Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Vågnede lidt tidligt og så resten af Thor: Dark World

    Det var godt nok en lortefilm med meget få positive kvaliteter.

    3/10

    Guldager 9-02-20 07:01

  • ★★★★★0

    Vågnede lidt tidligt og så resten af Thor: Dark World

    Det var godt nok en lortefilm med meget få positive kvaliteter.

    3/10

    Endelig kan vi være enige om en Marvel-film!

    David Lund 9-02-20 07:19

  • ★★★★★★0

    Vågnede lidt tidligt og så resten af Thor: Dark World

    Det var godt nok en lortefilm med meget få positive kvaliteter.

    3/10

    Enig den er ringe

    Wayne 9-02-20 17:24

  • ★★★★★★0

    Enig den er ringe

    En af de mindst vellykkede Marvel film som jeg husker den?

    T. Nielsen 9-02-20 17:27

  • ★★★★★0

    Vågnede lidt tidligt og så resten af Thor: Dark World

    Det var godt nok en lortefilm med meget få positive kvaliteter.

    3/10

    Men i det mindste fik du da set Stellan Skarsgaard i bar røv. :D 

    NightHawk 9-02-20 17:48

  • ★★★★★★0

    En af de mindst vellykkede Marvel film som jeg husker den?

    Ja faktisk den kedeligste i MCU’s tid

    Wayne 9-02-20 18:36

  • ★★★★★★0

    Men i det mindste fik du da set Stellan Skarsgaard i bar røv. :D 

    Den rynkerøv vifter han med så tit han kan :-)

    Wayne 9-02-20 18:40

  • ★★★★1

    Den rynkerøv vifter han med så tit han kan :-)

    Han er Hollywoods Dan Marstrand.

    Åkepool 9-02-20 23:09

  • ★★★★★★0

    Dirch

    Da jeg var i Accord for nogle uger siden, faldt jeg over Dirch til en billig pris på Blu-ray og tænkte "hvorfor ikke", da den jo har fået masser af gode anmeldelser. Jeg har set en del af hans film, da jeg var yngre, fordi min mor var ret stor fan af de danske lystspil fra den periode og tidligere.

    Jeg var ikke vanvittigt underholdt. Der er naturligvis en begrænset mængde skuespillere at arbejde med i Danmark, så at finde nogle som er spot-on til samtlige roller, kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, men det er ret konsekvent, at ingen tilnærmelsesvis ligner de kendte personer, som de spiller. Stemmer kan man selvfølgelig ikke lave om på, men måden man taler på, kan man og bortset fra enkelte ældre vendinger, talte alle meget "moderne" dansk, hvilket også skurrede en del.

    Så er der selve de humoristiske dele af filmen, de shows som Kjeld og Dirch lavede sammen og som Dirch lavede alene, som ganske vist vises som om at de trækker fulde sale, hvilket de nok gjorde dengang, ellers var de ikke blevet så store stjerner, men de segmenter er bare komplet humorforladte og er et meget godt eksempel på, at ikke alt humor er tidsløst.

    Jeg fangede som sådan hvad filmen prøvede at vise, som er teater-aspektet af Dirchs liv, samt hans ambition om at være mere end bare en komiker, samt hans vanvittige behov for at arbejde og selvfølgelig kulturen dengang, hvor det næsten var mere reglen end udtagelsen, at kunstnere var stærkt alkoholiserede. Dog føltes det lidt underligt, at man skøjtede så let henover hans arbejde på tv og i film, hvilket jo også var virkelig massivt.

    Alt i alt, helt fint skuespil, selvom jeg ikke er helt sikker på præcis hvad der er sandt og hvad der er drama for dramaet skyld, men for mange ting der bare ikke spillede for mig.

    2/6

    Zero Cool10-02-20 10:49

  • ★★2

    Gensyn med Memories of Murder, denne gang på det store lærred. Og så endda oven på Parasites Oscar-trumf. Kæmpe mesterværk. 

    Mikkel Abel10-02-20 21:23

  • ★★★★★0

    Så er der selve de humoristiske dele af filmen, de shows som Kjeld og Dirch lavede sammen og som Dirch lavede alene, som ganske vist vises som om at de trækker fulde sale, hvilket de nok gjorde dengang, ellers var de ikke blevet så store stjerner, men de segmenter er bare komplet humorforladte og er et meget godt eksempel på, at ikke alt humor er tidsløst.

    Problemet er jo også at Dirch Passer bare var sjovere end Nikolaj Lie Kaas. Nej, humoren fungerer nok ikke helt lige så godt i dag, men han var stadig bedre end Kaas var i den film. 

    Enig i de andre ting og svagheden med skuespillerne som ikke rigtig overbeviser.

    Jeg synes egentlig bare det er et generelt problem at de laver en film så ensidigt tung og dyster og tragisk (så vidt jeg husker den) om en mand, som jeg er ganske sikker på havde et liv med begge dele. Jeg køber simpelthen ikke at historien om Dirch er en ren tragedie, selv om han havde nogle dårlige forhold og en for tidlig død. Så vidt jeg husker havde jeg heller ikke nogen fornemmelse af at filmen ville noget, at den havde noget reelt på hjerte, udover at den ville være en dramatisk film om Dirch Passer. 

    Lars!10-02-20 23:17

  • ★★★★0

    1. afsnit af DRs nye serie “Når støvet har lagt sig”. Skidt skuespil og står med fornemmelsen af et plot, jeg ikke har den store lyst til at følge til dørs. Amatøragtigt.

    2/6.

    The Outsider

    Now we’re talking. Fremragende spillet. Ben Mendelsohn er eminent. Klasse King filmatisering. Stemningsmættet og tager sig god tid. 6. afsnit var intens.

    9/10

    Bruce11-02-20 00:04

  • ★★★★★★0

    Thor: Ragnarok

    Lidt bedre end Dark World, men stadig ikke god. 

    4/10

    Nu er jeg færdig med de Marvel-film, som konen købte, og jeg håber godt nok ikke, at hun køber flere (Jojo, kan bare lade være med at se dem...)

    Guldager11-02-20 10:50

  • ★★★★★★0

    Thor: Ragnarok

    Lidt bedre end Dark World, men stadig ikke god. 

    4/10

    Nu er jeg færdig med de Marvel-film, som konen købte, og jeg håber godt nok ikke, at hun køber flere (Jojo, kan bare lade være med at se dem...)

    Ærgerligt - ellers klart min favorit blandt Thor filmene. Den er langt sjovere end resten.

    Wayne11-02-20 11:00

  • ★★★★★0

    Thor (4/6)

    Thor: Dark World (2/6)

    Thor: Ragnarok (3/6)

    Lars!11-02-20 11:21

  • ★★★★2

    Thor 7/10

    Thor: Dark World 6/10

    Thor: Ragnarok 8/10

    Åkepool11-02-20 11:28

  • ★★★★★★1

    Thor 7/10

    Thor: Dark World 6/10

    Thor: Ragnarok 8/10

    Jeg er på linie med dig :-)

    Wayne11-02-20 11:30

  • ★★★★★★0

    Ærgerligt - ellers klart min favorit blandt Thor filmene. Den er langt sjovere end resten.

    Det er også min favorit-Thor... Men bundniveauet er bare meget lavt :)

    Thor: Ragnarok, 4/10

    Thor, 4/10

    Thor: Dark World, 3/10

    Guldager11-02-20 11:52

  • ★★★★★★1

    Problemet er jo også at Dirch Passer bare var sjovere end Nikolaj Lie Kaas. Nej, humoren fungerer nok ikke helt lige så godt i dag, men han var stadig bedre end Kaas var i den film. 

    Enig i de andre ting og svagheden med skuespillerne som ikke rigtig overbeviser.

    Jeg synes egentlig bare det er et generelt problem at de laver en film så ensidigt tung og dyster og tragisk (så vidt jeg husker den) om en mand, som jeg er ganske sikker på havde et liv med begge dele. Jeg køber simpelthen ikke at historien om Dirch er en ren tragedie, selv om han havde nogle dårlige forhold og en for tidlig død. Så vidt jeg husker havde jeg heller ikke nogen fornemmelse af at filmen ville noget, at den havde noget reelt på hjerte, udover at den ville være en dramatisk film om Dirch Passer. 

    Ja, det har du nok ret i. Kaas har ikke fantastisk på den komiske front.

    Måske har idéen været, at deres shows skulle være den opløftende del, hvor man virkelig kunne se Passer i sit es, værende glad og sjov. Men hvis den del bare ikke rigtigt virker, så er der ikke nogen kontrast til alle scenerne med druk, tvivl og frustrationer. Dog var Passer åbenbart virkelig god til at score.

    Zero Cool11-02-20 12:13

  • ★★★★★0

    Jeg vil også!

    • Thor - 7/10
    • Thor: Dark World - 3/10
    • Thor: Ragnarok - 7/10

    David Lund11-02-20 12:37

  • ★★★★★★0

    Bien Maja 

    Hvordan anmelder man en film til børn? Helt objektiv eller skal man se på den med børnebriller? Uanset hvordan man gør det, så er Bien Maja faktisk en god film.

    Fra udklækkelsen i bikuben er Maja anderledes. Hun popper ud for tidligt, har masser af spørgsmål, og er en fri bi i forhold til den velsmurte maskine i bikuben. Den bliver reageret af den bløde, søde og tålmodige dronning, og filmens skurk er ikke tilfreds med den stil. Hun får bortvist Maja fra bikuben og lavet et plot for at blive dronning.

    Ude på engen oplever Maja en masse, og lærer at alle insekter er lige meget værd. Her bliver der smurt tykt på, men det er ganske hyggeligt. 

    Det er en forudsigelig film, men også en lærerig og glad film, og selvom min 2.5 årige søn nok ikke kan følge helt med, så er der også fint med rabalder til at underholde ham. Han sad stille i 1 time før vi stoppede.

    7/10

    Guldager13-02-20 06:45

  • ★★★★★0

    I, Tonya

    Nogen ting fungerer, andre ikke. Ting som ikke fungerer er to godt voksne skuespilleres forsøg på at spille akavede 15-årige. De ligner ikke 15-årige og deres forsøg på at modellere pubertetsadfærd er heller ikke overbevisende. Filmen bliver dog bedre efterhånden som det komiske i den sande (og tragiske) historie får plads, særlig den dybt idiotiske Shawn. Den bliver dog også for lang - der er grænser for hvor længe ægteskabsvold kan gøres underholdende, og de talende hoveder bliver en tyndslidt fortællerform også. Filmen overlever på sin gode historie om en dygtig white trash skiløbers kamp for at blive elsket og anerkendt. 3/6.

    Call Me By Your Name

    Et sted i det nordlige Italien, hvor der ikke er meget andet at gøre end at spise aprikoser og læse bøger, forelsker en teenager sig i sin fars assistent-forsker. Filmen markedsføres som en romance, men den mister mig der hvor jeg ser en voksen mand have sex med en umoden dreng, og hvor den (så vidt jeg forstår den) vil have mig til at se det som en smuk ting. Den er godt lavet og også godt spillet, men præmisset havde jeg det ret svært ved. Forholdet er helt utrolig ujævnt, er det noget at fortabe sig i og glorificere? Det trækker for mig en flot-lavet film meget ned. 2/6. 

    The Dark Crystal

    Jim Henson og Frank Oz skabte her en fantasy-verden med flotte kulisser og diverse dukkevæsner, hvor hele verdens skæbne står på spil, når tre sole står på linje. Det er svært ikke at beundre den kreative indsats, samtidig som jeg også bare må indrømme at historien ikke fængede mig, og at karaktererne stort set var ret naive og uinteressante. Jeg spekulerer på hvem filmen er for, for den virker næsten for brutal for små børn, men også for barnlig og naiv for voksne. Alligevel er jeg glad for at film som denne findes og undervejs tog jeg da også mig selv i at tænke: "Hvad nu hvis Jim Henson havde lavet Hobbitten?" Det gad jeg godt have set, for en bedre og mere gennemført historie, men med lige så godt design kunne være blevet en fantastisk fantasyfilm. 3/6. 

    Lars!13-02-20 12:44

  • ★★★★★★0

    Vi har siddet og set de to film om Iqbal på NF de sidste to aftener. De var faktisk overraskende gode, og Andreas Bo er direkte skræmmende som Svinet. Og selve castet spiller rigtig godt, og er ligeledes meget smukke mennesker. 

    Så også Sommeren 92, som jeg var rigtig godt underholdt af. Meget nostalgisk, og rørende sine steder. 

    davenport13-02-20 14:25

  • ★★★★0

    In Fabric .... nogen der har set den? Ved hvor den kan streames?

    Bruce14-02-20 14:00

  • ★★★★★0

    In Fabric .... nogen der har set den? Ved hvor den kan streames?

    Jeg er rimelig sikker på, at den ikke kan findes på nogen danske tjenester. Den kan lejes på US iTunes, hvis du har adgang til den.

    Jeg kunne rigtigt godt lide den. Man skal dog nok være til Italiensk 70-horror a la Argento samt en lidt surrealistisk humor a la David Lynch for at værdsætte filmens stil.

    Kruse14-02-20 14:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen