Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★0

    Jeg har stadig den slags til gode, men IKEA er nu ganske nice.

    NSF23-04-23 19:42

  • ★★★★0

    Det er helt ok. Vi blev alle mætte for 169kr. 

    dyg23-04-23 19:48

  • ★★★★★★0

    Har spist ris... Lavede nogle kogte ris i ovnen med en pose wok blanding, og overhældt med en sovs lavet af kokosmælk og go chu jang. Og så nogle kæmpe (sikkert meget pumpede) kyllingebryster fra sous viden, der blev grillet og skivet. Det blev ok. 

    davenport24-04-23 18:42

  • ★★0

    Hos os stod den på pasta penne med en mugostsovs på Saint Agur og smørstegte hvide asparges. 

    HelmerJ25-04-23 06:54

  • ★★★★★★0

    Ingen kød????

    davenport25-04-23 07:22

  • ★★0

    Ikke hvad jeg ved af

    HelmerJ25-04-23 07:56

  • ★★★★★★0

    Spiste noget wokgrønt med nudler og så havde jeg stribet en flanksteak og en side Bacon, der var svitset af og kom i tilsidst. Men det er sgu en kedelig ret. Når jeg endelig skal ha "kina-mad" vil jeg egentlig helst ha det fra en restaurant eller en grilljoint. Det bliver altid bare en omgang sjap, der da smager meget godt, men ikke gør det store af sig.

    I morgen der imod... Roastbeef med stegte kartofler og kalvesovs. Så er jeg med igen!!

    davenport27-04-23 18:59

  • 0

    Jeg havde lyst til noget Thai mad og da jeg er på arbejde valgte jeg at bestille det hos min favorit thai restaurang.

    Bestilte Geng Ped, som er rød curry, kokosmæk, bambusskud, zucchini, thai basilika, kylling. Det er en middelstærk ret som passer mig fint. Det sjove er så at du har muligheden for at få lavet alle retter som Thai stærk, hvis du ønsker dig en endnu mere autentisk ret. 

    Kiyonji27-04-23 20:51

  • ★★★0

    Er der egentlig nogen af jer, der gør sig lidt i rødvin? Jeg søger en billig rødvin, som er lige så kraftig og tung i smagen, som en tung Amarone eller Barolo?

    MadMartigan28-04-23 21:08

  • 0

    Er der egentlig nogen af jer, der gør sig lidt i rødvin? Jeg søger en billig rødvin, som er lige så kraftig og tung i smagen, som en tung Amarone eller Barolo?

    Når du siger billig rødvin, hvad tænker du så at prisen skal være?

    Verbal28-04-23 21:14

  • ★★★★0

    Når du siger billig rødvin, hvad tænker du så at prisen skal være?

    Normalt går grænsen for billig rødvin vel ved omkring 15.000kr flasken. Derfor holder jeg mig til øl!

    dyg28-04-23 21:56

  • ★★★0

    Hehe, billig Rødvin for mig, er omkring 100 kr flasken. 

    MadMartigan29-04-23 06:46

  • ★★★★★★0

    Hvad skal du bruge den til? Ja, drikke - men nogen speciel sammenhæng, eller bare for at skære på udgifterne? 

    Rema har en Zinfandel i en bag (mørk kasse med et amerikansk flag i baggrunden), den er fyldig og smager godt, og så koster den ca. en hund for 3 liter - så ~35 flasken.

    davenport29-04-23 07:56

  • ★★★0

    Jeg skal ud og sejle i dag, og så skal man jo drikke rosevin.

    Aranyhajú Nyárszépe29-04-23 10:17

  • ★★★★★★0

    ...Og skurke-slikke kaviar fra sin hånd...

    davenport29-04-23 11:26

  • ★★★★★★0

    Jeg lærer bare aldrig at bage. Det skulle have været hveder, men jeg står med en omgang fødselsdagsboller....

    davenport29-04-23 15:42

  • ★★★0

    Hvad skal du bruge den til? Ja, drikke - men nogen speciel sammenhæng, eller bare for at skære på udgifterne? 

    Rema har en Zinfandel i en bag (mørk kasse med et amerikansk flag i baggrunden), den er fyldig og smager godt, og så koster den ca. en hund for 3 liter - så ~35 flasken.

    Tak, den må jeg prøve. Jeg bruger den næsten hver fredag, og mest til tapas, bøffer eller burger.

    MadMartigan30-04-23 08:38

  • ★★★★★★0

    Hjemmelavede rul´kebab. Dvs. tex-mex tortillas med kebabkød, masser af forskelligt grønt og stegte svampe, dressing, hvidløgsolie og chili.  Det er det tætteste vi kommer herude på landet, uden at skulle betale 75+ kr. pr. stk. nede ved friturepusheren. 

    Grillede lidt pølser og kylling til middag med en grøn aspargessalat til. Der var ikke så meget, så det blev "en let frokost". Så nu er vi sultne igen.

    Det gode er, at de bare kan lave en rulle til madpakke, og så har jeg fri i aften :D

    davenport30-04-23 16:11

  • 0

    Hehe, billig Rødvin for mig, er omkring 100 kr flasken. 

    Hvis du godt kan lide Amarone og har en max pris på 100,- så vil jeg foreslå en ripasso. Ripasso bliver fremstillet på samme måde som en Amarone. Det skal dog helst være Ripasso Superior, da de er bedre end en almindelig ripasso. Hvis jeg skal vælge imellem en god Ripasso Superior, som var på tilbud og en almindelig/billig Amarone, for det er de hvis de koster 100,- uden at være på tilbud, så ville jeg helt klart vælge Ripassoen.

    Verbal30-04-23 21:01

  • ★★★★★★0

    Lavede en tærte med Bacon & porre til aften, og spiste salat til. (Var nødt til at spise noget sundt, da middagsmaden var flæskemix - pølsemix, bare med flæskesteg, rødkål og åkander i stedet for pølser!)

    davenport 1-05-23 19:37

  • ★★★★0

    Lavede en tærte med Bacon & porre til aften, og spiste salat til. (Var nødt til at spise noget sundt, da middagsmaden var flæskemix - pølsemix, bare med flæskesteg, rødkål og åkander i stedet for pølser!)

    Samme her, dog også med broccoli.

    dyg 1-05-23 19:58

  • ★★★★★★0

    Så meget lever jeg alligevel ikke på kanten ;)

    davenport 1-05-23 20:42

  • ★★★★★★0

    Laver en stuvning af kylling med gulerødder, bladselleri og løg med top, hvor jeg krydrer den op med frisk løvstikke.

    Og så laver jeg en kartoffelmos til, med persille, timian og purløg. Lavede lige et raid i køkkenhaven, så nu skal vi sgu ha nogle urter!

    Jeg tænkte på at pynte den med brøndkarse og rød syre, men synes de skal ha lov til at gro lidt mere, inden jeg begynder at slagte på dem.

    davenport 2-05-23 15:25

  • 0

    Lavede mig selv en grilled cheese som snack. Lang tid siden

    Kiyonji 2-05-23 17:03

  • ★★0

    I aften bliver menuen skidenæg

    HelmerJ 3-05-23 07:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen