Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★0

    Har lavet og spist en god chili-omelet :)

    Gormanden19-05-23 00:08

  • ★★★★★★0

    Så lige The Menu. Den underligste film jeg længe har set, men den var super fed og meget sarkastisk. Madøre bør se den og reflektere :)

    davenport19-05-23 07:16

  • ★★★★★★0

    Den er bestemt også på listen :)

    Jeg kan også anbefale Smagen af Sult.

    Og selvfølgelig den virkeligt hygge og oversete Chef

    Guldager19-05-23 08:32

  • ★★★0

    Den er bestemt også på listen :)

    Jeg kan også anbefale Smagen af Sult.

    Og selvfølgelig den virkeligt hygge og oversete Chef

    Enig i at Chef er en rigtig dejlig cozy film :)

    Gormanden19-05-23 09:08

  • ★★★0

    Tak for anbefalingerne, som jeg har kommet på min liste.

    Har endnu ikke fundet ud af hvad jeg laver til middag i aften, men nok noget proteinrigt, da jeg regner med at både at løbetræne og ramme fitnesscenteret i dag.

    Aranyhajú Nyárszépe19-05-23 09:59

  • ★★★★★★0

    Der er også Babettes Gæstebud, men den tænker jeg, du har set?

    Guldager19-05-23 10:03

  • 0

    Er der egentlig nogle youtubere i følger, indenfor mad naturligvis. Jeg er begyndt at lave lidt flere forskellige retter for at der skal ske lidt nyt og udfordre mig selv en smule. Så jeg bruger blandt andet lidt forskellige youtube kanaler også fordi jeg altid har fundet madprogrammer interessante, hvis det altså handler om madlavning, konkurrencer gider jeg ikke. Det Youtube kan gøre, igen inden for madlavning, er hvordan retterne faktisk laves modsat en bog hvor det blot bliver beskrevet og så er de bare hyggelige.

    Jeg kan blandt andet godt lide Andy Cooks og Not another cooking show. Der er også et par stykker jeg ikke bryder mig så meget om på grund af deres stil, hvor nogle gør mere ud af at profilere sig selv end bare at lave mad.

    Kiyonji19-05-23 10:11

  • ★★★1

    Enig i at Chef er en rigtig dejlig cozy film :)

    Korrekt.

    NSF19-05-23 10:20

  • ★★★★★★0

    Er der egentlig nogle youtubere i følger, indenfor mad naturligvis. Jeg er begyndt at lave lidt flere forskellige retter for at der skal ske lidt nyt og udfordre mig selv en smule. Så jeg bruger blandt andet lidt forskellige youtube kanaler også fordi jeg altid har fundet madprogrammer interessante, hvis det altså handler om madlavning, konkurrencer gider jeg ikke. Det Youtube kan gøre, igen inden for madlavning, er hvordan retterne faktisk laves modsat en bog hvor det blot bliver beskrevet og så er de bare hyggelige.

    Jeg kan blandt andet godt lide Andy Cooks og Not another cooking show. Der er også et par stykker jeg ikke bryder mig så meget om på grund af deres stil, hvor nogle gør mere ud af at profilere sig selv end bare at lave mad.

    Nej, egentlig ikke. Jeg foretrækker kogebøger - synes Youtubevideoer er for langsomme. Men i ny og næ falder jeg da over en video, jeg ser.

    Guldager19-05-23 10:44

  • ★★★0

    Der er også Babettes Gæstebud, men den tænker jeg, du har set?

    Ja, flere gange. Det er jo en klassiker.

    Aranyhajú Nyárszépe19-05-23 13:29

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker slutscenariet. Et studie i at underspille følelser 

    Guldager19-05-23 13:40

  • ★★★0

    Den er bestemt også på listen :)

    Jeg kan også anbefale Smagen af Sult.

    Og selvfølgelig den virkeligt hygge og oversete Chef

    Enig i at Chef er en rigtig dejlig cozy film :)

    Gormanden21-05-23 01:13

  • ★★★0

    Købte en dehydrator i Netto for et par uger siden. Nu har jeg sat den til og fyldt dem med bananer i skiver. Manualen til den er bare meget mangelfuld. Der er to temperaturindstillinger, men der står ikke nogen steder hvor mange grader de er på. Det står heller ikke noget om hvor lang tid jeg ca skal give det. Har en ide om at det nok er mange timer.

    Aranyhajú Nyárszépe21-05-23 11:25

  • ★★★★★★0

    Simpel burger i dag: bøf, cheddar og ærteskud. Habanero-ketchup i min burger.

    Dertil airfryer-fritter

    I morgen bliver det laks med spidskål-porre-fløde-snask og frisk pasta.

    Guldager21-05-23 13:27

  • ★★★★★★0

    Dehydrator: Du skal bare have dem i, indtil alt væsken er væk. Og ja, det kan tage en krig. (Det er nok billigere at købe dem tørret ift. strøm & tid)

    Her står den på lasagne med salat til aften. Der er et godt stykke tyksteg til overs fra i aftes, så tror jeg smører mig en mad med rødt kød og remulade.

    davenport21-05-23 14:02

  • ★★★0

    Tid gør ikke så meget, da jeg jo ikke behøver at stå og kigge på det tørre. Det kan måske godt være med strøm. Det må jeg kunne regne på. Ud over det er sjovt at købe gadgets og køkkenmaskiner, så er det også fordi jeg godt kan lide vandreture. Her er det vigtigt at ting fylder og vejer så lidt som muligt, da man ikke gider bære på mere end højst nødvendigt. Frysetørret mad er smart. Det fylder og vejer ikke noget, og man skal bare tilsætte vand, men det er dyrt synes jeg.

    Aranyhajú Nyárszépe21-05-23 14:25

  • ★★★★★★0

    Så er der osse plads til en flaske rom i tasken ,D 

    davenport21-05-23 17:42

  • ★★★★★★0

    Jeg er kommet til at love, at jeg vil lave chili con carne til en flok tømmermændsramte gutter på lørdag til frokost. Vi skal til punk- og hardcorefestival i weekenden.

    Det vil sige jeg har også tømmermænd :)

    Det er desværre ikke muligt at lave det på forhånd, fordi der ikke er plads i køleskab eller fryser. Men kan man ikke godt gøre følgende fredag:

    1. Lave en krydderiblanding
    2. Skære oksebov ud i tern
    3. Vakuumpakke oksebov i tern og krydderier sammen
    4. Snitte grøntsagerne og ligge i en bøtte

    Så skal det hele bare væltes sammen lørdag med diverse konserves og bouillon.

    Og fordi jeg ikke gider at have det til at simre i 3+ timer, så skærer jeg nok kødet i ret små tern, men det går også nok.

    Så laver jeg en habanero-paste til, så folk selv kan styre styrken.

    Guldager23-05-23 16:54

  • ★★★★★★0

    Det lyder sgu næsten, som om det ville fylde stort set det samme hvis du laver det på forhånd. Men det lyder da ellers som en plan.

    Vi skulle have haft hamborgryg med flødekartofler, men jeg nægter at betale de ågerpriser for fløde, så det bliver bare en spaghetti/ kødsovs ting. Men den er kogt på hvidvin og kalv, og er faktisk en lasagnesovs, så det går jeg nok ikke galt i byen med. Har lavet et flute med ost til også. (Det slår i hvert tilfælde det boller i karry jeg lavede på arbejde i dag...) 

    davenport23-05-23 17:14

  • ★★★★★★0

    Jo, næsten, men alt konserves kan jo stå alle steder.

    Men nøjes bare med at skære kødet fint fredag. De grøntsager kan jeg sagtens snitte lørdag.

    Guldager23-05-23 18:00

  • ★★★★★★0

    Lad os nu se, hvordan du har det efter en omgang pogo og headbangin´. ;)

    davenport23-05-23 19:07

  • ★★★★★★1

    Vi har lige spist en kebabpizza. Jeg lavede en focacciabund, og forbagte den. Hold nu kæft den var lækker.  Og så lige en håndfuld kinakål og dressing ovenpå. Kom til at spise to stykker, så nu er jeg for mæt. 

    davenport26-05-23 17:26

  • ★★0

    Skal have burgere med nuggets istedet for hakkebøffer, har ikke prøvet det før, har dog fået kyllingeburgere før, men det er nok ikke helt det samme

    Ryder66626-05-23 17:50

  • ★★0

    Havde lige lidt under en halv pose fuld kartoffelskiver, så det bliver aftenssnack inden længe. Det bliver bare med ketchup og remoulade. Det eneste jeg savner til det, er en god gang bearnaisesauce. Tidligere på dagen fik jeg en thaiboks panang som består af kylling, ris og karry.

    Ryder66627-05-23 21:32

  • ★★★★★★0

    Har lige sat en fluffy æggekage i ovnen. Jeg har kantet den med takker af bagerrugbrød, og lavet en "salat" af rød peber, tomat, asparges, forårsløg og strimlet kylling som er lagt i midten og bager med. Nu er det spændende om det virker for sundt for børnene. Den ser ellers yderst indbydende ud, men det sælger ikke altid bare varen herhjemme.

    davenport28-05-23 08:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen