Du er en anonym person på internettet, jeg kan jo ikke vide om du overhovedet køber de ting som du skriver om. 

    dine egne principper

    Jeg har talt om specifikt Seagal og min holdning til ham, jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for at min generelle holdning er sort/hvid.

    Ezra Miller

    .. er mig bekendt i psykologisk behandling og har undskyldt sin opførsel. Om det så er andet end Hollywood PR kan kun tiden vise. Seagal støtter stadig sine to venner i øst og bidrager aktivt til krigen i Ukraine.

    Kan du få øje på et par forskelle på de to, selvom det ene blot er Hollywood PR, for nu at bruge eksempler der allerede har været oppe. 

    Men tak for ikke at svare på mit spørgsmål

    Så lidt. 

    NSF17-06-23 02:03

  • ★★★2

    Nå ja, for the record, kan jeg se at jeg misforstod dele af dit indlæg i nat.

    Jeg forstod dit indlæg om Sorbo som at du ikke gad at gentage diskussionen om kunst/kunstner. Som jeg skrev, sad jeg ved min arbejdscomputer og en for en sjælden gangs skyld spurgte jeg om noget på et forum, som jeg selv kunne slå op, men havde ikke min private mobil handy.

    Derfor undrede det mig at du sad på spring til at genoptage diskussionen. Så derfor så jeg ingen grund til at genoptage den.

    NSF17-06-23 12:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen