Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Palm Springs (2020)

     

    Hyggelig morsom og solidt underholdende fortælling, der ikke uden sine menneskelige pointer, lader en morsomt spillende Andy Samberg som Nyles, opleve den samme dag igen og igen.

    Ideen er ikke ny og varianten her, lægger måske ikke så meget til dette. Men den fungerer takket være godt spil og flere skægge optrin.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen27-11-21 13:15

  • ★★★★★★0

    Jungle Cruise (2021)

     

    Jeg havde ikke de helt store forventninger til denne kulørte og familievenlige eventyrfilm fra Disney. Men jeg havde dog regnet med, trods alt, at det var en gang habilt underholdende omgang ramasjang, med et par charmerende Emily Blunt og Dwayne Johnson til at mundhugges i bedste Bogart/Hepburn stil a la ”The African Queen”.

    I stedet var et opkog og gentagelse af, alt muligt som vi allerede har set Disney bruge i den i forvejen middelmådige ”Pirates Of The Caribbean” filmserie.

    Historien om et kapløb igennem junglen, for at finde en blomst med helbredende egenskaber præsenteres ulideligt overfladisk og klichefyldt, selv for genren.

    Dette tilsat tonsvis af CGI, hvoraf enkelte af disse er rædderlige, som et gennemgående rovdyr og masser af actionscener, jeg ikke engang følte var så mesterligt iscenesat som man kunne ønske sig.

    Jeg har derfor ikke meget godt at sige, om dette værk, der måske ikke helt kan kaldes et makværk, men ikke rigtigt kunne noget positivt, uden sine postkort billeder af junglen.

     

    Bedømmelse: 3/10

    T. Nielsen27-11-21 13:29

  • ★★★★★★0

    Mortal Kombat (2021)

     

    Historien er noget af det værste bavl, man overhovedet kan tænke sig. Udvalgte personer fra jorden, skal med jævne mellemrum udkæmpe en turnering, for at jorden ikke skal underlægges en ond magt.

    Muligt den slags fungerer på spil, men på film fremstår det ofte ret plat og svært troværdigt, endda i en films egne rammer.

    Alligevel lykkes det næsten at få det til at fungere og om ikke andet, så er tempoet så højt og der er så meget gang i den, at man alligevel aldrig helt når at tænke ret meget over hvor forvrøvlet dette her det er.

    Så savner man rå smæk for skillingen, så er ”Mortal Kombat” anno 2021 overraskende hårdslående og godt lavet.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen27-11-21 15:17

  • ★★★★★★0

    Mortal Kombat (2021)

     

    Historien er noget af det værste bavl, man overhovedet kan tænke sig. Udvalgte personer fra jorden, skal med jævne mellemrum udkæmpe en turnering, for at jorden ikke skal underlægges en ond magt.

    Muligt den slags fungerer på spil, men på film fremstår det ofte ret plat og svært troværdigt, endda i en films egne rammer.

    Alligevel lykkes det næsten at få det til at fungere og om ikke andet, så er tempoet så højt og der er så meget gang i den, at man alligevel aldrig helt når at tænke ret meget over hvor forvrøvlet dette her det er.

    Så savner man rå smæk for skillingen, så er ”Mortal Kombat” anno 2021 overraskende hårdslående og godt lavet.

     

    Bedømmelse: 5/10

    Wauw - men altså bedre end Jungle Cruise?

    Wayne27-11-21 19:24

  • ★★★★★★0

    Wauw - men altså bedre end Jungle Cruise?

    Ja, jeg var da i perioder underholdt:-/

    T. Nielsen27-11-21 19:31

  • ★★★★0

    Crisis (2021)

    På en sær måde var denne ufokuserede film til tider seværdig. Det er en underlig blanding af undercover, lidt drama og et etisk dillema. Der er for mange film i én, men midt i roderiet anede jeg en gedigen film. Instruktøren bag den glimrende Arbitrage fra 2012 med Richard Gere. 

    6/10

    Babo27-11-21 23:04

  • ★★★1

    Wauw - men altså bedre end Jungle Cruise?

    Ja enig med hr. Nielsen - bedre en Jungle cruise :)

    Gormanden28-11-21 00:41

  • ★★★0

    Ja enig med hr. Nielsen - bedre en Jungle cruise :)

    Bedre end…. Skulle der stå :)

    Gormanden28-11-21 09:31

  • ★★★★★★0

    Bedre end…. Skulle der stå :)

    Jeg fangede meningen:-D Men hvor god synes du så de begge er?

    T. Nielsen28-11-21 09:46

  • ★★★★★★0

    The Chestnut Man (2021)

     

    Solid dansk krimiserie, produceret af Netflix, der tydeligvis har smidt lidt gode penge i produktionen. Serien ser ganske godt og gennemført professionel ud, med et internationalt snit.

    Historien om en morder, der efterlader sig en kastanjemand, ved sine ofre, er spændende og falder godt ind i rækken af nordisk noir serier og film, hvor hverdagsdrama blandes med en spektakulær sag og /måske) overraskende twist.

    Blandingen fungerer også her, ganske godt, selv om ikke alle elementer er troværdige eller helt giver mening.

    I hovedrollerne brillerer især Mikkel Boe Følsgaard, hvis særegne karakter man gerne havde set mere af. I den anden hovedrolle, gør også Danica Curcic en god figur, selv om karakteren kører lidt i ring.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen28-11-21 11:14

  • ★★★★★★0

    The Manor (2021)

     

    Horrorfilm om en ældre kvinde, spillet solidt af Barbara Hershey, der efter et slagtilfælde sendes på plejehjem, på en tidligere herregård. Her er alt naturligvis ikke hvad det lader til.

    Ideen er måske god, for er Hershey dement og samtidig giver det en god grund til at ingen tror hende. Men dette element udpensles for tydeligt og det samme gør troværdigheden, da plejehjemmets personale fra første minut agerer ondskabsfulde og grænseoverskridende, i en grad så selv en trist dansk dokumentar om grov omsorgssvigt overfor ældre på et dansk plejehjem, ikke kan følge med.

    Det overnaturlige element er hvad det er, lidt fjollet, og selve gyset, bygger på mere af det samme, som vi har set igen og igen i nyere horrorfilm. Her præsenteres det ikke dårligt, men så absolut heller ikke så helt rykker en.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen28-11-21 11:27

  • ★★★★★★0

    A Boy Called Christmas (2021)

     

    Jeg vil ikke kunne sige, om jeg muligvis overvurderer denne her julefilm, for hele familien (minus de allermindste), da den overraskede mig ret positivt.

    Det var fredag og jeg skulle se en hyggefilm, gerne noget med jul, sammen med mine to piger (og deres farmor) og jeg valgte denne, da det var svært at finde noget vi ikke havde set, som jeg også mente pigerne kunne være med på (da det skulle gå lidt hurtigt, da klokken var mange).

    Jeg havde ikke de store forventninger, men måske lidt frygtet en dårligt lavet og hysterisk irriterende fortælling.

    Det jeg fik var en flot lavet film, der tog sig tid til og turde stole på sin fortælling, om en dreng, der har mistet sin mor og hvis far er forsvundet på en rejse, så drengen føler han må tage ud og lede efter ham.

    Her kommer han ud for og oplever en del eventyr, enkelte også hæsblæsende, men samtidig er det en dannelsesrejse og en historie om tab og håb, om at rejse sig og finde godheden trods modgang og så om hvordan julemanden blev til.

    Jeg var faktisk rigtig godt underholdt og det samme var begge mine piger (og farmor, der spurgte hvor jeg fandt alle de gode film henne).

    Så leder man efter en sød julefilm, som kan samle familien, så kan jeg absolut anbefale denne her. Den blev set på Netflix.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen28-11-21 11:51

  • ★★★1

    Jeg fangede meningen:-D Men hvor god synes du så de begge er?

    Jeg er overordnet helt enig i det du skriver. Jeg var ret skuffet over Jungle Cruise, specielt fordi den faktisk havde fået ok anmeldelser. Og så var det bare masser af cgi og alt sammen noget man havde set før. Selv charmen manglede ifht eksempelvis Mumien, der er sammenlignelig, men som lykkes meget meget bedre på alle parametre.  

    Gormanden28-11-21 11:58

  • ★★★★★★0

    Mumien

    Altså 1999 versionen? Den var i hvert fald anderledes underholdende. Har rated den 7/10 (men indrømmet, har ikke set den i en del år).

    T. Nielsen28-11-21 12:00

  • ★★★0

    A Boy Called Christmas (2021)

     

    Jeg vil ikke kunne sige, om jeg muligvis overvurderer denne her julefilm, for hele familien (minus de allermindste), da den overraskede mig ret positivt.

    Det var fredag og jeg skulle se en hyggefilm, gerne noget med jul, sammen med mine to piger (og deres farmor) og jeg valgte denne, da det var svært at finde noget vi ikke havde set, som jeg også mente pigerne kunne være med på (da det skulle gå lidt hurtigt, da klokken var mange).

    Jeg havde ikke de store forventninger, men måske lidt frygtet en dårligt lavet og hysterisk irriterende fortælling.

    Det jeg fik var en flot lavet film, der tog sig tid til og turde stole på sin fortælling, om en dreng, der har mistet sin mor og hvis far er forsvundet på en rejse, så drengen føler han må tage ud og lede efter ham.

    Her kommer han ud for og oplever en del eventyr, enkelte også hæsblæsende, men samtidig er det en dannelsesrejse og en historie om tab og håb, om at rejse sig og finde godheden trods modgang og så om hvordan julemanden blev til.

    Jeg var faktisk rigtig godt underholdt og det samme var begge mine piger (og farmor, der spurgte hvor jeg fandt alle de gode film henne).

    Så leder man efter en sød julefilm, som kan samle familien, så kan jeg absolut anbefale denne her. Den blev set på Netflix.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Det er noteret, tak for anbefalingen :)

    har du også set den nye “Nisser” på Netflix, den er jeg lidt spændt på?

    Gormanden28-11-21 12:04

  • ★★★★★★0

    har du også set den nye “Nisser” på Netflix, den er jeg lidt spændt på?

    Ikke endnu nej, men er da lidt spændt på den også. Den ser da ret spas ud, af de sparsomme klip jeg har set. Jeg har ud fra dem, dog ikke helt kunne vurdere hvor alvorligt man skal tage den. Om den er mere Gremlins end Black Christmas, altså i tonen. 

    T. Nielsen28-11-21 12:07

  • ★★★1

    Altså 1999 versionen? Den var i hvert fald anderledes underholdende. Har rated den 7/10 (men indrømmet, har ikke set den i en del år).

    Ja den fra 1999. Tom cruises DC udgave var ret ligegyldig imo. Hvis dine piger er ok med lidt scary scener, så kan den fra 1999 anbefales. Der er en del cgi, men det er fantastisk godt lavet når man tænker på hvornår den blev produceret. 

    Gormanden28-11-21 12:08

  • ★★★0

    Ikke endnu nej, men er da lidt spændt på den også. Den ser da ret spas ud, af de sparsomme klip jeg har set. Jeg har ud fra dem, dog ikke helt kunne vurdere hvor alvorligt man skal tage den. Om den er mere Gremlins end Black Christmas, altså i tonen. 

    Ja, Må nok hellere få set et par afsnit engang i julen, for at bedømme den. 

    Gormanden28-11-21 12:09

  • ★★★★★★0

    A Boy Called Christmas (2021)

     

    Jeg vil ikke kunne sige, om jeg muligvis overvurderer denne her julefilm, for hele familien (minus de allermindste), da den overraskede mig ret positivt.

    Det var fredag og jeg skulle se en hyggefilm, gerne noget med jul, sammen med mine to piger (og deres farmor) og jeg valgte denne, da det var svært at finde noget vi ikke havde set, som jeg også mente pigerne kunne være med på (da det skulle gå lidt hurtigt, da klokken var mange).

    Jeg havde ikke de store forventninger, men måske lidt frygtet en dårligt lavet og hysterisk irriterende fortælling.

    Det jeg fik var en flot lavet film, der tog sig tid til og turde stole på sin fortælling, om en dreng, der har mistet sin mor og hvis far er forsvundet på en rejse, så drengen føler han må tage ud og lede efter ham.

    Her kommer han ud for og oplever en del eventyr, enkelte også hæsblæsende, men samtidig er det en dannelsesrejse og en historie om tab og håb, om at rejse sig og finde godheden trods modgang og så om hvordan julemanden blev til.

    Jeg var faktisk rigtig godt underholdt og det samme var begge mine piger (og farmor, der spurgte hvor jeg fandt alle de gode film henne).

    Så leder man efter en sød julefilm, som kan samle familien, så kan jeg absolut anbefale denne her. Den blev set på Netflix.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Holy Moses - sover du aldrig? 

    Filmen - lyder som en der skal ses. :-)

    Wayne28-11-21 12:13

  • ★★★★★★0

    Holy Moses - sover du aldrig? 

    Filmen - lyder som en der skal ses. :-)

    Jo da, om natten som de fleste andre mennesker:) 

    Hvis du skal se den, så ville jeg anbefale at du samlede børnebørnene (afhængig af deres alder naturligvis).

    T. Nielsen28-11-21 12:18

  • ★★★★★★0

    News of the World (2020)

     

    Instruktør Paul Greengrass, der mest er kendt for sin heftige stil, der især bliver brugt i hans tre film om Jason Bourne, har her kastet sig over westerngenren og det er han faktisk sluppet hæderligt fra.

    Historien om en aldrende mand, der rejser rundt vestpå og lever af at læse gamle nyheder op for lokale beboer, vil hellere være en human og varm film om relationer og længsel, end den vil være en dramatisk og actionrig western.

    Den har dog sine momenter, om end ikke så mange, hvor der bydes på fed spænding og seksløberen trykkes i bund.

    Men det er i sidste ende i sin grundlæggende fortælling om at finde hjem, efter den gamle devise, at hjem er hvor hjertet er, der bærer denne hjem.

    Tom Hanks giver en tilforladelig præstation, men det er 11-12 årig Helena Zengel, der stjæler billedet med hendes portræt af et barn efterladt til hvem der end finder hende.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen28-11-21 14:24

  • ★★0

    South Park Post Covid.

    Er godt nok skuffet. Vi følger slænget 20/40 år udi fremtiden som voksne, fremfor unge skolebørn. Jeg synes filmen hører til blandt de værste South Park episoder. Den har helt mistet charmen og nerven. Havde håbet på noget mere aktuelt, istedet for det futuristiske eftermæle. 

    Er også godt og grundigt træt af tegridy side-historien. Synes den har varet ved, længe nok.

    Jeg lander med en samlet score på 3/10

    Ryder66629-11-21 22:36

  • ★★★★0

    The Night House (2020)

    David Bruckner der stod bag den fine ‘The Ritual’ bevæger sig her i grænselandet mellem art og genrefilm. Det var en anden film end traileren umiddelbart tydede på og heldigvis for det. Meget fint karakterstudie og Rebecca Hall ejer selvfølgelig filmen og der lægges meget på hendes skuldre. Tror ikke hun er set bedre før. Det lurende vanvid er visualiseret med stor filmisk tilfredshed. Den løfter ikke sløret for meget og der rundes meget fint af med tvetydighed. Total go’ film! 

    8/10

    Babo30-11-21 10:51

  • ★★★★0

    No Sudden Move (2021)

    Det starter som en simpel lille opgave for tre smågangstere (Don Cheadle, Benicio Del Toro, og Kieran Culkin). De skal bare holde opsyn med en lille familie, mens der hentes et vigtigt dokument på en arbejdsplads.

    Men undervejs bliver det bare mere og mere kompliceret. Folk snyder hinanden på kryds og tværs. To konkurrerende mafiabosser, politiet og stenrige forretningsmænd bliver involveret. Man skal virklig holde tungen lige i munden for at holde styr på detaljerne og alle bipersonerne. Hvilket faktisk er en af hovedattraktionerne ved filmen. For det er en herlig oplevelse at se, hvordan hele plottet eskalerer, samtidig med at hjernen skal arbejde med de mange double-cross og nye alliancer.

    En anden attraktion er de mange fede skuespillere. Udover Don Cheadle, Benicio Del Toro, og Kieran Culkin, så har man David Harbour som en uheldig familiefar, Jon Hamn som politiefterforsker, og Brendan Fraser som en slags underchef i gangster-hierarkiet.

    En tredje ting man hurtigt bemærker er den særlige visuelle stil. Filmen foregår i Detroit i 50'erne, og farverne er mørke og brune - og med delvist grynet opløsning. Derfor bør den klart ses i et mørklagt lokale. Sammen med en fed groovy lydside, så giver det filmen en helt særlig stil, som det er svært ikke at sætte pris på.

    ★★★★☆☆

    S. Rico30-11-21 20:11

  • ★★★★0

    7 Prisoners

    Virkelig en fremragende braziliansk film om det moderne slaveri og hvordan bagmænd skruppelløst udnytter disse. Men hvor er det dejligt at se en instruktør tør lade sine personer være i miljøet uden at karikere. Der er en gennemgående god udvikling og personerne fremstår både ægte og troværdige. Bliver måske solgt på ‘City of God’ reklame, men de kan ikke være længere fra hinanden. Kan ses på Netflix. Fremragende film!!

    8/10

    Babo 1-12-21 16:19

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen