Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    4 sæsoner, so far. Ved naturligvis ikke om der kommer flere. Har ikke set det annonceret endnu. 

    T. Nielsen26-12-21 14:19

  • ★★★★0

    Shit, så har jeg slet ikke fulgt nok med der. 

    Babo26-12-21 14:30

  • ★★★★★★0

    Shit, så har jeg slet ikke fulgt nok med der. 

    Plus 1883, der er en forløber:-)

    T. Nielsen26-12-21 14:37

  • ★★★★★★0

    The Revengers (1972)

     

    Eller som denne western hedder på dansk ”Bisse-Banden”, er (endnu) en film der forsøger at lukrere på opskriften fra ”The Dirty Dozen”, tilsat en bet ”The Wild Bunch”. Men der er kvaliteten til forskel.

    Dette bemærker man ret hurtigt, da vores hovedperson, spillet af netop William Holden, kendt fra ”The Wild Bunch” (og andre) i indledningen vender hjem til familien. Hele den måde persongalleriet kunstigt står opstillet og glor på, bringer mindelser om mere billige Tv-film.

    Men altså, historien er at Holden’s familie slagtes i en massakre og han sætter derfor efter den forbryderbande, der står bag. Da ingen andre åbenbart kan hjælpe ham, i hvert fald ret længe, besøger han et tvivlsomt fængsel og samler en række hårdkogte personligheder, til at støtte ham. Dette er naturligvis ikke uden problemer.

    Men med undtagelse af en enkelt overraskelse, så bydes der på det mest forventelige, teknisk standardiseret og kun med episodiske skuddramaer til at bryde monotonien og det lidt kedelige.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen26-12-21 14:49

  • ★★★★★★0

    Wrath Of Man

    Havde ellers netop lidt større forventninger til denne, end jeg plejer at have til instruktørens film. 

    T. Nielsen26-12-21 14:52

  • ★★★★0

    Havde ellers netop lidt større forventninger til denne, end jeg plejer at have til instruktørens film. 

    Også her, men den fungerede slet ikke for mig. Måske du vil bedre blive underholdt. Jeg kedede mig. 

    Babo26-12-21 15:16

  • ★★★★★★0

    Også her, men den fungerede slet ikke for mig. Måske du vil bedre blive underholdt. Jeg kedede mig. 

    Må se om jeg støder på den.

    T. Nielsen26-12-21 15:26

  • ★★★★0

    Må se om jeg støder på den.

    Den er næsten lige kommet på viaplay, jeg fangede den der. 

    Babo26-12-21 15:30

  • ★★★★★★0

    Den er næsten lige kommet på viaplay, jeg fangede den der. 

    Ah takker. Viaplay har jeg også.

    T. Nielsen26-12-21 15:30

  • ★★★★★★0

    McCartney 3,2,1 (2021)

     

    Dokumentar der I et enkelt sort og hvidt setup, sætter fokus på samtaler om musikken mellem Beatles legenden Paul McCartney og den vel også næsten legendariske producer Rick Rubin.

    De to herrer kommer godt rundt, men det forbliver for overfladisk og Rubin tør ikke hive nok fat i McCartney og gå kritik til ham med sine spørgsmål. Derfor forbliver det hele mest bare hyggeligt og afslappende.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen26-12-21 15:39

  • ★★★★0

    John Wick (2014)

    Trætheden har naglet mig til sofaen og familien er ude på besøg. Valgte et gensyn med den første Wick som en slags opvarming til den nye Matrix film. Regnede ikke med jeg ville se den til enden, men den fik mig sgu til at glemme tid og sted. Derudover bemærkede jeg, hvor visuelt stilistisk den er, særligt farvesætningen er stilfuld. Men også soundtracket. Reeves er skabt til rollen og det er jo rollerne som her man skal nyde ham i. Nok har 2’eren en tand bedre action, men foretrække simpliciteten i etteren. 

    Jeg forhøjer: 8/10

    Babo26-12-21 16:15

  • ★★★★0

    Kiss Kiss, Bang Bang (2005)

    Har lige set den for tredje eller fjerde gang. Og jeg forstår stadig ikke plottet 100%. Hvad var skurkens motiver helt præcist, og hvem var det han myrdede? Og hvad var søsterens plan, og hvad gik der galt?

    Nå, men det er uanset hvad en genial film. 5 store stjerner.

    S. Rico26-12-21 23:19

  • ★★★★0

    PS: er det egentlig ikke også en julefilm?

    S. Rico26-12-21 23:25

  • ★★★★★0

    PS: er det egentlig ikke også en julefilm?

    Er alle Shane Black's film ikke næsten det ?

    Elwood27-12-21 01:08

  • ★★★★0

    Minari

    En af de mest velmodtagne film sidste år. Jeg deler imidlertid ikke samme entusiasme, men filmen er absolut velment og ikke mindst velspillet på alle fronter. Problemet for mig var nok bare jeg aldrig helt mærkede følelserne som jeg kunne ønske af denne historie. Will Patton ses også her og leverer en af sine bedre præstationer set længe. 

    7/10

    Babo29-12-21 10:32

  • ★★★★★★0

    No Time To Die - andet gennemsyn.

    Der er stadig nogle vellykkede actionsekvenser - men den faldt en, måske to karakterer desværre 

    Wayne31-12-21 00:25

  • ★★★★★★0

    No Time To Die - andet gennemsyn.

    Der er stadig nogle vellykkede actionsekvenser - men den faldt en, måske to karakterer desværre 

    Jeg rater den 7/10. Ratede den 8/10 lige da den var set. Men efter at have “sunket” den, faldt den lidt for mig. 

    T. Nielsen31-12-21 00:27

  • ★★★★★★0

    Jeg rater den 7/10. Ratede den 8/10 lige da den var set. Men efter at have “sunket” den, faldt den lidt for mig. 

    Jeg rammer i samme leje

    Wayne31-12-21 00:28

  • ★★★★★★1

    Jeg rammer i samme leje

    De to tenorer:)

    T. Nielsen31-12-21 00:36

  • ★★★★★★0

    De to tenorer:)

    Præcist ;-)

    Wayne31-12-21 01:04

  • ★★★★0

    Og her nogle uge efter, jeg kan stadig ikke lide den :) Jeg er ikke engang tæt på det solide niveau. Kan virkelig virkelig ikke forstå de danske anmeldelser har været så forrygende som de har. 

    Babo31-12-21 09:35

  • ★★★★0

    14 Peaks (2021)

    Nirmal Purja er for VILD! Han er en regulær "crazy man". Meget få mennesker (mindre end 50) har besteget verdens 14 højeste bjergtoppe (det er antallet af bjergtoppe, som er over 8000 meter). Den første der gjorde det, brugte 16 år på bedriften. Men ham Nims Purja vil altså gøre det på under 7 måneder. Det er så sindssyg en plan, at ingen troede, at det ville være muligt. Så han døbte med stor optimisme og selvtillid planen "Project Possible".

    Har man bare den mindste smule interesse for bjergbestigning, naturvandring eller ekstremsport, så er den nye dokumentar på Netflix et absolut must-see. 

    Nims Purja starter i foråret 2019 med det mest farlige og dødelige bjerg, Annapurna, og har samtidig overskud til at sætte livet på spil for at redde andre bjergbestigere, som de møder på deres vej. Og så fortsætter han ellers med at snuppe alle Nepals 8000 meters toppe i løbet af den næste måned. Det er mind-blowing vildt.

    Udover at følge hans vanvittige projekt får man også et indblik i hans fattige opvækst i Nepal, hans familie og tidligere liv som elitesoldat. Det er samtidig en dokumentar, der endelig giver noget credit til de mange sherpaer, som sørger for at vestlige bjergbestigere kan sige, at de har nået toppen. 

    ★★★★★☆

    S. Rico31-12-21 12:14

  • ★★0

    Attack On Wall Street. Var vitterligt i tvivl om Uwe Boll, kunne lave en ordentlig film. Men han gjorde mine tvivl til skamme, da det lykkedes fortrinligt. Godt bakket op af et stærkt b-films cast: En overvægtig Edward Furlong, en aldrende Michael Paré, den altid habile Keith David og John Heard samt Eric Roberts.

    Var i tvivl om at Dominic Purcell, kunne bære en hovedrolle, efter hans fadæse i Blade: Trinity, hvor han var fejlcastet som Dracula, men han var overraskende god i Attack On Wall Street

    Jeg lander på 6.5/10 da den var godt fortalt om en mands økonomiske nedtur og et tragisk endt forhold.

    Ryder66631-12-21 18:27

  • ★★★★0

    Don’t Look Up

    Langt bedre end forventet. Havde nær droppet den, fordi jeg troede på den lunkne modtagelse. Filmen var fremragende! Afsindig underholdende satire om menneskets egen ubegribelige dumhed, på tværs af erhverv. Det er morsomt, velspillet, skarpt og ligetil. Mark Rylance er mest mindeværdig, ligesom slutningen også er fremragende håndteret. Lang film, men aldrig kedelig. 

    8/10

    Babo 1-01-22 21:01

  • ★★★★0

    Adrift

    Noget skuffende overlevelsesfilm fra instruktøren bag den glimrende ‘Everest’. Fortalt på en klodset måde og kommer uheldigt til at veksle mellem det rørstrømske forhold og de mere spændende events på båden. Jeg købte egentlig ikke rigtigt nogen af delene, selvom jeg plejer at være sucker for overlevelses film. Bevares, der er nogle gode scener, særligt med Shailene Woodley når hun soler sig. Udover det, så ledte jeg undervejs efter en grund til denne rigtige historie var så nødvendig at fortælle? Nå, men se eller gense All Is Lost. 

    4/10

    Babo 1-01-22 23:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen