Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg mindes ikke at have nævnt ham på noget tidspunkt her. Lad venligst være med at bruge mit navn. Jeg bryder mig ikke at have noget online der kobler mig sammen med brugernavne. Og Moovy er lidt iffy med den slags. 

    Korrekt, det var jeg. Jeg kan heller ikke tilgå bl.a. blu-ray.com på den. 

    Hvilket ikke var tilfældet. Jeg udtrykte min mening om ham, du tog det tilsyneladende som et angreb på din karakter. Du er en anonym person på internettet, jeg kan jo ikke vide om du overhovedet køber de ting som du skriver om. 

    Jeg har talt om specifikt Seagal og min holdning til ham, jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for at min generelle holdning er sort/hvid.

    .. er mig bekendt i psykologisk behandling og har undskyldt sin opførsel. Om det så er andet end Hollywood PR kan kun tiden vise. Seagal støtter stadig sine to venner i øst og bidrager aktivt til krigen i Ukraine.

    Kan du få øje på et par forskelle på de to, selvom det ene blot er Hollywood PR, for nu at bruge eksempler der allerede har været oppe. 

    1) - Du har tidligere under en anden profil enten her eller på Filmz nævnt din store foragt for Kevin Sorbo grundet hans religiøse kommentarer og sine politiske holdninger. Bl.a. at han er imod abort, homoseksuelle ægteskaber, og er en konspirations-teoretiker.

    Jeg ved godt, at du er ret følsom omkring brugen af dit navn og jeg nævnte det heller for at genere dig. Men for det første blev dit navn jo for nyligt nævnt i "hvad modtog du tråden" uden, at du reagerede på det og for det andet, så nævnte jeg dit navn ift kontekst for dem som eventuelt læser med på sidelinjen. For hvis du var en forholdsvis ny bruger, hvordan pokker skulle jeg så vide, hvad du mener om Kevin Sorbo. Det er jo kun fordi du er en gammel bruger, at jeg ved det.

    2) - Jeg tror skam også på, hvad du siger angående din arbejds-computer. Men hvorfor skriver du så, at jeg frabeder mig diskutioner. Du lagde jo netop ikke selv op til en diskussion ved at sige, at det blot handlede om at forbinde Sorbo til "Hercules" serien. Så hvordan kan jeg så frabede mig noget, som du ikke havde nogen intentioner om at starte?

    3) - Ok, det siger du så at det kke var, så må jeg jo tro på det. Men det virkede ærlig talt som en moralsk opsang ligeså meget som, det bare var din mening du gav udtryk for. Angående at vi diskuterede om Seagal var skyldig eller ej afsluttede du med "eller man kan jo bare lade være med at støtte ham økonomisk", hvilket jeg opfattede som en klar stikpille ift om man havde taget stilling til, om han var skyldig eller ej, hvilket jeg kort forinden havde givet klart udtryk for, at jeg ikke havde. Du har nogen gange en lige lovlig flabet måde at udtrykke dig på, så det er ikke så underligt at du bliver misforstået i ny og næ.

    Og så kan jeg blot sige, at alt hvad jeg nævner i "hvad modtog du tråden", har jeg rent faktisk købt og har stående på mine hylder. Men tak for tilliden. Det er da super fedt at skulle sidde og mistænkliggøres på den måde efter at have været fast bruger i så mange år. Jøsses!

    4) - Ja, jeg ved godt at det er Steven Seagal du har brugt som et specifikt eksempel. Men ændrer det på noget som helst. Det korte af det lange er, at du siger at du ikke vil støtte en person økonomisk som har opført som en røvhul, og bagefter så støtter du alligevel et andet røvhul økonomisk ved at gå i biografen. Og det kan du åbenbart ikke se det mærkelig i. Og så er det på den baggrund, at jeg stiller et meget oplagt spørgsmål - nemlig hvordan du skelner imellem hvilket røvhul der ikke forjener økonomisk støtte og hvem der gør. Hvorfor skal der gøres forskel på folk?

    5) - Det rager mig ærlig talt en papand, at Ezra Miller er gået i behandling, og den ynkelige historie som James Gunn og Co nu prøver at sælge til folk om, at Miller er en stakkel der er på en smuk rejse til at blive et genfødt menneske er til at brække sig over. Manden har begået et voldeligt overgreb mod en kvinde, begået indbrud, hærværk og kommet med dødstrusler mod dem han havde lejet huset af. Og nå ja, så har han også forsøgt at lokke to 12 årige børn til at indgå i et seksuelt forhold med ham, hvilket jo ret beset er pædofili. Så hans undskyldning kan han tage og stikke skråt op. 

    Se nu bliver det jo interessant. Fordi da du gav udtryk for din foragt over Steven Seagal i forbindelse med det du nævnte om at købe filmene brugt, bestod din argumentation af Seagals ubehagelige opførsel på filmset, hans påståede vold mod stuntfolk, og de påståede anklager om seksuelle krænkelser, overgreb og voldtægt. Du nævnte intet om Putin eller krigen i Ukraine. Tager man sidstnævnte med i betragtning, ja så er der selvfølgelig forskel. Det er alle da klar over. Men det var heller ikke det din argumentation bestod af. 

    Så hvis man tager det du nævnte om Seagal og sætter det op imod Miller, så vil jeg mene at begge falder i kategorien kæmpe stort røvhul. Og hvis man skulle følge dine principper vil jeg mene, at så burde man ikke støtte nogen af dem økonomisk. 

    Men du mener så åbenbart, at det Miller har lavet ikke er så slemt og at man derfor godt kan støtte ham økonomisk. Jeg mener så til gengæld at det naturligvis ikke er tilfældet uanset, om han undskylder eller ej. Jeg synes Millers eksempel er udtryk for en utrolig dobbeltmoral og hykleri i Hollywood ,og det er ligeså meget det jeg anfægter.

    Og så er den ged vist også blevet barberet. :)

    NightHawk17-06-23 17:47

  • ★★★★★0

    I aften bliver det en premiere på Wong Kai-Wais romantiske drama og moderne mesterværk In The Mood For Love. :) 

    NightHawk17-06-23 17:55

  • ★★★3

    uden, at du reagerede på det

    Hvilket jeg har, ved at bede om crewet at få det fjernet, ligesom jeg har bedt om at få det fjernet på forrige side i denne tråd.

    eller man kan jo bare lade være med at støtte ham økonomisk

    Ja, jeg mener at man selv kan tage et valg om man vil støtte en person eller ej.

    mistænkliggøres

    Overfortolkning - jeg understreger blot, at jeg ikke ved hvem du er, så har jeg jo ingen anelse om hvem der sidder i den anden ende. Både Filmz og Moovy har haft en del brugere gennem tiden, som aldrig har afsløret hvem de er og det ville overraske mig hvis nogle af disse brugere ikke har opfundet deres online-personligheder.

    Og nej, ingen mistænkeliggørelse i dette indlæg heller, før du koger mere suppe på det. Men vi kan vel blive enige om at vi ikke kender hinanden, korrekt? Som i, at jeg ikke kender dit navn, ikke ved hvor du bor, ikke kender dit køn og ikke ved hvordan du ser ud.

    Og det kan du åbenbart ikke se det mærkelig i.

    Se tidligere indlæg.

    Du nævnte intet om Putin eller krigen i Ukraine

    Det er vel alment kendt at manden er russisk statsborger og offentligt støtter både Putin og Lukasjenko, samtidig med alle de andre ting som Seagal har gjort gennem tiden. Man kan vel godt bruge en person som et eksempel på en dårlig person, uden at skulle skrive en afhandling om alle de dårlige ting vedkommende har gjort og uden at ens argument automatisk dømmes ude.

    Og hvis man skulle følge dine principper

    Igen, se tidligere indlæg: "jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for at min generelle holdning er sort/hvid." Jeg mindes endda at der flere gange har været diskussioner oppe om hvordan man forholder sig til kunstnere der er røvhuller, hvor jeg har deltaget og disse diskussioner er som regel er kommet til konklusionen, at der typisk ikke findes et sort/hvidt svar på det.

    Men du mener så åbenbart, at det Miller har lavet ikke er så slemt

    Nej. Citat fra tidligere indlæg: "[Miller].. er mig bekendt i psykologisk behandling og har undskyldt sin opførsel. Om det så er andet end Hollywood PR kan kun tiden vise."

    Jeg skriver vitterligt ingen steder at hvad han har gjort ikke er slemt og giver endda udtryk for, at det kan være ren Hollywood PR. Hvis vi begynder at tolke hvad hinanden mener, ud fra hvad vi ikke skriver, kan jeg sagtens finde på nogle gode historier om dig også. Men det er der vel ingen grund til?

    Men hvis det giver dig ro i maven at kalde mig dobbeltmoralsk, så er det helt fint. Det er alle mennesker jo. Jeg mener, du tager jo rask væk andre kunstnere i forsvar, som der er rettet anklager mod, samtidig med at du pisker en stemning op over Miller. Har du ikke skrevet hele afhandlinger om Woody Allen?

    Og før du overfortolker dette, kan berolige dig med, at jeg faktisk har set og ejer nogle film af Allen. God instruktør, elendig og usjov skuespiller, muligvis et dårligt menneske.

    Jeg har forresten ikke har noget specielt forhold til Miller som skuespiller. Han er god i The Perks of Being a Wallflower, men i bedste fald acceptabel i alt andet jeg har set ham i. Hvis hans undskyldning og behandling blot viser sig at være Hollywood-spin, tja.. for at citere bogen The Stand: no great loss. :o)

    NSF17-06-23 18:48

  • ★★★★★0

    Så bliver det aftenens film:)

    Fik du set "Carmen & Lola" ?  :) 

    NightHawk17-06-23 18:43

  • ★★★★★0

    Hvilket jeg har, ved at bede om crewet at få det fjernet, ligesom jeg har bedt om at få det fjernet på forrige side i denne tråd.

    Ja, jeg mener at man selv kan tage et valg om man vil støtte en person eller ej.

    Overfortolkning - jeg understreger blot, at jeg ikke ved hvem du er, så har jeg jo ingen anelse om hvem der sidder i den anden ende. Både Filmz og Moovy har haft en del brugere gennem tiden, som aldrig har afsløret hvem de er og det ville overraske mig hvis nogle af disse brugere ikke har opfundet deres online-personligheder.

    Og nej, ingen mistænkeliggørelse i dette indlæg heller, før du koger mere suppe på det. Men vi kan vel blive enige om at vi ikke kender hinanden, korrekt? Som i, at jeg ikke kender dit navn, ikke ved hvor du bor, ikke kender dit køn og ikke ved hvordan du ser ud.

    Se tidligere indlæg.

    Det er vel alment kendt at manden er russisk statsborger og offentligt støtter både Putin og Lukasjenko, samtidig med alle de andre ting som Seagal har gjort gennem tiden. Man kan vel godt bruge en person som et eksempel på en dårlig person, uden at skulle skrive en afhandling om alle de dårlige ting vedkommende har gjort og uden at ens argument automatisk dømmes ude.

    Igen, se tidligere indlæg: "jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for at min generelle holdning er sort/hvid." Jeg mindes endda at der flere gange har været diskussioner oppe om hvordan man forholder sig til kunstnere der er røvhuller, hvor jeg har deltaget og disse diskussioner er som regel er kommet til konklusionen, at der typisk ikke findes et sort/hvidt svar på det.

    Nej. Citat fra tidligere indlæg: "[Miller].. er mig bekendt i psykologisk behandling og har undskyldt sin opførsel. Om det så er andet end Hollywood PR kan kun tiden vise."

    Jeg skriver vitterligt ingen steder at hvad han har gjort ikke er slemt og giver endda udtryk for, at det kan være ren Hollywood PR. Hvis vi begynder at tolke hvad hinanden mener, ud fra hvad vi ikke skriver, kan jeg sagtens finde på nogle gode historier om dig også. Men det er der vel ingen grund til?

    Men hvis det giver dig ro i maven at kalde mig dobbeltmoralsk, så er det helt fint. Det er alle mennesker jo. Jeg mener, du tager jo rask væk andre kunstnere i forsvar, som der er rettet anklager mod, samtidig med at du pisker en stemning op over Miller. Har du ikke skrevet hele afhandlinger om Woody Allen?

    Jeg har forresten ikke har noget specielt forhold til Miller som skuespiller. Han er god i The Perks of Being a Wallflower, men i bedste fald acceptabel i alt andet jeg har set ham i. Hvis hans undskyldning og behandling blot viser sig at være Hollywood-spin, tja.. for at citerer bogen The Stand: no great loss. :o)

    Jeg gider altså ikke at diskutere mere med dig. Jeg har sagt, hvad jeg vil sige og det har du modsat også gjort, og jeg hører på hvad du siger. Så lad os stoppe her før det eskalerer til et eller andet helt tåbeligt. 

    Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan det skulle være dobbeltmoralsk at forsvare nogen som er åbenlyst uskyldige og modsat kritisere nogen som er beviseligt skyldige ala Miller.

    Ift. Woody Allen så er den "sag" afsluttet tilbage i 90'erne og burde slet ikke være noget som burde være aktuelt. Alle myndigheder der har undersøgt sagen uafhængigt af hinanden er kommet frem til samme konklusion  - nemlig at der ikke har været begået noget overgreb og at Mia Farrow havde opdigtet historien. Det er kun fordi hun udnytter Metoo, at "sagen" ser dagens lys selvom den aldrig burde have gjort det.

    Og ja, jeg forsvarer gerne folk, som jeg mener er blevet falsk anklaget, da en falsk anklage kan være ligeså ødelæggende for den persons liv som en overgreb kan være. Derfor er det ligeså vigtig også at omtale det.

    Jeg synes ikke, at jeg pisker en stemning op om Miller. Det irriterer bare min retfærdighedsans, at der så åbenlyst bliver gjort forskel på folk i Hollywood/hos Warner.

    Og skal vi så ikke sige, at det var det. Jeg orker ikke at blive ved. Så du må have en forsat god lørdag aften. :)

    Og beklager det med navnet. Det kommer ikke til at gentage sig.

    NightHawk17-06-23 19:06

  • ★★★2

    Og beklager det med navnet. Det kommer ikke til at gentage sig.

    Tommel op!

    NSF17-06-23 19:08

  • ★★★1

    Gensyn med Tron, Legacy - 2010

    Peace out there :)

    Gormanden18-06-23 00:14

  • ★★★★★0

    Bodies Bodies Bodies (2022)

    Kruse20-06-23 19:18

  • ★★0

    Et gensyn med Sidste Time, et herligt og uintentionelt mindfuck, hvor (hvis jeg husker rigtigt) selv filmskaberne ikke selv vidste hvor de ville hen med det hele. Men jeg kan nu godt lide den. Og jeg er nok ikke en del af flertallet.

    Ryder66620-06-23 21:09

  • ★★0

    American Eagle med Asher Braunerog Vernon Wells. sidstnævnte mødte jeg i Sverige for nogle år siden. En af de mest sympatiske og yderst veloplagte skuespillere jeg nogensinde har mødt. Og det er blevet til en del i årenes løb...

    Ryder66620-06-23 23:40

  • ★★★★★0

    The House With the Laughing Windows (1976)

    Kruse21-06-23 19:12

  • ★★★0

    1 afsnit af Marvels Secret Invasion, Disney+

    Gormanden21-06-23 21:15

  • ★★0

    Overvejer et snarligt gensyn med serien Murder One, ærgerligt at Daniel Benzali ikke fortsatte i sæson 2, selvom Anthony Lapaglia også gjorde det godt.

    Men først

    Scream 6 på BD

    Ryder66621-06-23 21:23

  • ★★★★★0

    Ikke nok med det er skidt at få AI til at lave introen, fordi AI har intet med skrulls at gøre, men ser vi bort fra det så er det dælme den værst tænkelige tid Disney og Marvel gør det på, når der er strejke pt. Hvor AI er et stort fokus, nogen sku ha read the room.

    Intro sekvensen til Secret Invasion er AI genereret.

    Instruktøren ved ikke rigtig hvordan det fungere.

    Det er da noget af en vision at ha for et projekt.

    Jeg ku ha forstået sammenhængen hvis man i den næste Terminator film lavede en kort lille teaser AI generede og så self. Med en rigtig trailer bagefter af mennesker.

     

    Elwood21-06-23 22:01

  • ★★★0

    Ikke nok med det er skidt at få AI til at lave introen, fordi AI har intet med skrulls at gøre, men ser vi bort fra det så er det dælme den værst tænkelige tid Disney og Marvel gør det på, når der er strejke pt. Hvor AI er et stort fokus, nogen sku ha read the room.

    Intro sekvensen til Secret Invasion er AI genereret.

    Instruktøren ved ikke rigtig hvordan det fungere.

    Det er da noget af en vision at ha for et projekt.

    Jeg ku ha forstået sammenhængen hvis man i den næste Terminator film lavede en kort lille teaser AI generede og så self. Med en rigtig trailer bagefter af mennesker.

     

    Kan være at Kree-racen dukker op og så vil AI give mening.

    NSF21-06-23 22:05

  • ★★★★★0

    Kan være at Kree-racen dukker op og så vil AI give mening.

    Selim said he thought that the idea of using AI for the opening credits fit into the themes of the show.
    Temaer, hvilke temaer ? Skrulls har været i blandt os i lang tid og kan gemme sig uden vi ved det og være, hvem som helst. Det ikke et tema der forbindes med AI.

    When we reached out to the AI vendors, that was part of it — it just came right out of the shape-shifting, Skrull world identity, you know? Who did this? Who is this?” he said, adding that he doesn’t “really understand” how the artificial intelligence works, though it piqued his interest.

    Det her virker bare som virkelig dårlig timing og en ide der ikke gives en særlig valid grund til.

    En intro underbygger en serie. AI er noget vi får fortalt at introen er lavet med det illustreres ikke direkte når vi ser den.

    Dexter: vi ser morgenmad blive klargjort i ekstrem detaljer som underbygger Dexter der er serial Killer som går op i detaljer.

    The Wire: vi ser overvågnings udstyr og notater der illustrer politiarbejde.

    GOT: ser et map med de forskellige houses.

    Stranger Things: godt nok kun et deciderede titlecard reveal, men musikken siger alt vi skal vide.

    X-files

    Osv.

    introerne kan vi altid tolke ud fra når vi ser dem, der kan være detaljer man overser, men synes altid man fanger ide’en bag uden at sku læse en vital ting som sku være grunden til en intro er lavet som den er.

    Elwood21-06-23 22:37

  • ★★★★★0

    Men jep jeg fik også set afsnittet, og vil klart skippe introen fremover that’s s first.

    Elwood21-06-23 22:40

  • ★★★0

    Men jep jeg fik også set afsnittet, og vil klart skippe introen fremover that’s s first.

    Men rigtig fedt afsnit imo - spion vibes, noget stort på spil, løgne og overraskelser, følelser, sorg og konsekvenser - også for os seere. Fremragende start :)

    Gormanden21-06-23 23:12

  • ★★★★★0

    Asteroid City (2023)

    Kruse22-06-23 13:13

  • ★★2

    Lethal Weapon 3, på BD.

    Jeg mødte Danny Glover i Sverige for nogle år siden, han var simpelthen så rar at snakke med. Og var god til at spørge om der var et bestemt citat man ville have med som en del af autografen på det købte foto. Han kunne også godt huske mig anden gang jeg var henne ved hans bod, for han sagde "wow, what's up you're back" Fedt at han huskede mig for der var virkelig mange mennesker henne ved ham. Jeg fik også stillet ham et spørgsmål under hans Q&A, jeg spurgte "what was the hardest part while filming lethal weapon 1?" Hvortil han svarede "keeping a straight face" han sagde også noget mere men det har jeg glemt hvad var.

    Ryder66622-06-23 22:32

  • ★★★0

    Holy weinerschnitzel! Evil Dead Rise (2023) er lige landet på HBO Max. Nå, jamen så ved jeg da hvad jeg skal se i aften. 

    Essal23-06-23 19:01

  • ★★★★★0

    Aftersun (2022)

    Kruse23-06-23 19:04

  • ★★0

    How To Rob A Bank, med en (for en gangs skyld) tålelig Nick Stahl, som må sige at være en af de værste skuespillere nogensinde i min optik. Derudover, var han uhyre fejlcastet i rollen som John Connor i Terminator 3...

    Ryder66623-06-23 20:38

  • ★★0

    Kan ikke finde ud af hvad jeg skal se som næste film.

    Det bliver til valg mellem tre film

    Albino Alligator

    Enemy At The Gates

    Just Visiting (remake)

    Alle på BD

    Hvad skal man dog vælge?...

    Ryder66623-06-23 21:58

  • ★★★★★0

    John Wick: Chapter 4 (2023)

    Kruse24-06-23 12:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen